Oogjes dicht en snaveltjes toe #29

07-06-2014 21:38 1550 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het slaapfrustratietopic deel 29

Waarin:

De laatste lichting babies, te weten Meiske, Dotje, Kees, Popsie en Jan van resp. Tesstan, Luna, 26gelukkig, Alisan en Ensimone, groeit als kool en slaapt als roosjes. Maaiert bloeit op en Dribbeltje vindt rust en gezondheid op het landgoed van Chryssa-zonder-wifi, ons eigen stadsmeisje op het platteland. Waarin Mimpje met bliksembezoekjes tropische hitte naar Nederland brengt en schone lucht naar haar drietal. Waarin Zaza heerlijk doorslaapt terwijl manlief alle nachten doet, en Veulen en Gazelle voorthuppelen door het leven. Waarin Majeba haar eigen grenzen goed bewaakt en thuis de boel weer op de rit krijgt, en de nachten steeds langer worden. Waarin Noppie op tijd rust neemt en niet teveel gaat zwemmen. Loco geniet van de paardjes en de jongens. Yam geniet van de meiden en een man die snel weer lekker aan de bak is.

Waar de tribune vol is met Nops, Jsd, Tess, Chryssa, Alisan, Ensimone, Majeba, Zaza en 26 en natuurlijk wijn en kaas. De droeftoeter weer klaar staat op de schoorsteenmantel, Brocotje als altijd bij ons is, we snel weer meeten en natuurlijk....

iedereen lekker doorslaapt!

Oogjes dicht en snaveltjes toe #28

Oogjes dicht en snaveltjes toe #27

Oogjes dicht en snaveltjes toe #26

Oogjes dicht en snaveltjes toe #25

Oogjes dicht en snaveltjes toe #24

Oogjes dicht en snaveltjes toe #23

Oogjes dicht en snaveltjes toe #22

Oogjes dicht en snaveltjes toe #21

Oogjes dicht en snaveltjes toe #20

Oogjes dicht en snaveltjes toe #19

Oogjes dicht en snaveltjes toe #18

Oogjes dicht en snaveltjes toe #17

Oogjes dicht en snaveltjes toe #16

Oogjes dicht en snaveltjes toe #15

Oogjes dicht en snaveltjes toe #14

Oogjes dicht en snaveltjes toe #13

Oogjes dicht en snaveltjes toe #12

Oogjes dicht en snaveltjes toe #11

Oogjes dicht en snaveltjes toe #10

Oogjes dicht en snaveltjes toe #9

Oogjes dicht en snaveltjes toe #8

Oogjes dicht en snaveltjes toe #7

Oogjes dicht en snaveltjes toe #6

Oogjes dicht en snaveltjes toe 5#

Oogjes dicht en snaveltjes toe #4

Oogjes dicht en snaveltjes toe

Slaapfrustratietopic deel 2

Slaapfrustratietopic deel 1



Het 29e deel alweer van het slaap frustratie topic!

Voor herkenning, tips & trucs, het kwijtraken van frustraties of gewoon een praatje.

Wees allen welkom!



naamleeftijddatumkind.frustratieYamuna326-1-09 / juli '122 meisje geboren!Noppie402-7-10 / 17-4-082Smurfen zijn te vroeg wakkerMajeba3324-10-09/122Broertje loopt!Ark431-2-10 / 2-1-122 Spoco & Aco Alisan39 3 heeft er nu 3 Mimpje28 3-09 / 9-10 / 7-12 3tropische hitte! Jsd321-07 / 8-10 2 Meiske wordt groot! Zaza_Zebra27eind 5-10 / aug '122handleiding kwijt van Veulen Gazelle TessTan3020-03-10 3Stan mag wat langer uitslapen. Meiske vooralsnog geen snavel26Gelukkig3208-10 / 12-13 2 Muppet doet het goed, Keesje nog beterChryssa3227-10-10 / aug '12 2 Terroristen mogen wat langer uitslapen op het plattelandPucker2801-11/ 6-2013 2 R valt zelf in slaap (nu L nog) Lunaster288-2011/ eind 2013 2Lunetje vindt de wereld te mooi om te slapen, Dotje geborenEnsimone37medio 2010, eind 2011 en mei 20143 Nicky, Simone en Jantje- Volendams glorie
Alle reacties Link kopieren
Morning,



Nacht goed. Dribs zei gisteren de hele tijd: "Mijn buikje prikt" en bleef zelfs een keer op straat staan en begon toen hard te huilen omdat het zo'n pijn deed. Ik vind het echt zo sneu.



We beginnen steeds meer te zien dat MaaierT vooral grote problemen heeft met z'n auditieve prikkelverwerking. Gisteren toen ik hem naar school bracht ineens een enorme huilbui bij het binnenkomen in de klas. We waren laat en de meeste kindjes waren er al, dus het was een beetje druk gedoe met veel ouders en rond rennende kinderen en dus veel geluid. Bovendien heeft hij een jongetje met een gehoorapparaat in de klas en die praat dientengevolge nogal hard. Hij heeft thuis al wel vaker over hem 'geklaagd', maar de leidster zei nu ook dat ze denkt dat hij echt last heeft van alle geluiden. Ze zetten hem nu af en toe een koptelefoon op en dat lijkt een kalmerend effect te hebben. We zien thuis ook dat hij moeite heeft met geluiden. Wat opvallend is, is dat hij zelf echt de godganse dag geluid maakt. Ik begin te vermoeden dat dat een controle-ding is, dat hij zijn eigen geluid gebruikt om de auditieve prikkels van buiten te blokkeren. Want zijn eigen geluid heeft hij tenslotte onder controle.



Luisterboeken lijken wel iets te doen, hij kan dan opeens rustig een half uur voor de stereoset zitten en luisteren. Ik denk dat we zo'n goede afsluitende koptelefoon voor hem gaan kopen en nog een aantal meer luisterboeken.



Je begint ook langzamerhand te zien dat Dribs door krijgt dat er iets met haar broer aan de hand is. Als hij weer een bui heeft, zegt ze dingen als: "MaaierT, wil je misschien even rust hebben?", of "Gaat het weer, MaaierT?". En ze probeert hem ook echt te helpen. Gisterochtend had hij bijvoorbeeld een woeste driftbui omdat zij een treintje had en MaaierT opeens had besloten dat hij dat moest hebben. Wij zeiden dus dat Dribs er nou eenmaal het eerst mee bezig was en dat hij dus moest wachten. Dik drama natuurlijk. Staat Dribs op en gaat vervolgens ALLE treintjes naar MaaierT brengen. "Hier MaaierT, voor jou. Nou ben je weer blij".
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Ach gos wat lief!

Goed idee van die koptelefoon en luisterboeken denk ik.

Ook waarschijnlijk zeer fijn voor hem dat jullie nu wonen waar jullie wonen.



Hier spulletjes pakken. Straks naar schoonouders rijden voor een paar dagen. Meiseltje en man halen en dan met twee autos weer terug, lekker milieuvriendelijk.



Oh en vandaag nieauwe balkonmeubels gekregen. Kan ik na 5 jaar eindelijk fatsoenlijk met een capuchino op mijn balkon zitten, net nu de herfst begint
Alle reacties Link kopieren
*meelezer breekt in*



Chryssa: wat een lief verhaal over dribbeltje die zo lief is voor haar broer. Kippevel, zo schattig!



*meelezer leest weer verder mee*
Alle reacties Link kopieren
Morning,



Nacht goed, Dribs om 06.00 snateren. Gisteravond had ze weer een actie... Bedritueel, dus ik met de Terroristen naar boven. Douche alvast aangezet en Dribs in haar kamer gestript tot op d'r luier. Ik moest nog even wat pakken en zij rende alvast naar de badkamer. Hoor ik opeens: "Oh mama, het is gelukt! Ikke ben al inne doesj!". Dus ik denk eerst nog: oke prima, ze is zelf alvast onder de douche gaan staan. Tot ik me realiseerde dat ze dus nog een luier aan had. En net gepoept had. Dus ik sprinten naar de badkamer. En ja hoor, staat ze daar breed grijzend (want oh zo trots dat ze zelf al onder de douche was gaan staan), met een luier vol stront onder de straal . MaaierT kwam niet meer bij.



En nog een tip: stop nooit de favoriete knuffel van je kind in de wasmachine als ze het in de gaten hebben. Dramatische traferelen:



"Neeeeee! Ooooooow neeeeeee! Nijntjeeeeeeeeh! Niette in de wasmasjien! Heeeeeeeelp mama, zette uiuiuiuiuiuit!!!!!".

*Handjes dramatisch tegen het raampje gedrukt, dikke tranen*.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Dribs is leuk! Hahahaha!

Oh ja, het drama van de knuffel wassen...... En meerdere exemplaren werkt hier niet. Want het ene bijtje houdt lekkerder vast in zijn nekje..... zucht....



Hier een verjaardagendagje. Schoonmams is jarig en kindje van vriendin wordt 2.
Alle reacties Link kopieren
Oké geen verjaardag van kind. Pfff.... Spekkie wil niet slapen maar ik zwaar oververmoeid. Is nu alleen maar aan het mopperen en dreinen
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar, die wastaferelen. Gisteren hier ook, konijn in de wasmachine. Professor Barabas moeilijk kijken. Wasmachine aan, Barabas is nog maar 14 mnd dus kan niet goed praten maar is hysterisch op alle knopjes gaan drukken. Konijn niet droog te krijgen dus reserve in bed gisteren. Daar kwam hij pas om 2 uur achter maar toen heeft het dorp het ook gehoord. Nu wel droog, net gegeven. Knabbel knabbel op knoop 1, hmmm dat is hem niet. Knoop 2. Nee, ook niet. Het moeilijk kijken begon toen al en bij knoop 4 heb ik hem naar mijn hoofd gekregen.



Niemand snapte in mijn buurt mijn konijn-verhaal, vandaar dat ik jullie er maar mee lastig val. Ik ga weer verder met meelezen.
Wij hebben dus 5 konijnen :-) en ik was ze als de kleine man niet thuis is. Tot nu toe heeft hij 1x 'wil andere nijn' gezegd. Maar kan ook zijn dat hij ons had horen kletsen. Man wat is dat ventje pienter.
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 bijtjes en 2 pinguins maar evengoed duidelijke voorkeur. Hoe meer ze stinken hoe beter



Hier een dramanacht. Geen idee wat er was maar Spekkie is de hele nacht aan het spoken geweest..... gaaappppp
quote:Chryssa schreef op 27 september 2014 @ 09:21:



En nog een tip: stop nooit de favoriete knuffel van je kind in de wasmachine als ze het in de gaten hebben. Dramatische traferelen:



"Neeeeee! Ooooooow neeeeeee! Nijntjeeeeeeeeh! Niette in de wasmasjien! Heeeeeeeelp mama, zette uiuiuiuiuiuit!!!!!".

*Handjes dramatisch tegen het raampje gedrukt, dikke tranen*.



Even op reageren: kook ook niet de fopspeen uit in een pannetje waar kind bij is.Dochter huilend: "Mama gaan we die opeten?"

Jaren geleden maar ik zie nog dat snoetje voor me...
Alle reacties Link kopieren
Whahahaha! Aggossie!



Hier een heerlijke middag met Uk gehad, lekker naar het buitenmuseum geweest met z'n tweetjes.

Spekkie is gigantisch verkouden dus we weten in elk geval waar de beroerde nacht vandaan kwam (en de komende nacht gaat brengen)
Alle reacties Link kopieren
Oh Lynne, zielig



En aan allen: groeten van deze meelezer.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren




Ik ben mijn bondolino kwijt. Laten liggen in de mac toen ik naar schoonouders reed. Kwam er vandaag achter.

Beetje te ver weg om op ta gaan halen.



Ik wil nog iets voor popsie maar eigenlijk alleen om even snel in te stoppen als de wandelwagen niet meegaat. Zoon uit school halen ofzo. En straks als ze kan lopen, voor als ze moe is.

Is een ring sling dan iets? Ik heb een moby wrp doen maar dat geknoop vind ik niets en de bondo zat lekker maar ik wil iets snellers.
Alle reacties Link kopieren
Agos die dribs, lekker wijfie. Wel sneu dat maaierT er zo veel last van heeft. Dat is ook naar want geluid is er altijd en overal. Dikke kans dat hij inderdaad controle probeert te krijgen door zelf te overstemmen. Het neemt toe de belasting voor hem of niet? Is er iets veranderd voor hem op school ?

Hoe is het met jou chryssa?

Majeba, iedereen gezond? Nog geslapen laatst? gaat het al wat beter?

Ik schrijf te weinig hier. Komt door die putverbouwing, neeeeeeee nog steeds niet klaaaaaaaaaar, en mijn werk op twee locaties is toch intensiever dan van tevoren gedacht.

Vandaag loop ik zowiezo op standje zombie. Schoonhex heeft me compleet leeg gezogen afgelopen weekend. Had ik de term egoïstische big al genoemd? Werkelijk. Daar laat ik het bij

Vandaag start en doelstelling gesprekken met 6 collega's. Non stop gesprekken van een uur vAnaf half 9. Haha maar wel lekker opgeschoten zo op een dag.

Verder iedereen nog in controle? Zaza meid waar ben je? Verstopt in je haakwerk?
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Oe bondolino zomaar kwijt...duur grapje....shit zeg. Mijn manduca beviel erg goed
Slapen is goud
Alle reacties Link kopieren
Haaizwaai!



Ik heb rsi achtige klachten in mijn duim/pols, dus ik beperkt mijn computer/tablet/telefoon activiteiten even zo ver als kan. Lees en leef wel mee natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Bondolino kwijt.... kan je niet bellen dat ze hem op kunnen sturen?



Noppie egoïstisch big is nog een compliment in haar geval!



Tess, rustig aan!



Hier woon ik praktisch op school. Nu ook net weer thuis van een info avond over het voortgezet onderwijs door iemand van een middelbare school. Uitleg saai maar uitzicht zeer goed

Verder prutnachten. Eerst heb ik zelf drie weken lang liggen hoesten s nachts. En nu is Spekkie ook alweer weken aan het klooien s nachts. Ben inmiddels lichtelijk gesloopt. Nog twee weken en dan is het vakantie. Moet wel nog een keer naar school helaas...
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb dus inderdaad gebeld en ze hebben hem en bewaren hem. Toevallig gaan we volgend weekend weer die kant op en kan ik hem gewoon ophalen. Zelf niet aangedacht, duh!

We gaan dus zondag en maandag naar playmobilland. Popsie blijft bij opa en oma voor 1 nachtje. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Maakt de trip wel een stuk makkelijker en relaxter maar ik heb haar nog nooit ergens achter gelaten. Dit keer echt nul behoefte aan gehad.



Oh en ze staat en kruipt, wisten jullie dat al. Zo trots!
Alle reacties Link kopieren
Oh zeg maar dag dag tegen je baby alisan we waren het weekend naar de IKEA geweest, toen wij tegen elkaar zeiden we kunnen ook even naar de IKEA werd R helemaal enthousiast, die wilde wel want dan kon hij in de ballenbak moet altijd aan je denken bij zulke dingen.



Chryssa bij veel basisscholen waar ik geweest ben hebben ze ook koptelefoons voor de kinderen zodat ze minder last hebben van omgevingsgeluid. Is dus echt niet gek ofzo dat de maaierT dat fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
De vraag van de dag: Mama, hoe droogt iets.....

uhmmmmm.....



(de vraag van gisteren ging over dood gaan, wat er met je lijf gebeurt, wat er met je denken gebeurt, en hoe die kisten gemaakt worden.....)
Alle reacties Link kopieren
Oeps; Spekkie stond bij het traphekje...... (slaapt nog in ledikant maar was er uit geklommen)
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een peuterbed!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Grote bed voor Uk staat al klaar (als bouwpakket) dus geloof dat we dit weekend maar aan de slag moeten....
Wij gaan ook naar een peuterbed. Kleine had nog een centimeter of 10 tussen zn hoofd en zn hoofdeinde als hij lekker lag. Wat is ons kind groot! Gisteren even bij de dierenarts op de hondenweegschaal gezet (handig man! zouden ze bij het CB ook moeten hebben, loopt er zo op, lekker groot dus loopt er niet zo af). Kind was met spijkerbroek, schoenen, jas, trui romper en sokken samen 16,2 kilo! En ik heb m even snel tegen een meetlatje aan de muur geprobeerd te houden laatst bij vrienden, hij is tussen de 90 en 95 cm! De gemiddelde lijn is ver te zoeken ;) Ben benieuwd wat ze bij t CB gaan zeggen, we zijn al lang niet meer geweest, maart voor t laatst. Heb eigenlijk geen zin om er zelf achteraan te gaan, maar heb het idee dat we al lang weer eens langs zouden moeten?



Nog tips om overgang ledikantje naar peuterbed makkelijk te laten lopen? Gewoon ledikant er uit en peuterbed neerzetten? Of eerst de commode verplaatsen en laten wennen, ledikant op plek van peuterbed en dan peuterbed ipv ledikant?



PS waar is iedereen? Hoop dat jullie van de "Laatste Mooie Dagen Van Het Jaar" genieten, zoals t nieuws al dreigend meedeelde?
Alle reacties Link kopieren
Ja sorry, weinig hier geweest. Merk dat mijn werk me echt enorm veel energie kost. Val dagelijks rond 20.00 u op de bank in slaap. Ben echt niet fit, of te druk of geen idee, in iede geval erg moe avonds,

Verder alles goed. Werkmannen zijn eindelijk vertrokken, na 6!!! Weken in plaats van 2. Dit weekend dus aan de bak met schilderen, vandaag al gaten en kieren staan vullen. Dinsdag ook al aan het klussen geweest. Het schiet nu op.

Dus ja, weinig hier.

Rellie is drug stout op het moment, slecht luisteren en dwars. Gelukkig ook heel vaak mega lief. Smurf gaat eigenlijk wel lekker. DeE week zijn eerste tand eruit. Binkie.
Slapen is goud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven