Moe, Futloos

30-09-2014 23:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 een moeder van een dochter 2 jaar en een zoontje van 7 maanden me vriend (de vader van de kinderen) is nu voor een maand naar Afrika omdat hij zijn ouders al 15 jaar niet heeft gezien. Ik volg een opleiding en alles ging goed tot mijn vriend naar Afrika vertrok



Ik heb vroeger geen makkelijke jeugd gehad en ging uit huis toen ik 16 was. In die moeilijke periode heb ik mijn huidige vriend tegen gekomen en ging alles steeds beter, maar nu hij weg is zit ik opeens niet lekker in mijn vel ik heb zin in niets. En zit ik echt in een dip. Ik herhaal tegen mezelf dat school belangrijk is en dat ik gewoon moet gaan en dat onder de mensen zijn goed is, maar ik kan mezelf niet meer motiveren.



Me kinderen merken er niets van voor hun doe ik de normale dingen en activiteiten. Maar doordat ik nu niet lekker in me vel zit ga ik geld uitgeven wat ik niet heb en ik ga ik niet naar school. Ben ik continu moe en vind ik alles een opgaven.



Wie weet wat ik kan doen om gewoon weer lekker in me vel te zitten en weer gemotiveerd kan zijn
Alle reacties Link kopieren
Jezelf een schop onder je kont geven en stoppen met miepen.
Alle reacties Link kopieren
Je wilt je kinderen toch niet in de problemen brengen door het maken van schulden of het verpesten van je school (en daarmee ook toekomstige inkomsten)?

Ja, het is klote dat je vriend weg is. Ja, het zal moeilijk zijn om weer voor het eerst alleen te zijn sinds die vervelende periode in je leven. Maar je hebt twee kindjes, doe het voor hun! Jij bent hun moeder, je moet hoe dan ook door. Er kan altijd iets gebeuren met je man in dit leven, je kan het tegenover je kinderen niet maken om zelf dan ook in te storten. Juist dan moet jij sterk zijn.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op dinsdag 30 september 2014 23:25 Jezelf een schop onder je kont geven en stoppen met miepen.Dat is ook echt wel wat ik probeer ik ben niet lui!! En ben gewent veel dingen aan te pakken ook als het even tegen zit. Maar op dit moment lukt het mij niet en waarom ik precies niet lekker in me vel zit weet niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wordt het je allemaal even teveel.

Even langs de huisarts misschien?



iig veel sterkte Manon
Alle reacties Link kopieren
quote:manon_samira schreef op 30 september 2014 @ 23:32:

[...]





Dat is ook echt wel wat ik probeer ik ben niet lui!! En ben gewent veel dingen aan te pakken ook als het even tegen zit. Maar op dit moment lukt het mij niet en waarom ik precies niet lekker in me vel zit weet niet.Misschien altijd teveel hooi op je vork genomen, Wilde je aan je vriend en de rest van de buitenwereld laten zien dat je het allemaal best aankon. Nu is je vriend er niet, en hoef je jezelf niet groot te houden.En zak je in. Misschien toch tijdelijk wat dingen schrappen. En als je een begripvolle huisarts hebt, kan een gesprekje wel eens helpen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het is nu even een kwestie van volhouden. Hou wel in gedachte je vriend maar een maandje weg is, geen jaar. De tijd vliegt, voor je het weet staat hij weer op de stoep.

Zodra hij terug is zou ik eens voor je zelf nagaan of jij je verleden wel verwerkt hebt. Zo te lezen heb je in ieder geval last van verlatingsangst, heeft dat iets met je verleden te maken? Nu even op karakter door zetten meisje, je hebt 2 kinderen die afhankelijk van je zijn. En blijf herhalen, het is maar een maand, het is maar een maand!
Alle reacties Link kopieren
Kom op, joh. Tanden op elkaar. Doe het voor je kinderen.

En stop met geld uitgeven wat je niet hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor mezelf inderdaad wel verstandig om naar de huisarts te gaan wand zoals ik nu voel herken ik mezelf niet. Normaal ben ik iemand die altijd doorgaat en misschien zijn bepaalde dingen wel te veel geworden



Met geld uitgeven ga ik wel echt stoppen want op dat moment voel ik me super wanneer ik het uitgeef Maarja later geeft het toch een rot gevoel.



Ik ben niet iemand die makkelijk toegeeft dat het me teveel word en ik geef ook niet graag aan als het minder met me gaat en dat is denk ik wel een groot struikel blok voor mezelf
Je bent een voorbeeld voor je kinderen. Ga naar school en niet shoppen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Met geld uitgeven ga ik wel echt stoppen want op dat moment voel ik me super wanneer ik het uitgeef Maarja later geeft het toch een rot gevoel.Dan bewaar je de bonnetjes en breng je de spullen de volgende dag terug.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je bent "pas" 23 en je hebt 2 kinderen. Je vriend is weg voor 1 maand. Wat is dat nu voor korte tijd? Die paar weken zijn toch zo om. Laat je vriend zien dat je een volwassen vrouw bent en ga gewoon hier verder met je leven en je kinderen. Je kinderen hebben er niets aan als hun moeder een beetje zielig gaat zitten doen. Als het kon , zou je jezelf inderdaad een schop onder je kont moeten geven en ga gewoon naar school. Daar help je je kinderen pas mee. Je zult zien, die paar weken zijn zo om. En ga nu niet meer geld uitgeven als dat er binnen komt, dat is pas onvolwassen gedrag. Pak jezelf bij elkaar en gaan met die banaan. Zorg dat je vriend trots op je kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Begin met jezelf regelmaat geven. Maak eventueel een schema voor jezelf. Gewoon Wel opstaan, Wel naar school. Gezond eten, eind wandelen met de kinderen en op tijd naar bed (heb je ook geen tijd om geld uit te geven).
Alle reacties Link kopieren
Wees blij dat hij over een maand weer terug komt en het niet uit heeft gemaakt en nooit meer terug kwam.



Echt wat is nu een maand. Al snap ik best dat het soms moeilijk kan zijn dat je nu alles in je eentje moet aanpakken en niet iemand hebt om op terug te vallen of te vragen nu een uurtje op de kinderen te letten.



Nog even volhouden het is bijna herfstvakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven