Ten einde raad

30-09-2014 18:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen ,



Ik heb een vraagje ,

Wij hebben 2 katertjes zitten van 5maanden oud , 1 van de 2 kan maar niet van de stoelen en zetel blijven waardoor vooral de stoelen helemaal kapot gekrabt zijn.

We hebben al alles geprobeerd , kattenkruid , catnip voor op de krabpaal , citroen, zilverpapier , keep off spray , speciale druppels voor op hun krabpaal maar niets helpt.

Weten jullie misschien wat ik nog kan doen ???



Groetjes



Karen & Robby
Alle reacties Link kopieren
In de kliko ermee?





Grapje!

Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Sokjes?
Alle reacties Link kopieren
Plantenspuit? Of ben ik dan gemeen
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
quote:norma_jeane schreef op dinsdag 30 september 2014 18:10 Plantenspuit? Of ben ik dan gemeen



Nee hoor, plantenspuit hielp hier ook heel goed.

Hier mogen ze van ons de keuken niet in, dus iedere keer dat er een pootje de keuken inging werd er gespoten.

Tegenwoordig zetten ze er geen poot meer in, wat ze snachts doen dat weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
Plantenspuit ook geprobeerd , als we het zien doen we het direct maar hy doet het meestal als we gaan slapen of niet thuis zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 30 september 2014 @ 18:10:

Sokjes?Hoe bedoel je met sokjes ?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt speciale Sokjes voor honden en katten. Google maar. Werkt volgens mij wel.
Nagels knippen en zorgen dat kat niet in die ruimte is als jullie er niet bij zijn om te corrigeren.





En ten einde raad??
Alle reacties Link kopieren
Heb je zilverfolie ook strak tegen alles aan gemaakt, waar ze aan krabben?

En vol blijven houden?



Zal er niet even netjes uitzien, maar kattenhalen in je meubels is dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Nageltjes knippen werkt niet, dan gaan ze nog harder krabben om ze te scherpen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 30 september 2014 @ 19:13:

Nageltjes knippen werkt niet, dan gaan ze nog harder krabben om ze te scherpen.Moet je dat aan die van mij vertellen, die weten dat blijkbaar al 12 jaar niet
Alle reacties Link kopieren
Nagels knippen doen we elke 3 weken zoals het hoort , qua folie hebben we dat 2maand geprobeerd maar hy krabt daar gewoon door ... Kattenkruid en speciale keep off sprays doen hem niets hy doet gewoon voort
Alle reacties Link kopieren
Misschien beetje zielig, maar wat bij mijn katten hielp was een blikje met knikkers. Blikje wel dichtplakken met plakband.



Ik had er een paar verspreid door het huis staan, zodat ik er altijd 1 bij de hand had.



Als hij krabt gooi je het blikje naast hem. Hij gaat krabben aan de stoel dan associëren met de negatieve ervaring van het schrikken.



Werkt als een trein. Alleen het 1ste jaar gebruikt en het afgeleerde gedrag is 10 jaar later nog steeds niet terug. Ze gaan bijvoorbeeld ook nooit op het aanrecht. Maakt niet uit wat er ligt en of ik in de buurt ben.
Alle reacties Link kopieren
Das inderdaad wel nIet slecht bedacht alleen als we thuis zijn kilt hy er praktisch niet aan of gaat hy er gewoon opligge om te slapen , het gebeurt praktisch altijd als we slapen of beide gaan werken zijn
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in de bench als jij er zelf niet bent. Dan is het opgelost.
quote:Bieb2.0 schreef op 30 september 2014 @ 18:56:

...zorgen dat kat niet in die ruimte is als jullie er niet bij zijn om te corrigeren.
Alle reacties Link kopieren
Een andere mogelijkheid is het aanbrengen van plastic hoesjes over de nagels van de kat. Dit laatste werkt goed, maar moet iedere 6 tot 8 weken herhaald worden, omdat ze er af groeien. De hoesjes kunnen door uw dierenarts geplaatst worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken ze de krabpaal wel? Hoeveel krabmogelijkheden heb je? Heb je krabplankjes (van karton, kosten een drol)?



Een kat MOET krabben, de één doet het meer dan een ander. Je moet je kat dus genoeg mogelijkheden bieden om te krabben. Een kat verbieden te krabben is als een kat verbieden te poepen. De kunst is je kat aan te leren waar hij wél mag krabben. Alleen straffen waar hij niet mag krabben leidt er niet automatisch toe dat hij gaat weten waar het dan wel mag.



Krabpalen moet je wel op een goede plek zetten. Katten krabben op strategische plekken (looppaden) om hun geur daar af te zetten. Ook houdt de ene kat van horizontaal krabben, de ander van vertikaal, de één vindt sisal geweldig en de ander helemaal niet. Zo'n krabpaaltje van 30 cm is ook niet interessant.



Je hebt niet alles geprobeerd, want dan zou hij netjes krabben waar het mag. Iedere gedragstherapeut kan je halfslapend vertellen hoe je een kat krabben op de goede plek aanleert.. ..
katten doen dit, leer er mee leven
Alle reacties Link kopieren
mijn sofa was hier helemaal stukgekrabd, en ik heb het gewaagd een nieuwe (dure) te kopen.



dus hier even alle hens aan dek gezet om het krabben tegen te gaan!



je moet weten dat katten krabben op plekken die op hun route liggen.

bovendien rekken katten zich graag uit om te krabben, dus enige hoogte is een vereiste.



ik heb een stevige, hoge krabstam (http://www.bol.com/nl/p/b ... 0x40x90/9200000025083080/ ) naast de sofa gezet, dus naast de hoek waar ze altijd krabden.

dit heeft gigantisch veel succes, 99% van de tijd krabben ze aan de stam.



voor die ene % 'vergissingen' heb ik dit aangebracht op de hoeken: http://www.huis-en-comfor ... 5015957.html?group=807963

het is een dubbelzijdige klevende folie: als ze dan daar willen krabben, dan plakken de pootjes er in, dus dat is niet fijn.



bovenstaande beschermt helaas nog niet tegen overgeven en haarballen (heb ik ondervonden toen de sofa 24 uur, ja VIERENTWINTIG UUR in huis was) , dus als ik het huis verlaat dan wordt de sofa nog eens ingezwachteld met waterafstotend zeil.



mooie sofa + katten: je moet er wat voor over hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 01 oktober 2014 @ 00:15:

ik heb een stevige, hoge krabstam (http://www.bol.com/nl/p/b ... 0x40x90/9200000025083080/ ) naast de sofa gezet, dus naast de hoek waar ze altijd krabden.

dit heeft gigantisch veel succes, 99% van de tijd krabben ze aan de stam.





moet er wel bijvertellen dat iedere keer als ze aan de stam krabben, ik lyrisch begin te brabbelen *met hoog stemmetje*: "FLINKE jongen / FLINKE meid! GOED zo! Maar kijk nu toch eens HOE FLINK! GOED hoor. "



enfin, redelijk idioot dus, geen idee wat de buren ervan denken, maar het werkt dus wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven