Tips lange afstandsrelatie

30-09-2014 23:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal, dit is mijn eerste post, dus ik hoop dat ik het een beetje goed doe!



Ik vraag om tips/reacties en mensen met dezelfde ervaringen.



Ik woon nu voor een jaar in Amerika sinds eind juli, vanwege studie. Ik heb een vriend in Nederland en dit is toch best lastig. Ik zal jullie vertellen dat we beide 18 zijn. toen ik hierheen kwam waren we 7 maanden samen, nu inmiddels 9. Sommige dagen zijn heel erg lastig. De meeste dagen gaan goed en mis ik hem niet heel erg, maar altijd wel een beetje natuurlijk. Ik hou heel veel van hem. We hadden eigenlijk nooit ruzie totdat ik hier kwam... Nu hebben we minstens wel 1 x per week ruzie, maar we komen er altijd uit en zijn nog steeds heel erg gelukkig samen. Nu denken jullie wat is haar probleem? Ik weet het ook niet zo goed, er zit gewoon een gevoel dwars bij mij. Op sommige momenten weet ik ook niet meer wat te doen omdat ik hem zo mis. Ik ben heel erg bang dat we uit elkaar gaan groeien omdat we elkaar zo'n lange tijd niet zien, en ik ben bang dat als ik terug kom we niet meer verliefd zijn. Ik ben gewoon bang om hem kwijt te raken!



Iemand die hier ervaring mee heeft ? Ik wil gewoon graag tips horen hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Bedankt voor jullie begrip.
De kans dat jullie uit elkaar groeien is groots aanwezig ja. Toen je ging waren 7 maanden bij elkaar, dat is korter dan jij wegblijft. Meestal loopt het in dit soort gevallen spaak, is mijn ervaring.

Dat is misschien niet echt wat je wil horen en ook geen leuk bericht, maar wel hoe ik erover denk.



Een lange afstandsrelatie onderhouden is gewoon lastig, al helemaal als je elkaar niet ziet en niet echt samen bent. Je probeert de relatie zoals hij was door te zetten, maar dat gaat niet, want het is niet zoals het was. Wat dat betreft moet je het fysieke contact ook niet onderschatten denk ik. Daarmee bedoel ik niet alleen seks, maar veel breder, gewoon het voelen van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat adviseer jij te doen?
Stoppen met je vriend en een leuke Amerikaanse lover zoeken



Als jullie elkaar voor elkaar bestemd zijn - mocht je in dat gegeven geloven - dan komen jullie elkaar wel weer tegen in Nederland.
Het is ook zonde van je tijd daar om je maar met moeilijkheden in Nederland bezig te houden. Dan ben je nog steeds niet echt weg.
Alle reacties Link kopieren
Waar gaan jullie ruzies dan over?



Ik snap dat het moeilijk is hoor. Ik doe zelf nu ook lange afstand, maar ben wel iets ouder en we zijn iets langer samen. Het was voor ons dan ook niet echt een "vraag", dat dit nu zo is, dat is nou eenmaal zo. Maar we hebben dan ook geen ruzie..



Ik vind je nog best jong, maar als jullie dit allebei willen en zeker zijn van elkaar, dan moet het kunnen.



Qua tip wil ik je dan wel geven dat je elkaar ook juist een beetje los moet durven laten. Je eigen leven leiden, dingen doen die jij leuk vind. Niet constant met de ander bezig zijn. Het moet je niet gaan belemmeren.
Alle reacties Link kopieren
Tip: geniet van het Amerikaanse leven en stop met deze beknellende relatie op veel te jonge leeftijd. Stel je open voor anderen, maak vrienden, ga uit, doe aan sport etc..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.
De enige tip is: houd je niet teveel bezig met je vriend ver weg. Probeer te genieten van al het nieuws dat daar op je afkomt.

Laat je niet beperken door je relatie. Daar krijg je spijt van.
Alle reacties Link kopieren
Waar maken jullie zoal ruzie over? Zijn het puber dingetjes, of serieuze meningsverschillen?

Er bestaan geen tips voor het onderhouden van een lange afstands relatie. Het ene stel kan het heel goed hebben, het andere niet.
Misschien moet je je eens afvragen of je echt van hem houdt of van het drama dat deze relatie samen met deze situatie met zich mee brengt.



Volgens mij mis je hem omdat je hem graag wil missen.



Ik heb jarenlang een afstandsrelatie gehad, maar tussen ons zat slechts 200km. Met dat in het achterhoofd, mijn tip: bij emoties bellen, berichten alleen sturen wanneer ze geen emoties, behalve geilheid, bevatten. Houdt berichten voor ranzige praat en mededelingen.
quote:tjelijn schreef op 01 oktober 2014 @ 00:32:

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat we jong zijn, maar beide veel volwassener dan onze leeftijd zegt.Dat denkt iedereen op zijn 18e
quote:_lupine_ schreef op 01 oktober 2014 @ 00:48:

[...]





Dat denkt iedereen op zijn 18e Ik vond het ook al schattig
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op woensdag 01 oktober 2014 00:48 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="tjelijn in "Tips lange afstandsrelatie"" class="messagelink">tjelijn schreef op 01 oktober 2014 @ 00:32</a>:</b>

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat we jong zijn, maar beide veel volwassener dan onze leeftijd zegt.</div></blockquote>Dat denkt iedereen op zijn 18e Ja
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 01 oktober 2014 @ 00:48:

[...]





Dat denkt iedereen op zijn 18e



IDD



Ot: Tja ik zou mn tijd niet verdoen met ruziemaken als ik in de VS zou zitten op mn 18de. Probeer vaste tijd en af te spreken wanneer jullie skypen en niet de hele dag whatsappen en ja ik heb ervaring en ja het is goedgekomen.
quote:tjelijn schreef op 01 oktober 2014 @ 01:15:

[...]





Ja en dat denken oudere mensen weer.Die vervolgens wegens meer levenservaring vaak niet ver naast de waarheid blijken te zitten.
Alle reacties Link kopieren
h
Alle reacties Link kopieren
E

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven