Gezondheid alle pijlers

microgynon 50

30-09-2014 22:09 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb vroeger de yasminpil geslikt. Deze krijg ik niet meer ivm trombose (heb een tijd geen pil geslikt ivm 3 zwangerschappen en het geven van borstvoeding). Eerst heb ik microgynon30 gekregen, net zoals vroeger kreeg ik weer last van ontstekingen van knie tot verstandskies (daarom ben ik destijds overgestapt naar yasmin). Ben naar de huisarts gegaan en heb toen de microgynon50 gekregen. Sinds dat ik deze slik heb ik in de derde week allerlei zwangerschapachtige klachten, steekjes in mijn onderbuik, veel slijmverlies, soms bij het opstaan flink steek in mijn eierstok. Zodra ik ongesteld ben, is dit over. Heeft nog iemand hier last van ?

Ik overweeg om te stoppen met de pil en voor het spiraaltje te kiezen. Vind deze klachten namelijk niet prettig en onnodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden mic 50 geslikt.Tot dat ik een nieuwe huisarts kreeg die vond deze te zwaar en schreef mic 30 voor.

Hier mee kreeg ik vaak tussentijdse bloedingen en was ik (achteraf gezien) labiel(ook toen ik de mic 50 slikte trouwens).

.Jaren geleden ben ik gestopt met de pil slikken en daar ben ik stabieler door geworden.

Mijn menstruatie is regelmatig en als ik wil vrijen gebruik ik condooms.Dat bevalt mij prima.De eerste paar keer is het wat gedoe maar als je vriend er eenmaal handig mee is dan is het voor een vrouw zelfs fijner.

Het gevoel is nog steeds fijn en je blijft..hoe zal ik dat nu eens zeggen...lekker schoon zeg maar

Succes met je keuze !

Ik vind het heel fijn dat mijn lichaam nu puur natuur is .De pil schijnt er ook voor te kunnen zorgen dat het hpv virus niet afgebroken wordt in je lichaam .

En wie weet wat voor naars nog meer .
Alle reacties Link kopieren
Terug naar je huisarts! Het is raar, de 50 bevat meer hormonen dan de 30, dus wat waren dan jullie verwachtingen? Dat de klachten over zouden gaan? Als je een tromboseverleden hebt zou ik zeker een andere oplossing kiezen dan de pil trouwens, dus koperspiraal of misschien sterilisatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet door klachten aan de pil gegaan. Omdat ik bij 30 last van ontstekingen kreeg heeft de huisarts 50 voorgeschreven omdat er een bepaalde hoeveel van iets in zit dat bij yasmin ook zit (zij dacht dat ik dit nodig had). Yasmin schrijven ze gewoon niet meer voor, net zoals de dianepil.

Ik denk dat het ook beter is als ik ermee stop. En een condoom is zeker ook een optie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb destijds ook Microgynon geslikt, daarvóór Lyndiol, dat was de eerste pil die in Nederland op de markt kwam. Microgynon, zowel 50 als 30, verergerde mijn toch al hevige migraine en clusterhoofdpijn, toen heb ik gekozen voor een spiraaltje, wel vrij lang ongesteld, zo'n acht dagen, maar verder had ik er geen last van. Toen werd het tijd dat mijn wederhelft het stokje overnam en er een knoop in heeft laten leggen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven