None compliment?

01-10-2014 02:10 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel ik me aan?

Ik krijg zo vaak te horen: oh je lijkt op je (oudere) zus.

Ik denk dan meestal: ja gaan we weer, we zijn zussen dus tja lijkt me logisch dat we op elkaar lijken.



Mn zus snapt het niet, volgens haar is het toch een compliment maar ik vind dit zo een none compliment. Hier kan ik nl niks aan doen en zelf ook niet voor gekozen.... Ik werk hard, heb mn eigen id, karakter, persoonlijkheid en doe dingen waar mensen niks van afweten - ook onwijs veel voor mn zus (met heel veel liefde en ze doet onwijs veel terug maar haar acties zijn de zichtbare terwijl de mijne de onzichtbare zijn)



Maar als zelf mn vader met zo'n stomme opmerking aankomt, daar kan ik flinkvan balen. Verder dan 'ok' kom ik ook niet.



Dus wie oh wie heeft een goeie come back line als ik weer eens te maken krijg met zo'n none compliment.



Oh en natuurlijk, welke andere none complimenten ben jij ook altijd zo blij mee?
Alle reacties Link kopieren
Is t bedoeld als compliment of gewoon als mededeling?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar!

En ik ben dan nog wel 1 van een tweeling.,..,

Lees graag mee voor tips!

Enige wat ik kan zeggen is: let it go.... Want het zal zo blijven
Alle reacties Link kopieren
Uh. Ja. Je stelt je aan.

Dat je je hier zo over opvreet zeg.

Wat is er in hemelsnaam zo stom aan die opmerking? Denk je dat die mensen jou alleen als kopietje van je zus zien ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Ja compliment of mededeling.... Volgens mn zus een compliment maar ook als mededeling, wat heb ik eraan?
Alle reacties Link kopieren
quote:kiwiwi schreef op woensdag 01 oktober 2014 02:34 Heel herkenbaar!

En ik ben dan nog wel 1 van een tweeling.,..,

Lees graag mee voor tips!

Enige wat ik kan zeggen is: let it go.... Want het zal zo blijven Oh ja jij moet het dan al helemaal vaak horen!
Alle reacties Link kopieren
Niets, ik hoor altijd dat ik helemaal niet op mijn broer/zus lijk... Ik beschouw t maar als small talk, net als " lekker weertje he ".
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:geordie schreef op woensdag 01 oktober 2014 02:37 Uh. Ja. Je stelt je aan.

Dat je je hier zo over opvreet zeg.

Wat is er in hemelsnaam zo stom aan die opmerking? Denk je dat die mensen jou alleen als kopietje van je zus zien ofzo? Nou ja zo voelt het wel. Zeker als er geen andere opmerkingen als dat worden gemaakt....
Alle reacties Link kopieren
Come back op die opmerkingen:

- goed he, heb ik erg mijn best op gedaan ( sarcastisch )

- is niet zo vreemd met dezelfde ouders

- oh, dat was me nog niet opgevallen

- leg eens uit?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op woensdag 01 oktober 2014 02:39 Niets, ik hoor altijd dat ik helemaal niet op mijn broer/zus lijk... Ik beschouw t maar als small talk, net als " lekker weertje he ".Ja zo kan je het ook bekijken inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Of: welke zus? Heb ik een zus?? Huh
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Of: met die opmerking kan ik helemaal niets
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op woensdag 01 oktober 2014 02:42 Come back op die opmerkingen:

- goed he, heb ik erg mijn best op gedaan ( sarcastisch )

- is niet zo vreemd met dezelfde ouders

- oh, dat was me nog niet opgevallen

- leg eens uit?



Hehe die eerste is vooral erg leuk. Die ga ik zeker proberen.

Kiwiwi lees je mee!
Ik snap niet dat je het zo negatief bekijkt. En al helemaal niet dat je zoekt naar iets om terug te zeggen. Er niet op reageren lijkt mij het beste, anders zegt men straks 'je lijkt op je zus, maar zij is wel aardig'.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je druk maakt om niets eigenlijk. Maar goed ik zeg bij nutteloze opmerkingen meestal 'waarvan akte' en ga dan weer verder met wat ik aan het doen was.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Non. Gewoon Nederlands..
Natte tosti..
Het klinkt alsof je een beetje jaloers op haar bent, dat het haar allemaal makkelijker aan komt waaien oid.

Dat zie je vaker bij een jongere zus , zo voelt die van mij zich ook weleens (en onterecht in mijn ogen).

Richt je daarom op jezelf en jouw eigen ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris27 schreef op woensdag 01 oktober 2014 03:47 Ik vind dat je je druk maakt om niets eigenlijk. Maar goed ik zeg bij nutteloze opmerkingen meestal 'waarvan akte' en ga dan weer verder met wat ik aan het doen was.Lol, gaat men me zeker niet aardig vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MevrouwTomatensoep schreef op woensdag 01 oktober 2014 04:41 Non. Gewoon Nederlands..Staat genoteerd!
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je het niet leuk? Zit daar nog meer achter? Bij mij zeggen ze hetzelfde over mij en mijn zus, ik vind het niet erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op woensdag 01 oktober 2014 04:45 Het klinkt alsof je een beetje jaloers op haar bent, dat het haar allemaal makkelijker aan komt waaien oid.

Dat zie je vaker bij een jongere zus , zo voelt die van mij zich ook weleens (en onterecht in mijn ogen).

Richt je daarom op jezelf en jouw eigen ontwikkeling. Oh nee hoor helemaal niet jaloers. Ik zou voor geen goud willen ruilen en ik gun haar alles en andersom is het ook zo. Weet ook goed dat iedereen zijn eigen pad moet bewandelen in het leven. Waarschijnlijk vind ik die opmerkingen daarom zo irritant.
Alle reacties Link kopieren
Heb je tijd teveel dat je je hier druk om maakt? Is er echt niets anders in je leven waar je je zorgen on maakt? Hier ga je je toch niet mee bezighouden als je een normaal actief leven hebt?
Bij mij zeggen ze dat ik op mijn broer lijk. Ik vind dat een compliment en erg leuk! Zie het nu zelf ook wel en ik vind het wel leuk dat mensen meteen zien dat wij familie zijn. Dat is toch niet erg? En dan zeggen ze bij mij dus eigenlijk dat ik op een man lijk haha!

Ik vind dus dat je je aanstelt. Wat maakt het nou uit? Je klinkt jaloers, siert je niet.
quote:sinnombre schreef op 01 oktober 2014 @ 03:24:

Ik snap niet dat je het zo negatief bekijkt. En al helemaal niet dat je zoekt naar iets om terug te zeggen. Er niet op reageren lijkt mij het beste, anders zegt men straks 'je lijkt op je zus, maar zij is wel aardig'.

+1



Probeer voor jezelf eens uit te vinden waarom het zo vreselijk is dat je op je zus schijnt te lijken. Volgens mij speelt er dan onderhuids veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje vond t ook n vreselijke opmerking, toen ze puberde. Nu kunnen we er om lachen.
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven