Drie-jarige 'scharrel'

30-09-2014 23:55 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ongeveer drie jaar geleden werd ik op slag verliefd op een jongen die toen bij mij op school zat. Ik dacht alleen nooit in contact te kunnen komen met hem omdat hij in mijn ogen het einde was en mij nooit zou willen. Totdat hij ineens mijn nummer vroeg aan een vriend van mij. Sindsdien whatsappen we iedere dag, tot de dag van vandaag zelfs. In het begin was alles nog leuk, we spraken best veel af en hij steunde mij een beetje tijdens het verlies van mijn opa op dat moment. Ik was toen nog erg onzeker, 15/16 jaar. Ik wist ook echt niet wat hard to get inhield en stuurde hem best vaak sms'jes en vroeg hem vaak om af te spreken. Ik wist nou eenmaal nog niet zo goed hoe ik ermee om moest gaan. Dit, terwijl hij al best lang een relatie had gehad met een veel ouder meisje. (Zij heeft het uitgemaakt, tegen zijn wil in.) Dit kwam natuurlijk niet erg vrouwelijk en volwassen over en daarom knapte hij een beetje op me af.. Lange tijd niet gepraat, maar na een tijdje weer gezoend en weer aan de praat gegaan. We spraken zo af en toe wat af, maar hij zei ook vaak zijn afspraken af. Deze cirkel ging zo een paar keer door (zoenen-afspreken-alles gaat goed-afstandelijk-ermee stoppen-zoenen-etc.) totdat ik vorig jaar verhuisde voor mijn studie. Ik sprak hem bijna niet meer en dacht een beetje over hem heen te komen. Ik vond mijn studie niks en verhuisde weer terug naar mijn ouders. (Achteraf vraag ik me af of ik dat onbewust ook niet heb gedaan omdat ik hem miste..) Toen hij dit hoorde kwamen we meteen weer met elkaar in contact en probeerden we het nog eens. Het was nog nooit zo goed gedaan. Hij zit bij een dispuut (studentenvereniging) en besteed daar dus veel tijd aan, maar op dat moment maakte hij veel tijd voor me vrij en we zagen elkaar vaak. Omdat het zo goed en chill ging, begon ik me steeds meer af te vragen waarom het dan geen relatie was en er volgde weer een 'break-up'. Hielden we weer niet lang vol want we misten elkaar weer, na de zomervakantie ben ik naar dezelfde stad verhuisd als hij en sindsdien waren we net een koppel. Hij kuste me in het openbaar en noemde me ook bij zijn vrienden, zijn vriendin. Ik was mega gelukkig. Ik probeerde er op te letten om niet over het onderwerp 'relatie' te praten, want ik weet dat hij hier een benauwd gevoel van krijgt. En als het goed gaat, waarom moet het dan een naam hebben? Totdat hij het zelf vervelend gaat vinden dat hij mij dat niet kan geven omdat hij zich dan benauwd voelt. Het contact wordt weer minder en hier zit ik dan... Na drie jaar nog steeds geen relatie, maar wel een jongen die zegt dat hij verliefd op met is en heel erg veel van me houdt en om me geeft (dit zegt hij ook tegen zijn vrienden), maar bindingsangst heeft. Hij heeft ook een artikel naar me doorgestuurd met symptomen van bindingsangst, en alles komt overeen. Alleen, bestaat bindingsangst wel? Of zijn het gewoon de symptomen van iemand die zijn of haar partner gewoon niet leuk genoeg vind, maar er wel om geeft en het daarom moeilijk vind hem of haar los te laten? Gister is hij naar me toe gekomen om het erover te hebben en we hebben besloten een week geen contact te hebben om erover na te denken. Ik moet dus aan het einde van de week weten of ik nog verder wil met dit verhaal of dat ik helemaal stop met die jongen. Als ik stop met hem dan wil ik ook totaal geen contact meer met hem zodat ik eroverheen kan komen. Ik snap dat als je dit zo leest dat het antwoord voor een buitenstaander makkelijk is: 'ermee stoppen natuurlijk, je verdoet je tijd aan die jongen.' Maar ik beschouw hem als mijn droomvent waar ik mee wil samenwonen en alles mee wil doen. Dus als jullie comments willen geven, probeer je dan 'n beetje in te leven in jou en je grote liefde. Bedankt voor het lezen en ik hoop op reacties!

Kappen / doorgaan

Totaal aantal stemmen: 18

Kappen (89%)
Doorgaan (11%)
Alle reacties Link kopieren
Het zou al heel fijn zijn als je het overzichterlijker maakt om te lezen. Alinea's enzo..



En volgens mij verdien je meer dan een jongen die jou al drie jaar aan t lijntje houdt..
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
God Allemachtig wat een gedoe. Bindingsangst bestaat wel maar dit klinkt meer alsof je zijn back-up plan bent.... wil je dat?
Alle reacties Link kopieren
Wel of niet echt bindingsangst: zie jij dit je je hele leven lang doen? Wachten, wachten, wachten op een man die jou "net niet" vindt? En daardoor een man laten lopen, die jou wel het einde vindt en geen angst heeft om een relatie met je aan te gaan? Want vergis je niet: door te wachten op hem, sta jij stil. Maaarrrrr hij gaat verder en daar is in 1x een vrouw die hij wel helemaal het einde vindt. En foetsie, zijn "bindingsangst" is compleet weg en haar behandeld hij wel, zoals jij behandeld had willen worden. Ze trouwen en krijgen kindjes. Auch. Tip: laat het niet zo ver komen en neem het heft in eigen handen om er nu zelf een punt achter te zetten. Is ook au, maar minder dan bovengenoemd scenario. Start met je leven!
Ik begrijp je idee over je droomman en de grote liefde enzo, maar weet inmiddels dat het om meer dan dat gaat. Wat maakt hem nou eigenlijk zo leuk en je droomman enzo?



Dat is gebaseerd op jouw fantasie, op een plaatje in je hoofd. Hij hoeft er alleen nog maar in te passen, maar past er eigenlijk niet in. Je houdt jezelf voor de gek dus.



En je zou jezelf ook meer moeten gunnen. Een jongen die net zo dol op jou is als hij op jou bijvoorbeeld. Waarom neem je genoegen met deze flapdrol?
Alle reacties Link kopieren
Als jij het gescharrel zat bent kun je hem gewoon voor de keuze stellen: of helemaal of helemaal niet.

Lijkt mij wel zo prettig na drie jaar gedraaikeutel.

En je hebt kans dat het dan over is, maar dan kun je ook weer verder.

Als je te ver gaat in je begrip voor zijn bindingsangst dan ben je over 5 jaar nog precies waar je nu bent, en volgens mij wil je dat niet.
En dat het voor een buitenstaander makkelijker is enzo, alsof de buitenstaander niets van de liefde of verlangen begrijpt, is niet zo aardig natuurlijk. Daarmee onderschat je de buitenstaander nogal ook.
Alle reacties Link kopieren
Hij voelt zich vertrouwd met je, altijd makkelijk een leuk vriendinnetje, wat ingeruild kan worden zodra zich iets beters voordoet. Want hij heeft immers geen relatie met je en voelt zich tot niets verplicht.

Jouw verliefdheid zal best zijn ijdelheid strelen, je beschikbaarheid is ook wel prettig voor de time beiing, maar hoe spijtig ook voor je, zijn eerste keus zul je nooit of te nimmer worden.



Laat toch gaan die bal gehakt, er loopt heus wel een leuker exemplaar rond die er niet de minste moeite mee heeft om met jou een echte relatie aan te gaan.



Sterkte ermee hoor!
Je stopt al jaren energie in deze jongen. En er komt niet terug wat je wilt. Dat lijkt me frustrerend. Je zegt dat hij lid is van een dispuut. Ik weet hoe het er daar aantoe gaat. Heeft hij contact met andere meisjes? Is hij met andere meisjes bezig?



Deze jongen vindt jou leuk, maar niet zo leuk dat hij een toekomst met jou ziet. Waarom zou je daarop wachten?
In de lijn met wat de anderen al zeggen: Hij vindt je leuk en lekker als tijdverdrijf, maar jij wordt niet de moeder van zijn kinderen.



Je vertelt dat hij bij een dispuut zit. Zou het kunnen dat hij eigenlijk iemand wil die meer te bieden heeft? Qua status? Vindt hij dat belangrijk? En wat heb jij wat dat betreft te bieden?



Ik had zelf bijvoorbeeld wel studiegenoten die straalverliefd werden op de status van mijn vader....en ik was ook best leuk.



Bij mij was het wel eens zo dat ik in hun plaatje paste maar dat de klik wat minder was, en dat ze toch wilden doorzetten.Ik vermoed dat hij erg gevoelig daarvoor is, en dat jij niet in zijn plaatje past. Hoe leuk hij je ook vindt. Ik zou daarvoor bedanken.
Ik geloof niet in 'bindingsangst'.

Het betekent simpelweg dat hij niet voor de volle 100% voor jou gaat zoals jij voor hem.

Hij heeft je al teveel pijn gedaan -je bent in feite zijn 'bij gebrek aan beter' - stop ermee, dan kun je openstaan voor iemand die wél volledig voor je gaat.



Ps. Voeg alinea's toe! Er is moeilijk doorheen te komen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad geen 'bindingsangst', je bent wel leuk en handig voor erbij :)!
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf rationeel heel goed wat je moet doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Komt ie hoor: Hij wil wel een relatie, maar niet met jou..
Alle reacties Link kopieren
Vind je ook niet dat een droomman aan 1 heel belangrijk criterium moet voldoen, en dat is dat hij voor de volle honderd procent voor jou moet gaan? Ik krijg door je omschrijving een groot "He's just not that into you" gevoel. Alsof hij, telkens als het wat serieuzer wordt, bang wordt dat hij z'n kans op iets beters gaat missen. Ik zou ermee stoppen.
Dit gaat 'm niet worden.... Ik denk dat hij je best ok vindt, maar hij gaat niet voor je. En als dat al drie jaar zo is gaat dat ook niet meer gebeuren.

Waarom ben je trouwens naar dezelfde stad verhuisd, toch niet voor hem hoop ik?
Pfff, ik lees weer niet goed. Ik dacht te lezen dat je scharrel een peuter/kleuter van drie jaar was



Voor de rest eens met bovenstaande reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:toefjeslagroom schreef op 01 oktober 2014 @ 07:04:

Pfff, ik lees weer niet goed. Ik dacht te lezen dat je scharrel een peuter/kleuter van drie jaar was



Jij leest prima hoor want dat staat er ook.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:toefjeslagroom schreef op 01 oktober 2014 @ 07:04:

Pfff, ik lees weer niet goed. Ik dacht te lezen dat je scharrel een peuter/kleuter van drie jaar was Oh gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was :-)
Alle reacties Link kopieren
Bindingsangst mn neus. Hij is gewoon een player.
Zeg maar Spijker.
Wat een ontzettend foute titel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Lastig hoor zo'n situatie.



Het lijkt erop dat hij jou niet 'genoeg' vind, anders was hij er wel vol voor gegaan.

Ik zou aan het einde van de week tegen hem zeggen: alles of niets.

Als het op niets uitloopt dan is dan heel erg pijnlijk, maar daar kom je wel over heen en is waarschijnlijk achteraf minder pijnlijk dan dat je dit nog laat aanmodderen.



Succes!
Dus als jullie comments willen geven, probeer je dan 'n beetje in te leven in jou en je grote liefde. Bedankt voor het lezen en ik hoop op reacties!



Ik wil me wel inleven in jou en je grote liefde maar mijn commentaar zal niet afwijken van wat reeds geschreven staat. Jij bent namelijk niet zijn grote liefde. En dat is het punt.



Hij gebruikt je wanneer het hem uitkomt en jij bent altijd beschikbaar, da's makkelijk, dus hij houdt je aan het lijntje en jij laat je aan het lijntje houden.



Hij komt vandaag of morgen de ware tegen en dan is zijn bindingsangst als sneeuw voor de zon verdwenen.



Houd de eer aan jezelf en laat je niet zo gebruiken. Zet een punt achter deze relatie en blokkeer hem uit je systeem.



En ja, dan heb je echte groot liefdesverdriet maar dat gaat over, echt waar. Beter nu zelf een punt achter deze relatie zetten dan over een poosje de bons krijgen als hij zijn echte grote liefde tegen het lijf loopt en dat gaat absoluut gebeuren.



Sterkte met alle antwoorden die je eigenlijk niet wilde lezen.
Alle reacties Link kopieren
Samenvatting: TO scharrelt met een driejarige met bindingsangst.
Alle reacties Link kopieren
quote:dirkje000 schreef op 30 september 2014 @ 23:55:

... Dus als jullie comments willen geven, probeer je dan 'n beetje in te leven in jou en je grote liefde. Bedankt voor het lezen en ik hoop op reacties!Mijn grote liefde zou je adviseren om alsjeblieft je hart niet te blijven verspelen aan deze knurft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven