None compliment?

01-10-2014 02:10 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel ik me aan?

Ik krijg zo vaak te horen: oh je lijkt op je (oudere) zus.

Ik denk dan meestal: ja gaan we weer, we zijn zussen dus tja lijkt me logisch dat we op elkaar lijken.



Mn zus snapt het niet, volgens haar is het toch een compliment maar ik vind dit zo een none compliment. Hier kan ik nl niks aan doen en zelf ook niet voor gekozen.... Ik werk hard, heb mn eigen id, karakter, persoonlijkheid en doe dingen waar mensen niks van afweten - ook onwijs veel voor mn zus (met heel veel liefde en ze doet onwijs veel terug maar haar acties zijn de zichtbare terwijl de mijne de onzichtbare zijn)



Maar als zelf mn vader met zo'n stomme opmerking aankomt, daar kan ik flinkvan balen. Verder dan 'ok' kom ik ook niet.



Dus wie oh wie heeft een goeie come back line als ik weer eens te maken krijg met zo'n none compliment.



Oh en natuurlijk, welke andere none complimenten ben jij ook altijd zo blij mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook oprecht niet waarom zo'n opmerking negatief zou zijn. Ik lijk qua uiterlijk op mijn moeder en mijn zusje en een beetje op mijn vader en mijn persoonlijkheid heb ik vrij duidelijk van mijn vader. En dat heb ik ook vaak te horen gekregen, wat ik helemaal prima vind. Ik ben trots op allemaal en vind het leuk dat het zo duidelijk is dat we familie zijn. Mijn jongere zusje heeft trouwens voor het gemiddelde oog van de buitenwereld wat meer bereikt dan ik, enige dat ik belangrijk vind is dat zij gelukkig is.
Alle reacties Link kopieren
Hier zeggen ze vaak dat mijn zoontje sprekend op mijn jongste broertje lijkt, en dat broertje lijkt weer sprekend op mij dus...Ik vind het dus erg irritant als ze dat zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je het zo erg?

Ik vind het leuk als mensen zeggen dat ik op mijn moeder of op mijn zusje lijk. Ik voel me dan trots. Ik hou veel van ze en als het te zien is dat we bij elkaar horen voel ik me extra verbonden.



Wat Saphira zegt dus
slagroom-met-dip wijzigde dit bericht op 01-10-2014 06:50
Reden: Na lezen v andere post
% gewijzigd
Gewoon smalltalk, het is niet bedoeld als compliment, waar maak je je druk om.
Ik vraag me altijd af waarom mensen zo heftig reageren op small talk. Vertel eens, wat doe jíj als je iets tegen iemand wil zeggen of een praatje wil beginnen? Daar zit vast ook wel een opmerking bij waarover iemand zich kan beklagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je een probleem van niets maakt!

Ik krijg t ook regelmatig te horen.. Je lijkt op je zus, broer.. Neefje van 2.. Echt nog nooit als een probleem opgevat!



Vind je je zus soms niet leuk genoeg en dat je het dus geen compliment kan vinden? Zo komt dit op mij over.
Alle reacties Link kopieren
zeggen ze tegen je zus ook:

heee, jij lijkt op je zus??

en vindt zij het ook erg?
Mijn moeder en ik horen heel vaak dat ik zo op haar lijk...

Ze bedoelen het als compliment, dus zo neem ik het ook op. Wij maken wel eens een opmerking als: dat horen we nou noooooooooit... Maar dan wel op een leuke manier, ik vind het niet leuk als ik mensen het gevoel geef dat ze een domme opmerking maken als ze het goed bedoelen.



None compliment bestaat trouwens niet. Come back line is ook verkeerd. Daar kan ik me dan weer aan irriteren, gebruik gewoon het woord geen voor compliment en comeback schrijf je aan elkaar. Maar ja, wat doe je er aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ik op m'n zus kon lijken, of op m'n broer.

Ik heb namelijk geen van beide.



Wat je wel kunt zeggen, als iemand zegt: 'Oh, je lijkt op je zus', is: 'Ja, maar ik lijk vooral op mezelf'
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Het zou toch veel minder leuk zijn als er iemand zou zeggen '' ben jij van de melkboer of zo want jij lijkt echt op niemand in jouw familie''.

Tenminste dat vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkelot schreef op 01 oktober 2014 @ 02:10:

Ik krijg zo vaak te horen: oh je lijkt op je (oudere) zus.

Ik denk dan meestal: ja gaan we weer, we zijn zussen dus tja lijkt me logisch dat we op elkaar lijken. Ik lijk helemaal niet op mijn zus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
En als er werd gezegd: jullie lijken zo op elkaar.



Zou je je hierbij meer gewaardeerd voelen? Je haalt er namelijk zaken bij in je OP waardoor ik het idee krijg dat je je ondergewaardeerd voelt als 'zusje'.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 01 oktober 2014 @ 08:24:

Ik lijk helemaal niet op mijn zus.Wat lullig zeg, voor je zus
You don't have to fit into the format
quote: Pinkelot

Stel ik me aan?

Ja en bovendien vind ik het arrogant om te denken dat het als compliment bedoeld is. Als ik op school bijvoorbeeld tegen een kind zeg dat hij of zij erg erg veel op een broer of zus lijkt dan bedoel ik dat niet als compliment maar als vaststelling. Het zegt niets over de schoonheid van een kind. Ik kan zoiets net zo goed zeggen tegen een spuuglelijk kind.



Op school zitten bijvoorbeeld drie meiden waarvan de jongste twee een tweeling zijn. Het grappige is dat de tweeling totaal niet op elkaar lijkt en dat één van de meiden veel meer op haar oudere zus lijkt. Zij lijkt eerder een tweelingzus van haar oudere zus dan van haar jongere daadwerkelijke tweelingzus.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je druk kunt maken om dit soort non issues dat ben je een gezegend mens.
http://youtu.be/moSFlvxnbgk
Alle reacties Link kopieren
Apart dat je je dit zo aantrekt. Ik hoor ook heel vaak dat ik op mijn broer lijk, maar net als wishful vat ik dat niet op als compliment. Ze zeggen daarmee toch niet dat ik leuk of knap ben of wat dan ook? Voor hetzelfde geld vinden ze hem spuuglelijk en is het eigenlijk een verkapte belediging .



Maar meestal zal het gewoon een constatering zijn en een gesprek starter, niet meer en niet minder. Het lijkt me best handig om bij jezelf te gaan kijken waarom dit zoveel met je doet. Ik zou erg verbaasd zijn als ik een snerende opmerking terug zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er niet druk om maken. Jouw zus zal het dan ook wel vaak horen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is raar je lijkt om een leeftijdsgenootje (plus/min een paar jaar) met de zelfde vader & moeder, opgevoed in het zelfde gezin. En dan is het raar dat men vindt dat je op haar lijkt? De kans dat jullie totaal niet op elkaar lijken is vele malen kleiner.



Ze zullen dit vast ook wel vaker zeggen tegen haar.



Vraag je wel eens door? Waaruit blijkt dat ik zo op haar lijk?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
wat een negatieve houding zeg. in onze familie lijken we allemaal wel een beetje op elkaar en dus zegt soms iemand daar wat over. gewoon small talk. om daar nou zo negatief over te doen
Alle reacties Link kopieren
Wacht maar tot dat je ouder wordt en je op je moeder gaat lijken.



Al die eigenschappen waar jij je als kind zo aan ergerden ..............
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
niet een non compliment, maar een non issue. Ja je stelt je enorm aan. Eensch met bovenstaanden, als dit je je hier druk om maakt, krijg je het nog zwaar in je leven.
Wat een probleem zeg...
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van mijn broertje zei toen hij een foto van mijn trouwen zag " haha dat is net broertje van Beetjegek, maar dan met lang haar!" Ik vond dat niet leuk, ik dacht bij mezelf oh zie ik eruit als een vent?
Alle reacties Link kopieren
Reageer dan niet zeg jeetje.. Er is altijd wel iemand met een groter probleem, mag diegene met een minder probleem dan niks kwijt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven