Mode & Beauty alle pijlers

Kledingmerken voor 30plussers

30-09-2014 22:50 50 berichten
Welke modieuze merken zijn gericht op vrouwen vanaf 30 jaar?



Ik nader de 31 ben moeder van een dochtertje van 6 maanden. Ik wil graag een wat klassiekere (volwassenere) maar nog wel modieuze uitstraling hebben. Nu draag ik kleding van de H&M, Vero Moda en Zara. Dit is mijns inziens gericht op twintigers.
Ik ben dertig, maar als ik plusser word zal ik nog steeds kleding kopen bij de H&M en Mango, om maar wat te noemen. Er is zoveel kleding te koop, je kunt je iedere stijl aanmeten die jij wil.



Als je iets aan je stijl wil doen, moet je daarnaar kijken. Van winkel veranderen staat niet gelijk aan beter gekleed gaan.
Ik kan mij wel voorstellen als je leerkracht bent bij een middelbare school. Dat je dan niet hetzelfde gekleed wilt zijn als andere tieners (H&M). Maar verder zijn het denk ik prima winkels. Mocht ik meer geld hebben, dan zal ik meer jurken kopen van La dress enzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 h&m´s in de stad. De ene is inderdaad een winkel waar ik niet meer kom. Het winkelend publiek is daar gemiddeld 16. Maar het andere filiaal is echt van een heel andere orde. Daar zit echt de volwassen kledingstijl en komen dan ook ....tadaaa.....volwassen vrouwen. De Hema vind ik op zich wel leuke kleding hebben (soms), maar ik vind de kwaliteit bedroevend. 2 keer wassen en het is allemaal verwassen en uitgelubberd.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 30 september 2014 @ 23:44:

Ik kan mij wel voorstellen als je leerkracht bent bij een middelbare school. Dat je dan niet hetzelfde gekleed wilt zijn als andere tieners (H&M). Maar verder zijn het denk ik prima winkels. Mocht ik meer geld hebben, dan zal ik meer jurken kopen van La dress enzo.Als leerkracht middelbare school draag ik ook gewoon H&M. En soms leidt dat tot hilarische taferelen waarbij zowel een leerling als ik hetzelfde kledingstuk hebben. Dit heeft altijd als gevolg dat de leerling dat kledingstuk noooooooit meer wil dragen . Mijn kan het helemaal niks schelen. Veel leerlingen vinden het ook wel tof als je gewoon in H&M rondstapt.
Ik (38) snap wel wat je bedoelt.



Een leuk kledingmerk is bijvoorbeeld Sao Paulo. Dat is helemaal niet truttig of ouwewijverig maar als je bijvoorbeeld een simpele zwarte longsleeve van dat merk vergelijkt met H&M, Zara, Vero Moda, etc dan is er echt wel een verschil. Bij Sao Paulo is de stof aan de voorzijde bijvoorbeeld dubbel in plaats van enkel, dat tekent veel minder en valt ook een stuk mooier en daardoor is zo'n simpel shirt stijlvoller dan de H&M-versie, bovendien is de snit beter en blijft het echt veel mooier.



Dit merk is wel duurder dan H&M enzo maar niet heel erg duur, en je voelt je er gewoon langer goed in, uiteindelijk ben je net zo veel kwijt dus. Nou ja, ik wel. En Sao Paulo heeft zoals iedere andere kledinglijn ook ontzettend stomme dingen ertussen zitten. Maar zaken die dit merk voeren, voeren vaak ook wel andere merken voor dezelfde doelgroep, google er gewoon eens op.



Ik vind zelf H&M, Zara en soortgelijken al snel kloterig worden. Als het net nieuw is staat het leuk, maar al snel takelt het af. Af en toe heb je nog wel eens een meevaller hoor, dat wel. Vooral bij C&A heb ik nog wel eens meevallers gehad, vooral C&A Jessica geloof ik.



En bij Esprit kan ik ook vaak wel slagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 30 september 2014 @ 23:47:

[...]





Als leerkracht middelbare school draag ik ook gewoon H&M. En soms leidt dat tot hilarische taferelen waarbij zowel een leerling als ik hetzelfde kledingstuk hebben. Dit heeft altijd als gevolg dat de leerling dat kledingstuk noooooooit meer wil dragen . Mijn kan het helemaal niks schelen. Veel leerlingen vinden het ook wel tof als je gewoon in H&M rondstapt.Lol. Ik stond laatst in de h&m bij hetzelfde rek te kijken als twee leerlingen. Toen ze me zagen moesten ze giechelen. Dat ik dat ook wilde kopen.... zij gingen snel iets andrrs passen. Hetzelfde kopen als de juf dat kon toch niet? Ik heb het trouwens niet gekocht, maar niet omdat het te jong zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij h&m kun je een afspraak maken met style advisor. Volgens mij gratis. En dan gaat die voor jou zoeken adhv je wensen en outfits samen stellen. Heel handig als je zelf even wat anders wil.

Maar door de bomen het bos niet ziet. :-D
quote:Vl43inder schreef op 01 oktober 2014 @ 00:33:

Ik (38) snap wel wat je bedoelt.



Een leuk kledingmerk is bijvoorbeeld Sao Paulo. Dat is helemaal niet truttig of ouwewijverig maar als je bijvoorbeeld een simpele zwarte longsleeve van dat merk vergelijkt met H&M, Zara, Vero Moda, etc dan is er echt wel een verschil. Bij Sao Paulo is de stof aan de voorzijde bijvoorbeeld dubbel in plaats van enkel, dat tekent veel minder en valt ook een stuk mooier en daardoor is zo'n simpel shirt stijlvoller dan de H&M-versie, bovendien is de snit beter en blijft het echt veel mooier.



Dit merk is wel duurder dan H&M enzo maar niet heel erg duur, en je voelt je er gewoon langer goed in, uiteindelijk ben je net zo veel kwijt dus. Nou ja, ik wel. En Sao Paulo heeft zoals iedere andere kledinglijn ook ontzettend stomme dingen ertussen zitten. Maar zaken die dit merk voeren, voeren vaak ook wel andere merken voor dezelfde doelgroep, google er gewoon eens op.



Ik vind zelf H&M, Zara en soortgelijken al snel kloterig worden. Als het net nieuw is staat het leuk, maar al snel takelt het af. Af en toe heb je nog wel eens een meevaller hoor, dat wel. Vooral bij C&A heb ik nog wel eens meevallers gehad, vooral C&A Jessica geloof ik.



En bij Esprit kan ik ook vaak wel slagen.niet heel duur? Ik vind 40 euro voor een simpele longsleeve aardig aan de prijs. Daar koop ik er bij zeeman een stuk of 6 voor. En die blijven ook mooi in de machine. Maar goed, die hoeven bij mij ook niet perfect te zitten, want ik draag die nooit zo maar alleen ergens onder. Niemand die die dingen ziet dus.

Ik heb trouwens nooit last van kleding die aftakelt van h&m of c&a. Heb hier dingen liggen die ik al zeker 5 jaar heb, ook basic longsleeves enzo. Blijft allemaal netjes in de machine en kan jaren mee.
Ben al 9 jaar 30
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat echt niet..

Tuurlijk heb ik mijn kleding een klein beetje aangepast naar mijn leeftijd 43.

Maar draag gewoon nog al de merken die jij noemt hoor.

Ze hebben bij Mango en Zara leuke jurken en broeken.

Vind juist nu de mode met die wijde blouses leuk met een skinny en een paar stoere laarzen, grof gebreid vest erop klaar.



Heb juist het idee zoals ik de pubers zie dat ze veel cool Cat en dat soort meuk dragen en vooral alles strak.
Alle reacties Link kopieren
Merken die wat volwassener zijn, zijn Claudia Sträter en Vanillia. Maar eigenlijk ben im het met de anderen eens over wat al eerder is geschreven.



Zie er zelf ook heel wat jonger uit. Wordt standaard 26/27 geschat en ben bijna 40. Komt niet door kleding. Dus zelfs in mijn Claudia Sträter-jurk zie ik eruit als 27.



Zolang je je niet in hotpants of een gescheurde spijkerbroek hult, valt het wel mee met onvolwassen merken, denk ik.
Ik denk niet dat dit bedoelt wordt met het dertigersdilemma TO...
To is net moeder geworden he. Kan me goed herinneren dat ik er toen ook graag wat verzorgder uit wilde zien. Omdat je thuis, voor je gevoel maanden lang met vet piekhaar in ondergespuugde pyjama's hebt rondgelopen.



To, je bent in een nieuwe fase van je leven en dan is opnieuw zoeken hoe je jezelf wil presenteren prima hoor. De winkels die jij noemt zijn an sich niks mis mee.



Beetje online shoppen om inspiratie op te doen?
Alle reacties Link kopieren
H&M heeft (vind ik) juist een mooie collectie aan meer zakelijke/deftigere kleding. Natuurlijk geen superkwaliteit, maar zeker goed voor wat jij zoekt. Heel veel mooie jurkjes voor werk, blazers, truitjes.



Ik weet wel dat ze hier in de stad 2 H&Ms hebben, waarvan 1 die klassiekere collectie niet heeft, enkel de carnaval-collectie (zo noem ik die 'hippe' ). Dus misschien even bij een andere grotere H&M binnenstappen?
Alle reacties Link kopieren
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2014 09:37
Reden: spam
% gewijzigd
quote:Banba schreef op 30 september 2014 @ 23:22:

[...]





En hier shoppen: www.klingel.nl



Je bent me voor, Banba! Ik wilde net posten: zo lang je maar niet in een polyester oma-jurk met korte mouwtjes en een ceintuurtje gaat lopen, is het toch al snel goed?? Veel vrouwen van 65plus zie ik nog rustig bij MissEtam of Didi shoppen en die zien er ook gewoon leuk en niet ouwewijvelijk uit . . . . . . . .

Probeer ook eens iets met make-up, bril, kapsel?? Stem je kleuren beter af op je uiterlijk/persoonlijkheid, dat kan ook al een stuk schelen. En 31? Who cares????
Alle reacties Link kopieren
Wacht maar tot ze je gaan "u"-en; dan trek je met liefde weer die twintigerskleding aan.



Ik heb het wel dat ik het een beetje zat ben dat dingen krimpen of gaan pullen, maar ik mix het meestal met wat duurdere kleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop kleding omdat ik het leuk vind. En of dat nou van de miss etam of de C&A clockhouse collectie is, maakt mij niets uit. Als ik het leuk vind en het past en het staat leuk, neem ik het mee. Zo simpel is het. En ik ben al 33!
Ik denk dat je al een heleboel bereikt als je kwalitatief betere kleding gaat kopen in rustigere chique kleuren en minder trend gevoelig.



Je kan je eens oriënteren bij Heine.nl, ik koop daar vaak kleding of inderdaad Vanilia en als je echt niet hoeft te letten op het prijskaartje Pauw.



Je hebt dan geen kasten vol kleding nodig omdat de kleding lang goed blijft en doordat het stijlvol is ook onderling goed te combineren.



Probeer er wel wat fleurige dingen tussen te gooien van bijvoorbeeld King Louie want je bent echt nog maar 30.
Misschien eens kijken bij Promiss? Vind ik zelf wel leuk. Herken het wel een beetje. Begin 30 en moeder wil ik er toch anders bijlopen dan 5 jaar geleden maar ook niet te moederig. Al blijft in de ochtendstress mijn wijde, zwarte h&m vest toch het makkelijkst te pakken
Alle reacties Link kopieren
Ik herken wel wat je schrijft to. Zit ongeveer in jouw situatie (leeftijd en 2 kleintjes), en merk dat ik het fijn vind om me wat 'volwassener/stijlvoller' (kan het goede woord niet vinden) te kleden. Mijn baan is ook sinds kort wat representatiever dan voorheen (met klanten ed), en ik word ook snel wat jonger geschat. Als ik dan in een standaard vero moda spijkerbroek met verwassen plekken of ultra skinny (want hip) en een vrolijk topje aankom voel ik me helemaal een snotneus. Het is alleen oppassen voor mij om het niet te tuttig/ouwelijk te maken, tenslotte ben je (nog maar) 30.



Zoals veel hier al aangegeven hier zit het hem denk ik niet direct in de merken/winkels, maar meer in je (nieuwe) stijl vinden. Ik merk wel dat sommige winkels/merken beter aansluiten bij de stijl die ik nu bij mezelf vind passen en daarom ga ik daar graag heen. De kwaliteit vind ik nu ook belangrijker dan voorheen, omdat ik minder tijd heb om te winkelen ( ), maar ook omdat ik een stijl heb gevonden die bij mij past en minder met modetrends meewaai.



Je zou ook eens een kleur/stijl advies kunnen doen bij een goed iemand. Kost wel wat, maar het heeft mij erg geholpen om mijn stijl en kleur te bepalen (en minder miskopen). Daarnaast is het ook gewoon leuk om even met jezelf en uiterlijk bezig te zijn als je net een kleintje hebt



Vl43inder, ik ga Sao Paulo zeker even bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Maar als 30 er ga je je toch nog niet in Promiss of Heine of Miss Etam kleding hullen.

Mijn moeder van 65 draagt dat niet eens.

Ik vind dat je geen kleding moet aandoen die je over 20 jaar ook nog kan dragen.

Maar gewoon naar je leeftijd.

Rond de 30 is nog hartstikke jong, en dat je geen Mickey Mouse shirts en naveltruitjes meer draagt begrijp ik maar voor de rest kan je toch vrijwel alles aan?



Ik ben op mijn 33e bevallen en ik herken dat niet hoor, wilde gewoon zo snel mogelijk mijn eigen hippe kleding weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag veel sandwich, expresso, street one en soyaconcept.
Vind jij Promiss zo tuttig mafalda? Grappig. Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik ben zelf verre van tuttig en draag toch best wat promiss voor mijn werk. Waar ik trouwens ook regelmatig complimentjes over krijg. Enfin, over smaak valt niet te twisten.



Ik zou willen dat ik weer in mijn kleding van voor de bevalling paste...hopelijk over een tijdje. Maar dan denk weet ik echt niet of ik het ook nog leuk vind. Goede reden om weer te shoppen dan!
Alle reacties Link kopieren
Hoogste tijd dat je naar de duurdere merken overstapt zoals Chanel, Guess Burberry.........

Maar neen draag wat je leuk vindt. Je bent nog zo jong.

Er is heus niets mis met H&M, Zara en Vero Moda.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven