Lijf & Lijn alle pijlers

strak, maar hoe?

24-09-2014 20:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Dit onderwerp zou ongetwijfeld wel 1000x voorbij zijn gekomen maar toch mijn hulpkreet! Ik volg sommige topics al een tijdje en heb nu ook de stap gezet een profiel aan te maken! .



Ik ben op dit moment 1,66 en weeg 67 kilo! Ik heb nu echt een blubber buikje en wil er haag 5 kilo van af! Ik heb het hele web afgesurft en na uren en uren zoeken ben ik nog niets wijzer geworden.. De ene zegt cardio is goed en de andere zegt van niet.. Dit product is goed om te eten maar de andere zegt van niet.. Ook lees ik overal berichtjes over mensen die afvallen door gezond te eten en bij mij gaat er niets af ook al eet ik heel gezond! (Tot dat ik zie dat er niets af gaat en raak ik gedemotiveerd :()



Dus hierbij mijn vraag : hoe eten jullie gezond en wat doen jullie in de sportschool?



Als ik in de sportschool sta doe ik veel aan cardio en aan de krachtapparaten met losse gewichten train ik niet



Wie heeft er tips en tricks voor mij en kan mij helpen naar een gezondere levensstijl zonder pillen , shakes en andere gekke afvalpogingen



Liefs een wanhopige dame 👍
Leef in het nu!
Alle reacties Link kopieren
Afvallen door 'gezonder' te eten is wat vaag omschreven. Je moet minder calorieën eten dan je nodig hebt. En als je op een gezonde manier wilt afvallen gaat het heel langzaam.

Er zijn verschillende diëten en trainingsprogramma's. Ze werken allemaal. Als je je er aan houd! Dus het gaat er niet om wat het beste is, maar wat het beste bij je past.

Iedere vorm van lichaamsbeweging is goed. Als jij van de cardio bent, doe je dat. Als je graag aan apparaten traint is dat ook goed. Maar met de hond wandelen is ook super.

Het gaat er vooral om dat je het langer dan 2 weken vol kunt houden.



Als je echt wilt dat je lichaam in korte tijd verandert moet je zeer intensief trainen. Gericht je spieren trainen. Je moet uitgeput de sportschool uit lopen. Anders is je training te licht geweest. Krachttraining is zeer effectief voor spieropbouw en vetverbranding. Cardio is gericht op het verbeteren van de je conditie. Juist door het werken met losse gewichten zullen je armen en benen er mooier uit gaan zien. Je gebruikt niet alleen de spieren die je traint, maar ook tal van andere spiertjes om de balans te houden.

Voeding; veel eiwit, weinig vet, veel groente, matig met fruit. En natuurlijk geen snacks.
Alle reacties Link kopieren
Bodypump, 600 kcal per uur verbranden en je wordt er mooi strak van.
.
.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ik ken heeft een koolhydraatarm dieet gevolgd hiertoe, met veel eiwitten geloof ik. In ieder geval biefstuk als ontbijt.



Hoe je jezelf strakker maakt weet ik zelf eigenlijk niet. Ik heb gewoon geluk misschien, want doe niets bijzonders. Maar als je denkt dat je gezond eet, moet je natuurlijk ook even nadenken of je gezond drinkt, want volgens mij komen daar de meeste vergeten calorieën mee binnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik ben nu ongeveer zeven weken bezig en inmiddels vier kilo kwijt. Gaat dus niet super snel, maar het gaat!



Ik ben gestopt met frisdranken, drink nu eigenlijk alleen nog maar water. Ik let op wat ik eet en neem idd minder calorieën tot me dan ik verbrand. Ik eet gewoon drie keer per dag en neem als tussendoortje smiddags een rijstwafel. Verder ben ik begonnen met hardlopen. Dit doe ik ongeveer drie keer in de week....



In het weekend ben ik wel iets soepeler en neem ik best wel eens een wijntje of wat lekkers.



Hoop dat je er wat aan hebt! Succes
Alle reacties Link kopieren
ik heb het dieet van de levensstijl methode gedaan. eigenlijk tegen migraine maar ik merkte dat ik daarmee ook precies op mijn 'probleem' plekken ging afvallen. het is gericht op je gezondheid, afvallen is een bijkomend voordeel (heel magere mensen komen er juist van aan)



het is wel een lastig dieet want je moet op een andere manier eten dan je gewend bent, en dat is best pittig in het begin. (niet alleen andere dingen, ook op andere tijden en je mag bijvoorbeeld niet tijdens of na het eten drinken)



er zitten ook tips bij voor bewegen en ontspannen, die zijn ook belangrijk.
Wees blij met wat je hebt!
Alle reacties Link kopieren
@jacklynn



Ik heb dus chronische hoofdpijn en migraine dus dat lijkt me ook wel wat!



Ik durf de gewichten 'hoek' niet in want dan staan er allemaal strakke kerels me aan te kijken van waar is die nou mee bezig ??
Leef in het nu!
Alle reacties Link kopieren
Ah super bedankt voor je tips!



Ik merk zelf dat ik heel erg houd van snoep, koekjes, chips en dat soort dingen maar dan laat ik dat een week staan maar val er dan niets van af .. Zo demotiverend !
Leef in het nu!
Alle reacties Link kopieren
Crossfit en minder koolhydraten!!
Alle reacties Link kopieren
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2014 22:03
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:kelseysmit schreef op 24 september 2014 @ 21:07:

Ah super bedankt voor je tips!



Ik merk zelf dat ik heel erg houd van snoep, koekjes, chips en dat soort dingen maar dan laat ik dat een week staan maar val er dan niets van af .. Zo demotiverend !

Een week is niets. Gewicht verliezen gaat niet snel.



Om af te vallen moet je meer verbranden dan je verbruikt. Om dat op een gezonde manier te doen moet je gezond eten. Dat betekent dat je goede voedingsstoffen moet binnenkrijgen en slechte vermijden. Het betekent níet dat je niets vets/zoets/lekkers mag, alleen moet het merendeel van je voeding goed voor je zijn.

Je zegt dat je gezond eten geprobeerd hebt; wat versta je onder gezond eten? En weet je hoeveel je binnen krijgt?



Afvallen en strak worden zijn verschillende dingen. Om strak te worden moet je twee dingen doen: vetpercentage omlaag brengen en spieren kweken. Dat is moeilijk want als je te weinig eet kweek je geen spieren en als je te veel eet verlies je weinig vet.

Bovendien is vet ook nodig, en is slap zijn niet alleen een kwestie van sporten. Een slappe huid kun je bijvoorbeeld niet strak trainen.



Er bestaat geen wondermiddel, maar er bestaat ook niet een demonisch middel. Oftewel: één soort voedsel verbannen heeft weinig zin. Je hebt geen buikje omdat je brood eet of chocolade, je hebt een buikje door aanleg + een eetpatroon dat gemiddeld te veel calorieën bevat. Je kan heel gezond eten, maar toch teveel eten.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:bbflp schreef op 24 september 2014 @ 21:43:

[...] reclame en dus gestaft....
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2014 22:03
Reden: quote verwijderd ivm spam
% gewijzigd
tsja.....
quote:kelseysmit schreef op 24 september 2014 @ 21:06:

@jacklynn



Ik durf de gewichten 'hoek' niet in want dan staan er allemaal strakke kerels me aan te kijken van waar is die nou mee bezig ??



Hebben jullie op de sportschool geen instructeurs die je kunnen begeleiden? Zo heb ik het ook aangepakt, want ik durfde voor geen goud dat krachthonk in, maar ik wilde toch wel graag met losse gewichten gaan trainen. Op mijn sportschool krijg je 3 gratis begeleidingen als je daarom vraagt. Dus zo gezegd, zo gedaan, en sindsdien heb ik ontdekt dat er in het krachthonk maar heel weinig 'vaste' mensen komen; het overgrote deel is totaal onervaren en haakt na 2 of 3 keer af. Je bent dus absoluut niet de enige nieuwkomer! Trek je er niks van aan en vraag gewoon om hulp! (Je kunt natuurlijk ook een vriend(in) met verstand van zaken vragen...)



Verder zou ik vooral goed kijken naar je eigen levensstijl en persoonlijkheid. Als je niet van sporten houdt, heeft het weinig zin om aan krachttraining te gaan doen (3x per week is dan eigenlijk wel noodzaak) en kun je beter een dieet volgen, maar als je juist een perfectionist bent, is krachttraining waarschijnlijk perfect voor je: je kunt er écht spectaculaire resultaten mee bereiken, je hebt het zelf in de hand en hoe langer je het doet, hoe leuker het wordt.



Mijn zus is geen sportliefhebber, en voor haar heeft het vastendieet heel goed gewerkt: zij eet 2 dagen per week maar 500 calorieën en is in een halfjaar 8 kilo afgevallen. Of zoiets voor jou ook werkt, hangt af van je discipline - alweer! - en natuurlijk van je levensstijl, want niet iedereen redt het op zo weinig calorieën.



Overigens word je van een dieet niet strak. Ik doe zelf aan spinnen, hardlopen, yoga en krachttraining en de ENIGE manier om strak te worden (door spieren te kweken op de plekken waar nu vet zit, en door zoveel te verbranden dat je dat buikje vanzelf verliest) is krachttraining.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een negatieve energiebalans creëren, dus minder eten dan dat je verbruikt, moet voor resultaten zorgen. Zelf ben ik in de afgelopen maanden 13 kilo afgevallen, puur en alleen door voeding. Er moet een knop om, jezelf bewust zijn van alles dat je eet. Ik blijf nu een beetje hangen maar wil graag fit worden, vandaar dat ik ben gestart met CrossFit.



Naar mijn idee word 'gezond eten' vaak op verschillende manieren geïnterpreteerd. Noten en zaden zijn bijvoorbeeld erg gezond, maar zitten bomvol calorieën! Als je wilt afvallen is dit dus geen goede snack (of het moet met mate zijn natuurlijk). Ik heb me verdiept in voeding en een goede tool daarvoor vond ik de MyFitnessPal app, duidelijk overzicht in wat je binnen krijgt en wat voor balans er in je macro's (koolhydraten, vetten en eiwitten) zit. Ook heb ik nu een vast eetpatroon met ontbijt, lunch en avondeten en 3x een tussendoortje. Nou zijn hierover ook de meningen verdeeld maar voor mij werkt het heel goed.



Succes!
The only way to manage change is to create it
Ik ben 1.65 en woog tot een paar maanden terug ook 67 kilo. Blubberbuik: check!

Ik heb heel lang thuis cardio gedaan, maar niet mijn eetpatroon aangepast. Gevolg: ik werd alleen maar dikker.

Die cardio heb ik opgegeven en ik ben gewoon stukken minder gaan snoepen. Voorheen at ik heel veel chocolade, koekjes en chips. En ik dronk iedere avond een paar wijntjes (=suiker). Daar ben ik radicaal mee gestopt. Verder wel gewoon de normale maaltijden eten, maar geen borden meer vol laden. Binnen 3 maanden was ik 7 kilo kwijt. Ik weeg nu 60 kilo en kom tot nu toe ook niet meer aan, dus het is geen jojo effect. Kortom: bij mij heeft puur het aanpassen van mijn eetpatroon enorm geholpen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2014 12:24
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven