Mode & Beauty alle pijlers

Wibra chic

01-10-2014 10:24 38 berichten
Ik was aan het neuzen op de Wibra site voor goedkope panties en kousjes, maar tot mijn verbazing zag ik ook best leuke kleding voor een kleine prijs. Ik heb wel basics van Zeeman en Wibra, zo als hemdjes onder een trui, sokken en shirts die ik thuis draag, maar met een 'echt' outfit heb ik niet echt ervaring bij de goedkope ketens.



Heeft iemand wel ervaring met kleding van heel goedkope winkels als Wibra en Zeeman? Hoe is de kwaliteit? Want ik wil niet uiteindelijk nog duurder uit zijn natuurlijk...
Ja. Soms zit er wel wat leuks tussen maar de kwaliteit is vaak wel heel slecht. Er zitten pareltjes tussen (zoals thermoleggings van action ) maar over de grote linie zeg ik 'nee'.
Vorig jaar heb ik een vest gekocht bij de Action voor nog geen tientje. En een complimenten dat ik kreeg! Kwaliteit was ok, maar je moet het maar net treffen denk ik. Meestal vind ik het troep.
Alle reacties Link kopieren
Zeeman heeft goede t-shirts voor mannen. Ik heb er ook wel eens een t-shirt voor mezelf gekocht. Zolang ik het nog niet gewassen had, zag het er leuk uit. Maar na het wassen bleef er niet veel van over. De bh's daar vind ik niet eens zo slecht.



Mijn ervaring is dat de kwaliteit van de Action best goed is.



Over de Wibra kan ik eigenlijk niet veel zeggen. Ik koop daar nooit kleding
Thermoleggings van de Action inderdaad!
De enkele keren dat ik bij wibra/zeeman kleding kocht was vooral de pasvorm ruk.
Alle reacties Link kopieren
Sokken, ondergoed en inderdaad ook thermosokken. Dat zijn de dingen die ik nog wel eens koop daar, maar bovenkleding zou ik er nooit kopen. Heb ooit eens een fleecetrui bij de Action gekocht, die na een paar keer dragen 3x zo groot was geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop er regelmatig ook gewone kleding. Het is zoeken naar de leuke stukken met goede pasvorm die tussen de rest hangen.

De ene keer heb ik een tas vol kleding en de andere keer alleen een effen shirtje ofzo.

Kleding gaat over het algemeen 1 a 2 seizoenen mee, dus ik heb niet het idee dat ik over de hele linie duurder uit ben.

Krijg btw ook vaak complimenten over mijn kleding en als ik dan vertel dat het van Zeenman/Wibra is, kijkt men mij vaak met open mond aan :-)
Alle reacties Link kopieren
Een toevalstreffer misschien, maar een geweldige jas bij de Zeeman gekocht. "Die is zeker van ....(duur merk)" heb ik al vaker gehoord. Draag m al twee seizoenen als 'tussenjas' in voor en najaar.
Soms tref je het, soms niet.

Heb vier jaar terug shirtjes bij de Wibra gehaald, die ik dit jaar weg gedaan heb omdat ze niet meer mooi waren - maar ze bleven langer mooi dan andere shirts die ik had. Een jaar later kocht ik een shirt die na een keer wassen veel korter was, en begon te pillen, en die ik daarna dus ook niet meer aan heb gehad. Nu weer twee shirts in de opruiming gehaald (aan 3,- per shirt kan je je geen buil vallen) die na een paar keer dragen en wassen er nog goed uitzien.



Bovenkleding koop ik er bijna niet, maar dat is ook omdat ik het vaak net niet mooi vind; te drukke prints en zo, en omdat ik een kort dikkertje ben staat dat me totaal niet Maar ik zag wat grote-maten-dingen dit jaar die ik wel wil proberen eigenlijk.



Oftewel: niet onverdeeld positief, maar als je iets er leuk uit vindt zien is het al snel de moeite van het proberen waard, is mijn ervaring.
Kwaliteit weet ik eigenlijk niet, ik vind de dingen daar zo lelijk dat ik het niet eens probeer.
Action koopt restpartijen op dus de kwaliteit kan enorm verschillen. Ze hebben soms echt merken die in andere landen als "duur" te boek staan voor een prikkie.



Zeeman vind ik de kwaliteit van sokken en ondergoed prima maar de bovenkleding is vaak hooguit 1 seizoen draagbaar en daarna kun je ze wegmikken is mijn ervaring.



Wibra zit hier niet dus kan ik niet zelf over oordelen maar een vriendin heeft wel eens Wibra babykleertjes gekocht en die waren prima dus er zullen wel leuke dingen tussen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Voor seizoensartikelen prima te doen maar ik heb wel de ervaring bij de goedkopere ketens dat je altijd even de naden na moet kijken want vaak losse stiksels. Dat is wel zelf makkelijk op te lossen met naald en draad. Verder een eerste keer altijd voorzichtig wassen en aan de lijn drogen. Daarnaast scheelt het hoe je er zelf mee om gaat. Veel in de droger is eerder versleten en grotere kans op krimp of vormverlies.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Oei nog al onverdeeld dus



Ik heb goedkope kleding die echt al tien jaar mee gaat, Zara, Mango en H&M, dus ik reken altijd wel op dat kleding lang mee gaat. Zo te lezen ben ik dus niet goedkoper uit bij Wibra of Zeeman.

Dan ga ik maar alleen voor de panties vandaag
Nog een action thermo legging fan hier!

en naadloze onderbroeken van de Wibra zijn ook erg fijn.



ik heb er ooit een aantal hempjes gekocht, (als in , niet ondergoed hempjes) en die vond ik niet zo fijn. Ze zijn nogal kort, en de stof is eigenlijk net te dik, waardoor ze niet fijn dragen in de zomer.



verder vind ik ze vaak nogal duur (ik koop veel dingen tweedehands, en dat heb je (als je goed zoekt) een zo goed als nieuwe Lee spijkerbroek voor 5 euro, een Supertrash tuniek achtig topje voor 3 euro, of een Bruuns Bazaar jurkje voor 6 euro).





@Cherke; Ze hebben wel restpartijen, maar dat zijn verzorgingsproducten / schoonmaakmiddelen.

Kleding is volgens mij allemaal gewoon voor hun gemaakt, ben er in ieder geval nog nooit kleding met een afwijkend merkje in de kleding tegengekomen.
Die ondergoed hemdjes kruipen bij mij altijd op trouwens, denk je dat je even een hemdje aan trekt om de deur open te doen of vuilnis weg te brengen, kruipt het op en sta je in je blote buik..
Wibra weet ik eigenlijk niet. Die hebben we hier niet. Ik koop wel eens kleding voor de kinderen bij Zeeman en dat blijft tot mijn verbazing prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport in de sportkleding van de Action, wordt dus vaak gewassen , blijft prima
@strikje je kunt toch gewoon even kijken en aan de stof voelen?

ze hebben best leuke dingen hangen, en ze zijn heel makkelijk met retour brengen van kleding.
Alle reacties Link kopieren
Kijk voor de grap eens deze documentaire van Jeroen Pauw.



http://www.npo.nl/jeroen- ... 5-09-2014/14act0905Jeroen



Hij ging in Bangladesh op bezoek bij de sweatshops waar de kleding van onder de Wibra geproduceerd wordt. Ook kijkt hij bij de resten van het sweatshopcomplex wat vorig jaar ingestort is waarbij vele doden vielen. Het heeft mij anders doen kijken naar de goedkope prijzen van de o.a, de Wibra. Ik krijg er nu een naar gevoel van. Tegelijkertijd weet ik niet zo goed of niet kopen nou helpt, want uiteindelijk verdienen ze er wel hun geld mee. Maar er bij stilstaan en bewustzijn helpen in ieder geval verder. Overigens is het niet gezegd dat dure merken wél "schone" kleding verkopen, wat het vraagstuk nog ingewikkelder maakt.



Dus. Dat even op deze woensdagmorgen
anoniem_72267 wijzigde dit bericht op 01-10-2014 11:43
Reden: Linkje toevoegen is ook handig
% gewijzigd
@Pelikaan, het heeft alleen zin als je AL je kleding voortaan fair gaat kopen. Als niemand meer sweatshopkleding koopt, verkopen ze niks meer. Of bij beter scorende bedrijven:

http://www.rankabrand.nl/modeketens/Wibra
Alle reacties Link kopieren
Ja, panties van Zeeman: goedkoop, mooi en heel fijn qua pasvorm
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik koop best regelmatig wat bij de wibra, en het blijft meestal verbazend goed. Het is wel zoeken naar de leuke dingen, maar soms hangen er echt gave items tussen. Die goedkope floddershirtjes zijn na 3x wassen weg, maar ik heb een jasje van daar die echt supergoed blijft en ik draag hem veel. Iedereen vraagt ook waar ie vandaan komt omdat ze hem zo leuk vinden.

Van de zeeman heb ik een zooi hemdjes en die blijven ook heel goed, maar zit ook verschil in.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 01 oktober 2014 @ 11:45:

@Pelikaan, het heeft alleen zin als je AL je kleding voortaan fair gaat kopen. Als niemand meer sweatshopkleding koopt, verkopen ze niks meer. Of bij beter scorende bedrijven:

http://www.rankabrand.nl/modeketens/WibraDat is wat ik bedoel Ikeaverslaafde, dat is het lastige van het dilemma Ik vind het lastig om netjes te consumeren!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de site trouwens! Handig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven