Gezondheid alle pijlers

Leven met pijn gaat verder, met uitleg over de salamiworst.

03-07-2014 19:02 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we over ons leven met pijn, wat dat met ons doet en waar we in het dagelijks leven tegenaan lopen. Iedereen is welkom, om mee te lezen, mee te schrijven of af en toe binnen te vallen.



De klachten van de dames, die hier tot nu toe schreven, lopen uiteen. De oorzaken ook. Toch hebben we voor een deel te maken met dezelfde frustraties, valkuilen en zo zoeken we vangnetten. Vaak schrijven we ook gewoon onze frustraties van ons af en steunen we elkaar.



Zo kwam iemand met het voorbeeld: Leven met pijn en vooral gebrek aan energie, is als het eten van een salamiworst: eet je de worst in één keer op, dan word je naar alle waarschijnlijkheid misselijk. Maar eet je de worst plakje voor plakje over verschillende dagen, dan geniet je ervan.



Zo is het met ons leven ook. We delen onze activiteiten in in 'plakjes', niet teveel ineens, zodat we niet teveel teruggefloten worden door ons lichaam. Zodat we niet de ene dag genieten van een overheerlijke salamiworst, om de volgende dagen misselijk in bed of op de bank te liggen.



Hier een link naar het vorige topic
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dat ik jouw blunder heb gemist Aso. Iets met een kaart niet goed gelezen en een cadeautje. Ergens iets gebracht terwijl persoon eigenlijk op vakantie was denk ik uit de posts te begrijpen.



O en die van Dreamer snap ik nu ja
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Oh oh... Ik ben teut...

2 biertjes en ik ga al om ...

Eerste wedstrijd weer gehad :p



Dreamer, ik heb hetzelfde, als ik niet werk veel meer klachten, iets in het kader van rust roest ;) oh en vlgs mij al eens gezegd maar voor teylers moet je voor de bieb reserveren hè.

Welk hotel zit je?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb ik gezien, maar ik hoef denk ik niet in de bieb. Het programma is druk genoeg.



Jouw baan zou ik dan weer niet kunnen denk ik Suzy. Een halve dag een groep (gillende) kinderen om me heen en ik word al gek. Wel jammer, wilde vroeger lerares worden. Remedial Teacher lijkt me nog steeds wel wat, als zoiets tenminste nog bestaat. Maar die studie

Neuh.. laat mij maar schrijven.



Oh.. en we zijn dus net thuis. 2 biertjes, tsk.. niets meer gewend

Slaap lekker
Later is nu
Goedemorgen Dreamer, en alle anderen



Lien, je hebt het goed begrepen



Leuk, een teute Suzy. Was het wel een leuke wedstrijd Suzy?
Alle reacties Link kopieren
Morgen om deze tijd zit ik in de trein



En ik wilde nog wat kwijt, weet niet meer wat.



Toedels
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk geen hoofdpijn van die 2 biertjes Suzy, dat zou dan helemaal wat zijn. Kan wel zeggen meer oefenen, maar dat is in dit geval niet echt een goed advies.



Aso :Ach dat valt dan toch nog wel me die blunder?

Alleen wel vervelend ja, zeker als je er een tijd voor hebt moeten reizen. En hopelijk was je cadeautje niet aan bederf onderhevig.



Dreamer: Heel veel plezier gewenst de komende week, en geniet van je quality time!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ja, Suzy, hoe gaat het nu?



Ik heb zowaar even gewerkt. Was met een klus bezig, die ik net niet afkreeg vrijdag, doordat ik dochter op moest halen. Gelukkig bleek ik betreffend programma ook thuis te kunnen openen. Voelt wel goed dat het nu klaar is. Was er al even mee bezig.



Nu eens kijken wat ik ga inpakken.. en mogelijk nog even met dochter basketballen. Kijken of zij de bal ook in de basket krijgt, vanuit een rolstoel (kan in eindelijk eens winnen )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hee Dreamer! Het is jouw ook gelukt je avatar te veranderen!

Goed hoor!

De kring van lama's om lamaatje heen wordt steeds groter.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
En wat een leuke lama-foto's staan er op internet!



Ik heb Lama's topic verder niet echt gevolgd, maar waardeer haar erg als forumster. Het is zo triest ..



Mijn dochter en ik zijn vandaag naar een basketbalveldje geweest en hebben gebasketbald. Zij in de rolstoel. Echt een partijtje werd het niet, maar wel om en om gooien. Nadat zij eindelijk doorhad hoe hard ze eigenlijk moest gooien, kon ik het maar net op gelijk spel houden.. IK heb m'n beweging in elk geval gehad.
Later is nu




Dreamer en een hele leuke week
Alle reacties Link kopieren
Asotut: ik moest wel lachen om je blunder, je vriendin kan er vast ook wel om lachen.



Dreamer: ik weet dat je al weg bent maar je hebt vast wifi; geniet van je vakantie!



Lientje: wat jij zegt met de tafel en stoel doe ik ook weleens. Ik denk wel dat het een beetje stom staat (maar mocht iemand me raar aankijken kan ik het natuurlijk gewoon uitleggen). Ik kan staan en zitten ook wel veel afwisselen, maar soms sta ik heel lang terwijl ik het ook zittend zou kunnen, dat is gewoon een deel eigenwijsheid. Dus nu probeer ik die dingen ook zittend te doen. Beetje vaag omschreven, maar ik probeer er wel meer op te letten dat wat zittend kan, ik ook zittend doe.

Ik heb hier mijn laatste stage gelopen vorig jaar (tijd gaat snel!). Tussen dat ik alles klaar had en officieel afgestuurd was zat een lange tijd, in die periode kon ik extra stage lopen. En daarna mocht ik blijven tot ik een baan zou hebben. Het is dus een soort vrijwilligerswerk, want ik doe veel zelfstandig maar krijg niet betaald. En ik heb periodes ook echt betaald gewerkt, voor vakanties van anderen. Er is nu heel wat gaande dus misschien ligt hier ook wel een toekomst voor me, maar er is veel onzeker. De komende 3 maanden kunnen zij me niks vast bieden, daarna misschien. Ze hebben aangegeven het wel te willen. Ik ben nog wel een beetje op zoek naar een baan maar er is weinig, dus zolang ik geen baan heb blijf ik hier werken (maar dus niet betaald het grootste gedeelte van de tijd). Maar er is veel onzeker. Mijn baas heeft wel gezegd nog nooit zo iemand als mij te zijn tegengekomen en ze willen echt graag met me verder, heel mooi compliment. Daarom wil ik hier ook tot eind van het jaar blijven, dan is er meer zekerheid over de toekomst en ik hoop dat mijn ideeen en werk ook bijdrage aan het behoud van het bedrijf.

Ik ga dit later ook weghalen als ik het niet vergeet, dus niet quoten ajb
Alle reacties Link kopieren
Haihai.



Nes, lang verhaal, maar ik snap het



Ik heb vandaag de verdieping van de nachtwacht gedaan, 2 uur over 1 etage... Ben erg blij dat ik nu in mijn hotelbed lig. Heb vandaag weinig gegeten, net wel heerlijk gedineerd... Heb een gids gekocht, zodat ik morgen vooraf weet wat ik nog wil zien in het Rijks. Het is wel genieten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het Nes.

Zou wel fijn zijn als hier een "echte " betaalde baan uitrolt (niet dat dit geen echte baan is, maar je begrijpt me wel)

Meer zitten als dat wel mogelijk is moet je gewoon doen hoor, dan is het allemaal toch makkelijker vol te houden.

Verder doe je nu , welliswaar onbetaald, toch werkervaring op en dat staat, in geval dit niet goed uitpakt in de toekomst toch goed op je c.v.



Dreamer: Veel plezier!



Ik moest vandaag invallen, morgen weer werken en dan deze week nog een dag. Dus ik werk deze week ongeveer 45 % meer dan normaal. (oef)

En volgende week nog zo'n week.

Gelukkig heb ik in de herfstvakantie een dagje vrij ,kan ik tegen die tijd even bijkomen.



Iedereen nog een fijne avond!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net de beoordeling van mijn leraar op mijn stukje: laaiend enthousiast! Ben er beduusd van

Ik heb volgens hem een hele eigen stijl, kan ik wel stoppen met de module die "ontwikkel je eigen stijl" heet

Ben er blij mee



Pijn valt ook mee dus nu ontbijten en weer naar de hoofdstad
Later is nu
Het zou toch mooi zijn Nes als je een betaalde baan bij je werkgever zou kunnen krijgen. Duimen helpt zeker niet he?



Lientje, dat is veel werk, misschien te veel? Pas je goed op jezelf?



Gaaf Dreamer, dat is nog eens een compliment Geniet van je leuke dag.
Alle reacties Link kopieren
Aaaah heb het hele Rijks gezien en ben gesloopt.



Stond op een gegeven moment samen met een man in een rolstoel en zijn vrouw/vriendin op de lift te wachten. Dat duurde nogal lang, wat die vrouw dan ook opmerkte. Zegt de man "ja, als ik kon zou ik de trap nemen" met een schuine blik naar mij... Tsjonge.



Nouja



Zit nu evn heerijk op een terrasje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo, vandaag wat grenzen gepasseerd, geloof ik. Morgen rustig aan. Alleen Teylers en eind vd middag een afspraak in de Hoofdstad.
Later is nu
Wat fijn dat je zo geniet

Je kunt beter een been ingipsen Dreamer, ke schijnt dan wel recht te hebben om met de lift te mogen gaan.

Sommige mensen, werkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Is wel herkenbaar Dreamer. Zo schaam ik me om gebruik te maken van de wmo taxi. Je ziet de mensen soms denken......
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sja, vlak na het liftincident zat ik uit te puffen op een bankje. Er kwamen twee vrouwen aan, waarvan 1 een stok had. Zegt die ander: misschien moet je even gaan zitten daar, en ze wees naar het bankje waar ik zat. Het bankje, waar geen ruimte meer was. Naast mij zaten mensen naar een film te kijken, ik zat daar met de rug naar toe, naar voor mij niet interessante kunst te kijken. Misschien ben ik wat overgevoelig, maar ik voelde me weer weggekeken. Overigens niet door de vrouw met de stok.



Maar goed, ik ga weer. Ben wel blij dat ik nu niet direct weer naar de trein hoef.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: Fijn dat je het verder wel naar je zin hebt in onze hoofdstad.

Kijk je wel uit dat je niet teveel over je grenzen heengaat en genoeg rust tussendoor neemt?



Hier vanmorgen beroerd wakker geworden. Door telefoontje van man, die onderweg was vanuit de nachtdienst naar huis.

Ongeluk gehad, hij had (was schuld tegenpartij) een scooterbestuurder aangereden.

Auto waarschijnlijk totaal los, man over zijn toeren want scooterbestuurder zwaar gewond, en man nu helemaal overstuur thuis. Kan niet meer uit zijn woorden komen en heeft overal spierpijn, waarschijnlijk toch onbewust schrap gezet voor de klap plus gordel in vergrendeling vastgeklapt, dus ook schouder enzo pijnlijk.



We weten verder niets van de scooterbestuurder, man kan even niet werken nu (lastig als zzp-er) en zitten zonder vervoer.

Dat is schrikken en behoorlijk 's ochtends om 6 uur.

Ga straks even politie bellen om te kijken of ik erachter kan komen hoe het nu met de jongen is en daarna boodschappen doen op de fiets.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Wat een schrik Lien. Zo iets hakt er altijd goed in.

Hopelijk knappen de scooterbestuurder en je man snel op.

Sterkte voor jullie
Alle reacties Link kopieren
Oh bah Lien, wat een schrik zeg. Bah.



Ik,was vanmorgen in het Teylers en was blij dat het maar een klein museum is.. Pff heb ook half Haarlem doorkruist in mijn eigenwijsheid, geen kaart, ik volg wel bordjes... Maar Haarlem is mooi, dus wel genieten



Zometeen naar Amsterdam. Kijken jullie DWDD? Daar was gisteren een item over microbia ofzoiets, ook in Amsterdam.. Gisteren geopend, had ik gewoon bij kunnen zijn! Lijkt me erg leuk, maar kom ik echt niet meer aan toe.

Morgen Van Gogh. Overmorgen vooral niets, denk ik. Maar dan moet ik ook om 10 uur hotel uit, ben ik bang..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
dreamer fijn dat je het fijn hebt..en mooi weer!

lientje meid wat een schrik. Dat is ellendig, de auto total loss. Maar natuurlijk ook vooral erg voor de scooterbestuurder en jouw man...

sterkte...
Oei @Lientje wat erg van je man....hoop voor hem dat het alleen spierpijn is en dat hij zich over een paar dagen weer de oude voelt....maar wat is dat schrikken zeg!



@Dreamer hoop dat je het naar je zin hebt!



Ik heb even niet geschreven ladies, maar wel af en toe meegelezen hoor!

Ik heb inmiddels mijn sollicitatiegesprek gehad, ik had zelf al besloten dat de reistijd (ruim 1,5 uur met openbaar vervoer) te veel van het goede was voor mijn lijf....dat ga ik niet lang volhouden maar de keuze is ook op een ander gevallen met meer ervaring in bepaalde programma's.

Maar het gesprek op zich was prettig. Toen ik de hal van het bedrijf binnen kwam liep er "toevallig" een medewerker die ook een zichtbare handicap aan zijn arm had langs.....dat gaf me zelfvertrouwen in de zin van dat dat bedrijf meer mensen met een handicap in dienst heeft.

Ik heb ze tijdens het gesprek gewoon verteld wat er aan de hand is (dat vond ik best eng) maar de reactie van de manager was dat hij lang een collega had gehad die ook wegens beperkingen aan haar arm met een spraakcomputer werkte en dat ging prima dat zou absoluut geen probleem zijn. Ze gaven zelfs een compliment dat ik het zo goed benoemde en er zoveel voor gedaan had om toch in het normale arbeidsproces mee te kunnen. Er werden daarover verder ook geen vragen gesteld en ik had ook echt de indruk dat dit ook echt niet de reden was dat ze niet voor mij hebben gekozen. Deze ervaring heeft me meer vertrouwen gegeven voor eventueel andere gesprekken. De nadruk lag zeker niet op mijn handicap en daar was ik vooraf best bang voor dat het alleen daarover zou gaan.

Dus dat is positief!

Ik heb nog een paar sollicitaties lopen en ik hoop dat daar weer wat tussen zit, die zijn allen dichterbij huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven