Internetdaten - Wie nog meer?

03-01-2014 10:37 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het laatste topic dat ik hier over kon vinden was inmiddels een beetje dood gebloed omdat volgens mij iedereen naar een facebook groep is verhuisd. Vandaar dat ik een nieuwe aanmaak.

Onder een nieuwe naam vanwege herkenbaarheid, niet iedereen hoeft te weten wat ik uitspook op date gebied.



Wie is er nog meer aan het internetdaten geslagen en heeft zin om ervaringen uit te wisselen?

Het lijkt mij leuk om alle leuke en minder leuke dingen te kunnen spuien hier.
@ Nadine, Haar ex was de enige man met wie ze in haar volwassen leven gezoend heeft. Ik denk dat de leukheid van man nummer 2 () dan niet meer uitmaakt. Daar kun je van in de war raken. Neemt niet weg dat je nog steeds gelijk kunt hebben en dat ik het met de rest van je advies gewoon helemaal eens bent.



@ Reske, op okcupid hoef je niet perse in het Engels te praten. Met Nederlanders stuur ik alleen berichtjes in het Nederlands. Wel kreeg ik een keer een bijna verwijtende vraag waarom ik geen Spaans sprak. Spaanstaligen en vreemde talen: .



@ Elfquest, bij vrouwen is het hetzelfde. Iedereen is in het echt anders en als je er zoals Imogen zegt relaxt instaat gaat het wel lukken.



@ Snoopy, verwachten van een man die je nog niet eens gezien heeft dat hij altijd meteen antwoord geeft is voor de meeste mannen een automatische afknapper. Het is namelijk een sterke aanwijzing dat de eisen nooit op gaan houden. Natuurlijk hoeft in jouw geval niet zo te zijn, maar hiermee help je jezelf echt niet.



Ik zit nog even in de fase dat ik weer even warm moet lopen voor een nieuw contact, maar het gaat gebeuren. Ik heb mijn date gezegd dat ze altijd welkom is als ze er klaar voor is, maar dat ik wel verder ga zoeken. Iets subtieler natuurlijk.
@ imogen en sybreed:



Jullie hebben gelijk hoor.. Het is alleen zoveel meer werk om alleen al uit te vinden of ik hem aantrekkelijk vind.. Berichtjes heen en weer.. foto's vragen om te zien of hij niet alleen op die ene foto leuk is.. daarna bellen om te kijken hoe dat gaat.. en dan pas ontmoeten en zien of hij dan ook leuk is.. terwijl ik dat in de kroeg in 1 oogopslag allemaal duidelijk heb.. moet ook wel zeggen dat ik heel moeilijk ben.. en maar weinig mannen aantrekkelijk vind..



Nemen jullie trouwens zelf het initiatief om mannen te benaderen op sites.. of laten jullie je aanspreken?
Alle reacties Link kopieren
Sybreed is een man op zoek nr n vrouw, dus die zal zeker geen mannen aanspreken... Ik heb t op okcupid wel gedaan. Bij mannen waarvan ik zag dat ze op mn profiel zijn geweest. Waren trouwens wel de leukste!



Op tinder deed ik t niet. Het simpele feit dat ie een hartje kreeg vond ik wel voldoende om af te wachten
Ik heb een kleine fotowedstrijd verslaving op paiq opgelopen. Als ik een man er echt leuk uit vind zien en hij blijkt ook nog in de buurt te wonen en een hoge paiq-score te hebben, dan stuur ik hem wel een oneliner ja.



Ik hoor het wel als niet-paiqers een vertaling willen
Ohh dat vind ik stoer van jullie.



Durf dat zelf niet zo goed.. zelf benaderen.. toch bang om te opdringerig over te komen als vrouw..
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 02 oktober 2014 @ 02:00:

Ohh dat vind ik stoer van jullie.



Durf dat zelf niet zo goed.. zelf benaderen.. toch bang om te opdringerig over te komen als vrouw.. Ook met n twist doen. Niet: ik vind je leuk, maar iets gemeenschappelijks zoeken in het profiel en daar een grap over maken.
@ elfquest, je komt niet opdringerig over. Voor de meeste mannen is dat juist een plus. En bovendien kun JIJ beslissen met wie je in contact komt en wacht je niet af wie jou aanspreekt.



Het enge zit natuurlijk ook in de mogelijke afwijzing, maar dat hoort erbij. Jij wil toch ook geen man die tegen iedereen ja zegt?
Alle reacties Link kopieren
@sybreed t ging mij er niet om hoe snel hij antwoordde op een bericht van mij. Het ging mij er om dat hij uit zichzelf geen chat (meer) startte.
Alle reacties Link kopieren
@snoopy, zit even te dubben of ik je dit wil zeggen, maar je lijkt me in de basis een leuke meid waarbij het allemaal niet wil lukken. Dit gaat hard klinken maar ik bedoel het goed en ik ken je verder niet dus heb ook geen belang bij om je je slecht te laten voelen. Meer bedoeld als wake up call.



Als jij je opstelt en uitstraalt wat je hier op viva doet, dan zou ik als man snel klaar zijn. Je bent verongelijkt als je geen reactie krijgt, reageert zelf bijna alleen maar over de dingen die over je zelf gaan en hebt verder eigenlijk niets te vertellen behalve dat de kerels neit doen wat jij wilt, je hard to get wilt spelen en je het vertikt om als eerste een berichtje te sturen. Het komt allemaal heel gemaakt, negatief en vermoeiend over. Lastig te zien vanaf het toetsenbord, maar het lijkt mij zo te zijn dat je met jezelf nog niet helemaal in het reine bent. Dat je nu niet toe bent aan een relatie cq dat je te graag wil. Ga wat leuks doen ga naar buiten en ga genieten van de omgeving en word weer snoopy. Probeer het positieve te zien. Als je gelukkig bent met jezelf word je vanzelf weer een catch en gaan mannen weer jagen.



Nogmaals, dat ik dit zeg is echt alleen maar goed bedoeld. Jaren geleden zat ik zelf in zo'n verongelijkte periode en begreep ik maar niet waarom dingen mij niet lukten. Toen heeft mij iemand wakker geschud en me doen kijken naar de wereld om me heen. Ik krijg bij jou vergelijkbare vibes. Doe ermee wat je wilt maar ik zat hier al een tijdje mee. Dus nu toch maar even eruit. Sorry van de topic vervuiling...
@Imogen: mag ik dan als we toch aan het spuien zijn, zeggen dat jij nogal betweterig overkomt alsof je denkt dat je alle wijsheid in pacht hebt? Bedoel daarmee ook te zeggen dat mensen op het forum anders kunnen overkomen dan ze in werkelijkheid zijn.



Om even bij Snoopy te blijven: het kán dat jij gelijk hebt, dat ze niet lekker in haar vel zit en dat uitstraalt. Aan andere kant: in dit topic worden natuurlijk alle extreme emoties geuit. Ofwel heel positief, ofwel heel negatief. Als ik voor mezelf spreek doe ik dat namelijk wel, ook om te zorgen dat je het richting de man in kwestie iets anders brengt. Even stoom afblazen dus.
quote:sybreed schreef op 02 oktober 2014 @ 19:20:

@ elfquest, je komt niet opdringerig over. Voor de meeste mannen is dat juist een plus. En bovendien kun JIJ beslissen met wie je in contact komt en wacht je niet af wie jou aanspreekt.



Het enge zit natuurlijk ook in de mogelijke afwijzing, maar dat hoort erbij. Jij wil toch ook geen man die tegen iedereen ja zegt?Toch hangt dit denk ik ook af van het type man dat je zoekt. Ik val bijvoorbeeld op nogal voortvarende alpha mannetjes. Dat zijn de types die het eerste contact vrijwel altijd initiëren en dus wacht ik af totdat de man iets stuurt. Zo niet, dan jammer. Dat is wat kort door de bocht, maar je moet ergens op selecteren
Alle reacties Link kopieren
quote:nadine_j schreef op 03 oktober 2014 @ 11:38:

@Imogen: mag ik dan als we toch aan het spuien zijn, zeggen dat jij nogal betweterig overkomt alsof je denkt dat je alle wijsheid in pacht hebt? Bedoel daarmee ook te zeggen dat mensen op het forum anders kunnen overkomen dan ze in werkelijkheid zijn.



Om even bij Snoopy te blijven: het kán dat jij gelijk hebt, dat ze niet lekker in haar vel zit en dat uitstraalt. Aan andere kant: in dit topic worden natuurlijk alle extreme emoties geuit. Ofwel heel positief, ofwel heel negatief. Als ik voor mezelf spreek doe ik dat namelijk wel, ook om te zorgen dat je het richting de man in kwestie iets anders brengt. Even stoom afblazen dus.Klopt daarom twijfelde ik ook of ik het zou zeggen, maar het kwam elke keer weer boven... Iemand heeft mij ook ooit geholpen door mij wakker te schudden, maar mss heb je gelijk en slaat het nergens op (ik heb zeker niet alle wijsheid in pacht!) en moet ik het maar weghalen. Ik zie haar echter zo struggelen en de reden zou daaraan kunnen liggen. Mensen kunnen online zo anders overkomen dan irl, en ik ken haar juist alleen online.... En als je presence online dan niet lekker gaat dan ga je dus niet zo snel mensen irl ontmoeten (als internet daten je ding is).
Alle reacties Link kopieren
En als je dan niet weet hoe je overkomt dan zul je je maar blijven afvragen waarom chats niet lukken. Maar ja, waarschijnlijk denk snoopy wat een takketrut waar bemoeit ze zich mee. En waarschijnlijk terecht, maar dan denk ik beter dat ik het zeg dan een goede vriendin want mij kan ze rustig haten.



Hoe meer ik erover nadenk hoe onzinniger het allemaal lijkt. Maarvja, iedereen spuit hier, maar bij haar kreeg ik elke keer zuchtneigingen, en ik vroeg me af waarom, want ze is niet onaardig of zo. (in tegenstelling tot yours truly die wel eens kut uit de hoek kan komen) En toen bedacht ik me dat die kerels dat misschien ook hadden en dat het daarom allemaal niet soepel liep en zij misschien helemaal geen idee had, terwijl als ze zich daarvan bewust is dat het misschien anders zou gaan. Dus snoopy, bij deze, als het nergens op slaat allemaal, sorry. Maar het was goed bedoeld.
quote:imogen75 schreef op 03 oktober 2014 @ 11:47:

[...]



Mensen kunnen online zo anders overkomen dan irl, en ik ken haar juist alleen online.... En als je presence online dan niet lekker gaat dan ga je dus niet zo snel mensen irl ontmoeten (als internet daten je ding is).



Ok duidelijk wat je bedoelde Maar juist hier heb je wel een serieus punt... Ik zei dat mensen anders over kunnen komen op internet, maar je hebt er helemaal gelijk in dat je iemand dus alleen ONLINE kent. En wat hier op het forum geldt, geldt dan waarschijnlijk ook voor chats.... iemand presenteert zich op een bepaalde manier en daarmee wordt een beeld geschetst. En het zou kunnen (@Snoopy hoeft dus niet zo te ZIJN) dat je een negatief beeld afgeeft in chats waardoor mensen niet meer reageren...



Hmm weer wat geleerd haha
Alle reacties Link kopieren
Als ik hier iets vertel over hoe het gaat met internetdaten zijn dat meestal de negatieve dingen, dat klopt. Over het algemeen ben ik juist een positief persoon. Maar heb wel al t nodige meegemaakt op relatiegebied en in mijn eigen leven waardoor ik goed weet wat ik wel en niet wil...en zeker in de chatfase is tweerichtingsverkeer wel fijn. Ik heb een autismespectumstoornis en kom wellicht hierdoor soms wat ongenuanceerder over dan ik het bedoel.

Het internetdaten voelt voor mij ook wat 'gemaakt' / gestuurd, ik zou liever op straat of met uitgaan iemand tegenkomen. Maar doordat ik eigenlijk maar op 1 plek ga stappen is dat niet echt een optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vertik het trouwens niet om als eerste een berichtje te sturen, t moet alleen niet elke keer zo zijn dat ik als eerste wat stuur.
Alle reacties Link kopieren
En sorry als ik ik niet altijd (evenveel) op de anderen reageer, maar ben de laatste tijd erg moe. Ik ben herstellend (hopelijk) van kanker en dat vreet soms energie.
Alle reacties Link kopieren
@Snoopy: Sterkte met je (hopelijke) herstel, dat moet een zware periode voor je zijn.



Ik vind het wel mooi dat jullie (o.a. Imogen, Nadine) juist durven te beschrijven hoe iemand overkomt. Je neemt een risico, maar kan een ander er echt mee helpen, inderdaad! En zeker zolang iedereen in gedachten houd dat het 'de indruk van de ander' is, niet de waarheid hoeft te zijn, is het juist fijn te weten!

(Dusseh... mocht iemand mij nog iets willen spiegelen, is welkom! heb de laatste tijd alleen weinig geschreven;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een advies van jullie nodig.



Ik heb ruim vier maanden met een vrouw gechat en gemaild, maar het leidde niet tot een daadwerkelijke afspraak om elkaar levensecht te ontmoeten. Ik wilde niet zo nog langer verder, en daarop heeft zij aangegeven om nog een maand tijd die zij nog nodig heeft, en dan vervolgens met haar antwoord zou komen. In de tussentijd zou ze niet reageren. Okay, dat respecteer ik.

De (wederzijdse) stilte is nu al drie weken.



Maar nu komt mijn vraag.

Eind volgende week is zij jarig, vlak voor het einde van de maand, die zij aangaf maximaal als tijd nodig te hebben. Als zij tot dan nog steeds nog niet van haar heeft laten horen, moet ik dan wel of niet een attentie richting haar doen vanwege haar verjaardag?

Ik neig er naar om haar toch een bloemetje te sturen.
anoniem_178654 wijzigde dit bericht op 03-10-2014 20:28
Reden: ? stond op verkeerde plek.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Idisrom: Een bloemetje, terwijl je haar nog niet hebt ontmoet? En terwijl ze je ook nog niet wilt ontmoeten?

Ik zou het zelf niet doen, een berichtje en kijk ondertussen liever verder, er zijn nog meer vrouwen, zelfs hele leuke die jou heel graag willen ontmoeten!
Alle reacties Link kopieren
Tja idisdom, nu ben ik natuurlijk van snel snel, dus kan me wat moeilijk inleven in iemand die zolang zou willen wachten, maar iemand die om een maand time out vraagt terwijl ze je nog niet eens heeft ontmoet? Heel raar. Ik zou bijna denken dat ze een ander heeft en jou op de reservebank heeft zitten.... Ik zou zeker geen bloemetje sturen, maar een gefeliciteerd appje of facebook berichtje kan altijd....



Snoop, het was geen kritiek in de zin hoe je hier bent(das jouw keuze en als je hier wilt spuien prima), en wat naar van je van die kanker, veel beterschap. Het was meer een indruk en je leek wat gefrustreerd, dus vandaar de spiegel. Natuurlijk moet een chat tweerichting verkeer zijn, maar of het dat wordt ligt oa ook aan jou... Ik zie hier dat je vaak de neiging hebt om op dingen terug tekomen, terwijl het soms beter (en makkelijker!) is om het te laten gaan. Je hoeft mij bijv echt niet te overtuigen dat je ook wel eens een eerste berichtje stuurt...



En Qian, post lekker veel en wie weet hou ik je ook wel een spiegel voor... ;)
Alle reacties Link kopieren
@idisrom : ben het wat jouw situatie betreft helemaal met Imogen eens. Er zijn nog veel meer leuke(re) vrouwen ;).
Alle reacties Link kopieren
Met Tinder vind ik typen op een smartphone vervelend, merk dat dat me remt om een volledig antwoord te geven op vragen. Is het raar om al snel naar facebook-connectie of mailadres te vragen als het gesprek loopt, of hebben jullie een ander idee om op de laptop te kunnen typen?
Alle reacties Link kopieren
quote:imogen75 schreef op 03 oktober 2014 @ 20:35:

En Qian, post lekker veel en wie weet hou ik je ook wel een spiegel voor... ;)



Dat ik niet al te veel deel, is alvast een van mijn kenmerken ;)
@snoopy, wat een nare ziekte! Kan me voorstellen dat dat er enorm inhakt...



@imogen, ik vind het juist wel cool van je dat je de moeite doet om zo'n 'spiegel' op te schrijven voor iemand hier. En inderdaad, omdat 'online' een overeenkomst is tussen een datingsite en dit forum, vind ik dat je daar best iets over kunt zeggen. Hoe leuk iemand verder in het echt ook kan zijn.



quote:Qian schreef op 03 oktober 2014 @ 20:46:

Met Tinder vind ik typen op een smartphone vervelend, merk dat dat me remt om een volledig antwoord te geven op vragen. Is het raar om al snel naar facebook-connectie of mailadres te vragen als het gesprek loopt, of hebben jullie een ander idee om op de laptop te kunnen typen?Paiq! Het is leuker geworden daar dan vroeger, omdat je nu meer met foto's kunt. Je hoeft dus niet meer eindeloos te chatten tot het pijnlijke moment dat je een foto van iemand ziet waarvan je zeker weet dat je daar nooit op zult vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven