Ex(it)?

01-10-2014 18:40 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben sommige mannen en vrouwen de behoefte om een vriendschap te onderhouden met hun ex? Tenzij ze nog gevoelens voor elkaar hebben zie ik de meerwaarde er niet van in.
Omdat hij de vader van je kinderen is, omdat je een geschiedenis gedeeld hebt die niet ineens niet meer bestaat, omdat levens en vrienden/kenissen verweven zijn, omdat soms een relatie er niet in zit maar een vriendschap wel, omdat er nog zakelijke dingen afgehandeld moeten worden, omdat je begaan en geinteresseerd bent in diegene, omdat sommige mensen je dierbaar zijn ook al is het een ex en werkt de liefde niet.



Daarom.



Ik neem aan dat je een serieuze ex bedoelt en geen scharrelgedoe.
Alle reacties Link kopieren
Omdat je niet met ruzie uit elkaar gegaan bent en iemand soms lange tijd een belangrijke rol in je leven heeft gespeeld? Omdat je samen veel hebt meegemaakt?

Ik vraag me eigenlijk af: waarom is het zo'n taboe om nog bevriend te zijn met een ex?
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 01 oktober 2014 @ 18:46:

Omdat hij de vader van je kinderen is, omdat je een geschiedenis gedeeld hebt die niet ineens niet meer bestaat, omdat levens en vrienden/kenissen verweven zijn, omdat soms een relatie er niet in zit maar een vriendschap wel, omdat er nog zakelijke dingen afgehandeld moeten worden, omdat je begaan en geinteresseerd bent in diegene, omdat sommige mensen je dierbaar zijn ook al is het een ex en werkt de liefde niet.



Daarom.



Ik neem aan dat je een serieuze ex bedoelt en geen scharrelgedoe.Daarom! Maar vanwaar deze vraag?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Als het op een 'vriendschappelijke' manier is uitgegaan, zijn er vaak nog warme gevoelens. Soms is de sexuele aantrekkingskracht weg, soms blijft ook die nog. Als mensen willen blijven afspreken, zit daar voor hen toch een persoonlijke meerwaarde? Hun eigen zaak lijkt me dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel wat exen maar met geen van allen heb ik een vriendschappelijke relatie onderhouden, als we elkaar tegenkwamen maakten we wel een praatje of gingen we ergens iets drinken, meer niet, ook niet met mijn ex man, wel altijd op een normale manier uit elkaar gegaan maar waarom zou je iemand valse hoop geven? Uit is uit.
verba volant, scripta manent.
Valse hoop? Huh, die snap ik niet. Wat heeft dat te maken met een vriendschap onderhouden?
Alle reacties Link kopieren
quote:karolinka schreef op 01 oktober 2014 @ 18:49:

Als het op een 'vriendschappelijke' manier is uitgegaan, zijn er vaak nog warme gevoelens. Soms is de sexuele aantrekkingskracht weg, soms blijft ook die nog. Als mensen willen blijven afspreken, zit daar voor hen toch een persoonlijke meerwaarde? Hun eigen zaak lijkt me dat.

Die warme gevoelens worden alleen maar aangewakkert als je nog met elkaar om blijft gaan.

Als je in een nieuwe relatie zit vind ik dat je daar je tijd in moet steken en niet in een ex.

Sommige mensen blijven alleen bevriend met hun ex zodat ze iemand achter de hand hebben als het over is met hun huidige partner, want die vriendschap gaat inmiddels zo goed dat ze besluiten het nog maar eens te proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 01 oktober 2014 @ 18:46:

Omdat hij de vader van je kinderen is, omdat je een geschiedenis gedeeld hebt die niet ineens niet meer bestaat, omdat levens en vrienden/kenissen verweven zijn, omdat soms een relatie er niet in zit maar een vriendschap wel, omdat er nog zakelijke dingen afgehandeld moeten worden, omdat je begaan en geinteresseerd bent in diegene, omdat sommige mensen je dierbaar zijn ook al is het een ex en werkt de liefde niet.



Daarom.



Ik neem aan dat je een serieuze ex bedoelt en geen scharrelgedoe.Als je kinderen met elkaar hebt snap ik uiteraard wel dat je elkaar niet kan negeren en dingen met elkaar moet bespreken/afspraken maken etc, maar intieme zaken met elkaar bespreken, elkaar opbellen om over alledaagse dingen te praten vind ik not done.
Alle reacties Link kopieren
Noneya: Wanneer er weer nieuwe partners in beeld zijn is het een beetje een andere situatie. Maar alsnog vind ik dat het niet zo hoeft te zijn dat tijd steken in nieuwe partner een reden is om een al bestaande vriendschap op te geven. Het kan toch allebei? Als je je ex vaker ziet dan je partner dan is er inderdaad iets niet helemaal pluis, dat ben ik met je eens. Als hij/zij weer terug gaat naar de ex bij het verbreken van de relatie moet diegene dat zelf weten. Zolang er niet is vreemdgegaan maakt dat verder toch niet zoveel uit?
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 01 oktober 2014 @ 19:01:

Valse hoop? Huh, die snap ik niet. Wat heeft dat te maken met een vriendschap onderhouden?Alles. Er zijn altijd mannen die denken dat, zolang je nog een vriendschappelijke band onderhoudt, er misschien nog een kans bestaat dat het weer goed komt en sommige mannen kunnen dan knap vervelend worden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Pfff bullshit. Soms heb je gewoon nog n vriendschap. En dan blijf je vrienden.
Omdat je geen sexuele aantrekking meer voelt maar wel heel graag vrienden wilt blijven.

Wat is daar raar aan?
Het is mij nog nooit gelukt om vrienden te blijven met een ex.. als je net uit elkaar bent.. kun je ook niet over elkaar heenkomen als je om elkaar heen blijft draaien.. en als er nog sexuele aantrekkingskracht is, blijf je met elkaar naar bed gaan.. Beter het contact dan afkappen.. Vaak is er ook een gekwetste/gedumpte partij.. en dan is vriendschap ook lastig.. Ik zou na lange tijd wel weer vrienden kunnen zijn met een ex misschien, maar dan ben ik als mens altijd zo veranderd, dat dat niet meer gaat werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven