Geld & Recht alle pijlers

Is het verstandig om dit op te zeggen?

01-10-2014 19:11 73 berichten
Wij hebben geen lange lijst vaste lasten, maar omdat ww dreigt en het dan heel erg krap gaat worden heb ik mijn vaste lasten nog eens onder de loep genomen. Over de volgende zaken twijfel ik of het verstandig is ze op te zeggen. Misschien hebben jullie er ideeën over?



Abonnement onderhoud van de cv ketel. 9 euro

Gezinsongevallenverzekering 14 euro

Lidmaatschap cnv 17 euro

Rechtsbijstandverzekering (moet ik de polis even voor nakijken)
Alle reacties Link kopieren
Als je het lidmaatschap CNV behoudt, kun je dan de rechtsbijstandverzekering opzeggen? Ik dacht dat dat ook bij in het lidmaatschap van de CNV zit.



Over de CV ketel: hoe oud is de ketel?
Alle reacties Link kopieren
Lijken mij zeer nuttige dingen die je niet de kop kosten in kosten, maar wel tot een drama kunnen uitlopen als je ze niet hebt.
De ketel is 6,5 jaar oud. Het bedrijf komt hem elk 1,5 jaar nakijken en schoonmaken. Dit kost niets, alleen de onderdelen moeten we zelf betalen als deze vervangen moeten worden, maar dat is nog niet voorgekomen.
quote:redchili schreef op 01 oktober 2014 @ 19:19:

Lijken mij zeer nuttige dingen die je niet de kop kosten in kosten, maar wel tot een drama kunnen uitlopen als je ze niet hebt.Maar waar ik wel een week boodschappen van kan doen als ik het niet meer heb. Het is alleen niet de bedoeling dat we hoge kosten gaan krijgen wanneer we deze niet meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Als de ketel nog maar 6,5 jaar oud is kun je er wel een paar jaar op gokken dat het goed gaat. Althans, dat zou ik wel durven.
Alle reacties Link kopieren
Voor het lidmaatschap van de CNV kun je reductie aanvragen als je werkloos bent. Die zou ik echt houden. En dan je rechtsbijstandverzekering opzeggen.
Alle reacties Link kopieren
De cnv helpt je volgens mij alleen bij arbeidsgeschillen, je rechtsbijstand vaak ook bij medische zaken, woon- en verkeersgeschillen.



Kijk daar dus naar voor je het een of het ander opzegt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar als je ketel kapot gaat, je weet nooit, doet ie dat geheid in de winter. En als je dan geen geld hebt om hem te laten repareren heb je een probleem. Onze ketel is zeven jaar oud, en had een lek ergens. Onderhoudsman is bijna twee uur bezig geweest het te zoeken. Kosten, vanwege abonnement, 1 euro. Kosten die we niet hadden wegens abonnement: voorrijkosten en werkuren. En daar had je een maand van kunnen eten.
Mmmm, dat is inderdaad een punt Ginger. Hij zal sowieso elke keer schoongemaakt moeten worden. Als we dat zonder abonnement doen zijn de voorrijkosten natuurlijk ook voor ons.



Dat van het CNV wist ik niet, daar ga ik morgen eens achteraan bellen.



En die gezinsongevallenverzekering? Is die noodzakelijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:raindrop57 schreef op 01 oktober 2014 @ 19:21:

[...]





Maar waar ik wel een week boodschappen van kan doen als ik het niet meer heb. Het is alleen niet de bedoeling dat we hoge kosten gaan krijgen wanneer we deze niet meer hebben.

Dat weet ik wel, I've been there...



Maar een rechtsbijstandverzekering is echt heel goed om te hebben, dat wil je niet zelf hoeven te betalen als het nodig is.

Heb je een krant, abo op tijdschriften, gsm wordt prepaid, overschakelen op andere stroomaanbieder en daarmee tientallen euro's besparen, rijd je niet veel, auto opzeggen en verkopen, vaste telefoonlijn eruit gooien, overstappen op ander tv-aambieder, canal digitaal eruit of hbo. etc etc etc. Dat zijn dingen die je eerder kunt missen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de cnv rustig opzeggen, zeker wanneer je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar ik ben sowieso geen fan van vakbonden.
Sophiax, slechtste advies ever!!!

Een vakbond heeft er meer belang bij jou goed te helpen dan een rechtsbijstandverzeraar, zeker waar het gaat om arbeidsgerelateerde geschillen.



CNV biedt inderdaad in tegenstelling tot FNV ook algemene rechtshulp aan. Dus die zou ik behouden. https://www.cnvvakmensen. ... shulp-voor-het-hele-gezin



Check wel je polisvoorwaarden voordat je een van beide opzegt TO. Het kan zijn dat de dekking van de rechtsbijstandverzeraar in jouw geval nuttiger is.



Daarnaast wat surface2 zegt, je kunt om een aanpassing (verlaging) van je contributie vragen.



En wat is een gezinsongevallenverzekering? Wat dekt die?
quote:redchili schreef op 01 oktober 2014 @ 19:37:

[...]



Dat weet ik wel, I've been there...



Maar een rechtsbijstandverzekering is echt heel goed om te hebben, dat wil je niet zelf hoeven te betalen als het nodig is.

Heb je een krant, abo op tijdschriften, gsm wordt prepaid, overschakelen op andere stroomaanbieder en daarmee tientallen euro's besparen, rijd je niet veel, auto opzeggen en verkopen, vaste telefoonlijn eruit gooien, overstappen op ander tv-aambieder, canal digitaal eruit of hbo. etc etc etc. Dat zijn dingen die je eerder kunt missen.Geen krant, geen tijdschriften, geen telefoonabbo, auto staat bijna stil, wordt alleen gebruikt om mij door mijn man te laten vervoeren aangezien ik aan het revalideren ben na een 3 dubbele enkelbreuk. Tv gaat via de kabel. Auto moet ook aanblijven, want er komt een doorstart en het werk is te ver voor de fiets en met openbaar vervoer is hij met de eerste bus te laat op zijn werk. Treinen rijden hier niet. Wij hebben 2 pubers en die zitten niet op betaalde clubjes en hebben ook geen abonnementen. Hun zakgeld is tijdelijk stop gezet. Wij hebben een normaal verbruik van gas,water en licht, krijgen al kindgebondenbudget, zorgtoeslag hebben we recht op nu, maar omdat het salaris van het hele jaar meegerekend wordt en ik nu het vezamelinkomen niet weet van dit jaar kan ik dit nog niet aanpassen. Ik werk zelf als alphahulp, maar omdat ik nu niet werken kan verdien ik ook even niets. De prognose is dat het na de kerstvakantie weer kan. Onze caravan is al verkocht, dat scheelde weer iets. Nu ben ik dus aan het kijken wat er nog mogelijk is.
Ja, die gezinsongevallenverzekering....ik geloof dat het zo is dat deze uitkeert als 1 van de gezinsleden blijvend letsel overhoudt ten gevolge van een ongeval.
Alle reacties Link kopieren
quote:redchili schreef op 01 oktober 2014 @ 19:37:



Maar een rechtsbijstandverzekering is echt heel goed om te hebben, dat wil je niet zelf hoeven te betalen als het nodig is.Aan de andere kant: wanneer je inkomen laag is krijg je een advocaat op toevoeging als je die nodig hebt, en betaal je alleen een inkomensafhankelijke eigen bijdrage.
Zeg maar Spijker.
O en de auto is een goedkoop gekochte 2e hands auto. Valt ook niets aan in te ruilen. Ik denk dat het is zoals het is. Hopelijk kunnen we snel weer aan het werk, dan redden we het wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het cnv opzeggen. Zij kunnen je helpen met arbeidsgeschillen, maar daar heb je toch niets aan als je al in de ww zit. Ik zou niet weten wat zij voor werkelozen kunnen betekenen.



Je kunt je altijd weer aanmelden in betere tijden
Ik kan altijd eens kijken wanneer deze opgezegd kan worden. We hebben vorig jaar net alles overgesloten omdat we dan goedkoper uit waren. Dit geldt voor al onze verzekeringen. Ik denk dat het januari is geweest.
Hij komt maandag in de ww, maar in principe kan hij dan ook weer aan bet werk zijn. Het wachten is op hèt telefoontje.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet dat je ook meer risico op storing hebt als je je ketel niet jaarlijks laat onderhouden. Bovendien kost en losse onderhoudsbeurt al gauw 70 euro, dus met het opzeggen van het abonnement valt niet veel winst te halen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt best heftig TO. Volgens mij ben je wel echt al supergoed aan het besparen



Hoe oud zijn je kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Surface2 schreef op 01 oktober 2014 @ 19:22:

Als de ketel nog maar 6,5 jaar oud is kun je er wel een paar jaar op gokken dat het goed gaat. Althans, dat zou ik wel durven.Mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Er staat een artikel in de consumentengids van deze maand over overbodige verzekeringen.



Ongevallenverzekering: je zou eens moeten nagaan wat die dekt. Waarschijnlijk een uitkering bij een ongeval met blijvende invaliditeit. Maar het kan heel goed zijn dat je dan schade kan verhalen op de WA verzekering van de tegenpartij. Ziektekosten zijn sowieso gedekt.



Rechtsbijstandsverzekering: als je onder een bepaalde norm komt kan je goedkope rechtsbijstand krijgen. Ga eens na wat jouw verzekering dekt (je hebt modules medische missers, verkeer, civiel en arbeidsrecht, als ik het goed heb). Arbeidsrecht wordt vrijwel zeker gedekt door het CNV, verkeer door de verzekeraar van je motorvoertuig.



Onderhoud CV ketel is een keer per jaar. Als je ketel pas 6,5 jaar oud is, is de kans dat hij kapot gaat niet zo groot. Zoek even uit wat het goedkoopste is en zet het geld voor onderhoud gewoon maandelijks opzij. Kans is groot dat dat goedkoper is.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Nou, dan houdt het qua bezuinigingen wel op. Dan ga ik nu maar bedenken hoe we rond gaan komen van 160 euro per maand :D. Als die werkgever nou eens wat duidelijkheid gaf! Ik ben in staat om zelf maar weer te gaan werken, kan alleen nog niet eens een half uur op 2 benen staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven