What to do, what to do

01-10-2014 20:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Zijn zij Nederlands of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze een avond mee uit eten nemen daar.
Stroopwafels etc. en iig mee uit eten nemen.
Ik zou iets lekkers meenemen daar naartoe, en dan ter plekke kijken of ik iets moois of handigs voor in huis kan kopen. Beetje jammer als je bv een mooie plaid voor ze koopt en ze blijken plaids genoeg te hebben, maar wie weet ontdek je ter plekke dat ze een mooie spiegel in de hal nog goed kunnen gebruiken. Of zoiets.
Drank lijkt me in het Midden-Oosten moeilijk te krijgen. Een pakketje fijne whiskeys?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ginevra en Patax, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook uit eten zeggen maar lees je net , oeh ja dat word lastig dan misschien. Een hele mooie bos bloemen of een plant geven en dan eventueel een bioscoop/theaterbon?
You can check out any time you like but you can never leave
Ik zou, zoals storahuntur al schreef, voor de stroopwafels etc. gaan. Een leuk Hollands pakketje met wat snoep oid in delfts blauw, tulpenbollen in een leuk zakje, fles schrobbeler.
Of bloemzaadjes / -bollen? Kunnen ze nog lang van genieten en aan je denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vanuit Nederland stroopwafels (altijd goed!) en een zak drop meenemen en dan ter plekke kijken of er een keer iets is wat je voor ze kunt betekenen. Keer naar de markt en het avondmaal inkopen, leuke sjaal voor de gastvrouw of iets dergelijks. Je bent daar wel even te gast dus gelegenheid genoeg om iets attents te doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Het ligt eraan wat je in het betreffende land mag invoeren. Etenswaren en zaden mogen lang niet overal worden ingevoerd. Als het typisch Hollands moet zijn en niet eetbaar zou je van Xenos van die zgn. Delfts blauwe mokken, placemats, koektrommeltje of wat ze verder nog hebben kunnen meenemen, tenzij het Nederlanders zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zelf al een aantal keer heb meegenomen voor vrienden en kennissen in het buitenland is het boek The Dutch, I presume. Een Engelstalig boek over typisch Nederlandse dingen, feestdagen, eten, gewoontes ed.

En stroopwafels vallen inderdaad ook altijd goed in de smaak. Delfts blauw spul zou ik zelf niet snel meenemen. Grote kans dat dat niet gebruikt gaat worden en dat is ook zonde.



Als je weet dat ze wel alcohol drinken dan is een fles moet ook leuk om te geven als bedankje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Splinter_ schreef op 01 oktober 2014 @ 21:19:

Of bloemzaadjes / -bollen? Kunnen ze nog lang van genieten en aan je denken. niet alles gelezen, maar + 1, heb ik zelf ooit aan Idonesische vrienden gegeven 16 jaar geleden en ik krijg nog jaarlijks een foto van hoe mooi de tulpen zijn!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Waar ik al een paar keer succes mee heb gehad bij buitenlandse vrienden, zijn dingen als een kaasplank met kaasschaaf met een Hollandse afbeelding, kandelaar van Delfts blauw en dat soort dingen.

Niet iets dat wij zelf zouden kopen, maar buitenlanders vinden het prachtig en het is wat duurzamer dan bijv. eten.



Zoiets (maar er bestaan er ook die minder wanstaltig zijn ):







Alle reacties Link kopieren
O dat boek is ook leuk denk ik.

Of the Undutchables, maar dat is eigenlijk meer voor buitenlanders die in Nederland wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven