Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zonde Miss_musica! Welke datum is t nu geworden?



Bizar hoe snel de die data al volgeboekt zijn hè..
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie t al, 29 augustus. Handig, zo'n tabel
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan ook trouwen op

10-07-15



geen idee of dat hier neer gezet mag worden maar wij hebben een gastenlijst gemaakt en zijn we best blij mee zo alleen ik heb een oom en tante en 2 nichten +aanhang en spreek ik weinig tot niet. nu twijfel ik om die overdag ook uit te nodigen alleen voor de rest komt wel de hele familie ... misschien een beetje lullig die niet uit te nodigen ???
Welkom sammie, waarom zou je dat hier niet neer mogen zetten? Ik ken het probleem, en heb besloten die mensen wel uit te nodigen. Het klein houden is prima, maar 1 deel van een groep zo buitensluiten voelde voor mij niet goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 30 september 2014 @ 19:13:

Welkom sammie, waarom zou je dat hier niet neer mogen zetten? .

misschien dat het alleen voor de leuke dingen van het huwelijk was

en bedankt voor je reactie



wij trouwen 10-07-15

dan hebben we eerst een ceremonie en daarna met iedereen bij ons thuis koffie met een broodje( we trouwen om 12 uur dus wel fijn even eten) daarna met iedereen foto's maken op een landgoed bij ons in de buurt en daarna met iedereen samen dineren we hebben 46 dag gasten namelijk een grote familie en dan komen er nog 25 mensen bij voor het feest in de avond ,,,
Neejoh, dit is voor alles over je huwelijk. Ook voor de lastige dingen.



Ik heb vandaag zitten kijken voor een werfkelder. Maar ik weet het niet. Zit je weer met zelf aankleden (want zoals het nu is te smaakloos) en als ik even snel reken zijn we uiteindelijk waarschijnlijk duurder uit dan als we alles gewoon uit handen geven.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sammie!



Natuurlijk mag dat hier joh, het is ook moeilijk he, zulke dingen?

Zo hebben wij ook een probleem, niet quoten alsjeblieft want ik denk dat ik het straks weg haal.



We hebben al meer dan een halfjaar eigenlijk geen contact meer met de broer van mijn partner. Zwager heeft ruzie gehad met schoonouders en wij zijn ook door verklaard min of meer omdat we niet in zijn straatje passen.

Ik twijfel heel erg of we hem überhaupt wel uit moeten nodigen.

Maar dat is een verschrikkelijk moeilijk keuze, want het is wél de broer van mijn vriend. Aan de andere kant, stel dat ik hem uit nodig en hij komt nog ook (wat ik niet verwacht), zit ik de hele dag met een gespannen situatie...

Ach, we zullen het wel zien. Ik vind het heel moeilijk iig...
668, the neighbour of the Beast
.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het probleem. Vriendlief heeft ooit iets heel naars meegemaakt met een bepaald familielid. Ik merk ook altijd dat hij zich niet prettig voelt bij diegene. Gisteren een bijna-aanvaring met lief gehad, omdat ik voorstelde diegene voor bepaalde momenten niet uit te nodigen. Hij is bang voor scheve gezichten. Ik ben de enige die het weet en dat wil hij zo houden. Dat kan ik best begrijpen, maar aan de andere kant wil ik dergelijke negatieve energie ver van mijn bruiloft houden. Als bruid wil ik volledige aandacht van mijn aanstaande.



Vriend wil het perse zo hebben, dus ik hoop maar heel erg dat bepaalde mensen uit eigen beweging slechts een bescheiden aanwezigheid zullen zijn. Of gewoon niet kunnen, maar ja...
Alle reacties Link kopieren
Ja is echt lastig ik heb geen ruzie maar zie ze weinig misschien

toch maar wel uitnodigen dan we kunnen nog even nadenken
Als je ze eenmaal uitnodigt kun je niet meer nadenken he
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mensen die je gewoon weinig ziet wel uitnodigen, zeker als ze tot een bepaalde categorie familie behoren.

Zo nodig ik al mijn ooms en tantes uit, al vind ik de ene wel leuker dan de ander. Zelfde met neven en nichten.

Maar daar maak ik geen onderscheid in.



Hier is onze gastenlijst ongeveer ouders broers zussen oma ooms tantes neven nichten vrienden directe collega's buren.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Pfoe, bijgelezen!



@Marels, wat een fantastische jurk! Dat is er echt een waarvan no nooit een gezien hebt die er een beetje op lijkt ofzo, leuk! Jammer dat ik de supersecret foto gemist heb. Bruidsschoenen ook superleuk, ik wil ook rooie. Al die standaard bruidsschoenen zijn duur en doe je volgens mij nooit meer aan...



@EssentialBliss, dankje voor te tip! Ik heb een afspraak staan maar als dat niks wordt heb ik deze winkel nog achter de hand.

En n uurtje rijden om je mooi te voelen ipv dikkig in je jurk is dat wel waard natuurlijk! (Heb trouwens maat 46/48, ik weet niet meer wie dat vroeg)



@sammiesammie, gastenlijst vind ik ook moeilijk. Wij hebben ook een handjevol gasten die we wel uit willen nodigen maar dan misschien alleen voor n receptie ofzo. Maar om nou een hele receptie voor die 5 twijfelgevallen te geven... We hebben nu bedacht dat iedereen op ons feest mag komen, de meeste komen waarschijnlijk toch niet. Wij hebben geen daggasten naast onze ouders/broers/zussen dus dat maakt t wel makkelijker.



De locatie voor de ceremonie ligt iig vast, hoera! Vanavond gaan praten met de feestlocaties, ik hoop dat dat net zo goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Jeej weer bijgelezen.

@Marels, wat een gave jurk. Echt een statementjurk! Lijkt me super met de rode pumps.



Ik ga zelf voor ballerina's, omdat ik nooit op hakken loop. Ik heb ballerina's van 20 euro bij zalando besteld, maar ze zitten echt niet lekker. Dus ik denk dat ik ze terug ga sturen. Moet dus weer verder zoeken.

Ben er nog niet uit of ik nog een jasje/sjaal bij mijn jurk wil regelen, maar ik denk dat ik de eventuele kou gewoon ga trotseren. Meestal vind ik de sjaals of jasjes toch niet zo leuk staan.



We wilden geen save de date doen, maar omdat een bevriende fotograaf onlangs foto's van ons heeft genomen had ze daar ook een save the date kaart van gemaakt. Deze heb ik nu aan ouders en oma's gegeven. De rest weet de datum al en daar doen we niks officieels voor.



We gaan trouwens wel voor huwelijkse voorwaarden. Moeten nog een (niet te dure) notaris vinden. Mijn vriend heeft aandelen in het bedrijf waar hij werkt, dus die willen we erbuiten houden, net als eventuele erfenissen en opgebouwd pensioen.



@sammiesammie25 en de rest, ik snap het probleem wel. Uiteindelijk is het natuurlijk jullie dag, maar je moet volgens mij gewoon bedenken wat jullie het minste gedoe geeft en waarbij je de minst negatieve energie krijgt op de bruiloft. Als je denkt dat dat is als de die personen niet uitnodigd, moet je dat doen. Als je daar juist meer gedoe mee krijgt, kan je ze denk ik beter wel uitnodigen. Alleen wel lastig natuurlijk als jij en je verloofde een andere mening hebben.

Omdat wij zelf voor een kleine groep gasten gaan die er de hele dag bij zijn, kunnen we makkelijk mensen niet uitnodigen. Het is tenslotte een kleine bruiloft
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden! Zit even jullie topic te lezen! Zelf net 2,5week geleden getrouwd.

Voor diegene die niet onwijs veel geld uit willen geven aan een bruidsjurk (het is immers maar voor 1 dag, dat was mijn gedachte) dan zal ik ninas bruidsmode adviseren! Zitten in Franeker.. Een zeer ruime keuze uit jurken... Maken dingen op maat.. Super service en erg gezellig!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier met jullie voorbereidingen.. Het lijkt nu nog heel erg ver weg maar voor jullie het weten is de dag alweer voorbij.

GENIET!
4-11 positief getest <3
Tja. Twee keer heen en weer naar die winkel en dan kan ik net zo goed hier een trouwjurk kopen voor het geld #spam
Alle reacties Link kopieren
Ah. De spammerts zijn er weer.
668, the neighbour of the Beast
Wat een bar slechte site trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Niet eens gekeken.



Ik heb al een jurk en die was goedkoper dan wat ze daar waarschijnlijk hebben.



De enige die hier wel altijd gespamd wordt is Anastasi bruidsmode uit Nieuwegein. Maar die heeft serieus al veel Viva-bruiden aangekleed geloof ik en doet jurken zoals je ze wil, en dan ben je nog redelijk betaalbaar uit, denk 800 euro ofzo.

Da's misschien wel een tip voor wie nog zoekt.



Ik heb vandaag rondgemaild voor een tent voor de bruiloft, wordt vervolgd dus.
668, the neighbour of the Beast
Ik heb trouwens al een nachtmerrie gehad over de bruiloft. Dat de beste vriend van aanstaande een "boeket" voor me had geregeld. Ding bestond uit een hoop bladeren, 1 bloem en een paars knuffelbeertje in het midden. En ik wou van dat gedrocht af maar het lukte maar niet
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! Ik zie het al helemaal voor me Matroesjka



Toen we net verloofd waren, heb ik eens gedroomd dat we aan het trouwen waren. Er was helemaal niks geregeld. Geen eten, geen decoratie, helemaal niks. En lang geleden heb ik eens gedroomd dat mijn moeder me een vreselijke trouwjurk met gele stipjes had aangesmeerd. Was er in die droom echt helemaal sip van.



Dus ben ook vastbesloten om in niks anders dan mn absolute droomjurk te trouwen
Alle reacties Link kopieren
hahaha, lijkt me eeeenig, zo'n boeket met een paars knuffelbeertje

De feestlocatie is hier ook geregeld nu. Al die mensen op de trouwbeurs hadden ongelijk, alles zit helemaal niet vol! (gelukkig)



Ik denk dat ik zelf een digitaal save the date kaartje ga maken, kost alleen tijd en dan kan ik alvast wat voorpret delen met iedereen, heb er nu zo veel zin in
Rubra leuk dat je locatie vast ligt! En wat ik zei: neem die trouwprofessionals een beetje met een korreltje zout. Panisch gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Leuk rubra! Fijn dat het geregeld is.

Matroesjka, herkenbaar hoor. Ik heb ook al een keer een nachtmerrie gehad. Weet niet meer zo goed waar het over ging, maar ik weet nog wel dat ik wakker werd met een gevoel alsof mijn hele bruiloft was verpest. Moest echt even bijkomen om te bedenken dat het niet echt gebeurd was.



Wij hebben vandaag bevestiging gehad van de fotograaf. Ze gaat foto's maken van het aankleden tot het begin van het eten (ongeveer negen uur totaal) inclusief een fotoboek. Fijn dat dat ook weer van de to-do lijst kan.
Alle reacties Link kopieren
@rubra welke trouw beurs ben je geweest ook in utrecht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven