Gezondheid alle pijlers

Tandenstokers, welke zijn echt goed?

25-09-2014 08:31 36 berichten
Hallo Viva's



Ik zoek een merk tandenstokers die eens niet afbreken en splinters heeft. Ik heb nu die van Jordan en dan dun, want extra dun is te dun voor mij. Ik heb mij nu al meerdere keren bezeerd, dan breken ze ineens dubbel en schiet daardoor uit in mijn mondhoek vervolgens een wondje in mijn mondhoek, daarnaast als ik stook dan blijft er een mini splintertje in mijn tandvlees achter echt vervelend. Ik moet wel zeggen dat de ene keer is het pakje goed waardoor ik toch weer koop en de andere keer is het 10x niets. Geen echte betrouwbare kwaliteit en voor die prijs verwacht ik toch wel wat beters.



Hebben jullie ervaring met stokers die niet afbreken en zonder splinters, huismerk of A merk maakt niet uit.



Groetjes,

Somidi.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord waar je misschien niet direct op zit te wachten, maar wij zijn om al dat gesplinter en gezoek overgestapt op een waterflosser. Ideaal! Veel effectiever, nooit meer een stuk hout tussen je kiezen en niet al die rotzooi.
Ik gebruik ook GUM softpickers maat: regular.

Ik bestel het via internet (tandonline). Daar kost het 8.98 euro voor 120 stuks (exclusief Facebook korting en verzendkosten). Veel goedkoper dan in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook de softpicks van GUM en ragers van Interprox. Met die laatste kun je vanaf 2 kanten ragen.



"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hema
Ik heb tandenstokers geprobeerd, flosdraad en ragers, maar bij mij is er zo weinig ruimte dat alles afbreekt. Nu gebruik ik softpicks van Kruidvat en dat werkt veel fijner. Ook had ik de laatste keer bij de tandarts helemaal geen tandsteen, dus ik ben er erg blij mee.



https://encrypted-tbn2.gs ... moTvU5JJgHZEwEsywTWl_jYsw
Bedankt allemaal! Het zijn de lactona en softpics geworden, laatste zijn favoriet!



Goodbye forever... oude hopeloze stokers
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik deze Amerikaanse: ideaal om langs de randen schoon te maken, maar niet voor tussen de tanden. Door de gebogen vorm ook geschikt om vanaf de binnenkant te gebruiken. merknaam : Pick-A-Dent"



Link: http://www.allfordentist. ... pick-pk-144-prd-6784.html
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heb ik amper ruimte tussen mijn tanden/kiezen, want die zachte dingen van gum gaan bij mij ook heel snel "kapot", als in dat het zilverdraadje lam wordt. Ik heb regular, volgens mij zijn er geen kleinere?
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 01 oktober 2014 @ 14:23:

Blijkbaar heb ik amper ruimte tussen mijn tanden/kiezen, want die zachte dingen van gum gaan bij mij ook heel snel "kapot", als in dat het zilverdraadje lam wordt. Ik heb regular, volgens mij zijn er geen kleinere?De gewone softpicks hebben geen ijzerdraadjes. Die zijn van plastic met rubber "haartjes".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 01 oktober 2014 @ 14:42:

[...]



De gewone softpicks hebben geen ijzerdraadjes. Die zijn van plastic met rubber "haartjes".Oh! Nouja het lijkt alsof er een ijzerdraadje in zit die dan lam wordt zodat ie helemaal slap wordt, dan is ie in ieder geval met geen mogelijkheid meer tussen m'n tanden te krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:yolo8 schreef op 01 oktober 2014 @ 16:18:

[...]





Oh! Nouja het lijkt alsof er een ijzerdraadje in zit die dan lam wordt zodat ie helemaal slap wordt, dan is ie in ieder geval met geen mogelijkheid meer tussen m'n tanden te krijgenJe kunt ragertjes proberen, de kleinste maat.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven