Hoe om te gaan met lastige ex?

02-10-2014 00:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik (man) ben nieuw op dit forum en zou graag wat van me af willen schrijven. ik verwacht op dit forum wat serieuzere reacties als op andere forums. Ook heb ik het al met vrienden over mijn "probleem" gehad maar voor mijn gevoel kom ik hier niet veel verder.



Het gaat om mijn inmiddels ex vriendin waarmee ik momenteel in een lastige situatie zit. om het verhaal zo duidelijk mogelijk te maken zal ik bij het begin beginnen. Mijn verhaal probeer ik zo bondig mogelijk neer te zetten.





Vorig jaar ben ik begonnen met een nieuwe studie. Hier een erg leuk meisje leren kennen en we konden goed met elkaar opschieten, lachen, praten en begrepen elkaar volledig in heel veel zaken.

Na een tijdje begon ik haar toch wel erg leuk te vinden. Eerst wou ik niet toegeven aan mijn gevoelens en was bang de vriendschap wellicht kapot te maken. Toch werd ik steeds verliefder en heb dit kenbaar gemaakt. Zij gaf toe zich ook af te vragen hoe het zat tussen ons, waren we alleen vrienden of was het toch meer? toen besloten rustig aan te doen en te zien hoe het zou lopen tussen ons.



ongeveer 2 maand later gaf ze aan zelf nog wel te twijfelen maar ze vond me zodanig leuk dat ze toch ook wel een relatie wou. toen ongeveer een half jaar geleden hebben we officieel een relatie met elkaar gekregen.

Toch gaf ze tijdens de relatie met regelmaat aan nog wel te twijfelen. Qua karakter pasten we goed bij elkaar, toch kwam de twijfel bij haar doordat ik fysiek niet het type jongen ben waar ze op valt.

Dit kreeg ik telkens weer te horen en hebben we het ook meerdere keren over gehad, toch wou ze het met mij blijven proberen. en na enige tijd gaf ze aan ook echt verliefd op mij te zijn.



Nu komt het stuk waar het mis is gegaan.

Ze heeft het erg druk gehad afgelopen jaar door meerdere redenen, hier heb ik haar naar mijn idee voldoende in gesteund. Zowel bijstaan wanneer ze ergens mee zat als veel werk uit haar handen nemen om de drukte wat voor haar te verlichten.

Toen het echter eenmaal vakantie was en we elkaar niet meer op school zouden zien nam ze bijna geen contact meer met me op. Wanneer ze dit wel deed was het omdat ze iets geregeld moest hebben of iets van me nodig had. Verder vroeg ze nooit hoe het met me ging en stelde ook nooit voor om bij mij te komen of ik bij haar (voor de vakantie waren we geregeld meerder dagen in de week bij elkaar)

Voor mij komt het erop neer dat ze me alleen opzocht als ze me nodig had. persoonlijke afspraken, mekaar zien etc. kwam ze of veel te laat opdagen of ze kwam helemaal niet zonder aankondiging. Hier werd ik soms best boos over, toch elke keer dat we het hier over hadden steeds maar weer aan haar toegegeven omdat het schooljaar zo zwaar voor haar was. Ook als ze met problemen zat ben ik er altijd voor haar geweest maar had ik problemen of moest ik wat kwijt dan was ze of druk bezig haar kamer op te ruimen of moest ze ineens naar een vrienden. Als ik haar dan belde nam ze niet op of drukte me weg. Ook berichten reageerde ze niet op. Wel werd ze gelijk kwaad als ik niet snel genoeg in haar behoeftes voorzag.



Na de vakantie wou ze me wel weer zien, ze had me namelijk nodig voor een schoolproject. Echter, gezellig doen was er niet bij voor haar. Toen ik aangaf dat deze situatie me niet helemaal lekker zat ging ze los: dat ik niet aantrekkelijk was en dat andere jongens waarmee ze vroeger wat had gehad veel beter waren, ouder dan mij, stoerder, minder gevoelig.....noem het maar op.

Hier ben ik erg boos over geworden en ben dit eigenlijk nog steeds.





Nu komt het er op neer dat we al weken ruzie hebben over wie wat heeft gedaan en wat niet heeft gedaan en wie wat heeft gezegd. Ik heb aangegeven dat ik het niet langer zou volhouden me constant aan haar te moeten aanpassen, Ik heb gezegd dat zij ook rekening met mij moest gaan houden. Toen gaf ze toe haar eigen gedrag in te zien en zou dit verbeteren. Heb haar dus voor mijn gevoel al kans zoveel gegeven.



Nu echter weer ruzie en ze blijft erbij dat ze geen zin heeft rekening met mij te houden en dat haar dat teveel moeite kost.

Ik vind dit erg jammer en ben ontzettend gek op haar, maar als dit zo doorgaat houdt ik het ook niet lang meer vol. we zijn uit elkaar gegaan met het idee dat als het wat rustiger voor haar zou zijn een relatie wel weer zou werken maar inmiddels begin ik ook dit idee op te geven.

Wat moet ik hiermee? ben ik te lastig en push ik haar echt teveel? moet ik wellicht niet zoveel van haar willen verwachten?



Hoop dat mijn verhaal niet te lang is geworden en dat het vooral duidelijk is.
Dus ze vind jou niet fysiek aantrekkelijk en laat geen kans onbenut jou dat te melden, wil niet met jou communiceer mits ze je nodig heeft en vernederd jou tijdens ruzies door je te vergelijken met haar exen die veel beter zijn in haar ogen?

Lees deze reactie eens 3 keer en vraag je dan eens oprecht af waar je nou zo gek op bent....je vindt jezelf vast niet de moeite waard, anders pikte jij dit niet.
Eerlijk gezegd maar half gelezen. Mijn vriend is "fysiek ook niet hoe ik mijn droomman zou omschrijven". Maar voel me toch al sinds dag 1 tot hem aangetrokken.



En geen zin om met jou rekening te houden? Ik hou altijd rekening met mijn vriend, en hij met mij. Zo hoort het ook.



Ik gun jou een veel leuker exemplaar dan dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees alleen maar wat zij wil, zij nodig heeft, zij niet leuk vind blablablabla



Wat een egoïstisch ***wijf om jou zo aan het lijntje te houden, en wel een beetje stom van jou dat je dat voor zoete koek blijft slikken.

Kies voor jezelf en dump haar, meer vrouwen dan kerken.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niks doen behalve doorgaan met leven en een leuke lieve meid een kans geven in je leven.

Je ex is een ex en word gewoon niks meer en was het eigenlijk ook niet voor haar.
Wat jij vooral zou moeten doen, is jezelf een leukere relatie met een leuker meisje gunnen.



Je laat je beledigen door haar. Ze zegt dat je niet aantrekkelijk bent en dat ze geen zin heeft om rekening met jou te houden. Andere jongens zijn veel beter ook. Klinkt nou niet echt gezellig en liefdevol.



Waarom pik je dat?
Alle reacties Link kopieren
Laat dat mens gaan joh..
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin doet me aan iemand denken
quote:jippie55 schreef op 02 oktober 2014 @ 00:33:

Je vriendin doet me aan iemand denkenvertel?!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.



Betreft haar opmerkingen heeft ze al excuus aangeboden en gezegd dat ze daar te ver in door is gegaan. Maar toch het is wel gezegd.



Het is inderdaad verstandig haar te laten gaan en daar hebben jullie helemaal gelijk in. Voor mijn gevoel komt alles van mijn kant terwijl ze zelf aangeeft dat dit niet zo is..... als ik haar vraag wat dan van haar kant komt is het dat ze ook naar mij moet luisteren als ik ergens mee zit, terwijl dat niet hoeft van haar.



Raar eigenlijk dat je zoveel om iemand kan geven terwijl diegene best egoistisch is.
Het is gezegd inderdaad en blijkbaar denkt ze er wel zo over. Die excuses heeft ze aangeboden omdat ze geen gezeur wil achteraf, niet omdat ze het niet meende toen. Als ze die dingen niet zou vinden, had ze ze ook niet gezegd. En als dat wel zo zou zijn, dan heeft ze het allemaal gezegd om jou te kwetsen. Het zijn zijn hoe dan ook klote-opmerkingen geweest.



Dat je om haar geeft en haar nog wil terwijl ze zo egoïstisch is, is ook weer niet raar. Het komt heel veel voor dat mensen zoals jij reageren, het werkt als een soort verslaving. Het brengt je alleen nergens, uiteindelijk emotioneel in de goot misschien, maar het zal niets positiefs opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Klopt dat ik me teveel aan haar blijf vasthouden. toch nog steeds verliefd en dat heeft tijd nodig om er over heen te komen.



wel is het zo dat ik nog bijna dagelijks met haar te maken heb door de studie. lastige situatie dus...

Daarom al bij haar aangegeven afstand te willen houden.
Warrieharry, echt, neem afstand.



Moeten luisteren... Leuk mens dat je daar hebt.
Uit het oog, uit het hart is een cliché en niet voor niks natuurlijk, want het klopt echt.



Dat je haar nog tegenkomt door de studie maakt het lastiger, maar niet onoverkomelijk. Het ligt vooral aan jezelf nu hoe dit gaat lopen. Jij moet volhardend zijn in geen contact = geen contact. Laat dus niet ergens een deur openstaan tot misschien ooit wel contact, want die zal vroeger of later ingetrapt worden. Zij zal voelen dat die deur nog op een kier staat.



Die deur staat nog open nu, dat voel ik zelfs. Je hebt aangegeven afstand te willen houden, daar zit echt nog een opening in. Afstand houden is namelijk niet definitief, dat is niet hetzelfde als klaar, over, we stoppen ermee (ergo: ik stop ermee!), dikke doei.



In die fase zit jij niet, misschien in een later stadium wel. Voor nu is het zo dat je vriendin voelt dat ze zich zo kan gedragen en dat ook doet. Niet chic om te zeggen, maar 'been there, done it' vanaf de kant van je vriendin. Ze wil je niet echt, maar vindt het wel lekker om je nu (achter de hand) te hebben.



Dit is niet echt een leuke boodschap van mij, maar wel hoe ik het zie. Laat je niet gek maken.
Oke... toen ze zei dat ze zich niet aangetrokken voelde tot je.. had je eigenlijk al afstand moeten nemen.. Daar zou ik niet op zitten te wachten. een vriend die me dat verteld.. Als je me niet leuk vindt... ben ik pleite..
Alle reacties Link kopieren
Je kunt geen langdurige duurzame liefdesrelatie opbouwen met iemand die je niet aantrekkelijk vindt. Waarom doe jij dit jezelf aan? Waarom ben je niet gestopt na 2 of 3 opmerkingen over je uiterlijk, waarom liet je niet los nadat zij meermaals twijfelde, waarom maakte jij het niet uit toen zij steeds te laat kwam, waarom kon zij jiu langdurig gebruiken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom heeft dit topic de titel "lastige ex"?



Zo te zien is het meer: mijn ex behandelt me als een me als een deurmat en ik laat dat toe?
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk dat jij gekker bent op haar..dan zij op jou.

Verdrietig dat wel....
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met afscheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
Laat haar gaan. Ze gaat je nooit gelukkig maken. Beter dat je dat nu door hebt dan over een paar jaar en een hoop getouwtrek verder.



Ze is je niet waard. Ga voor iemand die ook 100% voor jou gaat. Dat verdient iedereen
Alle reacties Link kopieren
Wat een egoistische rotmeid is het. Die wil je toch helemaal niet als vriendin?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven