mijn vriend bewaart foto's van zijn ex'n

02-10-2014 06:57 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb genoeg vriendinnen waar ik vaak mijn verhaal aan kwijt kan, maar in dit geval lijkt het of niemand zich in mijn situatie kan verplaatsen...

Mijn vriend en ik zijn nu 9 maanden samen. Hebben hiervoor al een relatie van 1,5jaar gehad en tussendoor ook nog wat afgescharreld met elkaar. Zeg dat we de afgelopen 5 jaar al een rol in elkaars leven spelen. Je kunt stellen dat we heel wat samen hebben meegemaakt.



Nou zat ik van de week op zijn laptop en keek bij toeval naar zijn afbeeldingen. Hier zag ik romantische foto's van hem en een meid in Rome. Het was in de tijd dat wij niet bij elkaar waren dus eigenlijk niks aan het handje, zou je zeggen. Maar bij mij kwam een misselijk gevoel naar boven en ben ik verder gaan zoeken.

Op een oude telefoon kwam ik foto's van wel 10 verschillende meiden tegen. En aan de tijd te zien was het allemaal voordat wij weer samen waren. Ik ben er werkelijk kapot van.

Ik heb alles aan mijn vriend opgebiecht. Hij zei dat het allemaal verleden tijd is. Dat ik alles mocht wissen. Dat ie alleen van mij houdt en oprecht alleen met mij is.

Fijn om te horen! Maar het rotgevoel blijft aan me knagen omdat ik constant beelden zie. Beelden van mijn vriend die verliefd kijkt naar een andere vrouw...

Hoe ga ik hiermee om... Hoe zet ik mij erover heen... Hoe zou jij reageren als je in mijn schoenen stond
quote:maar in dit geval lijkt het of niemand zich in mijn situatie kan verplaatsen...Nou, aangezien dat hier ook het geval lijkt te zijn, zou je je kunnen afvragen of het dan misschien aan jou ligt.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt zelf geen verleden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Duh, wat had je dan verwacht. Dat hij zijn hele leven braaf op een bankje heeft zitten wachten tot jij hem eindelijk zag?
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Komop joh, gun die jongen ook een privé-leven. Je snijdt jezelf alleen maar in de vingers als je je hier niet overheen zet.



Mijn man en ik zijn nu bijna 13 jaar samen, hij heeft een hele doos vol oude foto's (echte, met negatieven en afgedrukt etc :b..) en ik heb hier ergens op zolder ook een aantal fotoalbums, er zitten heel wat plaatjes van exen bij denk ik. Vind het wel leuk, niet meer en minder.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Als je al die jaren zo'n onduidelijke relatie met hem hebt gehad, is dat toch ook niet raar? En nu moet hij zijn foto's van Rome wissen? Alsof hij geen leven had tussen het gescharrel met jou door? Doe wat aan je onzekerheid, want die maakt je relatie op termijn kapot.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt echt aan jou, get over it en geniet van die lieve man van je die nu helemaal van jou is. En vraag hem nooit fotos te verwijderen, hij heeft de herinneringen toch wel en je moet nooit van een ander verwachten dat ie omwille van jou een deel van zijn leven verloochtent. Zeker niet als ie niks verkeerd heeft gedaan!
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 06:57:

Nou zat ik van de week op zijn laptop en keek bij toeval naar zijn afbeeldingen. Hoe werkt dat, "bij toeval"? Je klikte er toch zeker zelf op? Niet jezelf voor de gek houden hè?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Jenny. Doe normaal. En hij zal wel gek zijn om foto's

Weg te gooien.



Ooit wilde iemand dat ik pagina's uit mijn poëziealbum scheurde waar jongens op de basisschool hadden geschreven. Dodelijk jaloers.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het is niet gek dat je er even van schrikt als je die foto's tegenkomt, hoor. Het maakt het wel heel echt dat hij in de tijd dat jullie niet samen waren echt ook met anderen samen geweest is.

Maar het is nu wel tijd om weer realistisch te worden. Hij heeft misschien wel wat rondgescharreld, maar is nu weer met jou samen. Duidelijk toch?

Foto's zijn herinneringen aan een verleden, die niets afdoen aan het heden. Voor jou is het confronterend omdat het niet jouw herinneringen zijn, maar het hoort wel bij hem, heeft hem gemaakt wie hij nu is. En hij heeft voor jou gekozen, toch?

Niet druk om maken dus, en zeg hem dat hij lekker met die foto's moet doen wat hij wil. Ze zijn verleden tijd, en doen er dus niet meer toe.
Alle reacties Link kopieren
Fame
Ga in therapie!
Bij mij had je al ruzie gehad voor het doorzoeken van mijn privé bestanden.

Mooi niet dat ik voor wie dan ook foto's ga weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Nou meid, misschien heb je op het Tina forum meer succes
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ook foto's van exen bewaard. Dat is toch onderdeel van zijn verleden.



En hoe ik dat weet? Niet omdat ik bij toeval in zijn afbeeldingen terecht kwam. Wat een rare opmerking vind ik dat toch altijd. Dat gebeurt niet bij toeval, dat doe je bewust. Deal dan ook met hetgeen je tegen komt. Ik weet het omdat hij het me zelf ooit heeft verteld.



Ik snap best dat je even schrikt, maar je hebt het echt jezelf aan gedaan door te kijken.
Nee, niemand kan zich verplaatsen in jou schoenen.

Je hebt het recht niet om 'per ongelijk' in zijn fotobestanden te kijken.



Aan de andere kant vindt het forum wel erg streng voor je.



Ik kan me wel voorstellen dat je schrikt van het feit dat je vriend in relatief korte tijd met 10 anderen heeft 'gerommeld'. Neemt niet weg dat de foto's bij zijn verleden horen en dat hij niets heeft gedaan wat niet 'mocht'. De foto's wissen doet niets af aan zijn verleden. Probeer er mee te leven, later kijk je er met een glimlach op terug.
Alle reacties Link kopieren
Geef jezelf even een schop onder je kont en stel je niet zo aan. Je kan natuurlijk ook problemen creëren die er niet zijn. Hou je daarvan? Lijkt me vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
lastig die jaloezie en moeilijk te overwinnen, maar blijven hameren op het verleden heeft nog nooit iemand verder gebracht, soms is het lastig te vertrouwen, maar toch maar proberen.
iedereen moet maar doen wat men denkt dat het beste is ...
quote:dubiootje schreef op 02 oktober 2014 @ 08:18:

[...]





Hoe werkt dat, "bij toeval"? Je klikte er toch zeker zelf op? Niet jezelf voor de gek houden hè?

Misschien door windows 8! Daar kwam ik ook per ongeluk op verkeerde dingen door zo'n toetsenbordknopje (denk ik).



Maar iedereen valt valt over dat ze de foto's mocht wissen, maar nergens staat dat ze dat heeft gevraagd. Misschien kwam hij er zelf wel mee.
Door foto's weg te gooien wis je zijn verleden toch niet. Mag hij ook nooit over vroeger praten? Stel je gaat samen naar Rome, mag hij dan niet vertellen over de keer dat hij er eerder was? Of daar foto's van laten zien?

Je klinkt heel jong, klopt dat?
Er zit maar 1 ding op denk ik. Een maagd zoeken zonder fototoestel.
Alle reacties Link kopieren
Hij bewaart het toch niet onder zijn kussen he..?!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn huidige vriend 2 lange relaties van respectievelijk 4 en 5 jaar gehad en daarnaast nog vakanties met andere exen gehad. Als ik al die foto's weg zou moeten doen, ben ik gelijk al mijn vakantiefoto's over ruim 10 jaar kwijt. No way dat ik dat ga doen.



Stap over je ego heen en wees blij dat hij bij jou is.
Mmmm, kan me wel voorstellen dat je er in eerste instantie misschien van schrikt. Maar he, je zegt het zelf al, allemaal op momenten dat hij niets met jou had.



Zelf het ik boven ook foto's in albums zitten van exen. Vooral van mijn laatste ex waar ik kinderen mee heb, dus dat zijn best veel foto's met hem erop. Ach, ook hij hoort bij mijn leven. Mijn partner heeft er geen moeite mee. Als ik weer foto's ga inplakken, dan kom ik het weer tegen. Doet me niets.



Dus, zet je erover heen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 02 oktober 2014 @ 09:15:

[...]



Misschien door windows 8! Daar kwam ik ook per ongeluk op verkeerde dingen door zo'n toetsenbordknopje (denk ik).



En toen werd ze ook per ongeluk naar zijn oude telefoon gestuurd?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog alle foto's van mijn exen, en van de laatste staan de meeste ook gewoon nog op mijn computer. En ik zou ze voor niemand weg doen, waarom zou ik. Ik kijk zelfs nog wel eens naar wat van die oude foto's, en niet omdat ik terug bij die exen wil zijn, maar omdat het een deel van mijn leven was.



Dus ja, je stelt je heel hard aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat voorbij is, is voorbij. Het heeft geen zin om daar jaloers op te zijn. Kijk naar wat je nu hebt. Deel van zijn leven. Dat jij wellicht alles weggooit, betekent niet dat hij dat ook moet doen.



Stond hier gisteren nog met een mapje foto's van mijn eerste vriendje. Een echte eikel, maar heb het mapje weer teruggelegd en niet weggegooid. Heb echt geen gevoel meer voor hem, maar is toch leuk om weer te zien.



En niet stiekem in zijn spullen snuffelen. Werk aan je zelfvertrouwen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven