Uitgerekend 1-15 juni 2015

25-09-2014 09:16 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaa! Wij zijn zwanger en uitgerekend in de eerste helft van juni 2015

Een leuke en spannende periode breekt nu aan, waarbij wij graag met een groepje kletsen over wat ons bezighoudt.



Veranderingen voor in de tabel graag even dikgedrukt, zodat iemand die kan bijwerken. Zelf de tabel bijwerken kan natuurlijk ook: gebruikersnaam + ww zijn uitgerekendjuni2015.



NaamLeeftijd#UitgerekendDatum echoBijzonderhedenEvaViva32/32 1e kindje30 mei 201510 januari 20 wkn echo Het is een jongen niekje-elastiekje 28/29 1e kindje31 mei 201517 mrt groei echo (30 wk) Verrassing wat het wordt kleinemeid8628/291e kindje31 mei 2015 16 jan 20 wkn echo Het is een meisje

2**libaatje32/321e kindje3 juni 2015 tweeling! Twee meisjes fliepke26/261e kindje3 juni 2015 Na 22 weken bevallen van een prachtige dochter en zoon



car3327/30 1e kindje5 juni 2015 Het is een meisje xsteph8727/291e kindje6 juni 201520 januari

20 wkn echo Het is een jongen

3 ***Remidepemi35/28 1e kindje6 juni 20155 maart 3d echo Het is een meisje MissPlien29/33 1e kindje7 juni 201513 januari 20 wkn echo Het is een meisje Anietje8529/351e kindje8 juni 201521 jan 20 weken echo Het is een jongen Frummelientje33/35 1e kindje9 juni 2015 27 jan 20 weken echo Het is een jongen emmy_8231/32 1e kindje 9 juni 23 jan 20 weken echo Het is een meisje Danjes3334/35 2e kindje10 juni 2015 met 36 weken liggingsecho Het is een jongen Voltje27/25 1e kindje11 juni 2015 Het is een jongen Rouge123433/31 2e kindje11 juni 2015 Het is een jongen Oreos33/34 1e kindje12 juni 2015 23 jan 20 wkn echo Het is een jongen
Alle reacties Link kopieren
Moe ben ik ook wel maar verder nog helemaal niets. Maar misschien komt dat nog en mag ik nu blij zijn dat ik niets voel haha, straks komt de misselijkheid in alle hevigheid zul je net zien.



Ging toch maar even proberen om iedereen toe te voegen in de tabel en het is gewoon gelukt! Alleen van emmy_82 zag ik nog niet echt gegevens staan, dus als je er in wilt dan graag je gegevens doorgeven:)



Fijne avond meiden!
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal!



Welkom alle nieuwe aanstaande blije mama's!!

Vanmiddag contact gehad met de VK, morgenochtend even terugbellen want ik liep ergens zonder agenda hihi.

Wel mogen we 18 oktober voor de 1e echo, dit heb ik gevraagd ivm vorige miskraam.

Verder voel ik me goed, kleine steekjes onder in mn buik, misselijk met vlagen en die zere borsten hahaha.

Zojuist me aangemeld bij moeders voor moeders, dat is wel het minste wat je met je urine kunt doen toch?!!

Willen jullie tegen die tijd het geslacht weten en vertellen?

Wil iemand mijn gegevens toevoegen aan de lijst? Mij lukt dit niet.

ik ben 29 jaar, mijn man is 35 jaar. 1e kindje, 1 miskraam gehad en 18 oktober 1e echo.



Fijne avond!
Mama+papa= een klein wondertje
Wow! Wat stroomt het hier al vol! Ik kan het zo ongeveer niet meer bijhouden joh!



Anietje, ik heb je gegevens in de tabel gezet.



Voor iedereen even de vraag of je nieuwe gegevens/aanpassingen die je in de tabel wil even dikgedrukt wil zetten. Dan valt het meer op en heb je meer kans dat iemand het even voor je aanpast



Ik denk dat wij uiteindelijk het geslacht wel willen weten. We hebben het er nu nog niet echt concreet over gehad eigenlijk. Maar voordat we zwanger waren, heeft vriend wel aangegeven dat graag te willen. Ik wilde toen graag dat het een verrassing bleef. Maar nu het wat echter is, lijkt het me ook wel fijn, leuk en praktisch om het wel te weten. Haha, lang verhaal kort: het is nog onbekend ;)
Alle reacties Link kopieren
Xsteph: haha, grappig die cravings!



Pannenkoek: mooi dat de test van MvM zo'n knaller was! Met een vroeg eisprong kan het best dat je al langer zwanger bent.



Misrolie: gefeliciteerd!



Anietje: fijn, zo'n vroege afspraak. Dan mogen wij ook ongeveer. Zoals ik er nu in sta, wil ik het geslacht niet weten. De verrassing lijkt me erg bijzonder. Geen idee hoe man hierover denkt trouwens, dus dat moeten we tegen die tijd maar eens bespreken.



RI: lekker druk hier hè! Er komen er vast nog bik deze week!



Morgen maar eens bellen met het ziekenhuis voor een eerste afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal!

Wij willen ook wel het geslacht weten denk ik. Maar vooral eerst maar hopen dat t goed zit. Ik krijg ook een vroege echo dit keer, bij 7 weken ongeveer. Nog 2 weekjes wachten, is te overzien.



Leuk al die verschillende verhalen, maar moeten we misschien ondertussen een stop zetten op de tabel? Dan blijft het ook een groep waarin je elkaar echt kunt volgen.. ben bang dat het anders te uitgebreid wordt?
@kleinemeid, 2 weekjes is inderdaad te doen!

Maar toch... de tijd kruipt nu voor mijn gevoel haha! Heb jij dat ook? Je wilt zo graag bevestiging dat het goed zit...



Een stop op de tabel... daar ben ik misschien ook wel voor. Ik vind het leuker wanneer je elkaar ook wat beter kan leren 'kennen'. Dat wordt met een té grote groep zo onoverzichtelijk.. Hoe denken anderen hier over?
Alle reacties Link kopieren
Goed idee @ kleinmeid86
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Tsja gezien de activiteit die we nu al hebben in de groep is het geen gek idee
Alle reacties Link kopieren
Wow, het gaat inderdaad hard ineens!

Welkom nieuwe meiden :-)

Ik vind het ook een goed idee om ergens een grens te trekken. Dan kunnen we elkaar wel nog goed volgen!



Hier is de vermoeidheid weer toegeslagen... Lig nu lekker met een dekentje op de bank :-)

Ik heb gelezen dat pure chocolade zwangerschapsvergiftiging helpt voorkomen, dus dat is een goed excuus om te eten



Wij willen het geslacht graag weten! Naast dat het handig is, lijkt het me ook bijzonder om te weten of er een jongetje of meisje in mijn buik zit :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Weer een aantal zwangeren erbij!



@ bb14: bedankt. Non is de afkorting van mijn naam. Een zwangere non is inderdaad een grappige combi, haha!



@ xsteph87: bedankt, jij ook gefeliciteerd. Pepernoten.. klinkt goed!



@ all: Ik heb me vandaag ook aangemeld voor MvM. Ben het helemaal met Anietje 85 eens, is voor mijn gevoel ook het minste wat ik kan doen. Kom maar halen die urine! Aan de andere kant idd wel spannend, want er kan nog van alles gebeuren.. Aan de andere kant ga ik graag uit van het positieve! ;)



Wij willen het geslacht graag weten. Vanaf week 16 kun je dit goed zien begrijp ik vanaf internet. Binnenkort inderdaad ook maar eens een afspraak maken met een verloskundige.



Ik ben net aan het kijken naar mijn zorgverzekering en wat er gedekt is aan kosten. Hebben jullie eigenlijk rekening gehouden met je verzekering gelet op je zwangerschap? Ik ben zelf verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea.



In dit forum lees ik dat veel vrouwen al een echo gepland hebben staan. Wordt deze ook vergoed of is het een pretecho die je zelf betaald. Ik heb echt nog geen idee hoe dit werkt..



Zometeen lekker voetjes op de bank ladies! Fijne avond alvast.



Groetjes,



Non
Alle reacties Link kopieren
@Non, we zijn nooit heel bewust met zwanger worden bezig geweest sinds vorig jaar feb na miskraam. Toen was ook alles goed geregeld dus nu vast ook nog wel hihi.

De echo die ik ga doen met 7 weken betalen we zelf, kost maar 20 euro maar omdat de vrucht de vorige keer al was gestopt met 5 weken is het voor me eigen gevoel.

De overige echo's zijn buiten de 3d/4d wel vergoed.



Wij willen ook graag het geslacht weten maar houden dit wel voor ons zelf... Dit word nog een opgave hahaha.



Ik ga mn bedje in..... morgen ook weer een lange dag en vrijdag/zaterdag ochtenddiensten dan gaat de wekker om 0400 uur...

Truste allemaal!
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties alweer. Maar ik heb alles weer bijgelezen. Gefeliciteerd voor alle nieuwe dames.



Ik wil deze keer ook weer mee doen met MvM, durf me alleen niet zo goed aan te melden. Bij m'n vorige zwangerschap heb ik op de dag dat ik de VK ging bellen een test gedaan die minder positief was. Dit werd een paar dagen later een miskraam. Heb daarom bij deze zwangerschap maar 1 test gedaan en durf ook niet goed weer te testen. Wat als de test nou lichter is. Ik denk dat ik wacht tot 28 oktober, als we hopelijk een goede echo hebben gehad.

Ik merk ook dat ik veel bezig ben met het checken van m'n kwaaltjes. Zodra ze ook maar iets minder zijn maak ik me alweer zorgen.



Bij m'n zoon wisten we dat hij een jongen zou worden. Deze zwangerschap willen we het niet weten. Ik weet al hoe het is om zwanger te zijn en oa een bevalling mee te maken. Dan houden we voor ons dit keer het geslacht als verrassing.



@non De eerste echo wordt bij ons gewoon vergoed door de verzekeraar.



Ik heb net gesport, merk dat ik m'n concentratie er moeilijk bij kan houden. Nu even douchen en dan plof ik nog even op de bank!
Alle reacties Link kopieren
Hierbij mijn gegevens;

Leeftijd 31, partner 32 v zwanger van 1e kindje

(Dikgedrukt lukt niet.....)



Ik heb een goede relatie met de huisarts dus wil eerst graag daarheen en daar alvast wat vragen stellen, morgen ga ik ook de vk bellen en hopelijk een vroege echo regelen



Wanneer gaan jullie het mensen vertellen? Wij willen het nu nog niet vertellen vanwege het risico dat het nog mis gaat maar vind het nu al lastig, zou het wel van de daken willen schreeuwen! Ook wel lastig hoe om te gaan met etentjes en verjaardagen enzo.
Alle reacties Link kopieren
@Emmy_82, wij willen het eigenlijk pas gaan vertellen met 10-12 weken maar de vorige keer hebben we het wel iedereen verteld, na mijn MK heb ik hierdoor wel veel steun gehad.

Nu eerst maar de echo afwachten, hopelijk knippert het hartje dan wel.

Zojuist nog een test gedaan, mijn man had zoiets van wacht nog maar een paar dagen en dan eens zien wat de test dan zegt, nou nog steeds hartstikke zwanger en 2-3 weken hihi.



Gisteravond voor het slapen, nog even gedouchst omdat ik zo slecht in slaap val had ik zwitsal slaap zacht gekocht met lavendel. Dit werkt echt.... of het zit tussen mn oren haha.

Straks de VK terugbellen en even lekker het huishouden doen.

Fijne dag allemaal.

groetjes anita
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
@missrolie, bedankt van het toevoegen!



Wij willen het geslacht niet weten, vinden het leuk als dat een verassing blijft.



Ik heb gister ook al naar mijn zorgverzekering zitten kijken, toevallig ook Zilveren Kruis. Dit zijn alleen wel de vergoedingen voor 2014 en wij hebben het meeste natuurlijk pas nodig in 2015. Ik zag wel dat je de termijnecho (tussen 10-12 weken) sowieso vergoed krijgt, dit geldt ook voor de 20 weken echo.



@il_sa, ik snap dat je dan wat terughoudender bent, je kan je nog aanmelden tot 11 weken dus nog genoeg ruimte om het even aan te kijken!



Mijn verloskundige zei gister aan de telefoon dat ik meteen info kreeg gemaild voor de kraamzorg (dit heb ik nu nog niet gekregen) maar dit zou je dan ook nu meteen al moeten regelen, lijkt mij erg vroeg heeft iemand dit al gedaan?



Wij hebben het al aan de ouders verteld en gister aan mijn beste vriendinnetje. Andere mensen willen we het gaan vertellen na de echo, maar ik vind het wel fijn om het nu al te kunnen delen



En inderdaad een fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@stop: lekker druk hier hè! Geen idee wanneer er een 'stop' op moet. Zoveel ervaring heb ik niet met dit soort topics die zo vollopen.



@libaatje: goed om te weten, van die pure chocola!



@non: haha, een hele andere 'non' dus!

Ik krijg de echo's gewoon vergoed, omdat ik al onder behandeling sta. Eventuele pretecho's zijn wel voor eigen rekening volgens mij. Ik heb inderdaad een behoorlijk overcomplete zorgverzekering, maar dat is niet alleen voor een zwangerschap handig. Ik ga ook regelmatig naar fysio e.d. en het is fijn dat die ook vergoed worden. Voor mij kan de extra premie in ieder geval wel uit.



@anietje: moet/wil je die nachtdiensten tijdens je zwangerschap blijven doen? Lijkt me pittig!



@lisa: herkenbaar hoor! Ook ik wacht nog even met aanmelden bij MvM in verband met een eerdere miskraam. Het is dan toch extra spannend allemaal.



@emmie: wij vertellen het waarschijnlijk na de termijnecho, dus dat zal met een week of 10/12 zijn. Dat duurt nog wel heeeel lang hoor!



@hier: vanochtend heb ik een tweede test gedaan. De streep was een stuk donkerder, dus dat geeft weer vertrouwen! Helaas soms nog wel hele lichte spotting. Ik hoop dat dat snel stopt.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen het geslacht wel graag weten. Lijkt ons wel zo handig en we zijn toch te nieuwsgierig. We gaan het morgen aan mijn schoonmoeder vertellen en verder houden we het nog even geheim, al vind ik dat nu al moeilijk.



Ik ben ook verzekerd bij zilveren kruis Achmea en twijfel nog een beetje over mijn aanvullende pakket ivm fysio. Dat gebruik ik nu niet maar ik weet natuurlijk niet hoe alles loopt.



De verloskundige zei gister toen ik belde voor een afspraak juist dat we nog niets hoeven te regelen tot de eerste afspraak in mijn negende week. Nu ligt het er denk ik ook wel aan waar je woont, in een stad schijn je het sneller te moeten regelen omdat het anders al vol zit.



Vandaag een dagje thuis, ik ben ziek:( dan maar op de bank liggen en zwanger tijdschriften lezen.
Alle reacties Link kopieren
@bb14, volgens mij kunnen mij werktijden worden aangepast maar ik wil nu nog niets zeggen op mijn werk.

De laatste tijd in de ochtenddienst om te beginnen is 05.45... als ik avonddiensten werk begin ik vaak 14.00 uur en ben ik soms pas rond 23 uur thuis... dat is ook niet fijn als je s avonds zo moe bent.

Ik ben de wisseldiensten aardig gewent maar ga dit dus wel aanpassen als ik iets verder ben hihi.

@missrollie, beterschap! doe rustig aan

Zojuist vk gebeld, we hebben op 18 oktober de 1e echo ivm vorige miskraam. Op 24 oktober is het intake gesprek en als het termijn klopt met het aantal weken dan op 05 november de 10 weken echo....

Owwwwwwwwwwwww ik vind het zo spannend, zucht!
Mama+papa= een klein wondertje
Zullen we een stop op de tabel doen?

Anders wordt het zo onoverzichtelijk en erg lastig om iedereen te volgen.



Hier gisteravond enorme harde tepels en zeer dat ze deden! En vanmorgen deed ik mijn bh aan en dacht dat wordt nog wat vandaag. Nu gelukkig wat minder last...
Alle reacties Link kopieren
Hoi, @niekje ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de openingstekst aangepast dat we geen nieuwe meiden meer opnemen in de tabel. Hoop dat iedereen dat oké vindt, en anders is t zo weer aangepast ;)



@anietje wat goed om die data al geboekt te hebben! Het lijkt nu misschien nog ver weg maar je hebt nu in ieder geval concrete momenten om naartoe te leven. Spannende tijden
Alle reacties Link kopieren
@missplien, top gedaan van de openingstekst. Ik kan nu soms al niet bijhouden haha.

Ja ik ben erg blij dat we nu datums hebben om naar uit te kijken, merk met vrije dagen dat je er veel mee bezig bent, na vandaag weer 4 dagen werken dus dat gaat het al heel snel!!



Ik zou op 14 oktober naar de zwaluwhoeve gaan met een vriendin maar dit toch afgezegd, als je niet vaak naar de sauna gaat word het afgeraden vanwege de warmte en evt bacteriën. Ik ga volgend jaar wel weer hahaha.
Mama+papa= een klein wondertje
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb een bij moeten lezen zeg!

Goed dat er een stop op de tabel zit, dan kunnen we het een beetje beter bijhouden.

Gisteravond heb ik bezoek gehad van moeders voor moeders, blij dat ik ook iets kan bijdragen, want heb zelf ook gebruik gemaakt van het medicijn . Zondag mag ik beginnen.



@anietje: haha herkenbaar, ik heb ook nog een bon logen voor de sauna, zou eigenlijk deze of volgende week met een vriendin gaan, maar heb het al met een smoesje op kunnen schuiven naar eind oktober. Als de echo volgende week goed is ga ik het toch zeggen, en daarna kan ik dan wel uitleggen dat dat niet door kan gaan;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen mijn eerste echo gehad (bij 5,5 week)! Op een gegeven moment vroeg de gyn wanneer ik een positieve test in handen had, toen brak het zweet me uit, ik dacht even dat ze niets kon vinden... Gelukkig zagen we daarna het dooierzakje met een heel klein wit puntje, ik ben dus echt zwanger! Dit hadden we nooit durven dromen (aangezien de kans op een natuurlijke zwangerschap heel onwaarschijnlijk was). Dus ik heb straks twee kiddo's die 14 maanden met elkaar schelen, poeh... Als alles goed blijft gaan natuurlijk. Mijn volgende echo is met 7,5 week, dan zou je wel een hartje moeten zien.



Over MvM, ik heb bij mijn vorige zwangerschap deze medicijnen moeten gebruiken, dus echt top dat zovelen van jullie meedoen. Ik heb toen zelf ook urine ingezameld. Het enige nadeel was dat je de kratjes bij de voordeur moet zetten en liet het nou zo zijn dat mijn buren wisten waarvoor het was. Binnen no-time wist de hele wijk dat ik zwanger was (ik was toen net 8 weken zwanger). Ik wil dit keer ook wel meedoen, maar dan breng ik de kratjes liever zelf naar een verzamelpunt oid.



PS ik wil geen partypooper zijn, maar pepernoten zijn niet heel goed voor een zwangere omdat er kaneel in zit. Kleine beetjes kan volgens mijn geen kwaad, maar handenvol wordt afgeraden volgens mij!
Alle reacties Link kopieren
Oh trouwens, ik had nog een vraag. Hebben jullie weleens over Centering Pregnancy gehoord? Zo ja, wat zijn de meningen daarover?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nog even terug op het pepernoten verhaal. Ik mocht geen pepernoten eten van de VK tijdens mijn zwangerschap (nog geen jaar geleden), maar nu lees ik net het onderstaande artikel:



http://www.whysonline.nl/ ... 105-lees-meer/1725-kaneel



Eet smakelijk zou ik zeggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven