Peuter plast buiten luier

01-10-2014 14:36 34 berichten
Mijn zoontje van 2 heeft de laatste tijd steeds vaker natte broeken. Niet een hele natte broek, maar voornamelijk 1 pijp die nat wordt.



Ik kwam er pas achter dat zijn piemeltje dwars over zijn been heen ligt, uit de luier dus. En dan plast hij dus over zijn been heen.



Hij krijgt wel eens een stijf piemeltje als hij ergens enthousiast om wordt, dus ik vermoed dat hij er dan uitschiet ofzo.



Herkent iemand dit? En wat doe je eraan? (Behalve vastplakken met tape. )
Alle reacties Link kopieren
Ik zou terug gaan naar 4+, denk dat de luier gewoon te groot is.
Alle reacties Link kopieren
De luier achterstevoren aantrekken? Geen idee of dat een beetje zit, ik bedenk het ter plekke.
Je zou toch eens een boxertje kunnen proberen. Wibra en Zeeman hebben ze soms in 86 (goed grabbelen in alle stapels!), en bij de HEMA en C&A vanaf maat 92. Die onderbroekjes zijn eigenlijk gemaakt voor kindjes die zindelijk zijn, dus zonder luier. Met een luier eronder sluiten ze al snel best goed aan. Wel een boxertje dus he, met pijpjes; een gewoon onderbroekje is een drama over een luier en voegt niks extra's toe qua anti-lek rond de beentjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit met dochter.

Ze ging plas ophouden en daardoor grotere plassen in 1 keer doen. Dat kon de luier niet aan. Tijd voor zindelijkheid.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Alle reacties Link kopieren
Is je kind net 2 of al een tijdje? Kinderen van 2,5 kun je prima zindelijk maken. Je droeg zelf vast ook op die leeftijd geen luiers meer.
quote:natanja schreef op 02 oktober 2014 @ 07:11:

Is je kind net 2 of al een tijdje? Kinderen van 2,5 kun je prima zindelijk maken. Je droeg zelf vast ook op die leeftijd geen luiers meer.



Ik was pas zindelijk met 3,5. Overdag dan, 's nachts met 5.



Zoon heeft er nog geen interesse in, dus dan nog maar niet. Komt vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tijdje natte pakken gehad. Diverse luiers geprobeerd zonder succes. Toen bleek hij met name snachts z'n luier zelf te 'verbouwen'. Luierbroekjes bleven meestal wel heel.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 01 oktober 2014 @ 14:58:

Omhoog gaat ook niet, daar is denk ik zijn piemeltje te groot voor, is wat groter dan gemiddeld.



Grotere maat is nog geen optie denk ik. Nu draagt hij 5, hij is erg slank. Anders zit ik toch weer met beentjeslekkage als hij naar 6 moet.



Zindelijkheid heeft hij geen interesse voor.5 en erg slank? is ie dan niet te groot?
Ik zou inderdaad een kleinere luier proberen. En anders duct tape .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven