Trouwen in 2015 deel 2

28-09-2014 20:06 1231 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oorspronkelijke OP door Matroesjka:



Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Hier schrijven we dus verder over trouwen in 2015! Tips, tricks en vooral gezelligheid.

Dit keer mét tabel



NicknameLeeftijdTrouwdatumBudgetBijzonderhedenRubra286 maart< ¤ 10.000-Marels2815 mei< ¤ 5000-Wiewatwaarenhoe2822 mei¤ 8500-Matroesjka_257 augustus¤ 6000-miss_musica2629 augustus¤ 12.000-Chantilly212527 november¤ 10.000-O.L.L.A3323 december 2016¤ 5.500woont in buitenland
668, the neighbour of the Beast
Ik gebruik trouwens de to-do lijst van het toptrouwlocatie boek. Wel wat dingen weggestreept die we niet gaan doen maar ik vind die tijdlijn wel prettig om alles een beetje te verdelen.
Alle reacties Link kopieren
@sammiesammie, in utrecht ook inderdaad! jij ook? Ik vond t een beetje tegenvallen..



En inderdaad, weer een vinkje bij de to do list!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens 'bruids'kinderen? We hebben een aantal neefjes en nichtjes (van 2 tot 12 jaar) en willen ze op zich wel een rol(letje) geven maar ik weet niet zo goed wat....
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ze niet. Wij zijn de eerste van onze generatie. Er zijn ook nog geen neefjes en nichtjes om rollen aan te verdelen. Anders had ik het wel leuk gevonden. Bloemenmeisjes enzo.
Hier geen bruidskinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja bloemenmeisjes.. we hebben niet echt een 'grand entrance' denk ik en de locatie waar we gaan trouwen heeft liever geen gestrooi met dingen. En wat laat je de jongens dan doen?



Ik denk er nog maar even over na!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Jammer dat het alleen voor 2015 is
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Heel leuk om te lezen. Ik ga trouwen in 2016 dus lees hier alvast mee voor wat tips. krijg er hierdoor wel steeds meer zin in, wat duurt het dan nog lang ;)
Alle reacties Link kopieren
ja rubra wij zijn er ook geweest ja

was op zich wel leuk maar was de grootste beurs hoorde ik dus ik had het nog wel groter verwacht maar was leuk ff wat ideeën op te doen en echt van alles te zien .



wij hebben een nichtje van mijn vriend zijn kant die is ons bruidsmeisje 4.5 jaar rond die tijd
2016 bruiden mogen van mij ook best meeschrijven hoor!
Alle reacties Link kopieren
2016 bruid hier
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Druk hier



Ik heb een tent gereserveerd
668, the neighbour of the Beast
Leuk Marels!
Alle reacties Link kopieren
Ik las trouwens iets over bruidskinderen, mijn neefje van 13 heeft zich tot bruidsjonker gebombardeerd... Dat zullen we maar doen dan he.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Fijn marels.

Over de bruidskinderen; ik heb een neefje die dan vier is die de ringen mag komen brengen. Ik vraag me wel af of hij dat op dat moment ook durft, omdat hij in het begin wel verlegen is in grotere groepen. Verder geen kinderen in de familie, dus geen andere taken die toebedeeld kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde mijn neefje ook de ringen laten dragen. Toen heeft hij zichzelf gebombardeerd tot officieel bruidskind, en ik heb hem maar laten doen



Nu moet ik een pak met 'm gaan kopen.



Maar ik heb geen idee hoe snel zo'n koter groeit dus wanneer ik kan gaan passen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Echoooooo!



Zijn we niet meer aan het plannen??
668, the neighbour of the Beast
Hier een bruid 2017/2018 :P haha, nog niets in het verschiet. Ik vind het gewoon leuk om mee te lezen/kletsen en ideeën op te doen/inspiratie te delen.



Persoonlijk wil ik geen kinderen op de bruiloft, ondanks dat ik dol op kinderen ben. Ik heb verschillende bruiloften meegemaakt waar kinderen zaten, en eigenlijk een beetje de aandacht wegkaapte van het bruidspaar. Deze kinderen waren dan ook nog vrij jong < 4. Dus misschien dat ik me ooit bedenk en alleen kinderen vanaf een bepaalde leeftijd doe.



Overigens vind ik het idee van een bloemenmeisje wel kei leuk/lief/schattig. Ik zie het al helemaal voor me ;)



2 nachten terug gedroomd dat ik nog maar 2 weken had om alles te regelen. Verschrikkelijk zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat "geen kinderen op de bruiloft" een leuk iets, maar niet haalbaar.



Vindt het erg sneu om tegen je zus te zeggen dat ze de kleine niet mee mag nemen. En als die van je zus wel mag komen, waarom die van je nicht of vriendin niet?



Zoals het er nu uit ziet gaan er hier niet zo veel kinderen aanwezig zijn. Neefje wat dan 1,5 is en kleintje van mijn beste vriendin, als ze die meeneemt, die nog heel klein gaat zijn dan. Volgende die dan aanwezig is is neefje van 13, dus dat valt niet meer in de categorie klein kind.

Ik vind het gewoon nogal bot om te zeggen dat die niet mee mogen komen.



Ach, ieder zijn feestje he, maar persoonlijk zou ik me niet goed voelen als ik kinderen zou weigeren.
668, the neighbour of the Beast
Ik ben weer boven water! Paar dagen weggeweest met vriend en schoonouders geen vakantie gehad sinds februari, dus het werd even tijd ;)



@ Bruidskinderen, zijn bij ons niet aanwezig. Directe familie en vrienden hebben geen jonge kinderen dus het is niets iets waar we ons hoofd over hoeven te breken. Had zus/broer een kind gehad, dan waren deze natuurlijk welkom geweest.

Wat ik zo heb gezien op de bruiloften die ik heb meegemaakt is dat de meeste ouders er ( vooral 's avonds) voor kiezen om de kinderen thuis te laten. Zo deden mijn ouders dat ook, zeker als je avondgast was.
Alle reacties Link kopieren
Daarom.

Mijn beste vriendin bevalt niet zo lang voor mijn bruiloft (dus dat was nog een dilemma met de datum), en die was al bang dat de kleine dan huilt tijdens de ceremonie.



Who cares?

Hoewel ik er zelf misschien voor zou kiezen zo'n kleintje onder te brengen bij oma, maakt dat me verder echt niet zoveel uit.

Kind hoort bij haar en is dus welkom.



Zelfde als neefje (kind van nicht) wat nu net een jaar is. Kind hoort bij haar dus is gewoon mee uitgenodigd.

Als ze hem meeneemt prima, als ze hem niet meeneemt ook prima.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Waar ben je heen geweest trouwens?
668, the neighbour of the Beast
Hier geen kinderen op de bruiloft, doen we denk ik zowel de volwassenen als de kinderen geen plezier mee namelijk.
We zijn een paar dagen naar Limburg geweest was leuk!



@ kinderen en bruiloft, ik moet zeggen dat ik het wel fijn vind dat ik geen rekening hoef te houden met kleine kinderen tijdens ceremonie en avondfeest als het gaat om eten, entertainment etc.

Met kinderen was het vast goed gegaan, daar niet van! Kinderen van broers/zussen en goede vrienden vind ik ook weer anders dan van kennissen of familie waar je minder mee om gaat. Maar dan zit je inderdaad met hoe je dit aan moet pakken om te zorgen dat je niemand kwetst.
Ik overweeg eventueel wel een uitzondering te maken voor 1 specifiek stel, maar dat komt omdat hun baby dan pas 6 weken is. Maar ik denk niet dat ze de baby meenemen. Ik denk dat hij naar de bruiloft komt en zij thuis blijft met de kleine of dat ze als ze er klaar voor zijn de baby bij grootouders of ooms/tantes laten. Zo schat ik ze tenminste in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven