Tips voor Zuidoost Engeland

01-10-2014 21:32 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie willen we met de boot, naar Harwich.

Vanaf daar richting Londen maar eerst een paar dagen rondreizen rondom London.

Het is een prachtig gebied alleen weet ik helaas niet zo goed waar ik moet beginnen. Mijn dochters van 10 en 13 willen shoppen, dat doen we echter wel in Londen. (met mate hoop ik)

Er zal vast wel een kasteel bezocht worden maar er is vast nog veel meer bijzonders te zien of doen.

Graag adviezen.
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Alle reacties Link kopieren
Ga op weg naar Londen langs Colchester.

Stad is door de Romeinen gebouwd.

In het kasteel van de noormannen is nu een historisch museum.

In dit museum wordt o.a. het verhaal van koningin Boudicca, die de stad met haar leger verwoestte, verteld.

Autovrij centrum met winkels.
Alle reacties Link kopieren
Zit je vast aan Harwich? Overtocht Duinkerken(Calais)-Dover is prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Leuke plaatsen in Kent: Dover, vooral het kasteel. Deal, Sandwich, Canterbury

Of de zuidkustplaatsen
Alle reacties Link kopieren
Canterbury is een leuk, behapbaar stadje met alle winkels die je je wenst (Primark!). Als cultuur-uitje is Canterbury Tales erg leuk. Verder zou ik, als het echt om shoppen gaat, vooral ook kijken naar Bluewater gaan, een enorm winkelcentrum (300 shops!) in Kent, net ten zuiden van de Thames dus ten oosten van Londen.

Verder vond ik de hele streek erg leuk, gewoon dwalen door de leuke stadjes en dorpjes.
Alle reacties Link kopieren
Oxford en Cambridge. Of zijn die teveel naar het Westen cq Noorden?
Alle reacties Link kopieren
@plein; Colchester stond inderdaad op mijn lijstje, is het niet een hele grote stad? Beetje goed rond te wandelen bedoel ik?



@lilalinda; Calais- Dover is inderdaad snel maar we willen eens ervaren hoe het is om de overnachting op de boot te doen.

Canterbury ben ik al eens geweest, erg mooi en toevallig net vorig jaar een paar dagen in Eastbourne. Gods waitingroom for heaven, aldus onze Engelse vrienden. ( inderdaad veel bejaarden)



@sassafras, bedankt voor de tip wbt het shoppen!



@mevr, toevallig zat ik daar ook aan te denken, Oxford ooit gezien toen ik nog Inspecter Morse zat te kijken. Cambridge nooit geweest. Op mijn lijstje gezet.
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Alle reacties Link kopieren
quote:nufffniet schreef op 02 oktober 2014 @ 13:57:

@plein; Colchester stond inderdaad op mijn lijstje, is het niet een hele grote stad? Beetje goed rond te wandelen bedoel ik?



@lilalinda; Calais- Dover is inderdaad snel maar we willen eens ervaren hoe het is om de overnachting op de boot te doen.

Canterbury ben ik al eens geweest, erg mooi en toevallig net vorig jaar een paar dagen in Eastbourne. Gods waitingroom for heaven, aldus onze Engelse vrienden. ( inderdaad veel bejaarden)



Het centrum van Colchester (ben er maar 1x geweest hoor) was in mijn beleving vrij klein en goed te behappen.

Verder is dat stuk Engeland vrij saai, ook qua landschap.



Maar als je echt de cirkel om Londen groter maakt en Cambridge niet ver vindt, is Bath natuurlijk prachtig. Of Glastonbury, en zelfs Stonehenge komt dan binnen de cirkel.



Ik vind Rye een leuk kustplaatsje (kom er vaker) en ook Hastings is historisch interessant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven