Geld & Recht alle pijlers

Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week? deel 2

27-03-2014 10:11 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic schrijven we over het lief en leed dat boodschappen heet Deel twee alweer!



Of het nu is bij de Lidl, AH, de Action of op de markt...

Omdat het moet of omdat het kan...

Hoge budgetten en lage budgetten...

Envelopjes en pinpassen...

Van eenpersoonshuishouden tot en met grote gezinnen...

Met recepten, gta's, boodschappenlijstjes en meer...

Met complimenten, hulp, tips en soms gewoon een hart onder de riem...



En dat alles rondom de vraag: wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?



Hier komt een linkje naar deel 1: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen per week?
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Alle reacties Link kopieren
Antiope ik ben blij voor jou dat alles goed uitdraait.

Hier loopt alles gied. Vriezer en frigo nog redelijk vol. En hebben deze maand nog 50 euro. Wel moeten we maandag ofzo achter brood groenten en fruit. Wat drank waarschijnlijk ook. Komt zeker goed.
Alle reacties Link kopieren
Laatste winkel van de maand: 30 euro. We hebben dus 20 euro over.



Druiven 1 kg

Bananen

Appels 6

Pruimen 6

Peren 6

Komkommer

Sla

Kerstomaatjes

Courgette 2

Paprika 4

Brood 2

Kaas

Salami

Kruidenkaas

Water pl 2

Water kl 12

Bruis kl 12

Chocotoffs 200 Gr
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Mlsc !
Alle reacties Link kopieren
Chocotoffs
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Ik weet niet precies wat we allemaal hebben gekocht de laatste keer maar we doen voor gemiddeld 75 euro boodschappen per week voor 3 personen.



Daarvan hebben we voor de hele week groente, fruit, vlees, beleg, snacks (chips of nootjes), 2 flessen frisdrank en 5 pakken melk. Dan nog standaard 1 pak yoghurt en 2 emmers Griekse yoghurt.

Het is voor ons een sport om elke week minder uit te geven, gewoon omdat we dat leuk vinden!



Auto gebruiken we maar 1x in de week als we boodschappen doen.



Ik schat dat mijn man en ik per persoon 400 euro over hebben voor onszelf/leuke dingen.

Voor kleding en andere leuke uitgaven voor dochter sparen we 25 euro per maand op een andere rekening.
Alle reacties Link kopieren
[..]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 30-09-2014 11:03
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Semweert, houd op met dat achterlijke spammen in vele topics. Denk je dat wij achterlijk zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer eens. Welkom nieuwe forummers, gezellig!



Het gaat de laatste weken best goed met de boodschappen en ook met de overige uitgaven, terwijl we toch best wat gezellige vriendenborrels en verjaardagen hebben gehad.



Onze dochter eet gezellig met de pot mee, zoveel mogelijk dan, lekker makkelijk.



Ons weekmenu;

Zaterdag: eten bij familie

Zondag: kip en gebakken aardappels

Maandag: Andijvie stampot met gehaktstaaf (klinkt best vies zo haha)

Dinsdag: Sperciebonen (vers), aardappels en gehaktstaaf

Woensdag: Sudderpannetje met sperciebonen uit pot, speklapjes, soja en tomatenpuree met rijst.

Donderdag: vanavond iets met prei , weet nog niet precies wat

Vrijdag: bami met sate
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het nog steeds goed. Had voor 70 euro. Hebben we nog 330 over. Kijk wel uit naar deze maand



1,5 kg druiven

8 appels

8 peren

6 pruimen

Tros bananen

Sla

Tomaten 4

Paprika 4

1 kg ajuin

Komkommer

500 g kerstomaatjes

500 g wortelen

2 courgette

1 kg pompoenblokjes

Kaas

Salami

Hesp

Boter

Brie

Tzaziki

Brood 2

Cornflakes 2

Wraps

Tomatenpuree 4

Choco 1

Water plat 6

Water plat klein 12

Water bruis 3

Water bruis kl 12

Limonade klein 6

Coca light 1

Ice tea 1
Alle reacties Link kopieren
Wij, gezin van 3 volwassenen hebben deze week 87,99 uitgegeven.

Wat hebben we gegeten?

Ma zelfgemaakte pizza, manlief verse snert (bahbah)

Dinsdag, rollade, lof ham en kaas uit de over en aard.

Woensdag zelfgemaakte nasi met drumsticks

Donderdag biefstukje, frietjes en komkommer salade

Vandaag, beetje tonijnsalade vooraf ( restje gekookte aard, eitje, tomaat en augurk, gewoon vanuit wat er nog maar staat) pasta met zalm

Zaterdag, manlief/zoon spareribs ( opnieuw bahbah) hij maakt de rub en de marinade wel zelf en ik een tosti kaas tomaat pesto

Zondag, griekse gehaktballetjes, kool salade, tzazikki en rijst



Ben best tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,



Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik ben een mama van 27, 2 kindjes van 1 en 3 jaar oud en 5 jr gelukkig getrouwd :-)



Dit is de 1e keer dat wij als gezin gaan proberen van 300 euro per maand (24e tot 24e) rond te komen wat boodschappen betreft.

Er werden te vaak kleine bedragen gepind en het loopt af en toe zo op dat er weer wat overgeboekt moest worden van onze spaarrekening.. En waar het blijft????



Even een pas op de plaats en ik vind het inmiddels erg leuk om zo goedkoop mogelijk de boodschappen binnen te halen.

We zoeken wel gelijk een goede maand uit, want manlief is ook nog jarig, wat natuurlijk de nodige kosten ook weer met zich mee brengt.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
oja; hoofdzakelijk shoppen we bij lidl.



aanbiedingen als first choice cola (nu 4 flessen halen, 3 betalen) slaan we altijd enorm in (afgelopen week alleen aan cola en statiegeld al 50 euro uitgegeven).. zelfde met luiers en wasmiddel. (voldoende in huis nu nog voor de komende 2/3 maanden)



Berekend op vorige maanden geven wij met 2 auto's gemiddeld 300 euro uit aan benzine. Dit is dus naast de boodschappenpot.
Eindelijk weer de energie om zelf boodschappen te doen. Mag na 5 weken wel

Pinnen nu ¤ 40,- per week. Dit is voor persoonlijke verzorging / boodschappen en schoonmaak.



Lidl: ¤ 22,60

650 gram trostomaat

800 gram belegen kaas

1 krop andijvie

1 kg witlof

500 gram sperziebonen

500 gram druiven

1 kg paprika

1 komkommer

1 courgette

1kg peren

1kg wortels

4l melk

150 gram raspkaas

Kipbouillonblokjes

droge worst

1.5l sinaasappelsap

tortillachips

Vissticks



Jumbo: ¤ 2.57

Wajang Margarine

250 gram wokgarnalen



Deen: ¤ 0.55

Achterham



AH: ¤ 5.50

Pizzaburgers

Rijstwafels

Rijstnoedels



Weekmenu:

Vr: Pizzaburgers

Za: Rijstnoedels met groenten

Zo: Nasi

Ma: Mexicaans

Di:Aardappeltjes met gehaktballen

Wo: Gewokte groenten met chillisaus

Do: iets uit de vriezer

Vr:
Alle reacties Link kopieren
Snoopy welkom! Hier ook een kindje van een jaar. Luiers en doekjes zijn een grote kostenpost he.



Maiskip, jij gaat erg goed! Zohee, dat doe ik je niet na. Eten jullie weinig vlees of had je het vlees voor deze week nog in de vriezer?
@Ranonkel_tje: Wij kopen eens in de 3 / 4 maanden een vleespakket met biologisch vlees ( rund). Dit kost ¤ 100,- maar dan geen toegevoegde e-nummers en anti biotica.

Eten dan 1x per week vlees + 1x zeevruchten / vis.
Hier afgelopen week ook weer voorraad gehaald. Het vliegt er doorheen met 6 soms 7 personen.

Bij de lidl was ik ¤98.29 kwijt en de Aldi was ik ¤65.84 kwijt.



Dit is gelukkig niet voor 1 week.

Veel drinken, zuivel, vleeswaren, koek, brood, drinkyoghurt, boter, koffiemelk etc in voorraad nu.

Deels ook wel luxe als ik het zo terug kijk.

Ook dingen als meerdere pakken kip Tandoori bijv.



Toch maar eens kijken of da ook (veel)minder kan. Koek, snoep en chips kan zowiezo wel minder. Veel weggooien doe(n) ik/we niet.

Nog maar meer bij gaan houden, denk ik.

Wordt er soms weleens beu van steeds te moeten rekenen.

Binnenkort weer het excel-bestand voor komend jaar gaan maken. Tot zover dat al mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Zo, het gaat hard met ons budget.



Deze maand tot nu toe al ¤209,00 euro uitgegeven, dus we hebben nog ¤91,00 euro budget voor de komende 17 dagen!



Moet er wel bij zeggen dat ik vandaag de boodschappen al in huis heb gehaald voor de komende week. Alleen voor het weekend nog wat lekkers in huis halen; max. 10 euro



Lidl; ¤29,55 (incl. 2 pakken luiers)

C1000; ¤ 16,11 (waarvan sukadelappen voor volgende week een x hachee, en 2x koffiepads waar ik tot aan de kerst mee doe )



Eten deze week:

Di: brocolli met aardappel en slavink

Wo: Worteltjes met gebakken aardappel en gehaktbal

Do: Nasi

Vr: Zuurkoolstamppot

Za: patat

Zo: nog even bekijken; heb nog bietjes in huis, of pannenkoekenmix, of een soep met broodjes
Wat is het rustig hier...tijd dat ik wat schrijf

Op het moment druk bezig met het zoeken naar goedkope gerechten. Het valt niet echt mee helaas. Dat komt dan vooral omdat ik zoveel dingen niet meer kan verdragen. Wat baal ik daar van. Veel snelle, en makkelijke maaltijden vallen daarmee weg. En dat is best lastig.

De herfst/wintertijd is weer begonnen en dat betekend voor ons stevig de broekriem aanhalen. (Mijn vriend is zzp-er en heeft vooral in de zomer werk)



Nu ben ik bezig met verschilende soorten soep uit te proberen. Dan kan ik daar wat van invriezen en natuurlijk ook niet duur. Gelukkig is het ook weer stampottentijd! Lekker! Wat variatie daarin doet wonderen. Deze week waren we best veel voor de boodschappen kwijt, ong 75 euro. Daar zaten veel dure dingen bij, en dan tikt het lekker aan.
Alle reacties Link kopieren
Pierot, mijn favoriet van het moment is preisoep. Ook pompoensoep en linzensoep vries ik graag in. Wat voor een soep maak jij?
Uggla, 2 winters geleden maakte ik (in grote hoeveelheden) de knoflooksoep uit de allerhande. Die staat ook bij de pijler eten geregeld ertussen. Lekkerrrr... Omdat je de knoflook eerst moet poffen in de oven, kan je daarna nog gewoon de deur uit .

Kost wel tijd, dus daarom maakte ik dan extra veel.



Uiensoep met wijn en tijm erin heb ik ook vaak gemaakt, die maak ik binnenkort weer. Die is ook lekker.



Nu had ik een paprika/tomatensoep gemaakt. Heel erg simpel, en verrassend lekker.



De kosten probeer ik echt laag te houden. Koken is een hobby, en is een tijd geweest(in mijn vorige relatie) dat ik er een kapitaal tegenaan gooide. Het voordeel daarvan is wel dat ik nu een fijne keukenmachine en goede messen enzo heb hahaha. Maar dat kapitaal is er niet meer, en bovendien ben ik nu ook van mening dat je lekker en gezond kan koken met een klein budget.



Nu ben ik me ah focussen om alles wat ik in huis heb ook creatief te verwerken zodat ik niks weg hoef te gooien. Een soepje is ook daarvoor ideaal. Maar ik hou het bij 1x soep per week. Koken vind ik eigenlijk alleen leuk, als ik iets nieuws kook of iets wat net een beetje anders is. Anders vind ik het enorm saai.
Schrijf ook weer even mee.



Het gaat bij ons veel makkelijker nu we ¤40.- per week pinnen. Pin dit elke week zodat ik niet van de volgende week kan snoepen.

Eten nu redelijk gevarieerd. Heb naar het blijkt een allergie voor tarwe dus ik eet geen normaal brood meer.

Helaas moet ik veel weg gaan geven uit de voorraadkast omdat ik ook geen kant en klaar zakjes meer mag hebben ( veroorzaakt ook weer buikpijn :( ) Dus meer ruimte in de voorraadkast maar wel weer een kostenpost :(



Donderdag is boodschappendag en dan zal ik een lijstje plaatsen
Maiskip, lastig geen tarweproducten meer kunnen eten. Zelf kan ik 'ergens' ook niet tegen. Eerst dachten ze ook tarwe(gluten), maar dat is het niet. Alles wat 'deegachtig' is kan ik niet meer verdragen. Word er spontaan ziek van. Voor mij ook geen brood meer, maar bv ook geen pasta. Best vervelend.



40 euro is wel een heel mooi bedrag! Zeker als je geen tarwe kan verdragen. Dan koop je neem ik aan geen glutenvrije producten? Die zijn zo enorm duur. Bijna belachelijk.



Ik probeer rond de 50 te zitten. Jammer genoeg red ik dit niet. Baal daar wel van. Zeker omdat het nu moet. De maandelijkse posten maken dat ik er altijd boven zit en het probleem met het eten. Daardoor vallen veel goedkope gerechten af. Nu ik wat fitter ben, kan ik wat meer tijd in het koken steken en dat scheelt dan weer wel gelukkig. Vandaag ga ik bv alvast ad hand vd aanbiedingen van volgende week zoeken naar recepten. Zullen wel veel stamppotten worden
We zijn met z'n 5-en. Ik geef gemiddeld 100 euro uit. Daar zit alles bij, brood van de bakker, vlees van de slager, groente en fruit soms van de supermarkt en soms van de markt. Genoeg voor een hele week.
@Pierot.

Balen dat je geen broodachtig iets meer verdraagt.

Had in augustus in de DM veel ingeslagen aan glutenvrije pasta en lasagnebladen. Er komt een eind aan de voorraad maar AH heeft nu redelijk betaalbare glutenvrije producten.

Heb gemerkt dat de cavia's te veel eten kregen en dus veel lieten liggen.

Nu dus gemeten wat ze op eten en dat betekend ook minder kopen



Hier mijn lijstje van deze week:



Wibra: ¤ 2.20,-

Dasty ontvetter ( top spul ;) )



Blokker: ¤ 1.49,-

Dunschiller



Jumbo: ¤ 6.53

Vanillestokjes

250ml slagroom

274 gram wokgarnalen

Cola light

Lemondrink



Lidl: ¤ 19.75

500 gram bananen

2.5kg aardappelen

krop andijvie

ijsbergsla

2x paprikamix

3 limoenen

komkommer

1kg aardappelpartjes gekruid

4l melk

raspkaas

cheddar smeltkaas

2 pakjes gezeefde tomaten

2 zakken cassave

2 halfjes speltbrood

dikke bleek



AH: ¤ 3.40

Stoofperenpakket

2x prei



Dirk: ¤ 1.75

2x courgette

250 gram spekjes



We eten deze week redelijk luxe:



Do: groentenwok met chillisaus en aardappelpartjes

Vr: Stoofperen / vlees en aardappelpartjes

Za: Speltpizza , creme brullee

Zo:

Ma: Hartigge preitaart

Di:Mexicaans

Wo: glasnoedels / gamba's

Do: Groentenwok met aardappelpartjes en vlees

Vr:
Maiskip, merk je nu ook verschil? Voel je je beter?

Je hebt lekker veel boodschappen voor weinig geld, en een smakelijk weekmenu. Stoofpeertjes...heerlijk. Alleen vindt mijn vriend dat helemaal niks, en voor mezelf alleen vind ik zonde.



Heb een baaldag en helemaal geen zin om te koken. Het leuke is dat wat ik vanavond op het menu heb staan veel tijd kost. Zowel in bereiding als wachttijd. Nu de snackbar weerstaan valt me niet mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven