Werk & Studie alle pijlers

Moet het even kwijt

02-10-2014 09:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 1, 5 uur heb ik een gesprek bij een groot logistiek bedrijf. Als logistiek administratief medewerker. Via een uitzendbureau, krijg eerst een introductie en dan een gesprek. Het is niet zo'n super uitdagende baan, wel ga je werken met SAP programma, dat vind ik een plus want staat goed op je cv. Op het moment zit ik in de ww tot en met januari. De functie is voor parttime en om te beginnen in de avond van 17.15 tot 22.15 uur.

Ik zie als een berg er tegen op, ik wil graag weer wat gaan doen en mijn cv aantrekkelijker maken. Ben alleen erg bang dat het zo tegen valt en ik het slecht naar mijn zin krijg, weet dat het voorbarig is, ik heb een rottijd achter de rug.



Mijn opleiding is richting secretarieel/administratie en die richting zoek ik, alleen word ik nu daarin niet aangenomen. Ben er ook mee bezig om een cursus erbij te gaan doen.



Wat ik eigenlijk nodig heb is wat tips om rustig te blijven en hoe ik dit het beste moet benaderen. Moest het even van me afschrijven 😶

Het is ook wel de faalangst en de angst dat het niets is.Ook al wil ik graag werken.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het zelf in de hand. Als je nu al denkt dat het niks wordt dan is dat waarschijnlijk ook zo. Net zoals bij je vorige training.



Sta er open in, zie het als een leuke nieuwe ervaring.
Alle reacties Link kopieren
gewoon doen wat je hart je ingeeft, en alleen voor je cv zou ik het laten, het leven bestaat niet alleen uit werken alleen....
iedereen moet maar doen wat men denkt dat het beste is ...
Alle reacties Link kopieren
quote:sharah schreef op 02 oktober 2014 @ 09:57:

gewoon doen wat je hart je ingeeft, en alleen voor je cv zou ik het laten, het leven bestaat niet uit werken alleen....
iedereen moet maar doen wat men denkt dat het beste is ...
Alle reacties Link kopieren
quote:sharah schreef op 02 oktober 2014 @ 09:57:

gewoon doen wat je hart je ingeeft, en alleen voor je cv zou ik het laten, het leven bestaat niet alleen uit werken alleen.... Nee het leven bestaat niet alleen uit werken. Echter zal TO toch weer eens aan de slag moeten.
quote:sharah schreef op donderdag 02 oktober 2014 09:58 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="sharah in "Moet het even kwijt"" class="messagelink">sharah schreef op 02 oktober 2014 @ 09:57</a>:</b>

gewoon doen wat je hart je ingeeft, en alleen voor je cv zou ik het laten, het leven bestaat niet uit werken alleen.... </div></blockquote>



Als ze fatsoenlijk rond wil komen en brood op de plank nodig heeft, dan is het uitgangspunt om alleen je hart te volgen nogal dom!



@TO

Elke baan kan leuk zijn! Elke baan is een kans om nieuwe mensen te leren kennen, nieuwe dingen te leren, en jezelf klaar te stomen voor leukere functies. En zelfs minder leuke dingen kunnen helpen in je ontwikkeling. Kortom, doe wat aan je instelling, want uiteindelijk ben jij alleen zelf verantwoordelijk voor wat je eruit haalt!
quote:sharah schreef op 02 oktober 2014 @ 09:57:

gewoon doen wat je hart je ingeeft, en alleen voor je cv zou ik het laten, het leven bestaat niet alleen uit werken alleen.... Wat een vreemd advies
Misschien wordt het juist heel leuk! Dat kan ook nog hè. En je bent nog nieteens aangenomen. Doe dat eerst maar en dan zie je wel of het bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent idd nog niet eens aangenomen maar noemt nu al allemaal dingen waarom het niet leuk zou zijn. Je hebt een baan nodig! Je kan ook blij zijn dat je uberhaupt bent uitgenodigd voor een gesprek.
Als je het ergste verwacht kan het alleen maar meevallen, zo kun je het ook zien!

Een sollicitatie is als een kennismakingsgesprek, om te kijken of je van beide kanten het idee hebt dat er een goede klik is, niet alleen met de werkgever maar ook met het werk op zich.

Stel je open, laat het even over je heenkomen, en bedenk, je hoeft niet meteen te accepteren.

Probeer ook voor jezelf op een rijtje te zetten waarom je er zo tegenop ziet. Slechte ervaring met laatste werkgevers? De uren? De werkzaamheden? Inwerken bij een nieuw, onbekend bedrijf? Als je dat duidelijk hebt voor jezelf kun je er veel meer mee.



Succes!!

En volg niet alleen je hart, maar ook je verstand, van je hart kun je slecht boterhammen beleggen en huur/hypotheek betalen
Je zal toch geld moeten verdienen, als het niet bevalt kan je vanuit die baan toch weer verder kijken.

Het schiet niet op om er nu al negatief naar te kijken, in deze tijd mag je blij zijn dat je iets gevonden hebt.
quote:sharah schreef op 02 oktober 2014 @ 09:57:

gewoon doen wat je hart je ingeeft, en alleen voor je cv zou ik het laten, het leven bestaat niet alleen uit werken alleen.... Nee, bloemetjes plukken betaal je ook de huur mee
Alle reacties Link kopieren
Je hart volgen betekent ook dat je voldoende geld hebt om die dingen te doen die je leuk vindt!



Tuurlijk moet je zoveel mogelijk je hart volgen en proberen iets te zoeken wat bij je past. Dit gaat alleen vaak een stuk makkelijker vanuit een positie dat je werk hebt. Mocht deze baan blijken niet te zijn wat je er van verwacht, gebruik hem dan om via dat werk naar een leukere baan te komen. Probeer het wel positief te houden!
Nog net voor het gesprek:

Gefeliciteerd dat je op gesprek mag. Het is een kans op een leuke baan. Mocht het niet leuk zijn dan zoek je weer wat anders.



Succes
quote:sharah schreef op 02 oktober 2014 @ 09:57:

gewoon doen wat je hart je ingeeft, en alleen voor je cv zou ik het laten, het leven bestaat niet alleen uit werken alleen.... Bedankt voor je advies, ik heb gelijk mijn baan maar opgezegd. De bank zoekt het ook maar uit met zijn geleur over de hypotheek.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de positieve berichten. Heeft geholpen. Was ook een beetje aan het stressen vanmorgen😕.

Het gesprek ging heel goed verder. Ik hoor het later of het wat word. Is best een leuke functie eigenlijk😶☺. Was best voorbarig. In ieder geval bedankt jullie! En het gaat al steeds beter wat betreft het positief blijven. Dank jullie😙

Moest ook een test doen, deze was best pittig. Had niet super hoog gescoord. Precies goed gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Roos91, hoop dat je de baan krijgt.

Ik ben ook sinds kort weer aan het werk (tot die tijd als zelfstandige gewerkt, in mijn eentje)

Ik moest heel erg wennen, had vreselijke faalangst! Ook moet ik steeds dingen doen die ver buiten mijn comfortzone liggen. Maar weet je, elke dag werd iets makkelijker, de collega's zijn hartstikke leuk (al zie ik ze niet de hele dag door - of misschien wel juist daardoor ) en ik voel me steeds sterker worden. Ik word beter in mijn vak, krijg veel complimenten van klanten en ga het steeds leuker vinden.

Soms MOET je uit je comfortzone om sterker te worden.

Laat het maar gewoon over je heen komen...
Alle reacties Link kopieren
wat een lief berichtje van je

En wat knap van je dat je het zo aanpakt. Keep up the good work😉 Ik ga een voorbeeld aan je nemen en wat vaker uit mijn comfortzone stappen. En positief blijven😊
Alle reacties Link kopieren
Haha fijn!

Laat je even weten hoe het afloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor als ik meer weet😊
Alle reacties Link kopieren
Succes Roos!
Alle reacties Link kopieren
Mosterd zie ik. Maar wat goed van je! Ik hoop dat jij snel een fijn plekje vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je!

En hoe gaat het nu met je? Ben je nu al meer gewend of is het nog steeds niet zo fijn?

Las dat je het niet zo naar je zin had.

Als dat zo is, hoop ik dat je jezeld erdoorheen kan slaan en snel wat anders vind, waar je, je beter bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Roos, lief dat je het vraagt.

Vandaag ging het al iets beter. Ik ga het gewoon uitzingen en ogen open houden voor andere dingen. Ik denk dat ik ook gewoon moet wennen. Ik heb hiervoor natuurlijk 2 maanden thuis gezeten en 36 uur gewerkt. Nu werk ik 40 uur en reistijd van 3 uur per dag. Dat hakt er aardig in! Ik geef het nog even tijd. Laat je weten als je wat hoort?
Alle reacties Link kopieren
He pioenroos, dan kan ik ook nog wat van je leren. Goed dat je doorzet! en snap dat best, behoorlijke reistijd ja.

Hopelijk went het snel.

Zodra ik meer weet laat ik het weten, morgen heb ik zowieso contact met een school om een avond studie te gaan doen. Ben benieuwd!

Het gaat met kleine stapjes steeds beter met me. Heb ook een aantal keuzes gemaakt en blijf daar nu bij, ook al is het soms heel zwaar. Het geeft me meer rust en zelfvertrouwen😊

Bedankt nog iedereen die me heeft gesteund, zelfs nadat ik een tijd erg bleef hangen in mijn berichten hier. Heel lief, waardeer ik!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven