xbox 360 en xbox live

02-10-2014 14:41 8 berichten
Misschien zijn er hier wat dames die veel weten over de xbox;-). Mijn zoon van 11 heeft een 2ehands xbox 360 gekocht. Nu heeft ie het erover dat ie graag xbox live wil. Ik heb wat gegoogeld, en kom er dus achter dat je zo live spelletjes met elkaar kunt doen (bv vrienden) en af en toe wat kunt downloaden.

Maar ik heb vragen, en voel me zo'n oude moeder dat ik dat niet meteen begrijp;-). Ik ben nog uit t stenentijdperk van de allereerste gameboy en de commodore 64;-)...



-Om die xboxlive te gebruiken, heeft ie dan nog iets speciaals nodig voor zijn xbox?

-Ik zie verschillende pakketten. Bv voor 3 maanden, een jaar, maar ook iets met points? Wat is dat dan? Is dat een soort knipkaart?



Superfijn als er hier iemand is die meer verstand heeft van de xbox dan ik;-).

Mijn zoon is je eeuwig dankbaar;-).
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft inprincipe alleen maar xbox live aan te schaffen, wel moet hij verbinding kunnen maken met het thuisnetwerk (dmv wifi of internetkabel) anders werkt xboxlive niet. Als hij wil praten met zijn vrienden kan hij een headset aanschaffen, maar inprincipe zijn de controllers voldoende. Geen verstand van de points, ik moet altijd alleen xboxlive kopen voor mijn vriend, weet er verder ook niet het fijne van!
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Xbox-live is een abonnement op de online-diensten van xbox en zonder kun je niet online gamen. Die points daar kan je mee betalen bij microsoft (bv ook nieuwe content kopen) maar heb je niet nodig voor xbox live. Als je trouwens een groter abonnement (een jaar bv) wil aanschaffen moet je eerst even online kijken, want via de xbox betaal je dan 60 euro terwijl je online voor 35 soms al klaar bent. Je koopt dan een code die je moet invoeren op de xbox.
Alle reacties Link kopieren
De points bestaan niet meer volgens wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Points. Het is nu omgezet in een geldbedrag
Meiden, bedankt!

Dan kijken we denk ik voor een jaarabonnement... die kost hier ca. 60 euro omgerekend, maar misschien zijn er wel aanbiedingen.

wat zal ie blij zijn;-).

Doosjes waar points opstaat zijn hier(Denemarken) te koop, maar dat klinkt me nog wel wat vaag in mijn oren;-).



Zijn er nog wel dingen waar ik op moet letten, kunnen er bv kinderinstellingen op? (ja ik heb echt geen idee hoor, maar vraag me af of je bepaalde dingen kunt afschermen? gelukkig heb ik een brave zoon, maar een verkeerde klik is natuurlijk zo gebeurd;-)
Alle reacties Link kopieren
Zoon van 10 heeft een Xbox met internettoegang, maar geen xbox live account. Hij vraagt het altijd als hij iets wil downloaden en volgens mij weet hij het wachtwoord van zijn windowslive-account ook niet. Verder heeft hij wel onbeperkt internet toegang en kan hij netflix kijken via de xbox.
Alle reacties Link kopieren
Geen 60 euro uitgeven hoor!!! Er zijn genoeg sites waar je voor 35 euro 12 maanden hebt. Pas voor zoon van 15 gekocht.
Joh, kun je netflix via je xbox kijken? Goh, dat wist ik niet. Wij hebben ook netflix (wel de deense, maar dat zou dan toch ook moeten lukken)



Ik heb gekeken naar aanbiedingen hier. Die zijn er hier weinig, als je verzendkosten mee rekent. Ik hou t wel even in de gaten... wie weet komt er binnenkort wat...



Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven