Ervaringen van 40-plussers met vruchtbaarheidsbehandelingen

21-07-2014 20:24 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 42 jaar, en heb op mijn 41e de liefde van mijn leven ontmoet. Algauw was voor beiden duidelijk dat wij er helemaal voor wilden gaan, ook wat betreft onze kinderwens. Het verdriet is groot nu het niet lukt om zwanger te worden. In de medische molen zitten wij nu nog in de onderzoeksfase. De kans is echter groot, dat het aan mijn leeftijd ligt. Het liefste willen we alles op alles zetten, en met medische hulp proberen zwanger te worden, maar de kansen zijn enorm klein, de risico's groot, en lichamelijk en psychisch gaat het vast erg zwaar worden.

Via dit forum ben ik op zoek naar de verhalen van lotgenoten van mijn leeftijd die met hetzelfde verdriet kampen. Ervaringen uitwisselen en elkaar steun bieden. Heb zó het gevoel dat mijn lieve man en ik hier erg alleen in staan...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit topic nu pas. Ik ben 40 en zit nu net in m'n eerste IVF behandeling. Gisteren de punctie gehad en de opbrengst was 6 eicellen. Schijnt voor een 40+er een mooie opbrengst te zijn.



Morgen horen we of er embryo's zijn en dan wordt er zaterdag 1 teruggeplaatst.



Voor ons is het de tweede. Van de eerste werd ik in ronde 0 zwanger (had net m'n spiraal eruit laten halen en we wilden er een paar maanden later voor gaan) en ook mijn tweede zwangerschap bijna 2 jaar later was al in ronde 2 raak. Helaas ging dat fout na 10 weken en inmiddels zijn we alweer 1,5 jaar verder en is het niet meer gelukt om zwanger te worden. Er is geen reden gevonden waarom niet.



We hebben 3x IUI gehad en nu dus eerste IVF. Over ruim 2 weken weet ik meer



Ik heb trouwens nauwelijks last gehad van de hormonen. Zowel bij de IUI's niet als nu bij een veel hogere dosering voor de IVF niet.



Waar zit je in België? Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar mocht het niet lukken willen we voor poging 2 of 3 ook naar het buitenland.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 11 september 2014 @ 12:13:

[...]



Dank je wel voor je reactie!

Ben blij voor jullie dat jullie dat jullie er zo vrede mee hebben. Veel geluk toegewenst voor jullie en je kindjes. Hoe oud zijn ze inmiddels?

Inmiddels al pubers met snorgroei en ze zijn langer dan ik ben

Ze schelen overigens maar 14 maanden (beide IVF) dus zo kan het ook gaan.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfozziebabe schreef op 24 juli 2014 @ 08:47:

[...]





LEZEN dus. (Of bril opzetten???)

We kennen elkaar niet pas een jaar.

We hebben sinds1,5 jaar een relatie.

Ok dan "ken" je elkaar dus geen jaar maar anderhalf jaar.

Iemand als vriend /kennis is toch echt wel anders dan 24 uur per dag lief en leed delen, samen in één huis, zelfde afwas, was, koken etc.

Dan kun je nog zulke goede vrienden zijn samenwonen is echt anders.

Ik vind het dus te snel om elkaar echt te kennen als partner. Ook vind ik je te oud voor kunstgrepen. Als je vanzelf zwanger word prima, dan moet het zo zijn maar je eitjes zijn te oud, samen is niet goed etc? Sorry maar mijn zegen heb je niet. Heb je natuurlijk ook niet nodig maar ja, je post openbaar en krijg je dus meningen, ook die van mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 11 september 2014 @ 12:15:

Ik lees dit topic nu pas. Ik ben 40 en zit nu net in m'n eerste IVF behandeling. Gisteren de punctie gehad en de opbrengst was 6 eicellen. Schijnt voor een 40+er een mooie opbrengst te zijn.



Morgen horen we of er embryo's zijn en dan wordt er zaterdag 1 teruggeplaatst.



Voor ons is het de tweede. Van de eerste werd ik in ronde 0 zwanger (had net m'n spiraal eruit laten halen en we wilden er een paar maanden later voor gaan) en ook mijn tweede zwangerschap bijna 2 jaar later was al in ronde 2 raak. Helaas ging dat fout na 10 weken en inmiddels zijn we alweer 1,5 jaar verder en is het niet meer gelukt om zwanger te worden. Er is geen reden gevonden waarom niet.



We hebben 3x IUI gehad en nu dus eerste IVF. Over ruim 2 weken weet ik meer



Ik heb trouwens nauwelijks last gehad van de hormonen. Zowel bij de IUI's niet als nu bij een veel hogere dosering voor de IVF niet.



Waar zit je in België? Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar mocht het niet lukken willen we voor poging 2 of 3 ook naar het buitenland.



Hee Boannan,



Spannende tijd voor jullie! Succes!

Bij ons is er helaas vanalles mis, dus de kansen zijn klein helaas.

Ik hoop dat het helemaal gaat goedkomen voor julie.

Hebben ze in Nederland wel "alle" onderzoeken gedaan bij jullie?

Bij mij wilden ze niet veel doen, en in België zijn ze veel verder met alles, zorgvuldiger, en sneller!

In Nederland hadden ze nooit een hysteroscopie gedaan, in België deden ze dat meteen, waardoor probleem 1 al binnen drie weken duidelijk was. Mijn baarmoeder is kort daarna geopereerd, een operatie die ze in Nederland niet uitvoeren.

In Nederland riepen ze meteen: je bent te oud, verder is er vast niks mis! Zonder iets te willen onderzoeken!

In Nederland zeiden ze dat ik een mooie kleine baarmoeder had, die prima in orde was, en ook de spermatest was "uitstekend".

In België bleek dezelfde test "onder de maat" en mijn baarmoeder had een vormafwijking. Je snap het: voor mij geen onderzoeken en behandeling meer in Nederland.

Wij zijn daarna "vertrokken" naar het ZOL, in Genk, vlak over de grens bij Maastricht, puur omdat het 1 van de ziekenhuizen is die mijn verzekeraar (CZ) vergoed. Tot nog toe een hele goede keus!

Wij zijn van plan om hier ook de IUI's te doen, (we starten als het goed is in oktober). Ondertussen laten we ons voorlichten over IVF en we laten ons evt. plaatsen op de wachtlijst in het UZ in Gent. Hier hebben we eind september ons 1e gesprek. De reden hiervoor is dat zij erg goed staan "aangeschreven" op gebied van IVF, en hierbij speciale methoden kunnen gebruiken. Zij werken bijv. met de clean room-methode: door het steriel werken met eitjes en zaadcellen boeken zij kennelijk betere resultaten. CZ heeft met dit ziekenhuis ook een contract.



We zijn er nog niet uit of het voor ons gevoel toegevoegde waarde heeft om aan IVF te beginnen, mocht het met de IUI's niet lukken, maar er zijn daar waarschijnlijk wachtlijsten, dus vandaar dat we ons toch vast hierop oriënteren. Zoveel tijd hebben we tenslotte niet meer, gezien mijn leeftijd. De kansen voor iemand van mijn leeftijd zouden sowieso maar rond 10% liggen, al zonder al de medische problemen. Dus voor ons moet er denk ik een wondertje gebeuren.



Sorry voor het lange verhaal. Ik hou iedereen op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 11 september 2014 @ 13:05:

[...]



Ok dan "ken" je elkaar dus geen jaar maar anderhalf jaar.

Iemand als vriend /kennis is toch echt wel anders dan 24 uur per dag lief en leed delen, samen in één huis, zelfde afwas, was, koken etc.

Dan kun je nog zulke goede vrienden zijn samenwonen is echt anders.

Ik vind het dus te snel om elkaar echt te kennen als partner. Ook vind ik je te oud voor kunstgrepen. Als je vanzelf zwanger word prima, dan moet het zo zijn maar je eitjes zijn te oud, samen is niet goed etc? Sorry maar mijn zegen heb je niet. Heb je natuurlijk ook niet nodig maar ja, je post openbaar en krijg je dus meningen, ook die van mij.



Tenzij er een medische reden voor is, zij je eerder. Dus je spreekt jezelf tegen. En diezelfde medische redenen waren er ook geweest als ik al eerder de kans had gehad om aan kinderen te beginnen. Dan was ik ook niet zwanger geworden, had ik net zoveel medische hulp nodig gehad. De oorzaken die gevonden zijn hebben niet met mijn leeftijd te maken.



En wij kennen elkaar goed genoeg om te weten dat we voor een kindje kunnen gaan. Dat heeft niets met tijd te maken. Ik zie genoeg lange relaties om mij heen "ondergaan". Tijd zegt niets. De connectie die je met elkaar hebt, zegt alles. Deze discussie is echt allang voorbij. Als je daarin blijft "hangen" heb je kennelijk zaken gemist.
Alle reacties Link kopieren
quote:sweetfirefly schreef op 11 september 2014 @ 12:56:

[...]



Inmiddels al pubers met snorgroei en ze zijn langer dan ik ben

Ze schelen overigens maar 14 maanden (beide IVF) dus zo kan het ook gaan.
Alle reacties Link kopieren
*breek even in*



Hoezo moet ze jou zegen/toestemming hebben nina1966? Gevoel zegt meer dan aantal jaren dat je bij elkaar bent!



@Sweetfozziebabe: heel veel sterkte! Hoop dat alles goed mag komen.



*breekt weer uit*
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 11 september 2014 @ 13:05:

[...]



Sorry maar mijn zegen heb je niet. Heb je natuurlijk ook niet nodig .inderdaad, die heeft ze niet nodig. Dus leg je drol maar op de rest van de hoop daar ergens in de hoek.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 11 september 2014 @ 13:05:

[...]



Ok dan "ken" je elkaar dus geen jaar maar anderhalf jaar.

Iemand als vriend /kennis is toch echt wel anders dan 24 uur per dag lief en leed delen, samen in één huis, zelfde afwas, was, koken etc.

Dan kun je nog zulke goede vrienden zijn samenwonen is echt anders.

Ik vind het dus te snel om elkaar echt te kennen als partner. Ook vind ik je te oud voor kunstgrepen. Als je vanzelf zwanger word prima, dan moet het zo zijn maar je eitjes zijn te oud, samen is niet goed etc? Sorry maar mijn zegen heb je niet. Heb je natuurlijk ook niet nodig maar ja, je post openbaar en krijg je dus meningen, ook die van mij.Ik snap dat nooit zo. Kijk dat je een mening hebt prima. Maar ze vraagt toch niet naar jouw mening? Ze vraagt naar ervaringen van 40+ers die vruchtbaarheidsonderhandelingen (hebben) ondergaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Laat ook maar. Eigen frustratie.
Alle reacties Link kopieren
O, en mijn eitjes zouden ook te oud zijn (nog net 40-). Nou mooi niet. D'r groeit inmiddels een prachtig mooi kindje. En dat gun ik TO ook.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor jullie lieve reacties, Zonnestraal 88, Adorabull, Boannan, en Noah!
Alle reacties Link kopieren
Even een paar weken heel druk geweest maar nu weer ff een update. Vandaag voor informatiegesprek IUI naar België teruggeweest. Het was de bedoeling om de eerste IUI poging deze maand te starten. Het starten met slikken van hormonen (Clomid) moet dan kennelijk op de derde, of vijfde dag van je cyclus. Laat ik nou net op de derde dag zitten vandaag, zondag a.s. op de vijfde dag. Maaaaaaar: mijn gynaecoloog was vandaag niet aanwezig en kan pas maandag uitsluitsel geven wanneer ik moet beginnen! En maandag zit ik dus al op de zesde dag.

Iemand van de iui'ers ervaring met op welke dag te starten met Clomid?
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 11 september 2014 @ 12:15:

Ik lees dit topic nu pas. Ik ben 40 en zit nu net in m'n eerste IVF behandeling. Gisteren de punctie gehad en de opbrengst was 6 eicellen. Schijnt voor een 40+er een mooie opbrengst te zijn.



Morgen horen we of er embryo's zijn en dan wordt er zaterdag 1 teruggeplaatst.



Voor ons is het de tweede. Van de eerste werd ik in ronde 0 zwanger (had net m'n spiraal eruit laten halen en we wilden er een paar maanden later voor gaan) en ook mijn tweede zwangerschap bijna 2 jaar later was al in ronde 2 raak. Helaas ging dat fout na 10 weken en inmiddels zijn we alweer 1,5 jaar verder en is het niet meer gelukt om zwanger te worden. Er is geen reden gevonden waarom niet.



We hebben 3x IUI gehad en nu dus eerste IVF. Over ruim 2 weken weet ik meer



Ik heb trouwens nauwelijks last gehad van de hormonen. Zowel bij de IUI's niet als nu bij een veel hogere dosering voor de IVF niet.



Waar zit je in België? Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar mocht het niet lukken willen we voor poging 2 of 3 ook naar het buitenland.Boannan, hoe is het gegaan???
Alle reacties Link kopieren
quote:zonnestraal88 schreef op 11 september 2014 @ 13:41:

*breek even in*



Hoezo moet ze jou zegen/toestemming hebben nina1966? Gevoel zegt meer dan aantal jaren dat je bij elkaar bent!



@Sweetfozziebabe: heel veel sterkte! Hoop dat alles goed mag komen.



*breekt weer uit*
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 11 september 2014 @ 13:47:

[...]





inderdaad, die heeft ze niet nodig. Dus leg je drol maar op de rest van de hoop daar ergens in de hoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 11 september 2014 @ 14:17:

O, en mijn eitjes zouden ook te oud zijn (nog net 40-). Nou mooi niet. D'r groeit inmiddels een prachtig mooi kindje. En dat gun ik TO ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven