Goudvis overleden? Of niet?

03-10-2014 12:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Vanochtend hebben mijn vissen nog gewoon eten gehad en zwemden ze beide nog. Later op de ochtend liep ik langs de kom en dreef de oudste (5jaar) boven, op zn kop, hele grote ogen.



Nog even n halfuurtje aangekeken maar geen beweging. Nou, wij dus met t netje hem er uit halen en stonden net buiten boven de container, ging ineens zn mond open en dicht!!! Mn moeder zag het ook, ik verbeeldde het me echt niet.



Wij hebben hem razendsnel terug in de kom gedaan en er druppels antibiotica bijgedaan, die hadden we in huis omdat hij enkele weken geleden rode plekken op zijn hoofd kreeg.



Maar nu ligt hij nog steeds op zn kop en lijkt nog steeds zo goed als dood. Wat is het nu?! Wil hem niet dood er in laten voor de andere vis, lijkt me niet zo fris. Maar straks gooien we hem weg terwijl hij nog een kans had?



En als hij dood is, kan mijn andere vis dan nog wel zonder hem door leven?



Bedankt!
klinkt alsof ie te veel eten kreeg. vissen hebben maar heel weinig nodig
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Hier had ik nog nooit van gehoord. Maar goed dat je het op tijd hebt gezien. Wat sneu.



Hopelijk gaat het weer snel beter met je vis. Die van ons is uiteindelijk 28 geworden. Alleen wel in een kom en dat is best zielig. Koop een mooie grote bak.
Alle reacties Link kopieren
28? Wauw!
Alle reacties Link kopieren
Hij is weer helemaal de oude! Zeker een mooie dierendag dus dankjulliewel!!!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Snoesje666 schreef op 04 oktober 2014 @ 16:34:

Deze goudvis heeft dus een mooie dierendag.



Niet bepaald.



Goudvissen in een kom raken verminkt (blijven onnatuurlijk klein), door de kleine ruimte.



Vergelijk het maar met een baby in een kooitje van 50x50 cm laten opgroeien. Die zal ook nooit 2 meter lang worden.



Enorm zielig.
Alle reacties Link kopieren
Een vissenkom is gewoon dierenmishandeling. Kijk eens op de site van de vissenbescherming om te leren hoe je een vis zo goed mogelijk verzorgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven