Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarm dieet

21-08-2014 17:16 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Heeft iemand van jullie ervaring met dit dieet? Geen aardappelen, brood, koekjes, pasta etc? Waar vervangen jullie het brood door? Werk 40 uur op kantoor en een goede lunch is van belang om de dag door te komen. Hebben jullie tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:nien1712 schreef op 21 augustus 2014 @ 21:36:

Ja, heb geen allergieën verder

dan is het voor jou niet het gezondste dieet

het zal je heus helpen af te vallen (want als je maar met beleid eet, val je af). Maar grote kans, dat je gaat snakken naar bepaalde producten.
Alle reacties Link kopieren
Beetje teruggelopn topic maar ik ben begonnen met koolhydraatarm eten. Ik merkte na een paar dagen dat mijn darmen veel rustiger waren, stoelgang beter en minder opgeblazen gevoel. Gewicht is nog niet minder maar ben pas kort bezig.

Het bevalt me eigenlijk heel goed en eet ipv gewoon brood speltbrood. Pasta en rijst en aardappelen laat ik staan. Ik eet de fruit en zadenmix van de appie door de kwark en door salade en samen met 2 vijgen fijngesneden voor het zoet bevalt het prima.

Ik merk wel dat ik nu 20x de super rondloopt om te zoeken wat ik mag eten. Dit begint te irriteren. Ik mis de dreamfields pasta en rijst en de fijn lijntje produkten in de supermarkt. Deze kan je dan wel via een site bestellen maar is reteduur. Bovendien wil ik gewoon in een super mijn boodschappen halen om het gevoel van " normaal" te behouden. Het bestellen op een site geeft mij een echt dieet gevoel en ik wil dit niet zien als dieet maar als verandering in lifestyle. Ik wil nl ook niet weer " normaal" gaan eten als ik afgevallen ben want door juist weer "normaal" te eten ben ik dik geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik was begonnen met dit 'dieet' / deze levensstijl: 17 dagen dieet.

Op het verkeerde moment (op vakantie bij familie, bij veel vrienden op bezoek (incl bbq eten), op vakantie naar Italië, enz...). Ook vind ik het moeilijk in combinatie met mijn dochtertje van 5 (die 'lust' al geen boterhammen en als mama geen boterhammen eet, hoeft zij het al zeker niet te eten...).



Hoe werkt het? Je hebt 4 fasen, die je elk 17 dagen moet volhouden. Na de 4de fase, 'eet' je terug 'gewoon', of zou je levensstijl moeten aangepast zijn. 'Gewoon' boodschappen doen in de supermarkt, en geen 10x moeten rondlopen om te zoeken wat je wel kan eten. Maak je lijstje voor 17 dagen op voorhand, makkelijk zat. Hou wel rekening met variatie, zodat het niet eentonig wordt.



Nu, ik moet wel zeggen, ik was na 17 dagen 2,5 kg afgevallen.

De eerste 17 dagen heb je sowieso niet veel keuze wat betreft eten, maar ik vond het goed meevallen omdat het ook maar '17 dagen' zijn. Mijn 2,5 kg ben ik trouwens nog steeds kwijt, die zijn er niet terug bij gekomen. Morgen begin ik er terug aan, alleen bij het ontbijt eet ik meestal wel boterhammen. Niet altijd, ik eet ook eens yoghurt (dochtertje eet dan toch liever boterhammen dan yoghurt ) of een omelet. Dat eet ze dan wel mee, zonder boterham .
Ik zou "geen" veranderen voor "minder" en dan wat meer kwark eten. Bv bij je ontbijt.

Ik ben zelf minder snel moe en heb véél minder last van mijn darmen sinds ik dat doe en heb minder de neiging om te snaaien.

Fruit moet je natuurlijk gewoon blijven eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:liefsjuud schreef op 21 augustus 2014 @ 18:04:





In mijn omgeving eet iemand nu bijna een jaar Koolhydraatvrij en is heel veel kilo's kwijt. Ook is haar suikerziekte naar jaren onder controle en hoeft ze bijna niet meer bij te spuiten! Denk dat ze zo rond de 25 kilo is afgevallen? Misschien zelfs wel meer...

T is een way of life... Je moet de eerste tijd goed nadenken over je eten én goeie alternatieven hebben. Dit had ik nog niet toen ik begon. Ik vond het ontbijt en de lunch zo moeilijk... Moest iedere dag nadenken wat ik nou de volgende dag wilde eten en ik vond het echt lastig...quote:sabbaticalmeds schreef op 21 augustus 2014 @ 21:38:

Je kan rustig brood eten (volkoren) of aardappelen, zolang je maar niet meer eet dan je verbruikt. Dat is de kern van elk dieet. Sommige dieten verbieden bepaalde producten zodat het makkelijker lijkt om niet teveel te eten, maar je lijf heeft alles nodig, koolhydraten, proteïne, vitamines en mineralenIk ben 37 kilo kwijtgeraakt in een paar jaar tijd. Ik heb mijn diabetes onder controle, spuit geen insuline(meer), geen medicatie (meer). En ik heb geen enkel product laten staan. Gewoon koolhydraten, eiwitten en vetten gebruikt. Ik heb gedaan wat sabbaticalmeds hierboven heeft geschreven. Dat is dus geen dieet, maar ik heb mijn levenswijze aangepast en dat is voor mij op den duur het beste vol te houden. O ja, een verandering die ik verder gemaakt heb: ik ben gaan sporten(niet fanatiek), ik fiets veel, ik neem altijd de trap, ik loop veel. Uiteindelijk is niet zozeer het gewichtsverlies mijn hoofddoel geweest, maar mijn gezondheid en conditie op peil brengen. En in het streven daarnaar is het gewicht ook gedaald. O ja, niet onbelangrijk: mijn psychische gesteldheid is door dit alles ook verbeterd.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Alle reacties Link kopieren
Eén van de redenen waarom het oerdieet oftewel Paleo zo populair is. Ik doe dit al enige tijd nu en bevalt uitstekend.
Ik was er ook veel mee afgevallen, maar ik raad het toch niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad het wel aan ! Koolhydraten heb je gewoon nodig, maar wel de goede!



Ik eet nu volgens de adviezen van Amber Albarda... gaat eigenlijk over geraffineerde suikers uitbannen ( en nog meer dingen) Maar voornamelijk dat. Ik ben in 2 maanden tijd 6 kilo kwijt geraakt en nog nooit zo gelukkig geweest! .. Voelde me vooral qua energie echt bijzonder goed. 7 jaar geleden heel ziek geweest, wel herstelt maar me nooit meer de oude gevoeld en dat uiteindelijk maar geaccepteerd. Totdat ik dit ging doen, wist niet wat me overkwam!
Alle reacties Link kopieren
Ik eet al een tijd volgens de richtlijnen van het 17 dagen dieet. Nu niet meer strikt de fases zoals in het boek staan. Voor mij is heel goed, ik krijg er energie van en ben er sinds vorig jaar 15 kilo mee afgevallen.

Vandaag had ik bijvoorbeeld als lunch slada van avocado, tomaat, rode ui, groene paprika en gerookte kip. Om je vingers bij op te eten.



Ook maak ik vaak soep, bjvoorbeeld paprika/tomaatsoep met zalmsnippers of forel. Tonijnsalade met sperziebonen, rode ui, tomaatje en feta is ook heerlijk. Of sla, tomaat, komkommer, feta en uitgebakken spekjes. Nu is spekjes uiteraard niet het beste maar nu de herfst eraan komt, kan dat best
-
Doe maar niet Bente. En je wéét waarom.
Ok ik verwijder het.
Fijn Bente. Daar heb je goed aan gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven