Gebeld worden vanuit buiteland worden met Nederlands mobiel

05-10-2014 21:11 14 berichten
Werd net gebeld door mijn ouders vanaf vakantie. Nu stond er een landnummer van vakantie land voor. Is dit altijd als er gebeld word door Ned nummer vanuit buitenland?



En niet dat het mij heel veel uitmaakt maar kosten zijn dan gewoon voor de beller toch.



Had dit nummer van ouders niet in telefoon staan dus twijfelde toen ik vreemd nummer zag om op te nemen.

Je hoort veel tegenwoordig over oplichting ed



Hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is wel normaal, netwerk is natuurlijk buitenlands.
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen wel een simkaart daar hebben gekocht, of ze belden vanuit hun hotel/appartement?
Ga in therapie!
Nee, niet normaal.
Nee is wel hun eigen nummer
Heb het nagekeken
Ik denk niet dat er iets sinisters aan de hand is mammamandy...

Het is niet normaal, maar het kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Als ze mobiel bellen zijn de kosten tot aan de Nederlandse grens voor de beller, de overige kosten zijn voor jou.
verba volant, scripta manent.
Wat is er niet normaal aan Kadanz? Ik zie altijd de landcode als iemand uit het buitenland belt.
Alle reacties Link kopieren
Als je in Nederland gebeld wordt, vast of gsm, dan betaal je niets! Als je iemand met je Gsm in het buitenland belt, dan betaal je de normale NL kosten en de ontvanger in het buitenland de rest.
Maar het is ook niet normaal dat je een andere landcode ziet dan +31! Als iemand met een Nederlands mobiel nummer belt vanuit het buitenland hoor je dat te zien.
quote:eldorado schreef op 05 oktober 2014 @ 23:13:

Wat is er niet normaal aan Kadanz? Ik zie altijd de landcode als iemand uit het buitenland belt.

Ik heel soms.

Als iemand uit het buitenland belt met de eigen mobiel dan zie ik doorgaans gewoon het Nederlandse nummer. Het nummer wordt gewoon herkend door mijn telefoon en de naam van de persoon komt in beeld.
quote:Lebowski schreef op 05 oktober 2014 @ 23:37:

Maar het is ook niet normaal dat je een andere landcode ziet dan +31! Als iemand met een Nederlands mobiel nummer belt vanuit het buitenland hoor je dat te zien.Dat probeer ik dus uit te leggen: soms gaat het mis. Italië is berucht, soms zie je een mengelmoes van Italiaanse landcodes en netnummers. Ook als je zelf in Italië een telefoontje uit Nederland ontvangt! Maar dat is dus meer uitzondering dan regel.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 05 oktober 2014 @ 23:40:

[...]



Ik heel soms.

Als iemand uit het buitenland belt met de eigen mobiel dan zie ik doorgaans gewoon het Nederlandse nummer. Het nummer wordt gewoon herkend door mijn telefoon en de naam van de persoon komt in beeld.Niet altijd. Ik weet niet waarom. Ik zie zelf wat To meemaakt bijna dagelijks, de ene keer zie ik gewoon de naam van een van mijn telefooncontacten en dan weer een voor mij (even) onbekend nummer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven