Oma trekt neefje voor

05-10-2014 13:21 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf 3 kinderen, (jongste 10) mijn broer 1 van 5. Mijn moeder onderneemt met mijn neefje regelmatig uitstapjes. Mijn mijn kinderen echter zelde of nooit. Vooral mijn jongste vind dit (logisch) niet leuk en ik heb dit ook al meerdere keren aangegeven. Maar altijd heeft mijn moeder wel een excuus om haar niet mee te vragen. Theater voorstelling is te kinderachtig, film niet leuk voor een meisje enz.



Zijn er meer die dit herkennen en hebben jullie er wat meegedaan of het zo gelaten
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 06 oktober 2014 @ 15:52:

Weet je, zoek het lekker uit met je irritante kinderen, laat ze fijn met hun irritante moeder leuke dingen doen en laat het leuke neefje gewoon de leuke dingen met oma doen. Wat ben jij een irritant hersenloos mokkel zegMoet je horen wie het zegt, ga lekker in je eentje oud worden, want vrienden zal je wel niet hebben zuurpruim. Wat ben jij een zielig figuur zeg, ben blij dat ik je niet in reallife ken.
quote:feeks schreef op 06 oktober 2014 @ 15:52:

Weet je, zoek het lekker uit met je irritante kinderen, laat ze fijn met hun irritante moeder leuke dingen doen en laat het leuke neefje gewoon de leuke dingen met oma doen. Wat ben jij een irritant hersenloos mokkel zeg +100
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 06 oktober 2014 @ 15:52:

[...]



Misschien betaalt je broer je moeder voor de verzorging en dat ze daarom altijd leuke dingen met hem doet als gastouder?Nee dat doet hij niet, mijn neefje zit daar omdat ze geen 5 dagen opvang kunnen betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 06 oktober 2014 @ 15:55:

[...]



+100Nog zo'n zielig figuur
quote:renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 15:56:

[...]



Nog zo'n zielig figuur
TO je blaat je wel heel erg kennen nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 15:54:

[...]



Moet je horen wie het zegt, ga lekker in je eentje oud worden, want vrienden zal je wel niet hebben zuurpruim. Wat ben jij een zielig figuur zeg, ben blij dat ik je niet in reallife ken.Nee, gelukkig ken ik je niet in real life, mijn vriendenkring bestaat uit mensen die meer dan 1 werkende hersencel hebben en ik zal mijn man ook zeggen dat ik in mijn eentje oud moet worden van een of ander triest moedertje. Groetjes aan je leuke neefje en wens hem veel plezier met oma.
Tranen hier van het lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 13:07:

[...]



Mijn oudste 2 zijn jongens, dus dat gaat niet op.

Jawel zowel je broer als neefje zijn stamhouders en die worden vaak voorgetrokken

En waarschijnlijk is je broer ook het jongst kind en is je neefje het jongste kleinkind.
Ach Renate ik snap het wel, mijn schoonmoeder houdt van rustige kinderen (denk ik, heb ik er maar van gemaakt), dat is ons nichtje die mag blijven slapen eten leuke uitstapjes etc. Nog nooit heeft ze iets met onze zoon gedaan, nu is hij bijna 10 en weet niet beter, dus mist hij niets, maar ik weet het wel, bij mij stak het dan ook een tijd, nu heb ik het losgelaten, het is niet anders ik kan het niet veranderen.

Het sneue is dat mijn eigen moeder helemaal geen interesse heeft, en mijn kind is haar enige kleinkind, of te wel mijn kind heeft geen opa en of oma waarmee hij leuke dingen doet. Helaas, nogmaals probeer het te accepteren zoals het is, echt je kunt het zelf niet veranderen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 06 oktober 2014 @ 16:02:

[...]



Jawel zowel je broer als neefje zijn stamhouders en die worden vaak voorgetrokken

En waarschijnlijk is je broer ook het jongst kind en is je neefje het jongste kleinkind.Nee mijn broer is de oudste. Mijn neefje wel de jongste
Alle reacties Link kopieren
quote:tessa44 schreef op 06 oktober 2014 @ 16:02:

Ach Renate ik snap het wel, mijn schoonmoeder houdt van rustige kinderen (denk ik, heb ik er maar van gemaakt), dat is ons nichtje die mag blijven slapen eten leuke uitstapjes etc. Nog nooit heeft ze iets met onze zoon gedaan, nu is hij bijna 10 en weet niet beter, dus mist hij niets, maar ik weet het wel, bij mij stak het dan ook een tijd, nu heb ik het losgelaten, het is niet anders ik kan het niet veranderen.

Het sneue is dat mijn eigen moeder helemaal geen interesse heeft, en mijn kind is haar enige kleinkind, of te wel mijn kind heeft geen opa en of oma waarmee hij leuke dingen doet. Helaas, nogmaals probeer het te accepteren zoals het is, echt je kunt het zelf niet veranderen. Sterkte.Het is dat het mijn dochter ook opvalt, dat maakt het loslaten moeilijker. Vind het gewoon sneu, dat er tegen haar gezegd wordt, de volgende keer ben jij aan de beurt,maar dat die volgende keer komt niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 06 oktober 2014 @ 15:58:

[...]





Nee, gelukkig ken ik je niet in real life, mijn vriendenkring bestaat uit mensen die meer dan 1 werkende hersencel hebben en ik zal mijn man ook zeggen dat ik in mijn eentje oud moet worden van een of ander triest moedertje. Groetjes aan je leuke neefje en wens hem veel plezier met oma.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-10-2014 16:33
Reden: provocerende opmerking verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote]renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 15:55:

[...]



Nee dat doet hij niet, mijn neefje zit daar omdat ze geen 5 dagen opvang kunnen betalen.[/quote



Dus ze hebben weinig geld,misschien ook een reden dat oma veel leuke dingen met haar kleinzoon wil doen?
Het loopt uit de hand hier...



Als er onderscheid tussen je kinderen of tussen de kleinkinderen wordt gemaakt dan kan dat pijn doen. Alleen denk ik dat je er weinig aan kan doen, want ze weet ervan maar er verandert niets. En je kan ze moeilijk verplicht samen laten zwemmen bijvoorbeeld en bovendien heb je daar niets mee opgelost, want eigenlijk wil je dat het uit haarzelf komt, toch?

Je oogst wat je zaait, zie het als een gemis voor oma. Een oma die leuke dingen met je doet is leuk, maar niet noodzakelijk in je leven. Ik denk dat je je moet proberen te concentreren op dat je dochter hier zo min mogelijk last van heeft. Vroeg of laat komt ze er zelf wel achter en maakt ze haar eigen keuzes w.b. oma.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 05 oktober 2014 @ 14:31:

Jonge jonge wat een jaloezie. Dat je kinderen jaloers zijn, okay. Maar dat jij daar nog een schepje bovenop doet, daar doe je jezelf geen plezier mee.



Je kunt die ander niet veranderen. Of ze nou qua cadeautjes gelijk trekken of niet, de persoonlijke klik is er wel of niet.



Nou ja zeg. Dat heeft niets met jaloezie te maken, maar puur met het gevoel van onrecht. En hoe kun je nou aan je dochter uitleggen dat oma kennelijk liever met haar andere kleinkind op stap gaat.



Voor wat betreft de klik kan ik je wel gelijk geven, maar dat zou je als opa en oma niet moeten laten merken.



Ik herken het overigens wel. Mijn schoonouders trekken mijn nichtjes ook voor, in die zin dat ik het gevoel heb dat zij hun oogappeltjes zijn om de doodeenvoudige reden dat ze er vaker komen omdat ze er van kleins af aan altijd om elke scheet gedumpt worden om zelf hun eigen ding te kunnen doen.



Mijn dochter is ook altijd de boosdoener. Ze heeft een pittig karakter, maar ik zal nooit eens horen dat ze lief geweest is. Maar wat ze vergeten is dat zij aandacht vraagt omdat de aandacht van mijn schoonouders altijd naar mijn nichtje uitgaat. Zodra ik haar na mijn werk op kom halen krijg ik eerst over me heen dat ze 'weer eens vervelend was' of 'niet goed gegeten heeft' en vervolgens moet ik aanhoren dat mijn nichtje weer een nieuw woord kent. Ik kan daar inmiddels niet meer leuk op reageren. Toen ik mijn schoonmoeder er laatst op aansprak snapte ze mijn gevoel wel en dan gaat het 2x goed en daarna vervallen ze weer in het aloude patroon. Het doet mij pijn dat de kleinkinderen daar kennelijk ook niet allemaal gelijk zijn (al krijgen ze bv met hun verjaardag en sinterklaas bij mijn weten allemaal hetzelfde bedrag), maar tegelijkertijd ga ik ervan uit dat mijn dochter later haar natuurlijke selectie wel maakt...
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 06 oktober 2014 @ 16:11:

[quote]renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 15:55:

[...]



Nee dat doet hij niet, mijn neefje zit daar omdat ze geen 5 dagen opvang kunnen betalen.[/quote



Dus ze hebben weinig geld,misschien ook een reden dat oma veel leuke dingen met haar kleinzoon wil doen?Nee hoor, allebei een topbaan, maar 2 huizen. En krijgen dus maar weinig terug van de belasting.
quote:renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 16:06:

[...]



Het is dat het mijn dochter ook opvalt, dat maakt het loslaten moeilijker. Vind het gewoon sneu, dat er tegen haar gezegd wordt, de volgende keer ben jij aan de beurt,maar dat die volgende keer komt niet.



Pas jij je eigen issues over je broer kunt loslaten kun je ook dit los laten. Alles van vroeger zit denk ik dieper dan je zelf denkt, en daarom is dit misschien moeilijker dan je nu even aan kunt. Je gevoel kun je niet zo maar uitschakelen maar je kunt er wel mee aan de slag! Als jij het los kunt laten, en je hoopt voor dochter nergens meer op, dan kun je haar ook leren loslaten. Dan kun je haar, haar eigen band met oma laten opbouwen, hoe klein die ook is! Dochter kan zich dan zelf een beeld vormen. Mijn kinderen zijn inmiddels zo ver dat ze oma niet meer altijd vragen voor dingen, gewoon om niet meer teleurgesteld te worden.



Man komt ook uit zo'n situatie, maar daar hadden wij al vrede mee voordat er kinderen kwamen. Heel even waren wij de enige met kinderen, dus toen was het wel leuk. Ongeveer gelijk met onze tweede kwam er bij zwager en schoonzus ook een kindje en toe begon het gesodemieter. Neefje is tien weken ouder dan onze zoon, mijn man is de oudste maar mijn schoonouders noemen neefje de stamhouder!



Vroeger zat ik overigens bij mijn ene oma ook in zo'n situatie. Die haalde 40 gebakjes voor haar verjaardag. Dan mochten eerst de grote mensen kiezen, dan de grote kleinkinderen, dan de middelgrote kleinkinderen, dan de kleintjes, dan zette ze er een paar apart voor de kleinkinderen die later kwamen en dan mocht ik nog eens 'kiezen'. (De laatste van de schaal nemen) Ik hoorde eigenlijk bij die middelgrote kleinkinderen maar ze ging gewoon mijn neus voorbij! Dat was niet omdat ik niet leuk was, maar omdat mijn vader onder zijn stand was getrouwd door met mijn moeder te trouwen.
quote:renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 16:22:

[...]



Nee hoor, allebei een topbaan, maar 2 huizen. En krijgen dus maar weinig terug van de belasting.Dan willen ze het dus niet betalen, anders valt het wel mee met die topbaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 oktober 2014 @ 16:37:

[...]





Dan willen ze het dus niet betalen, anders valt het wel mee met die topbaan Ja zo kan je het ook zien
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 06 oktober 2014 @ 16:36:

[...]





Pas jij je eigen issues over je broer kunt loslaten kun je ook dit los laten. Alles van vroeger zit denk ik dieper dan je zelf denkt, en daarom is dit misschien moeilijker dan je nu even aan kunt. Je gevoel kun je niet zo maar uitschakelen maar je kunt er wel mee aan de slag! Als jij het los kunt laten, en je hoopt voor dochter nergens meer op, dan kun je haar ook leren loslaten. Dan kun je haar, haar eigen band met oma laten opbouwen, hoe klein die ook is! Dochter kan zich dan zelf een beeld vormen. Mijn kinderen zijn inmiddels zo ver dat ze oma niet meer altijd vragen voor dingen, gewoon om niet meer teleurgesteld te worden.

.Denk dat je hier wel een punt hebt. Misschien moet ik daar beginnen.
quote:renate73 schreef op 06 oktober 2014 @ 16:42:

[...]



Denk dat je hier wel een punt hebt. Misschien moet ik daar beginnen.Succes ermee! Maak er jouw project van, verwacht hierin niets van je moeder/ouders en ook niet van je broer. Geef het een plekje, neem afstand, introduceer eenzijdig een gedoog beleid, maakt niet uit! Je kunt hen niet veranderen, alleen je eigen reactie op hen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 06 oktober 2014 @ 16:37:

[...]





Dan willen ze het dus niet betalen, anders valt het wel mee met die topbaan Of ze gunnen oma&kleinzoon tijd met elkaar. Wij hebben (ondanks leuke inkomens) ook gekozen voor een omadag. (oma wilde heel graag)
Veel succes, TO, snap dat het niet leuk is, filter er hier uit waar je wat aan hebt en hopelijk vindt je dochter elders wel mensen die haar graag om zich heen hebben zonder voorwaarden of loze beloftes..
quote:lilalinda schreef op 06 oktober 2014 @ 16:49:

[...]



Of ze gunnen oma&kleinzoon tijd met elkaar. Wij hebben (ondanks leuke inkomens) ook gekozen voor een omadag. (oma wilde heel graag)Ja tuurlijk, snap ik ook helemaal, maar TO schreef ze kunnen het niet betalen. En da's natuurlijk quatsch als ze zo goed verdienen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven