Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd van onderhuur

05-10-2014 02:18 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt beschuldigd van onderhuur. De woningbouw is bij mij thuis gekomen en troffen daar allemaal spullen aan van een man en niks van mij. Ze hebben de sloten veranderd en ik kan mijn huis niet in.

Ik heb nooit eerder iets van hun gehoord en opeens gebeurt dit.



Ik heb problemen met mijn buurman hij viel mij lastig en is psycho en ik heb vele gesprekken gehad met de politie en huismeester en woningbouw maar zolang hij mij niet verkracht of vermoord Konden ze niks doen!



Omdat ik niet meer alleen daar durf te slapen en persoonlijke problemen had sliep ik tijdelijk niet thuis en liet mijn ex er even verblijven tot een vriendin bij mij kon komen wonen.



Wat moet ik nu doen het is weekend, wil maandag naar hun toe.. Please help me!
Alle reacties Link kopieren
quote:juliaemma schreef op 05 oktober 2014 @ 11:48:

Als hij niet met hun zou meewerken zou hij een boete krijgen en ze spullen niet terug zien



Dit lijkt mij intimidatie, of mag een woningbouwver. chanteren?

Als de politie een crimineel oppakt, vertellen zij hem dat hij/zij het recht heeft om te zwijgen en zijn advocaat mag bellen.
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
quote:fatalflower schreef op 05 oktober 2014 @ 12:27:

Heftig dit, onderhuur wordt zwaar berekend bij de woningbouwverenigingen. In jouw geval , kun je bewijzen dat je met ernstige emotionele en in een gevaarlijke situatie zat/zit, een buurman die je stalkt/ bedreigd, de conciërge van het gebouw had je hierover ingelicht. Het verzorgen, verblijven bij jouw en daarna het overlijden van je vader is te bewijzen. Je hebt je woning in bewaring gesteld van je ex. Volgens de regels van de meeste woningbouwvereniging mag je je huis in bewaring stellen, dit zelfs voor 1 jaar lang. Alleen had je dan wel de woningbouw in moeten inlichten. Dit is niet gebeurd omdat je in een verwarrende en emotionele noodsituatie zat/zit. Klopt dit?Zoja kun je morgen ochtend de woningbouwvereniging bellen en jouw situatie voorleggen/uitleggen..



Ik hoop dat de woningbouwver. begrip heeft voor jouw situatie en wie weet kunnen zij je doorplaatsen naar een andere woning wat mij het beste lijkt in jouw geval. Heel veel sterkte en laat ons weten wat de woningbouw besluit..TO zegt dat de woningbouwvereniging vrijdag haar gegevens heeft gecheckt en daarna een slotenmaker heeft gestuurd om de sloten te vervangen. Zoals je kunt lezen, heeft zij inmiddels al weer toegang tot haar woning.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voorzichtig zijn met wat je zegt als je morgen de woningbouwvereniging gaat bellen. Misschien heeft je ex het hele verhaal verzonnen en weet de woningbouw van niets. Je bent nu in je woning, je kan je ex vragen zijn spullen mee te nemen en te vertrekken en gaat je vanaf nu richten op een oplossing voor het probleem met de buurman.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:

Dit lijkt mij intimidatie, of mag een woningbouwver. chanteren?

Als de politie een crimineel oppakt, vertellen zij hem dat hij/zij het recht heeft om te zwijgen en zijn advocaat mag bellen.Het is het verhaal van de ex van TO, wat er werkelijk is gezegd of gebeurd zullen we nooit weten. Maar het lijkt me sterk dat een woningbouwbedrijf dergelijke chantage doet, ze hebben zich aan regels te houden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 05 oktober 2014 @ 13:04:

Ik zou voorzichtig zijn met wat je zegt als je morgen de woningbouwvereniging gaat bellen. Misschien heeft je ex het hele verhaal verzonnen en weet de woningbouw van niets. Je bent nu in je woning, je kan je ex vragen zijn spullen mee te nemen en te vertrekken en gaat je vanaf nu richten op een oplossing voor het probleem met de buurman.Woningbouw, is binnen geweest heeft foto's gemaakt van de spullen van de ex, constateerden dat er geen vrouwelijk spullen meer lagen
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
Dat jij het nou geen onderverhuur vind omdat je er geen geld voor vroeg, beetje dom van jezelf. Je had toch met je ex een overeenkomst dat hij 'tijdelijk' (nou vind ik 2 mnd echt niet tijdelijk) in jou huis mocht wonen en jij woonde er zelf gedurende dat moment niet? Let op: dat is nou onderverhuur.



En dat gedoe met je buurman en dat je vader in die periode is overleden (gecondoleerd) veranderd niets aan het bovenstaande verhaal. Als je toch geen geld vroeg kon je toch ook je vader verzorgen en niemand in jou woning laten wonen? Jou ex kan nu toch blijkbaar opeens toch wel ergens anders heen. Stond hij die 2 maanden dat jullie wel samenwoonden wel bij jou ingeschreven en wist de woningbouw daar vanaf? Ook dat is eigenlijk achteraf gelul, het is gebeurd.



Bereid je voor op de gevolgen van onderverhuur, want de woningbouw heeft mijn inziens gelijk en een sterke zaak.
Alle reacties Link kopieren
Echt.... Dit verhaal is zo wankel aan alle kanten dat ik niet snap dat er niet meer mensen achter hun oor krabben dat dit nep moet zijn....
TO het is een raar verhaal van je ex. Volgens mij moet de WBV een gerechtelijke procedure starten om de huurovereenkomst te ontbinden als er sprake is van onderhuur.

Zo te lezen is daar geen sprake van. Voor mij lijkt het erop dat jouw ex je een kunstje heeft willen flikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:fatalflower schreef op 05 oktober 2014 @ 13:12:

[...]





Woningbouw, is binnen geweest heeft foto's gemaakt van de spullen van de ex, constateerden dat er geen vrouwelijk spullen meer lagen



Hoe kom je aan die informatie? Dit heeft TO toch helemaal nergens geschreven? TO schrijft dat ze alle informatie over de woningbouw vooralsnog van haar ex heeft gekregen.



En hoe kan je zien of spullen "vrouwelijk" zijn? Hebben ze in haar onderbroekenladen staan graaien?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:tiesjes schreef op 05 oktober 2014 @ 13:41:

Echt.... Dit verhaal is zo wankel aan alle kanten dat ik niet snap dat er niet meer mensen achter hun oor krabben dat dit nep moet zijn....Jij ziet mij niet krabben
Ga in therapie!
Vrouwelijke spullen? Ik vrees dat ik dan binnenkort ook mijn huis uit word gezet .
Alle reacties Link kopieren




Stop gewoon een paar Zeemanstringetjes tussen je boxershorts, voor het geval dat.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 05 oktober 2014 @ 15:53:

Vrouwelijke spullen? Ik vrees dat ik dan binnenkort ook mijn huis uit word gezet .Morgen ff snel bij de hema wat goedkope make up halen voor het geval dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op 05 oktober 2014 @ 11:39:

[...]





Ach meid, gecondoleerd met het overlijden van je vader.



Het is wel essentiële aanvullende informatie voor de wbv. Het is een reden dat jij tijdelijk elders verbleef.



Je hebt in een paar maanden tijd met heftige situaties moeten dealen. Je bent momenteel te emotioneel om je hoofd koel te houden.



Julia, als ik je een advies mag geven. Kijk wie er in jouw omgeving geschikt is om morgen het woord voor je te voeren.



Pak de telefoon en bel diegene op. Misschien kan je er vanmiddag langsgaan. Spreek het door en dan morgenochtend verdere actie.



Sterkte. Een zware emotionele periode, ik kan mij dan voorstellen dat je gedachten niet echt bij je woning zijn en de rest. Inderdaad vraag je familie morgen even contact op te nemen met de WBV. Zelf zou ik eerst het juridisch loket bellen voor advies (dit is gratis) en daarna de WBV. Wat je buurman betreft, de conciërge en de WBV waren hierover al ingelicht. Het is allemaal onhandig wat er nu gebeurt, maar dat is nu eenmaal de wet. Onderverhuur is verboden. En de WBV kan niet anders dan dit aanpakken en dat is goed. In jouw geval zal er na een grondig gesprek en onderzoek van WBV wel goed komen. Dit is een uitzonderlijke situatie. Ik zou zeggen kalmeer en orden je gedachtes en vertel de WBV je situatie hoe die was en nu is. Je zegt dat de inboedel in je woning van jou is, dat je alleen persoonlijke dagelijkse spullen hebt meegenomen. Sterkte morgen
Alles is niets, Niets is alles
Alle reacties Link kopieren
quote:tiesjes schreef op 05 oktober 2014 @ 13:41:

Echt.... Dit verhaal is zo wankel aan alle kanten dat ik niet snap dat er niet meer mensen achter hun oor krabben dat dit nep moet zijn....Trollhinten is verboden, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. TO kan nu in het huis, ex is met noorderzon vertrokken... zijn zijn spullen er dan nog of niet? Lekker onduidelijk. Zo ja, flikker ze lekker in de container zou ik zeggen. Lol. Maar personen die 1 topic openen met een zeer vreemde situatie, daar geloof ik zelf geen hout van.
quote:chocolol schreef op 05 oktober 2014 @ 16:21:

[...]





Trollhinten is verboden, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. TO kan nu in het huis, ex is met noorderzon vertrokken... zijn zijn spullen er dan nog of niet? Lekker onduidelijk. Zo ja, flikker ze lekker in de container zou ik zeggen. Lol. Maar personen die 1 topic openen met een zeer vreemde situatie, daar geloof ik zelf geen hout van.



Ik wel, woningcorporaties kunnen zeer slordig zijn. Een kennis van mij werd ook van onderhuur beschuldigd. Een buurvrouw had gebeld omdat ze hem 'nooit' zag en er was opeens een vreemde mevrouw in zijn flat. Hij zorgde voor zijn ex die zwaar ziek is en ging 's ochtends vroeg de deur uit en kwam er 's avonds weer laat in.



In de tussentijd had een vriendin die in nood zat en bij hem logeerde. Resultaat; de woningcorporatie die vond dat ze alle redenen had om hem op straat te zetten. Zonder dat ze wederhoor toepaste.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 05 oktober 2014 @ 16:21:

Trollhinten is verboden, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. TO kan nu in het huis, ex is met noorderzon vertrokken... zijn zijn spullen er dan nog of niet? Lekker onduidelijk. Zo ja, flikker ze lekker in de container zou ik zeggen. Lol. Maar personen die 1 topic openen met een zeer vreemde situatie, daar geloof ik zelf geen hout van.





Er is een probleem van TO. Zij is bang voor de buurman die stalkt en bedreigd. Daar heeft haar WBV en de conciërge weet van en zij erkennen dat. TO heeft daarnaast voor haar vader gezorgd en die is overleden.

Dit is te achter halen. TO heeft kort samen gewoond met ex, TO zegt dat zij niet meer door een deur met ex kan/wil. TO verblijft bij famile/verbleef bij haar vader om hem te verzorgen (tot aan zijn overlijden). WBV komt controleren en concludeert op basis, dat kleding en persoonlijke verzorging producten van TO niet aanwezig zijn dat er onderverhuurt is. TO betaalt de huur en komt regelmatig haar post halen.

TO, zover ik het begrijp had de afspraak dat hij in haar woning kan verblijven tot hij zelf wat vindt. Ex is bang dat hij een boete krijgt en zijn spullen kwijt is en zegt wat de WBV wil horen.



Wat valt er niet te geloven?
Alles is niets, Niets is alles
Een wbv vervangt geen sloten wegens onderhuur zonder procedure, echt niet. Of TO liegt hier een verhaal aan elkaar, of ex liegt TO voor en dan is zij ook nog eens heel warrig.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 05 oktober 2014 @ 11:13:

Twee maanden is een lange tijd.



Face it, het spel is uit. Je hebt je huis onderverhuurd aan je ex, jij woonde zelf ergens anders en de woningbouw is erachter gekomen. Je bent tegen de lamp gelopen. Jammer, maar helaas.



En dat je bang bent voor de buurman is geen reden voor onderhuur.

Ze is idd tegen de lamp gelopen want je neem echt niet ál je spullen meer.

Verder is angst wel een goede reden hoor, maar dan wel gewoon in overleg met de verhuurder.
Alle reacties Link kopieren
Julia, stond je ex ingeschreven bij jouw woning toen jullie de eerste twee maanden samen woonden?



Want zodra iemand bij je in komt wonen, moet diegene ook op de woning worden ingeschreven. Dus indien je dat niet hebt gedaan heeft hij voor de WBV 4 maanden 'onterecht' daar gewoond.



Maar eerlijk gezegd vind ik het een heeeeul vreemd verhaal. Als je in staat bent dit verhaal zo verzinnen dan zit er een steekje bij je los, maar het verhaal klopt van geen kant. Ik denk daarom dat je ex een onzinverhaal heeft verzonnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op zondag 05 oktober 2014 16:21 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="tiesjes in "Beschuldigd van onderhuur"" class="messagelink">tiesjes schreef op 05 oktober 2014 @ 13:41</a>:</b>

Echt.... Dit verhaal is zo wankel aan alle kanten dat ik niet snap dat er niet meer mensen achter hun oor krabben dat dit nep moet zijn....</div></blockquote>Trollhinten is verboden, maar ik snap helemaal wat je bedoelt. TO kan nu in het huis, ex is met noorderzon vertrokken... zijn zijn spullen er dan nog of niet? Lekker onduidelijk. Zo ja, flikker ze lekker in de container zou ik zeggen. Lol. Maar personen die 1 topic openen met een zeer vreemde situatie, daar geloof ik zelf geen hout van.



Ik trolhint niet ik geloof er gewoon geen bal van omdat er weinig van het verhaal klopt...

Bovendien als het verhaal ergens waar is dan woonde ze dus zelf niet daar maar haar ex... Dan verhuur je toch onder?? Je kan er wel samen wonen maar je kan er geen kleding/spullen laten liggen omdat het te klein is maar was van plan om er samen met een vriendin te gaan wonen?? Daar gaat het bij mij al mis qua geloofwaardig...

Woningbouw laat sloten vervangen maar na 1 belletje mag je weer naar binnen..... Huh? Ex onvindbaar maar wel hele verhalen....
Alle reacties Link kopieren
En TO, al gebeld?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe ging het vandaag?

Heb je contact gehad met een rechtswinkel?

Heb je gesproken met de wbv?
Ben ook benieuwd naar vervolg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven