Smoezenlijst voor vrouwen die bij foute mannen blijven...

06-10-2014 22:04 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geïnspireerd door de smoezelijst voor vreemdgaande mannen, presenteer ik jullie bij dezen de smoezenlijst voor vrouwen die maar niet weggaan bij een foute man, zelfs als haar kinderen eronder lijden.



Aanvullingen zijn welkom!



Edit: ik zie dat er elders op het forum discussie is ontstaan over de definitie van een 'foute man'. Ik heb me in deze lijst vooral gericht op het type man dat niet helemaal lijkt te sporen: achterdochtig, jaloers, agressief, paranoïde, geestelijk mishandelend, grensoverschrijdend, isolerend. Want dat is waar ikzelf ervaring mee heb. Uiteraard zijn er ook genoeg vrouwen die maar geen afscheid kunnen nemen van een notoire vreemdganger of manslut en die daardoor steeds 'misbruikt' worden voor seks. Beide soorten lijken me giftige relaties/verhoudingen opleveren en beide soorten zeggen m.i. iets over het zelfrespect van de betrokken vrouw. Daarom zijn smoezen van beide soorten hier welkom.



Smoezenlijst voor vrouwen die maar aan foute kerels blijven plakken:

Ik kan niet zomaar weg, dan slaat hij het huis kort en klein en wordt het onverkoopbaar.Je broertje en zusje zijn net gesetteld op hun nieuwe school.Je broertje zit in zijn examenjaar.Je zusje zit in haar examenjaar.Dan doet hij de hond iets aan.Ik kan niet zomaar verhuizen, ik zit met m'n werk.Dan doet hij de cavia's wat aan.Het gaat nu beter hoor, echt! We hebben laatst weer een goed gesprek gehad.Ik heb niet genoeg geld om te verhuizen (erfenis van bijna 70k gehad).Al mijn geld zit in het huis (niet).Nee maar nú gaat het goed, ik ben laatst zelfs met een vriendin weggeweest en hij zeurde er niet over.Ik ga nu echt weg. Hij krijgt geen herkansing. Ik herhaal, hij krijgt GEEN herkansing.Hij heeft een moeilijke jeugd gehad.Hij is zo ziek, als ik nu wegga krijg ik z'n familie over me heen.We hebben veel gepraat en gehuild en besloten dat we het nog één kans geven.We hebben een contract opgesteld dat hij me nooit een haar krenkt, als hij dat wel doet is het uit (net als al die andere keren dat het uitging, zeker).Hij geeft het niet toe, maar hij begrijpt best waar ik moeite mee heb.Hij heeft beloofd dat hij nu ook meer gaat doen in het huishouden.Naar een psycholoog? Ja, ik ben bij een man geweest die met magneetjes goochelt en dat heeft me hele belangrijke inzichten gegeven.App mij maar niet, als hij dat ziet is het hommeles.Ik hou denk ik toch wel een soort van hem, hoor.Ik wacht eigenlijk tot hij een andere vrouw vindt, dan kom ik veel makkelijker van hem af (echt gehoord).Zolang kan het niet meer duren voor hij doodgaat, dat scheelt veel gedoe (ook echt gehoord).Waar moet ik heen dan, ik heb bijna geen vriendinnen meer (nee, omdat hij niet wil dat je met ze afspreekt).Hij wist niet beter, zijn vader deelde ook wel eens een mep uit.Maak je om mij maar geen zorgen hoor, ik sta mijn mannetje.Het liefste zou ik weer aan de kust gaan wonen... Maarja, ik heb hier een huis en werk.Ik wacht liever tot hij zelf weggaat, anders moet ik steeds ogen in mijn rug hebben.Ja, sinds jullie uit huis zijn is onze relatie stukken beter, ik kan hem eindelijk aanpakken.Ik heb hem een ultimatum gesteld en dit keer gaat hij zich er écht aan houden.Tja meis, ik ben gewoon hondstrouw, ik kan er ook niks aan doen…Als ik dit vooraf geweten had, was ik nooit iets met hem begonnen.Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk sparen om jullie een bedrag te geven als je een huis gaat kopen en een verhuizing kost zoveel (gebruik het in godsnaam voor jezelf mens).Ik ben nú zover dat ik denk: buigen of breken.Alle buren weten ook al dat we uit elkaar gaan.Nee, nu is het echt klaar.Ik zat te denken, we zijn binnenkort 12,5 jaar samen, zullen we dat vieren?Zijn zoon is een schat en die kan er ook niks aan doen.Sinds hij geen alcohol meer drinkt gaat het stukken beter, echt!Ja die ene nare bui laatst... Ik denk dat hij toch weer iets had gedronken want hij was met een collega.Als ik niet naast hem in bed ga liggen gaat hij pas écht moeilijk doen hoor.Hoor eens, er liggen al logeerspullen bij je broer, dus als zijn gedrag me niet aanstaat ben ik zó weg.Ik heb nu even geen werk, dat is niet ideaal om te verhuizen.Nou nou nou, een blijf-van-mijn-lijf-huis is ook wel weer een beetje overdreven...Nee onze relatie is verre van ideaal, maar het gaat al zoveel beter dan vijf jaar geleden.Wij zijn een team, je broertje, zusje, jij en ik. Daar komt niemand tussen (behalve een onberekenbare agressieve minkukel).Het zou makkelijker zijn als hij en jij niet zo'n hekel aan elkaar hadden.Hij voelt zich ook helemaal niet lekker met die chronische ziekte.Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben.Ik ben me langzaam aan het losweken, met dit soort mannen heeft dat tijd nodig.Als het goed gaat is hij best gezellig hoor!Ik wil jou er eigenlijk ook helemaal niet mee lastigvallen, maar...Aanvullingen door de forummers:Maar, .......ik houd van hem (diepe snik).Morgen wordt alles beter.Maar hij is mijn soulmate.Hij kan soms zo vreselijk lief zijn, dat ik er weer in geloof...Ik kan niet alleen zijn.Als we op vakantie zijn geweest wordt alles beter.Maar ik ben bang dat ik nooit meer iemand vindt met wie het zoooo klikt..Maar ik heb kinderen met hem, kan toch niet zomaar weg gaan...?Hij is vast overspannen, heeft even zijn tijd nodig.Zoveel jaar gooi je nu een keer niet zomaar weg (echt wat betekent dat nu eigenlijk? Wat wordt er weg gegooid dat bewaard had moeten blijven?)Maar als hij geen bui heeft gaat het zo goed en is hij mijn beste vriend.Hij heeft zo'n spijt en hij kan niet zonder mij.Hij heeft me nodig anders redt hij het niet.Ik moet hem gewoon ook niet boos maken dan doet hij dit niet.Wat ben ik zonder hem? Ik red het niet alleen.Ja ik weet wel dat dit niet kan maar hij heeft ook echt zijn goede kanten.Als ik zwanger van hem word dan verandert hij vast.Hij doet zijn werk ook naar behoren hoor, en dat kost hem ook veel energie.Niemand is perfect. Iedereen maakt wel eens een fout. Hij dus ook.Ach overal is wel wat. Denk je nou echt dat andere huwelijken zoveel beter zijn?Zijn collega,s praten ook op hem in, dat weet ik zeker!Wat zullen in hemelsnaam de buren dan wel niet denken?Nou, laten we alles maar goed houden he?Hij heeft nu echt spijt van dat blauwe oog dat hij mij geslagen heeft, want hij heeft me huilend een gouden ring gegeven.Hij heeft het al zo moeilijk, en ik ben bang dat hij zichzelf iets aandoet als ik weg ga.Hij kan echt niet voor zichzelf zorgen, nu kan ik daar op letten.Als hij alleen is, houdt niemand in de gaten of hij geen gekke dingen doet.Ik moet maar eens nadenken over mezelf en waarom ik hem zo boos maak.Als ik me maar wat meer aanpas, doet ie het vast niet meer..Hij zegt dat niemand anders hem zo boos maakt en hij tegen anderen wel normaal kan doen.. dus moet het wel aan mij liggen.Als ik maar lief genoeg ben, gaat hij wel inzien dat hij dit niet meer moet doen.Ik kan hem vast veranderen..Maar ik heb ook veel aan hem te dankenMijn ouders zijn ernstig ziek / te oud, die kunnen zulke slechte berichten niet aan(nu)Ik weet zeker dat ik binnenkort sterk genoeg ben om hem te verlaten, nu ben ik er nog niet klaar voor.Hij is het beste wat ik kan krijgen.Ik verdien niet beter.Maar in het begin was hij zo lief, ik weet dat hij het in zich heeft.Misschien moet ik me niet zo aanstellen.Ach, overal is wel wat.De man van tante Jannie is ook geen makkelijke, hoor.Wie zegt dat ik het alleen beter krijg.Ik heb beloofd: in voor en tegenspoed.Toen mijn vader met pensioen ging kregen mijn ouders een goed huwelijk (nadat het al jaren niet goed ging) dus dat gaat met ons ook gebeuren.Hij is niet echt agressief hoor, alleen als hij manisch is.Onze band gaat zo diep. Alleen ik kan hem zo boos maken. We hebben nu een keer grote pieken en diepe dalen. Een passionele relatie is het.Wij zijn soulmates en die halen het slechtste in elkaar naar boven.Ik snap ook ergens wel dat hij zo boos wordt hoor.....Nee, bij ons is het anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zsm de andere opmerkingen ook toevoegen, forum nu mobiel. Bedankt voor de aanvullingen!!
Alle reacties Link kopieren
Lijst is aangevuld en disclaimer toegevoegd. Ik ga aan de arbeid, later meer! Nieuwe smoezen zijn welkom.



Als de lijst veel langer wordt, open ik een nieuw topic en plaats ik de lijst in de eerste reactie, zodat we niet zo hoeven scrollen steeds. Even afwachten of daar behoefte aan is.
Alle reacties Link kopieren
Hij zorgt altijd zo goed voor ons.

.

En:ach...hij maakt zich ook wel bezorgd, moet toch haast?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Onze bedoelingen zijn alleen anders, ..maar we willen allebei anders hoor!

.

Foutje....maar we willen allebei hetzelfde hoor!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
In voor en tegenspoed...alleen we hebben de wind niet mee, veel teleurstellingen.

.

En de meest erge van alle uitspraken..

Ben je gek!,.tuurlijk gaat hij niet vreemd.!!

Daar kan ik nou zo boos om worden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Ik vind het nogal wat om dat soort dingen 'smoesjes' te noemen.



En het is wat mij betreft een raar geformuleerde lijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er de vinger maar niet op, maar ik ben zo verdrietig.

.

Lieve hemel TO, ik kan er wel 100 bedenken, dingen die ik ooit zelf eens zei, zo ontkennend, als je dan bent...

Je wilt de waarheid niet horen, aan horen.....je kunt het in je geest niet aan.

Verdrietig...als ik aan alles weer terug denk zelf.

Maar gelukkig is het voor mij 9 jr geleden..maar als ik dit dan allemaal weer lees, dan springen werkelijk de tranen weer in mijn ogen...voelen mannen wel ''onze verbintenis''?

Ik vraag het me soms nog steeds af...ik lees veel, maar krijg het antwoord maar niet, een antwoord heb ik wel, en dat is dat een man een emotionele band moet hebben bij een vrouw..want anders zal hij altijd bij je weglopen.



Mischien is dat wel zo.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 07 oktober 2014 @ 10:51:

Ik vind het nogal wat om dat soort dingen 'smoesjes' te noemen.



En het is wat mij betreft een raar geformuleerde lijst.



Hoezo, Thordis?



In mijn persoonlijke geval waren dit uitvluchten van mijn moeder om niet weg te hoeven bij haar vriend, die absoluut niet deugde. Smoesjes, omdat ze op heldere ogenblikken echt wel toegaf dat dit allemaal niet in de haak was en uitmaken de enige logische optie was. Smoesjes, omdat dit allemaal geen échte redenen waren, maar bij elkaar geraapte uitvluchten om niet onder ogen te hoeven zien welke boodschap er werkelijk onder zat: ik ga niet weg (om wat voor zieke reden dan ook).



En smoesjes, omdat ze ons (de kinderen) ermee aan het lijntje hield en de indruk wekte dat er verbetering in aantocht was. Nog even wachten op dit. Nog even hopen op dat. Nog even hard werken voor zus en sparen voor zo.



Als ze vanaf moment 1 duidelijk was geweest (nee, ik ga niet bij hem weg, punt) had ik al veel eerder als puber mijn eigen plan kunnen trekken en uit huis kunnen gaan. Door deze onzinredenen verpest ze haar eigen leven, maar dat van ons ook.



Dus ja, smoesjes dekt voor mijn gevoel wel de lading. Ik voel me erg beetgenomen dat ik er al die tijd in ben getrapt. Ze was nooit van plan om te gaan. En omdat ze wist dat dat eigenlijk niet oké was, kregen wij een fopspeen om op te sabbelen. In de vorm van duizenden smoesjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 07 oktober 2014 @ 11:10:

Ik krijg er de vinger maar niet op, maar ik ben zo verdrietig.

.

Lieve hemel TO, ik kan er wel 100 bedenken, dingen die ik ooit zelf eens zei, zo ontkennend, als je dan bent...

Je wilt de waarheid niet horen, aan horen.....je kunt het in je geest niet aan.

Verdrietig...als ik aan alles weer terug denk zelf.

Maar gelukkig is het voor mij 9 jr geleden..maar als ik dit dan allemaal weer lees, dan springen werkelijk de tranen weer in mijn ogen...voelen mannen wel ''onze verbintenis''?

Ik vraag het me soms nog steeds af...ik lees veel, maar krijg het antwoord maar niet, een antwoord heb ik wel, en dat is dat een man een emotionele band moet hebben bij een vrouw..want anders zal hij altijd bij je weglopen.



Mischien is dat wel zo.



Wat verdrietig om te lezen lieverd.



Maar wat fijn dat het in elk geval voorbij is!
Alle reacties Link kopieren
Hij bedoelt het niet zo.



Ik ben ook geen makkelijke.



Hij heeft veel stress op zijn werk.



We hebben een goede relatie, maar..... Die zie ik de laatste tijd ook veel voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op een dag gestopt met hopen dat hij zou veranderen en heb het aanvaard (maar zich intussen wel nog steeds haast wekelijks druk om hem maken d.m.v. geschreeuw -en hij neemt dat natuurlijk nog niet eens serieus, lacht er zelfs om-... aanvaard mijn voeten)



Dat zijn keuzes die je maakt ( )



Als hij niet wil meewerken (scheiding) mag hij nog twee jaar met het huis doen wat hij wil (maar hij doet intussen al zo'n 10 jaar wat hij wil sinds hij maar op haar zak teert en nooit rekening met haar houdt)
Alle reacties Link kopieren
"Maar hij is zo lief voor de kinderen"

"Ik weet niet hoe ik moet tanken"

"Ik heb geen rijbewijs"

"Ik ga bij hem weg zodra ik mijn rijbewijs heb"

"Ik moet nog even wachten tot ik wat meer zekerheid op het werk heb (na al tien jaar een flexcontract gehad te hebben"

"Als ik nu wegga kan hij zijn studie niet afmaken en dat is dan mijn schuld"

"Hij kan zich niet redden in zijn eentje"

"Hij heeft me al drie weken niet aangeraakt"

"Hij is naar een psycholoog geweest en die zei ook dat het aan mij lag"

"Alles staat op zijn naam"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven