Op vakantie naar Ibiza...

06-10-2014 10:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ik vind het doodeng Vooral omdat ik voor het eerst echt alleen ga. Ik ga 2 weken ongeveer. Waar een week joga tussen zit. De 1ste 3 dagen zit ik dus alleen vanwege goedkopere vlucht.



Nu vind ik het vooral eng om alleen op een vreemd vliegveld aan te komen en dan maar moet uitzoeken hoe ik bij het hotel kom. Tuurlijk er rijden heus bussen en een taxi is ook zo geregeld. Ik kom ´s ochtends aan en ik kan pas om 14.00 uur inchecken.



Komt allemaal vast wel goed, maar nouja..ik vind het gewoon eng dus !!
Alle reacties Link kopieren
Dan neem je een taxi, ga je naar je hotel, vraag je of je je bagage daar mag droppen (hebben ze vaak een aparte ruimte voor) en pak je je boek uit je tas. Je loopt naar het strand of een terrasje, gaat zitten en besteld wat te eten en te drinken.



Je leest, kijkt mensen, eet en drinkt tot het tijd is om in te checken.



En 's avonds doe je het weer.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heel soms alleen voor werk op pas: de leukste reisjes. Juist omdat je alleen bent ontmoet je allerlei mensen, sta je meer open. Lekker boek mee, drankje heerlijk, geniet!
Alle reacties Link kopieren
spannend hoor, veel plezier.

En je bent vast helemaal trots op jezelf als je alles in je eentje voor elkaar krijgt.
Kan me heel goed voorstellen dat het spannend is!

Maar ik durf te wedden dat je het zo ontzettend lekker gaat hebben saar!. Wat himalaya ook zegt boek pakken en naar terras! Hele goeie! Ga gelijk genieten. Koffers kan je altijd wel ergens dumpen. Nooit gaan denken. Ooh wat ben ik alleen en ik mis thuis. Dan verpest je alleen maar je vakantie.

Als ik de kans heb lijkt het me heerlijk om alleen te gaan. Bepalen wanneer je zelf opstaat. Wat je doet met ontbijt. Wanneer jij een boek gaat lezen of wat te drinken haalt!

Iedereen kan daar lijkt mij engels. Dus vraag gewooon aan een taxi of buschaffeur welkr kant je op moet. Blijf rustig en nuchter dan kom je overal! ;)

Geniet ervan en veel plezier!
Stop je bikini in je handbagage zodat je je kunt omkleden zodra je er bent en lekker aan 't zwembad kunt gaan liggen voor je op je kamer kan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ben zeker van plan om te gaan genieten. Als ik er eenmaal ben komt het allemaal wel goed. En idd koffers ergens dumpen, boek mee op het terras, mensen kijken. Het is daar nu ieder geval een stuk warmer dan hier, dat is ook wel een erg lekker vooruitzicht.



Het is ook niet dat ik bang ben om alleen te zijn en thuis ga missen. Het is meer het helemaal alleen zijn in een voor mij onbekend land.
Alle reacties Link kopieren
O ja dat is een goeie elninjoo, bikini in handbagage !
Alle reacties Link kopieren
Bereikbaarheid



Vanaf het vliegveld vertrekken er drie buslijnen. Daarnaast kan je er ook voor kiezen een taxi te nemen of een auto te huren vanaf het vliegveld.



Route 10

Stops: o.a. vliegveld, Ibiza bus station, ferry port van Formentera, de haven en San Jorge

Prijs: € 4,30

Naar het vliegveld: elke 30 minuten tussen 7:00 en 23:30 (1 november t/m 1 april) en elke 20 minuten tussen 6:00 en 00:00 (van 2 april t/m 31 oktober)

Naar Ibiza: elke 30 minuten tussen 7:20 en 23:50 (van 1 november t/m 1 april) en elke 20 minuten tussen 6:20 en 0:20 (van 2 april t/m 31 oktober)

Tip: in juli en augustus gaat de bus iets frequenter, namelijk om de 15 minuten



Route 9

Stops: o.a. vliegveld, San José en het resort San Antonio

Prijs: € 4,00

Naar het vliegveld: elk heel uur tussen 7:00 en 0:00 (juni en september) en elk heel uur tussen 7:00 en 2:00 (juli en augustus)

Naar San Antonio: elk heel uur tussen 8:00 en 1:00 (juni en september) en elk heel uur tussen 8:00 en 3:00 (juli en augustus)

Let op: deze lijn rijdt alleen van 1 juni t/m 30 september



Route 24

Stops: o.a. vliegveld en het resort Santa Eulària en Cala Nova

Prijs: € 4,00

Cala Nova – vliegveld: 07:00, 09:00, 11:00, 13:00, 16:00, 18:00 en 20:00

Santa Eulària – vliegveld: 07:20, 09:20, 11:20, 13:20, 16:20, 18:20 en 20:20

Vliegveld – Santa Eulària – Cala Nova: 08:00, 10:00, 12:00, 14:00, 17:00, 19:00 en 21:00

Let op: deze lijn rijdt alleen van 1 juni t/m 30 september



Taxi

Plaats: voor de ingang/uitgang vliegveld

Prijs: starttarief € 3,25 en prijs per kilometer € 0,98 (dagtarief) en € 1,20 (nachttarief)

Tijden: dagtarief van 7:00 t/m 21:00 en zaterdagen tot 15:00. Alles hierbuiten en feestdagen worden tegen het nachttarief berekend

Let op: er wordt € 1,65 extra berekend voor een rit naar en van het vliegveld
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt blijfgewoonbianca, daar kan ik wel wat mee !

Nu met dit vieze weer buiten krijg ik er wel steeds meer zin in om de zon op te gaan zoeken. Is daar nu iets van 25 gr
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-06-2015 22:40
Reden: Spam
% gewijzigd
Doe leuke dingen & geniet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven