Help... Interactieve tv van KPN en scartkabel...

01-12-2013 18:59 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat er hier iemand zit met iets meer technische kennis dan ik (ja echt, iets meer is al genoeg )...



Ik heb een oude televisie zonder HDMI aansluiting. Nu heb ik net helemaal zelf interactieve tv geïnstalleerd en hij doet het! Omdat ik geen HDMI aansluiting heb, heb ik de decoder van itv aan moeten sluiten op de tv met de scartkabel. Nu wil ik eigenlijk ook m'n dvd-speler aansluiten, maar ik weet niet hoe! Heb namelijk maar 1 scart aansluiting op m'n televisie...



Nu zou ik dus als ik dvd wil kijken, steeds die scartkabel van de decoder eruit moeten halen en op m'n dvd speler aansluiten.. Denk ik dan... Maar misschien is er wel een hele handige andere oplossing die ik dus niet ken?



Ofwel: help!!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan verdeelstekkers, misschien bij een bouwmarkt of een elektronicazaak.
verba volant, scripta manent.
http://www.hissink.nl/contents/nl/d406.html
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe tv kopen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een verdeelstekker erop zitten. Kost een paar euro bij de Gamma.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 01 december 2013 @ 19:02:

Nieuwe tv kopenUh enge reactie dit
Alle reacties Link kopieren
Zitten er niet toevallig TWEE SCART-stekkers achterop je Decoder? Dan staat er meestal VCR en TV bij. Plug je DVD in de VCR-plug en klaar!

Als je dan DVD wilt kijken moet je je decoder uitzetten of op zijn eigen ingang en dan geeft ie je DVD-signaal door aan de TV.
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite2013 schreef op 01 december 2013 @ 19:05:

[...]





Uh enge reactie ditof misschien gewoon als grapje bedoeld... maar je mag er mee doen wat je wil hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 01 december 2013 @ 19:02:

http://www.hissink.nl/contents/nl/d406.htmlHeb ik ook ooit gehad, werkt wel hoor, maar vond wel dat er wat extra ruis optrad.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 01 december 2013 @ 19:05:

[...]





of misschien gewoon als grapje bedoeld... maar je mag er mee doen wat je wil hoor.Oh leuke humor!
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite2013 schreef op 01 december 2013 @ 19:08:

[...]





Oh leuke humor!







Alle reacties Link kopieren
Je kan gelukkig wel om mij lachen
Alle reacties Link kopieren
quote:snowwhite2013 schreef op 01 december 2013 @ 19:13:

Je kan gelukkig wel om mij lachenIk zie dat je het laatste woord wil hebben, prima hierna zal ik niet meer reageren hier
Als ik heel eerlijk ben, Yavanna's reactie is niet zo gek hoor. Als die kabels die extra nodig zijn om optimaal te kunnen genieten van HDMI, je hebt gewoon kwaliteitsverlies. Maar, het is een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat zijn jullie snel!



@ Yavanna; nieuwe tv zat ik ook al aan te denken idd, maar hij is verder gewoon nog echt prima.. En die op m'n slaapkamer ook, dus kan deze ook niet echt naar de slaapkamer verhuizen ofzo. Kán natuurlijk wel, maar vind t eigenlijk gewoon zonde (zuinigerd ben ik )



@lulletjerw; helaas nee, maar 1 scart aansluiting op de decoder ook.. Vandaar mijn hulpkreet!



@ de rest; fijn , er bestaan dus verdeelstekkers!! Bestaat er ook iets om van mijn HDMI-loze tv een tv met HDMI aansluiting te maken ofzo (met t risico dat ik mezelf nu compleet belachelijk maak met deze vraag... Ik ben echt zo technisch als een kanarie...)?
Alle reacties Link kopieren
quote:raio schreef op 01 december 2013 @ 19:50:

Jeetje wat zijn jullie snel!



@ Yavanna; nieuwe tv zat ik ook al aan te denken idd, maar hij is verder gewoon nog echt prima.. En die op m'n slaapkamer ook, dus kan deze ook niet echt naar de slaapkamer verhuizen ofzo. Kán natuurlijk wel, maar vind t eigenlijk gewoon zonde (zuinigerd ben ik )



@lulletjerw; helaas nee, maar 1 scart aansluiting op de decoder ook.. Vandaar mijn hulpkreet!



@ de rest; fijn , er bestaan dus verdeelstekkers!! Bestaat er ook iets om van mijn HDMI-loze tv een tv met HDMI aansluiting te maken ofzo (met t risico dat ik mezelf nu compleet belachelijk maak met deze vraag... Ik ben echt zo technisch als een kanarie...)?



Nee, dat zou compleet zinloos zijn.

Jouw tv geeft dat formaat niet weer. Die mogelijkheid is er dus ook niet.

Soms is er wel iets van een combi met een pc monitor kabel en hdmi. Beetje wazig.



Heb je toevallig wel een ingang met drie kleuren, waar je plugjes in kan doen?

Dan kun je heel simpel 1 scart vervangen met een scart waarbij je aan het uiteinde geel wit en rood hebt.
Alle reacties Link kopieren
@tomatensaus, die ingang heb ik idd, maar zit de spelcomputer in...



Ik weet t, ik wil nogal veel op zo'n oud televisietje, maar vroeg me gewoon af of er makkelijke oplossingen zouden bestaan.. Zo'n verdeelstekker zal ook wel zorgen voor ruis wanneer ik gewoon itv kijk, of valt dat nog mee? Misschien toch het handigst om te wisselen tussen aansluiten op dvd speler en itv decoder.. Tot ik een nieuwe tv koop ooit
Alle reacties Link kopieren
quote:raio schreef op 01 december 2013 @ 20:25:

@tomatensaus, die ingang heb ik idd, maar zit de spelcomputer in...



Ik weet t, ik wil nogal veel op zo'n oud televisietje, maar vroeg me gewoon af of er makkelijke oplossingen zouden bestaan.. Zo'n verdeelstekker zal ook wel zorgen voor ruis wanneer ik gewoon itv kijk, of valt dat nog mee? Misschien toch het handigst om te wisselen tussen aansluiten op dvd speler en itv decoder.. Tot ik een nieuwe tv koop ooit



Ik had destijds ook problemen ja, met de verdeelstekker.

er zijn trouwens van die rood wit geel ook stekkers die dan weer een ingang hebben. Dan kun je er geloof ik ook twee apparaten op zetten.

Misschien dat dat beter werkt.

Maar zo'n verdeel stekker kost ook niet veel, het valt gewoon te proberen!



(als je een nieuwe tv koopt, neem 4 hdmi ingangen Bij 3 kwam ik er op een gegeven moment 1 te kort en zat ik met een switch.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de decoder met die rood-wit-gele kabeltjes aan gesloten op de tv, waardoor de dvd speler gewoon op de scart kan. Kan dit niet bij jou? (Ik heb ook kpn)
Alle reacties Link kopieren
Zou opzich kunnen helenn, maar in die aansluiting in de tv zit de spelcomputer.. En om die er nou steeds uit te halen is net zo'n gehannes als de scartkabel wisselen.. Ik ga denk ik gewoon zo'n verdeelstekker proberen..



@tomatensaus; 4 HDMI ingangen?? Wist niet eens dat dat bestond ! Wat kun je daar nog meer inpluggen dan, behalve zo'n decoder?? (Heel eerlijk gezegd weet ik niet eens precies wat HDMI inhoudt.. Ik dacht iets met beter beeld ofzo.....)
Alle reacties Link kopieren
quote:raio schreef op 02 december 2013 @ 12:28:

Zou opzich kunnen helenn, maar in die aansluiting in de tv zit de spelcomputer.. En om die er nou steeds uit te halen is net zo'n gehannes als de scartkabel wisselen.. Ik ga denk ik gewoon zo'n verdeelstekker proberen..



@tomatensaus; 4 HDMI ingangen?? Wist niet eens dat dat bestond ! Wat kun je daar nog meer inpluggen dan, behalve zo'n decoder?? (Heel eerlijk gezegd weet ik niet eens precies wat HDMI inhoudt.. Ik dacht iets met beter beeld ofzo.....)



Ja je hdmi vervangt je scart. hdmi laat de resolutie door die je decoder uitzend. Tegenwoordig zijn de tv's vaak full hd 1080p.

1920x1080

Je digitale tv vaak 1080 i. (minder) Het wordt dus nog niet volledig benut.

Ik heb er een ps3, een media streamer, een surround set en een ontvanger aan.



Een verbeterde beeldkwaliteit krijg je niet door de kabel, maar door de apparatuur.
Alle reacties Link kopieren
Spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2014 22:14
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spam
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven