Ik wil een schoonmaakster

09-10-2014 23:25 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier een schoonmaaksters? Hoe vaak komt ze? En is het aan te raden, met andere woorden, merk je echt een positief verschil?



Ik trek dit huishouden niet. Ik haat t eigenlijk. Vandaar mijn vragen.
quote:proudmammie schreef op 10 oktober 2014 @ 16:55:

[...]





Tijd voor salarisverhoging.

Je bent tevreden over haar en ze krijgt maar een tientje in het uur? Vind ik echt onderbetaling."



Ik moet je eerlijk bekennen dat ze een hoop erbij krijgt, als ik wat leuks zie voor haar kleine dan koop ik dat, als haar auto gemaakt moet worden of APK dan doet m'n man dat voor free (hij heeft een eigen garage). Kaarten voor concerten waar ze graag naar toe wil maar net even geen budget die regel ik voor haar. En soms heb ik jet niet gepast dan rond ik het af naar 50 en verjaardagen en kerst krijgt ze een cadeau of extra geldAh, dat is lief van je. In feite betaal je haar dan meer dan dat tientje. Nu weet ik wel dat er meer vrouwen zijn die een tientje krijgen, maar vind het altijd zwaar onderbetaald. Zo te lezen valt dat bij jou genoeg mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 10 oktober 2014 @ 10:05:

[...]





Nou, ik heb ooit de lijst van een thuiszorgorganisatie onder ogen gehad en toen heb ik me wel in mijn koffie verslikt.



Zij mogen bijvoorbeeld geen ramen wassen, maar moeten wel maandelijks alle deuren afnemen. Schiet mij maar lek.

Alles boven ooghoogte mogen ze niet doen, en zwaar tillen ook niet.



Ik werk voor mezelf. Ik doe gewoon alles. Maar ik bespreek ook mijn grenzen, en altijd al in het kennismakingsgesprek.

Zo heeft mijn moeder me ooit gevraagd om een zonnescherm schoon te maken. Op een trapje op het balkon. Dat heb ik niet gedaan. Eerder genoemde mevrouw X wilde een keer dat het stoepje geschrobt werd, in november, windkracht 9 ofzo. Het regende horizontaal, ja dag, dat stoepje doe je maar lekker zelf.



Zoek naar iemand met wie het gewoon lekker klikt. Dat maakt het voor jou makkelijker om iets te vragen en voor haar makkelijker om dat niet als kritiek op te vatten. Sommige dingen zie ik gewoon niet. Stel, het is herfstig buiten, en donker. Ik kijk rond, constateer dat het niet echt vies is en geef de keuken extra aandacht. Een dag later schijnt een laagstaand zonnetje naar binnen en jij denkt; ooooooooooooooooooh.... mijn rámen... jemig.

Als het niet klikt, heb je de neiging om te denken dat de hulp dat toch had moeten zien. Als het wel klikt, zeg je de volgende keer gewoon; goh, de zon scheen door de ramen, die zijn me toch vies, zou je ze vandaag mee willen pakken?



En aan het einde van de winter, als zo in februari-maart het eerste zonnetje weer naar binnen schijnt, zien we precies wat we niet hebben gedaan. Ik heb alleen adressen waar iemand thuis is, ze weten dat ik niet op mijn kont zit en we overleggen altijd even wat er moet gebeuren. Maar in de donkere maanden, met lamplicht, ziet een huis er toch schoner uit dan in het eerste voorjaarslicht.Bij een thuiszorg organisatie is het anders,er zijn regels om te voorkomen dat je blessures oploopt. Er zijn vele hulpen die soms/vaak 2 of 3 adressen op een dag hebben. mIn zusje werkt fulltime maar heeft de ene dag 2 adressen en de volgende dag 3 adressen en dat van maandag tot vrijdag. Het is geen bijbaantje en zoals iedereen weet worden alle cliënten die bij thuiszorg zitten allemaal gekort op hun uren. De meeste cliënten krijgen 2 /2,5 tot 3 uurtjes.En volgend jaar word het nog minder. Daarom zijn er regels gekomen wat wel en niet mag om te voorkomen dat je langdurig ziek word.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig vandaag een huishoudhulp gevonden!

Ze moet nog beginnen ( volgende week) maar ben zooo blij dat ik de eerste stap heb gezet
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven