Hoe ga je om met een ex die je niet loslaat?

10-10-2014 12:36 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Ik zit in een lastige situatie met mijn ex en weet niet zo goed wat doen. Na een erg moeilijke en pijnlijke relatie met een twijfelaar (1,5 jaar) is het na een paar keer aan en uit geweest te zijn toch uitgeraakt 1 augustus. Zijn keuze. Het deed pijn maar ik was opgelucht dat hij eindelijk had beslist. Toch begon hij na een week alweer contact te zoeken.



Uit angst voor zijn eerdere getwijfel en aantrek- en afstootgedrag ben ik van nummer veranderd en heb ik nog een maand langer alle contact afgehouden. Ik heb hem 2 weken geleden op een feestje gezien en toen bleek hij erg boos op me te zijn hiervoor. Ik heb geprobeerd het uit te leggen maar hij was op het randje van agressief tegen me.



Het heeft mij ook terug in vertwijfeling gebracht omdat ik het interpreteer als dat hij misschien toch nog iets voor me voelt. Alleen ben ik er niets mee, want het is geen volwassen gesprek geworden en ik heb eigenlijk gewoon het gevoel dat hij het niet leuk vind dat ik probeerde verder te gaan. Maar het is dus niet zo dat hij nu wel voor me wil kiezen ofzo. Maar dit gewoon om te zeggen dat ik rationeel wel weet dat het beter uit is, maar het er soms ook nog moeilijk mee heb emotioneel gezien.



Binnenkort ga ik hem weer meer moeten zien want we trainen in dezelfde club en we hebben dan samen 5u training per week . Ik voel me eigenlijk enorm verscheurd, het liefst van al wil ik hem gewoon niet zien en de training verdelen (wil hij niet) want ik denk dat dat de kortste pijn is om over de breuk te raken. Aangezien hij niet redelijk wil praten hierover moet ik (die niet voor het einde van de relatie koos) nu de grenzen aangeven. Ik vind dit echt slopend. Ook omdat ik al veel heb moeten opgeven mbt tot uitgaan in bepaalde cafes en mensen niet meer zien omdat ik afstand wil houden. Als ik nu ook niet meer ga trainen omdat hij de trainingsdagen niet wil verdelen dan ga ik me pas echt slecht en sociaal geisoleerd voelen.



Is er iemand met een gelijkaardige situatie, zijnde een ex die je niet meer terugwil maar die je ook de ruimte niet wil geven om de breuk te verwerken? En hoe ging je daar mee om of hoe zou je er mee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Vermijd elk contact met hem. Ga ergens anders trainen of op een ander tijdstip.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent nog lang niet sterk genoeg om contact met hem te hebben, ik zou hem dus volledig vermijden als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Waar mogelijk blokkeren en zorgen dat hij geen contact meer op KAN nemen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat hier 'vermijden' word geroepen, maar wat als dat echt heel veel vermijden voor TO betekend? (bijna hele sociale leven, café en sport ook nog)

Zoveel zou ik niet willen inleveren, en het er dan maar even moeilijk mee hebben, gaat vanzelf over.
Alle reacties Link kopieren
dat is nu net het punt. ik heb voorgesteld om op een verschillende dag te trainen (onze club traint 2x per week) zodat we elkaar niet moeten zien en toch ook onze passie niet moeten opgeven. maar dat wil hij niet.

dat betekent dat als ik hem niet wil zien, het weer ik ben die iets moet opgeven. misschien is het mijn ego, maar ik wil het niet. ik heb nu al veel moeten opgeven om die zak niet meer te zien, ik vind dit een te grote opoffering. ik heb nu al het gevoel dat ik sociaal geisoleerder ben geraakt omdat ik al het contact met onze gemeenschappelijke vrienden vermijd (mijn beste vriendin en zijn beste vriend zijn bvb een koppel) terwijl er voor hem niets veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de rest ook nergens op reageren, en wil niet zeggen dat je door de sport/vrienden contact móet hebben toch?

Als hij lastig gaat doen dan ff flink duidelijk maken/grenzen stellen.

Stel dat je nu een tijdje nergens heengaat, vervolgens over een paar maanden wel naar sport gaat, kan hij net zo goed moeilijk gaan doen als nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:banditqueen schreef op 10 oktober 2014 @ 13:15:

dat is nu net het punt. ik heb voorgesteld om op een verschillende dag te trainen (onze club traint 2x per week) zodat we elkaar niet moeten zien en toch ook onze passie niet moeten opgeven. maar dat wil hij niet.

dat betekent dat als ik hem niet wil zien, het weer ik ben die iets moet opgeven. misschien is het mijn ego, maar ik wil het niet. ik heb nu al veel moeten opgeven om die zak niet meer te zien, ik vind dit een te grote opoffering. ik heb nu al het gevoel dat ik sociaal geisoleerder ben geraakt omdat ik al het contact met onze gemeenschappelijke vrienden vermijd (mijn beste vriendin en zijn beste vriend zijn bvb een koppel) terwijl er voor hem niets veranderd.Ik zou het ook niet doen. Ik ga iemand anders echt niet zoveel invloed geven op mijn leven/plezier.
Alle reacties Link kopieren
quote:banditqueen schreef op 10 oktober 2014 @ 13:15:

dat is nu net het punt. ik heb voorgesteld om op een verschillende dag te trainen (onze club traint 2x per week) zodat we elkaar niet moeten zien en toch ook onze passie niet moeten opgeven. maar dat wil hij niet.

dat betekent dat als ik hem niet wil zien, het weer ik ben die iets moet opgeven. misschien is het mijn ego, maar ik wil het niet. ik heb nu al veel moeten opgeven om die zak niet meer te zien, ik vind dit een te grote opoffering. ik heb nu al het gevoel dat ik sociaal geisoleerder ben geraakt omdat ik al het contact met onze gemeenschappelijke vrienden vermijd (mijn beste vriendin en zijn beste vriend zijn bvb een koppel) terwijl er voor hem niets veranderd.Tja, je kunt hem moeilijk dwingen. Jij wilt hem niet meer zien tijdens die training. Hij jou juist wel, dus is het aan jou om dat contact uit de weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
@glitglam, zo voelt het inderdaad. ik denk ook dat ik maar liever de bittere pil slik dan weer iets op te geven, hoe kut ook.



@ rest. k weet ook wel dat het moeilijk is om tips bij deze situatie te geven maar toch bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
ik weet het, het is een catch 22. beide opties stinken . ik denk dat ik moet aanvaarden dat ik me nog een tijd slecht ga voelen of ik nu wel of niet ga trainen ik ga in beide situaties met een slecht gevoel zitten.
Als je hem dan toch moet tegenkomen, dan liefst in een ruimte waar ook andere mensen zijn. Dus dan die sportschool maar. Beter dat, dan dat je hem overal gaat vermijden en hij uit 'paniek' voor je deur staat.
Misschien kun je wel die vrienden blijven zien en de sport blijven doen en hem daar dan gewoon negeren? Dan wordt het ook een awkward situatie voor hem.. en wil hij het misschien zelf ook veranderen.



Nu ben jij ook nog degene die het contact goed probeert te houden als jullie elkaar wel zien..



Hij is degene die je wil kunnen dumpen, maar je eigenlijk nog wel beschikbaar wil houden voor als hij er weer zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren
Je bent toevallig niet van plan 3 weken op vakantie te gaan? Zo niet, dan lijkt me dat een heel goed plan om zaken in perspectief te zetten.



Ik zou situaties vermijden waarin je met hem in gesprek moet gaan. Andere situaties waarin je hem alleen maar ziet, zou ik niet vermijden. Als hij toenadering zoekt, kun je hem duidelijk maken dat HIJ de beslissing heeft genomen om het uit te maken en dat je dit respecteert en het er inmiddels helemaal mee eens bent. Wees duidelijk en beslist.
Alle reacties Link kopieren
ik ben al een maand op vakantie geweest waarbij ik niet reageerde op zn mail en sms. en daarna heb ik mn nummer veranderd en nog 6 weken de boot volledig afgehouden!

maar ik vind jullie tips wel goed. na 2 maanden alle contact te hebben vermeden met als enige resultaat dat ik mezelf geisoleerd heb, ben ik er wel aan toe om iets nieuws te proberen. het wringt teveel dat ik zoveel moet opgeven. ik ga hem negeren op de training en duidelijk maken dat het zijn keuze was als hij toch probeert te praten.



ik hoop alleen dat ik er niet te veel door in de war geraak als hij ambivalent doet. ik vind dat zelf zo stom van me, zo irrationeel. moest ik dat deel van mezelf helemaal kunnen controleren zou ik er niet zo mee inzitten om hem terug te zien. maar als ik teveel in de war raak, kan ik nog altijd terugaan naar de volledig vermijdenstrategie. en stop ik best met trainen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Je wacht steeds tot hij een beslissing maakt zoals het uitmaken. Je ziet agressief als een positief teken.Spoor jij niet helemaal of zo?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber vat het kort samen..



Ben je altijd zo afhankelijk? Jij isoleert jezelf. Ga je jezelf nog meer afzonderen en mijdt je vrienden etc, dan heb je straks geen vrienden meer. Dus..
Geef jij jouw ex niet veel te veel credits op deze manier?

Waar ben jij precies bang voor als jij hem tegen komt?

Jouw eigen twijfel en verdriet? Of hoe hij tekeer kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
@ viva amber. ik zie agressief niet als een positief teken, misschien moet je mijn stuk herlezen. ik zie het als een teken dat hij er nog niet los van is, net zoals het feit dat hij nog contact zoekt. ik schreef juist dat het niet betekent dat hij nu wel iets voor me voelt of er voor wil gaan. ik schrijf ook dat ik helemaal niets ben met zijn gedrag en er dus ook niets mee doe. maar HIJ spoort dus niet helemaal eigenlijk want hij maakte het uit.



en me afhankelijk opstellen, ja, zo voelt het wel, daarom steekt het me zo tegen om hem te vermijden en alles wat daar bij hoort want ik laat me dan inderdaad erg bepalen. maar als je iemand wil loslaten is teveel contact nu eenmaal niet goed denk ik, zeker niet als een van de twee zich constant ambivalent gedraagt. maar soit, ik ben het dus inderdaad beu en ga proberen me er niets meer van aan te trekken.



@crazyinlovee, ik ben bang dat hij vervelend gaat doen, wat realistisch is. en dat hij me opzettelijk zal kwetsen (grof en gemeen zijn), vooral als hij dronken is.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al het recht om een ander nummer te nemen en geen contact te willen. Het is jouw leven.



Ik moest iemand blijven zien omdat het mijn collega is. Dagelijks. Dat was niet makkelijk, maar ben er nu wel overheen. Hij wilde mij niet terug, maar wilde vrienden blijven. Eerst wilde ik hem terug en ondertussen was ik ook woedend. En ik was ook erg afhankelijk van hem emotioneel.

Ik ben hem op de werkvloer gaan mijden. Als hij hoi zei keek ik hem alleen maar aan en zei niets terug. Rechtop lopen en er goed uitzien.

Het is lastig, maar het is te doen. Ik wilde mijn baan niet kwijt vanwege hem. Tijdje op een andere verdieping zitten heeft wel geholpen.



Als je gevoel slijt, gaat het lukken. Ik lees dat je nu wel inziet dat je niet weer met hem moet aanpappen. Dat zou ik ook niet doen.

Negeren dus als je je eigen dingen wilt blijven doen. En duidelijk maken dat hij geen rechten meer heeft.



En er zit bij hem idd emotie en hij is dus niet los. Maar dat is zijn probleem, niet het het jouwe!

Is er niemand in de omgeving die jou steunt als hij er ook is? Dat heeft mij wel geholpen.



Hulp van een professional kan ook fijn zijn. En rituelen. Ik heb een wensballon opgelaten met een foto van hem en een tekst erop. Was voor mij een stukje loslaten, zeker omdat ik ook een foto van mijn zoon meestuurde met een hele andere wens en dat gevoel was veel belangrijker.



Lastig joh! Vooral omdat ie vervelend doet! Punt erachter volhouden hoor! Lijkt alsof ie anders weer terugkomt en daar ga je niet gelukkiger van worden!



En het is je ex maar die vervelende dingen zegt. Als het nou je partner of beste vriendin was....Maar het is maar je ex...



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
dank je juubje, ik ga je berichtje zeker nog herlezen

en nu ga ik feesten

bedankt voor de posts!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Keuze 1:

Blijven zien en er niet overeen komen.

Keuze 2:

Niet meer zien en elders gaan trainen en je na een tijdje beter en beter voelen



Meer smaken zijn er niet.
blijven sporten en je ding doen..



niet voor hem verbergen maar hem compleet negeren.



uitstralen dat je hem niet meer ziet zitten en dat je door bent gegaan met je leven.



als je het moeilijk vindt om hem te negeren, kun je misschien een vriendin zo gek krijgen om mee te sporten, iemand die niet van je zijde wijkt... zodat hij je ook niet snel zal benaderen voor onzin zaken.



vet klote altijd... die exen die maar niet willen opgeven.

en trouwens... uit je OP maak ik op dat hij je alleen terug wil voor makkelijke knipperlicht relatie met zijn aantrek en afstoot gedrag...



goed van je dat je dat niet meer wilt.... tijd dat je dat ook uit gaat stralen.... standvastigheid is je grootste vriend op dit moment.



hou vol.
Alle reacties Link kopieren
Zie mrs doubtfire. Niet reageren als hij iets zegt, dan is de lol er voor hem ook snel af.



Laten zien dat je sterker bent. Je bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven