Indonesie

05-01-2014 10:02 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar wil ik heel graag een mooie reis maken, 3 weken backpacken in een mooi land. Indonesie heb ik erg in m'n hoofd en ben op zoek naar ervaringen en tips van reizigers! Welke eilanden zijn de moeite waard? Wat is leuk en handig als je als vrouw alleen reist? Do's, don'ts.. ik hoor het allemaal graag! Periode waarin ik ivm klimaat denk te gaan is september/begin oktober, maar ook dat is nog open.



Ik lees jullie ervaringen dus graag! Dankjewel alvast!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Thanx voor de anti-jetlag tips. Ik kan overal rekening mee houden, goed om vast te weten. En heb ook nog wel de tijd als het gaat om vluchten boeken gelukkig!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Dieddo, leuk je tip van de drop en ballonnen! Ga ik doen!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe het nu allemaal is weet ik niet. Maar natuur genoeg hahah.



Fietsen door de rijstvelden omgeving Ubud bijvoorbeeld. Met een paard/ pony/ te voet de bromo op. met een Tsjuk Tsjuk door Yogyakarta... gewoon de reisgidsen uitpluizen en dat dan zelf opzoeken. Bogor op Java.. pfffffff het is al veel te lang geleden. IK WIL WEEEEER lol.
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
Oeh ik lees mee!

Ik ga komende zomer (augustus/september) twee maanden naar Indonesië. In elk geval Java, maar verder staat alles nog open. Ik wil niks plannen, maar de komende maanden wel veel lezen over de verschillende eilanden en mogelijkheden.



Ik vind het zelf bij een lange vlucht het fijnst om 's avonds of aan het eind van de middag aan te komen en dan na een maaltijd direct naar bed te kunnen. Om dan de volgende ochtend op een normale tijd op te staan.

Na een vlucht die 's ochtends aan komt, trek ik het nooit om de hele dag wakker te blijven. Maar dat is dus iets persoonlijks.



Laat die drop/ander snoep alsjeblieft thuis, niemand heeft er wat aan als die kinderen van elke toerist snoep krijgen en met rotte tanden rondlopen omdat er geen geld is voor de tandarts.

Tot zover mijn -ietwat idealistische- boodschap. Sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon voor de goedkoopste vlucht gaan, bij voorkeur Singapore airlines want dat is echt een top maatschappij. Ik vond helaas de lange vlucht echt afzien en dat kwam vooral door de tussenstop van 3 uur (toen was ik echt toe aan slapen maar dat lukte niet op het vliegveld) en daarna weer 3 uur doorvliegen naar Bali... Dus zo'n beetje een nacht overgeslagen. Wij kwamen om 12 uur in de middag aan en ik was kapot. Wel opgebleven maar de volgende dag per ongeluk in slaap gevallen na het ontbijt tot 3 uur smiddags..... Oeps.



Maar dit is voor iedereen anders, zorg dat je uitgerust weggaat.
Alle reacties Link kopieren
Dank weer allemaal. Ik heb er zo'n zin in!! Gelijk ff nog wat reisboeken Indonesie bij de bieb bestellen. Zag in het reisblad Columbus ook mooie verhalen over een specifiek stukje Indonesie; Togean-eilanden in de Golf van Tomini. Heerlijke plaatjes ook erbij!



Vluchten zoek ik meestal trouwens via Skyscanner, ideaal overzicht. Zo kom je toch ook op de handigste en meest betaalbare tickets lijkt me? Als er betere tips/ervaringen zijn, hoor ik het natuurlijk ook graag.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Idd Dropje! Ik zit het net te lezen! Zou absoluut voor Sulawesi gaan! Ikzelf ben alleen op Bali en Lombok geweest, persoonlijk heb ik meer met Bali maar heb nu m'n zinnen gezet op Sulawesi! Schijnt echt prachtig te zijn en minder overlopen door toeristen.
Alle reacties Link kopieren
Indonesië is prachtig! Ik ben er vorig jaar 2 maanden geweest, naar Sumatra, Java, Bali, Lombok, Komodo en Flores. Ik vond alle eilanden wel iets hebben, maar het meest bijzonder waren Komodo en Flores. Sumatra vond ik ook erg gaaf, en op Java vond ik met name Jogyakarta en de vulkaan Ijen heel mooi (Bromo kun je overslaan wat mij betreft). Ubud en Munduk op Bali waren ook prachtig, verder vond ik Bali wat te toeristisch. De Gili eilanden vond ik niks, niet bijzonder mooi en super toeristisch (ook Gili Air). Kuta Lombok (niet Bali!!!!) vond ik dan veel mooier, mooie witte stranden en blauw water en heel rustig. En mocht je van duiken houden, in Komodo (vertrek vanaf Flores) kun je echt geweldig duiken!



Als ik ooit terug ga naar Indonesie dan zou ik naar Sulawesi gaan want ik heb gehoord dat dat ook een prachtig eiland moet zijn. Heel veel plezier!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
O jongens.. ik kan nu al niet meer kiezen... :-) Misschien maar es een poll aanmaken voor de favorieten! Het moet heerlijk zijn daar.. een combi van meer 'bekende'/'toeristische' plekken en onbekendere plekken lijkt me nu het best.. uiteindelijk gaat het natuurlijk toch om persoonlijk smaak en wat jij er op je reis precies ziet en meemaakt.. ik laat me gelukkig ook graag verrassen, zolang ik maar genoeg zekerheid heb over veiligheid en vrijheid om verder te trekken als 't me ergens niet bevalt..
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Sulawesi!!! Ben er 2 jaar geleden 2 maanden geweest en ben er helemaal verliefd op. De Togeans horen ook bij Sulawesi en zijn zooooo mooi! En mocht je tijd overhouden ga dan naar Wakatobi, zo mogelijk nog mooier dan de Togeans
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook naar waar je zelf van houdt. Hou je van doodse stilte, een beetje gezelligheid of heel erg toeristisch? Ik hou van een beetje gezelligheid maar niet te toeristisch.



Ik ben ook naar Kuta op Lombok geweest wat ik een prachtig strand vond (niet zo wit als de Gili"s) maar was mij veel te uitgestorven. Ik had het daarom al snel gezien. Anderen houden juist van die stilte..
Alle reacties Link kopieren
Meiden, inmiddels ben ik geweest en veilig terug. Het was een groot succes! Heb me de hele reis heel veilig gevoeld en werd eigenlijk overal fantastisch en liefdevol ontvangen. Alles op de bonnefooi gedaan, behalve eerste hotelovernachting. En het werd vanuit Jakarta een treinreis naar Yogya waar ik Borobudur heb bezocht. Vervolgens gauw naar het paradijselijke eilandje Nusa Lembogan! Mijn absolute aanrader zeg. Als ik nog eens naar Bali ga, start ik mooi daar. Echt relaxed! Verder Bali rondgereisd, Ubud, Munduk en Pemuteran (grijze En zwarte apen gezien!) en geëindigd op Gili Air. Vond ik na Nusa Lembongan wat tegenvallen, maar evengoed heerlijk. Vliegen ging prima, terugvlucht was alleen een redelijke crime.. complete chaos de hele reis en een huilbaby aan boord. Naja, als dat 't enige nadeel was.. ik ga heeeel graag nog eens of vaker terug voor al jullie andere tips. Denk wel dat ik me dan liever bij een groep aansluit, om het contact en omdat met programma toch wat effectiever reizen is. Al helemaal zin in Sumatra en Sulawesi!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Ik ben naar Bali, oost-Java en Gili islands geweest.



Ik vond Bali eigenlijk een beetje tegenvallen, erg toeristisch en niet zo bijzonder.



Oost-Java was prachtig, op plekken geweest waar nauwelijks toeristen waren, de vulkanen (Ijen en Bromo is ook een must, ik vond het echt een fantastische ervaring om op de rand van die vulkaan te staan) waren prachtig!!! Vond t niet heel makkelijk te bereizen en weinig mensen spreken Engels, maar t was de moeite waard. Ben wel veel alleen geweest omdat er soms gewoon geen andere toeristen waren. Yogjakarta moet ook mooi zijn, voor de rest hoorde ik van mensen dat ze de rest van Java niet zo bijzonder vonden. Oh ja, ik vond Soerabaja heel leuk in tegenstelling tot wat ik overal las!! Lekker die stad doorgesjouwd en een paar kampungs bezocht, die mensen zien nooit toeristen dus het was echt een bijzondere ervaring!



Gili islands ook zeker de moeite waard!!! Vooral Meno was prachtig, Air leuk voor contacten en niet zo party als Trawangan. Over Lombok verder ook niet veel bijzonders gehoord Ik zou het misschien combineren met Borneo of Sumatra als ik jou was.
quote:dr0pje schreef op 08 oktober 2014 @ 20:08:

Meiden, inmiddels ben ik geweest en veilig terug. Het was een groot succes! Heb me de hele reis heel veilig gevoeld en werd eigenlijk overal fantastisch en liefdevol ontvangen. Alles op de bonnefooi gedaan, behalve eerste hotelovernachting. En het werd vanuit Jakarta een treinreis naar Yogya waar ik Borobudur heb bezocht. Vervolgens gauw naar het paradijselijke eilandje Nusa Lembogan! Mijn absolute aanrader zeg. Als ik nog eens naar Bali ga, start ik mooi daar. Echt relaxed! Verder Bali rondgereisd, Ubud, Munduk en Pemuteran (grijze En zwarte apen gezien!) en geëindigd op Gili Air. Vond ik na Nusa Lembongan wat tegenvallen, maar evengoed heerlijk. Vliegen ging prima, terugvlucht was alleen een redelijke crime.. complete chaos de hele reis en een huilbaby aan boord. Naja, als dat 't enige nadeel was.. ik ga heeeel graag nog eens of vaker terug voor al jullie andere tips. Denk wel dat ik me dan liever bij een groep aansluit, om het contact en omdat met programma toch wat effectiever reizen is. Al helemaal zin in Sumatra en Sulawesi!



Oh shit, lees nu je laatste post



Nou ja, hopelijk heeft iemand anders er wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Haha. Leuk toch. Al dat Indonesie-enthousiasme. Komt vast nog eens van pas. Thnx!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Java en Bali gedaan met mijn man en het was zo leuk... Dat we volgend jaar 100% zeker weer gaan!! Als je Java gaat bezoeken vergeet dan niet de treinreis tussen Bandung en Yokjakarta! Te gaaf voor woorden... Super leuk om te zien hoe mensen wonen en prachtig om door de bergen te gaan ?
Alle reacties Link kopieren
Haha ik lees ook nu pas hoe je het hebt gehad.. Oeps.. Top zeg ?
Alle reacties Link kopieren
quote:dr0pje schreef op 08 oktober 2014 @ 20:08:

... en geëindigd op Gili Air. Vond ik na Nusa Lembongan wat tegenvallen, maar evengoed heerlijk.

Grappig, ik ben net twee maanden op Java, Bali en Lombok geweest en vond Nusa Lembongan na een ruime week op Gili Meno juist heel erg tegenvallen. Ik miste het mooie strand op Lembongan en echt in zee zwemmen was er ook niet bij door de sterke stroming.



Maar fijn dat je een mooie reis hebt gemaakt!

Ik wil volgend jaar ook graag terug, Indonesië is zó mooi en de mensen zijn zó lief *zucht*
Alle reacties Link kopieren
Als je duikt:bezoek Lily Amed op noord bali. Relaxde accomodatie, minder toeristisch en goedkoop maar mooi (wrak)duiken!
Alle reacties Link kopieren
Amed ligt in het oosten.
Alle reacties Link kopieren
Duiken lijkt me jammergenoeg vreselijk. Zelfs snorkelen was geen succes, enige tegenvaller van de reis.. al had ik 't kunnen weten mezelf kennende.. absoluut leuk daar voor alle anderen! En ik zat later prima in een boot met glasbodem. :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven