Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:*nightsky* schreef op 23 september 2014 @ 22:31:

En hoe gaat het intussen met dat meisje?

De filmer was een handlanger van de daders verdachten?Er waren meerdere filmers, want ik heb het filmpje twee maal gezien, beide vanuit een andere kant gefilmpt. Het eerste filmpje is vanaf links gefilmpt en het andere kwam er na en was vanuit achteren en vanuit rechts gefilmpt.



Ongelooflijk dat ze vrij zijn. Doen ze de volgende keer weer zo want wat hebben ze te vrezen? Opsluiten en nooit meer vrij laten, dat zou ook een wijze les zijn voor hun "broeders".
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
In plaats van daadwerkelijk een oplossing te bedenken voor de kinderen die worden gepest, geslagen gaat het nu over allemaal irrelevante dingen.

Het gebeurd gewoon, elke dag, en we moeten er iets aan doen.

Want dit is nou eenmaal pubergedrag, die kan voortkomen door allerlei oorzaken zoals opvoeding, milieu of gewoon stoer doen



http://www.dichtbij.nl/br ... -doen-aangifte-video.aspx



En het gaat maar door.
Daar gaan we weer .



http://www.leeshetnu.nl/m ... je-van-fiets-afgetrokken/
Alle reacties Link kopieren
quote:muurbloempje66 schreef op 26 september 2014 @ 14:20:

In plaats van daadwerkelijk een oplossing te bedenken voor de kinderen die worden gepest, geslagen gaat het nu over allemaal irrelevante dingen.

Het gebeurd gewoon, elke dag, en we moeten er iets aan doen.

Want dit is nou eenmaal pubergedrag, die kan voortkomen door allerlei oorzaken zoals opvoeding, milieu of gewoon stoer doen



http://www.dichtbij.nl/br ... -doen-aangifte-video.aspx



En het gaat maar door.Zou daar iets mis gaan?
*do not underestimate the power of stupidity*
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch hopen dat de daders en filmer een verdomd zware straf gaan krijgen van justitie.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 23 september 2014 @ 23:05:

[...]





Er waren meerdere filmers, want ik heb het filmpje twee maal gezien, beide vanuit een andere kant gefilmpt. Het eerste filmpje is vanaf links gefilmpt en het andere kwam er na en was vanuit achteren en vanuit rechts gefilmpt.



Ongelooflijk dat ze vrij zijn. Doen ze de volgende keer weer zo want wat hebben ze te vrezen? Opsluiten en nooit meer vrij laten, dat zou ook een wijze les zijn voor hun "broeders". Volledig irrelevant maar ik kan het niet laten om te zeggen dat ik het heel grappig vind hoe jij "gefilmpt" schrijft.
12 but mature for my age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven