Welk achterzitje op Saxonette?

11-10-2014 21:44 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben op zoek naar een passend achterzitje voor op de Saxonette Luxus. Heeft iemand toevallig dezelfde fiets met een kinderzitje voor een kindje van bijna 3? Het plan was om een Bobike Maxi Classis er op te zetten, maar dat past dus niet. Verlengde bagagedrager kan ook niet.. Iemand de oplossing?
Was dat?
Alle reacties Link kopieren
Fiets met hulpmotor.
Oh, een fiets.



Wat zegt de fietsenmaker? Heeft die geen oplossing?
En de bobike maxi city? Die hebben wij en heeft een heel dun plaatje dat je vastzet op je bagagedrager. Daar klik je de stoel dan op. Zit met 4 beugeltjes om je bagagedrager heen vast.
Of deze beugel erbij?

http://momentummag.com/gear/kids/bobike-maxi-city/
Alle reacties Link kopieren
Het kinderzitje zat hier via een beugel onder het zadel vast. Wat zijn dit voor constructies dan?
Alle reacties Link kopieren
http://e-bikewinkel.com/p ... fietsstoeltje-tot-6-jaar/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Onder het zadel lukt niet jammergenoeg. Ik ga eens naar de Maxi City kijken.

De genoemde site gaat over elektrische fietsen en daar is die van mij niet. Bagagedrager is dus anders.

Bedacht voor het meedenken. Ik ga nog even verder zoeken.
Wij hebben een yepp zitje.

Hoef je alleen een beugel voor aan de zadelpen te monteren, that's it.

Ideaal voor onze sportfietsen die gingen kantelen met een zitje op de bagagedrager. Dit gebeurd niet met het zitje aan de pen vast.

Past dat niet op je fiets?
Alle reacties Link kopieren
Yepp heb ik inderdaad ook naar gekeken. Zou misschien wel passen, hoewel de ruimte van de zadelpen tot de bagagedrager erg beperkt is (moet met mijn voeten bij de grond kunnen die zadel staat laag). Ga ik nog eens opmeten. Voorkeur gaat wel uit naar bevestiging op bagagedrager ivm stabiliteit. Bedankt voor je input.
Volgens mij heb je niet veel ruimte nodig daartussen.

Als je wil kan ik wel even voor je meten (morgen dan) hoe veel ruimte je nodig hebt.

Stabiliteit is prima met de yepp zitjes. Zitje zit stevig vast, en ik vindt dat het stabieler fietst dan een zitje wat op de bagagedrager zit (moederfiets heeft bobike zitjes) maar dat zou theoretisch gezien ook nog aan de fiets kunnen liggen. Zoon zit ook erg fijn in het yep zitje.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dat is goed om te horen. Als je tijd hebt, graag. Ga ik ook meten.
Alle reacties Link kopieren
Een Yepp kan ook op de baggedrager. Eventueel met opzetstuk ertussen.



Bij veel elektrische fietesen mag je max 10 kg op de bagagedrager hebben. Als dat bij jouw fiets ook zo is, dan zul je een zadelbuisbevestging moeten hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven