Condooms mee?

11-10-2014 08:30 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon bijna16 gaat vanmiddag voor een week naar Toscane. Hij is nog niet echt met meisjes bezig volgens mij. Maar dat zegt natuurlijk niets. Zouden jullie voorstellen om condooms mee te nemen?
Alle reacties Link kopieren
16, 7 valt reuze mee toch? Zoiets was het in mijn tijd ook (ben nu 30+). overigens lag het gemiddelde op de mavo toen wat lager en het vwo hoger. Dat scheelt denk ik ook nog iets.
quote:Star schreef op 11 oktober 2014 @ 20:07:

16,7 zie ik. Toch jonger dan in mijn hoofd (als ik het dus vergelijk met vroeger)Ja? ik was vroeger, veel vriendinnen ook. (en ik deed VWO )
Alle reacties Link kopieren
quote:chirpy schreef op 11 oktober 2014 @ 18:58:

Goed dat je er over nagedacht hebt en er met hem over hebt gesproken, maar ik zou het hier bij laten. Hij heeft ze nu mee, weet waar ze liggen en hoe belangrijk jij het vindt; dat zou genoeg moeten zijn.



Overigens vind ik vijftien nog best wel jong, maar dat ben ik. Op die leeftijd was ik er ook nog lang niet mee bezig.

Was ook niet van plan dit elk weekend te bespreken hoor.



Ik vind 15 ook te jong voor, het is ook echt niet bedoelt als stimulans om seks te hebben. Maar ik wil wel, dat als hij het doet, hij het veilig doet en weet dat hij er met ons over kan praten.



Maar stiekem hoop ik gewoon, dat hij nog heel lang wacht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van bijna 18 gaat met school voor de 2e keer (want blijven zitten) naar het buitenland, hun programma zit zo vol ge-organiseerd, en ze zitten met 1 schoolgenoot van hetzelfde geslacht in een gastgezin..... De kans dat in die week seks plaatsvindt, acht ik kleiner dan dat ,het hier in huis plaatsvind terwijl ik boodschappen ben doen. Daarnaast ze staan hier in de badkamer kast, maar even eens is hij daar totaal nog niet mee bezig. (Tuurlijk wel op Internet, pubers weten op internet echt wel RedTube en dergelijken te vinden, maar IRL... hij niet)

Mijn net 15 jarige dochter daarentegen.... die zou condooms "verplicht" meekrijgen, en niet eentje. Die leeft in een "Highschool film fantasy" als haar leven niet verloopt zoals het in een Amerikaanse puber film gebeurd dan zorgt ze daar wel voor. zij was verontwaardigd dat vriendje niet in haar bed mocht blijven slapen toen ze net een week verkering hadden toen ze 14 was.

Pubers kunnen per kind zo verschillend zijn...... Dus een vast antwoord op TS is er niet te geven. Vermoedelijk zou ik, zoals in een eerder antwoord, een enveloppe maken met daarin 2-3 condooms en 50 euro en erop schrijven met wat zgn. humor "Je zult het maar nodig hebben".
quote:Star schreef op zaterdag 11 oktober 2014 19:59 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "Condooms mee?"" class="messagelink">zas schreef op 11 oktober 2014 @ 16:57</a>:</b>

[...]



Dus voor het geval dat, moet je dan maar ten alle tijde condooms bij je hebben? Alsof je van het één op het andere moment seks gaat hebben of zo. Mag toch hopen dat daar eerst een periode van interesse en verliefdheid aan vooraf gaat. Ik vind het nogal overtrokken allemaal. Het ene kind van 15 speelt bij wijze van spreken nog met LEGO terwijl de ander inderdaad al volop met seks bezig is, actief of passief.

Voorlichting is het belangrijkste. Maar reken maar dat die pubers het daar onderling ook genoeg over hebben, hoor. Zorg dat condooms in ieder geval voor handen zijn als ze er aan toe zijn. Maar pushen zou ik echt niet doen. Alsof je op die leeftijd niet helemaal normaal bent als je nog niet aan seks toe bent.</div></blockquote>Ik heb nergens gezegd dat ik het niet normaal vind. Wel zie ik echter dat de gemiddelde leeftijd tegenwoordig wat lager ligt en veel meisjes nog altijd makkelijk beinvloedbaar zijn. Dus stop zo'n ding in je portemonnee/tas. Beter mee verlegen dan om verlegen. Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Maar als zoonlief aangeeft geen condooms mee te willen, dan zou ik het daarbij laten. Zodat hij het gevoel krijgt dat hij serieus wordt genomen en niet abnormaal is nu hij nog geen seks heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 12 oktober 2014 @ 09:11:

[...]



Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Maar als zoonlief aangeeft geen condooms mee te willen, dan zou ik het daarbij laten. Zodat hij het gevoel krijgt dat hij serieus wordt genomen en niet abnormaal is nu hij nog geen seks heeft.Je weet toch nooit wanneer de eerste keer zal zijn, dan kan je toch beter voorbereid zijn?
quote:renate73 schreef op zondag 12 oktober 2014 09:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="zas in "Condooms mee?"" class="messagelink">zas schreef op 12 oktober 2014 @ 09:11</a>:</b>

[...]



Ik zeg ook niet dat jij dat zegt. Maar als zoonlief aangeeft geen condooms mee te willen, dan zou ik het daarbij laten. Zodat hij het gevoel krijgt dat hij serieus wordt genomen en niet abnormaal is nu hij nog geen seks heeft.</div></blockquote>Je weet toch nooit wanneer de eerste keer zal zijn, dan kan je toch beter voorbereid zijn? Heel veel pubers hebben gewoon een poosje verkering, hoor, voor ze voor het eerst seks hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven