Onmogelijke keuze...help!

25-09-2014 13:06 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,



Sinds een week weet ik dat ik zwanger ben, ondanks het gebruik van anticonceptie. De verwekker in kwestie is iemand waar ik geen liefdesrelatie mee heb en wil en hij is er voorstander van om het vruchtje weg laten halen en hij kan nog niet goed zeggen wat zijn rol zou zijn als ik besluit dit niet te doen.



Dan over mezelf, ik heb al aardig wat topics gelezen dus laat ik beginnen met: ik heb een baan. Maar dan, ik heb ook al een zoontje van bijna drie, een schat van een knulletje, waar ik heel erg van geniet. Zijn vader en ik zijn inmiddels bijna twee jaar uit elkaar en we gaan vrij goed met elkaar om. Vader en zoon zien elkaar regelmatig, geen vaste omgangsregeling, maar dat bevalt ons allemaal prima.

Ik heb een eigen huisje, hondje, andere beestjes en kan zeggen dat ik het inmiddels best wel goed voor elkaar heb zo samen met m'n zoontje. Ik heb een fijne familie en vriendenkring, ze zijn er voor me wat ik ook beslis.



En nu dus zwanger... geheel tegen verwachting in. Ik heb wel eens nagedacht van goh als ik een tweede wil, wat zijn de opties, hoe doen alleenstaande moeders dat, enz... En nu is het zo en ik heb ik geen idee wat ik moet doen. Word het niet één grote chaos met twee kids, twee vaders, werk en huis? Maar kan ik beslissen over een leven, alleen omdat ik bang ben voor de chaos? En voor wat 'de mensen' zullen zeggen? Hoe ga ik dit later uitleggen aan beide kinderen? Wat doe ik hun aan? Is dit goed voor mijn zoontje en het eventuele volgende kindje? Ik word gek van de twijfel en het piekeren, wat is nou verstandig voor alle partijen?



Heeft iemand ervaring met twee kinderen van twee vaders? Of een situatie als deze? Dan wil ik daar heel graag meer van horen!



Een verwarde, maar liefdevolle moeder.
Alle reacties Link kopieren
TO vraagt om meningen over hoe te dealen met de situatie, niet over al dan niet abortus. Maar goed de het-is-maar-een-klompje-cellen-maffia is er ook alweer als de kipjes bij. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe hier op het forum een abortus soms opgedrongen wordt. Ook bij vrouwen die daar niet om vragen en bovendien hun zaakjes op orde hebben.



TO, volg je hart in deze. En ja misschien leidt dat tot een abortus, maar dat is dan jouw keuze en niet een gebaseerd op de stokpaardjes van de vivavrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk dilemma Volg je hart en wat je ook beslist, het zal de juiste keuze zijn. Knoop dat in je oren. Sterkte ermee!
huh?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou uitgaan van de reden waarom je anticonceptiemiddelen gebruikt.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Jeetje... heftig.



Ik zou een abortus nooit over mijn hart verkrijgen, maar jouw situatie is niet makkelijk of ideaal natuurlijk.



En dat het ene kindje wel een vader heeft en de ander misschien niet lijkt me ook hartverscheurend. Maar je weet nog helemaal niet hoe het gaat lopen.. misschien tref je wel een ontzettend leuke lieve man die die vaderrol wel op zich wil nemen. En aan de andere kant.. Mijn vriend kan ook onder de bus komen, dan is er ook geen vader meer. Ik vind dat geen doorslaggevende reden om een zwangerschap te beeindigen.



Mijn vriend zijn toen al ex/scharrel raakte (waarschijnlijk met opzet) zwanger om hem aan zich te binden. Abortus en dat hij er niets mee te maken wilde hebben was ook het eerste dat hij riep en voor hem een goede oplossing. Maar toen zij dat niet wilde is hij bijgedraaid en speelt vanaf de geboorte wel een actieve paparol. Dus dat jouw scharrel nu zegt dat hij nog niet weet hoe hij erin staat zegt ook nog niet per definitie iets. Voor hem is het allemaal maar moeilijk voor te stellen en nog helemaal niet tastbaar, de kans is denk ik best groot dat hij het ook geen fijn idee vindt dat er een kind van hem rondloopt die hij niet kent of waar hij geen contact mee heeft. Die mannen zijn er natuurlijk wel. Maar er zijn er ook genoeg die dat dus niet willen en dan toch wel een vaderfiguur willen zijn ondanks dat ze er niet voor gekozen hebben in eerste instantie. Laat dat dus geen reden zijn om het kindje geen bestaan te geven.



Sterkte en ik hoop dat je je kindje lekker houdt
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 25 september 2014 @ 15:58:

TO vraagt om meningen over hoe te dealen met de situatie, niet over al dan niet abortus. Maar goed de het-is-maar-een-klompje-cellen-maffia is er ook alweer als de kipjes bij. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe hier op het forum een abortus soms opgedrongen wordt. Ook bij vrouwen die daar niet om vragen en bovendien hun zaakjes op orde hebben.



TO, volg je hart in deze. En ja misschien leidt dat tot een abortus, maar dat is dan jouw keuze en niet een gebaseerd op de stokpaardjes van de vivavrouwen.En de situatie is wel of geen abortus dus logisch dat het daar over gaat.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ana_isabel schreef op 25 september 2014 @ 14:31:

[...]





Het is enkel pijnlijk, omdat jij het pijnlijk vindt. Jij vult nu al in hoe het zal gaan. Je kunt het ook anders bekijken; jij kunt later zeggen dat, wat mensen ook gezegd hebben en of papa er nu wel of niet is; jij wilde het kindje dolgraag, hoe dan ook.



Ik denk dat een kind daar echt niks mee kan.



ik ken iemand die in een soortgelijke situatie zit. Kind 1 heeft een goede band met vader. Kind 2: relatie tijdens zwangerschap verbroken geraakt, instabiele vader. Het is een drama.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen: ik ben echt erg blij met alle reacties, maffia of niet. Het geeft een wat breder beeld en punten om over na te denken. Ik denk trouwens wel dat de vader zich er straks wel mee bemoeit, wellicht in eigen tempo, maar ik geloof niet dat hij buiten beeld blijft. Maar dan nog...
quote:mallebeppie schreef op 25 september 2014 @ 16:56:

[...]





Ik denk dat een kind daar echt niks mee kan.



ik ken iemand die in een soortgelijke situatie zit. Kind 1 heeft een goede band met vader. Kind 2: relatie tijdens zwangerschap verbroken geraakt, instabiele vader. Het is een drama.



klopt in de zin dat hij of zij er geen vader door krijgt, maar hij of zij krijgt wel de boodschap dat in ieder geval moeder blij is met hem of haar, want kan me ook voorstellen dat het kind wil weten waarom hij-zij door vader niet gewenst was.

ik zei dit, omdat ik niet denk dat een afwezige vader een reden voor abortus moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 25 september 2014 @ 14:25:

[...]





Dus ondanks dat to haar zaakjes goed geregeld heeft, adviseer jij toch een abortus, enkel omdat er geen vader figuur is?Ja, want de belangen van een kind gaan voor de belangen van de moeder. Het kind hoort prioriteit te zijn.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het altijd vreselijk als het kind later te horen krijgt dat het eigenlijk '' ongewenst '' was, of dat het geen vader heeft,

het ene kind wel een vader en het andere niet,



waarom worden er nog zoveel vrouwen ongewenst zwanger? en als je alles probeert, het toch niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 25 september 2014 @ 19:18:

[...]



Ja, want de belangen van een kind gaan voor de belangen van de moeder. Het kind hoort prioriteit te zijn.Het kind gaat ook voor op de belangen van de vader, dus het is niet zo omdat de vader het niet wil dat het kindje maar geen recht op een leven heeft.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:ana_isabel schreef op 25 september 2014 @ 14:25:

[...]





Dus ondanks dat to haar zaakjes goed geregeld heeft, adviseer jij toch een abortus, enkel omdat er geen vader figuur is?

+1

Ik vind dat andere mensen nooit en te nimmer maar voor een ander moeten gaan roepen wat ze moet doen.

Dat moet TO echt zelf doen, wij kunnen haar hoogstens adviseren hoe hiermee om te gaan.
ik vind dat zijn mening minstens voor 50% meetelt.
quote:renate73 schreef op 25 september 2014 @ 14:41:

Doe wat je hart je ingeeft. Dit kindje kan het cadeautje zijn, dat je graag wil.doe vooral niet wat je hart ingeeft, maar doe wat wijs is. Het gaat niet om jou maar om het kind dat er al dan niet komt en om het kind dat er al is
quote:ana_isabel schreef op 25 september 2014 @ 14:25:

[...]





Dus ondanks dat to haar zaakjes goed geregeld heeft, adviseer jij toch een abortus, enkel omdat er geen vader figuur is?er is wel een vader, en die wil niet, iets ander verhaal
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heel lastig. Ene kind wel opgehaald door papa en het andere kind niet. Phoeh lijkt me heel moeilijk te verkopen aan je kindje. Ach ik word al verdrietig als ik aan zo'n situatie denk.
quote:Noah_ schreef op donderdag 25 september 2014 15:58 TO vraagt om meningen over hoe te dealen met de situatie, niet over al dan niet abortus. Maar goed de het-is-maar-een-klompje-cellen-maffia is er ook alweer als de kipjes bij. Ik blijf het wonderlijk vinden hoe hier op het forum een abortus soms opgedrongen wordt. Ook bij vrouwen die daar niet om vragen en bovendien hun zaakjes op orde hebben.



TO, volg je hart in deze. En ja misschien leidt dat tot een abortus, maar dat is dan jouw keuze en niet een gebaseerd op de stokpaardjes van de vivavrouwen.

Als je even goed leest geven de meesten heel serieus advies en velen denken ook dat TO dat tweede kindje prima kan opvoeden. Meer dan degenen die over een abortus beginnen. Wat ook een advies is trouwens. Daarbij ben jij die eerste die over een klompje cellen begint.

Maar goed, TO vroeg zich af hoe dat nou zit straks met twee kinderen van twee vaders. Wat je ook beslist TO, als er ooit een tweede komt is dat altijd van een andere vader. En echt, je bent heus de enige niet. Als ik zo eens om me heen kijk zijn er zoveel samengestelde gezinnen! Dus dat komt vast goed. En het feit dat je oudste wel contact heeft met zijn vader en de jongste (waarschijnlijk) niet, je weet nooit hoe het loopt natuurlijk. Voor hetzelfde geld wil deze vader ook wel contact of verbreekt die ander het. Of heb je dan allang weer een relatie. Kortom, als je het kindje graag wilt houden, doe dat dan. Wat de toekomst brengt kan niemand je zeggen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 25 september 2014 @ 20:03:

[...]





Het kind gaat ook voor op de belangen van de vader, dus het is niet zo omdat de vader het niet wil dat het kindje maar geen recht op een leven heeft.

Het is nog geen kindje, het kan een kindje worden, als de moeder de zwangerschap uitdraagt.

Een foetus heeft geen rechten tot deze 24 weken oud is.

Tot aan deze termijn kan ie weggehaald worden als de moeder dat tenminste wil. (In de praktijk tot 22 weken)
Alle reacties Link kopieren
quote:wiennie schreef op 25 september 2014 @ 19:34:

ik vind het altijd vreselijk als het kind later te horen krijgt dat het eigenlijk '' ongewenst '' was, of dat het geen vader heeft,

het ene kind wel een vader en het andere niet



Sorry, maar nu lijkt het net alsof dit je dagelijks overkomt en jij dus dagelijks bij privé gesprekken van een moeder en kind zit. Beetje overdreven.

En nogmaals ik denk niet dat vader weg blijft
@ tantem:

Ik ben heel benieuwd wat je hebt besloten.. Ik zit in een soorgelijke situatie en heb besloten het kindje niet weg te halen halen.
Alle reacties Link kopieren
Hee elfquest24, ik heb besloten het weg te laten halen... het was een hele heftige beslissing, maar ik heb er geen spijt van. Het idee van verschillende vaders en het feit dat ik de familie van de vader twee helemaal niet ken, was doorslaggevend. Ik wist gewoon niet waar ik het kindje in groot zou brengen, of het wel of geen contact met de andere kant van de familie zou hebben... terwijl mijn zoontje dat wel heeft. Het was mij toch te onzeker en ik wilde geen van de kindjes verdriet doen.

Maar dat jij het wilt houden begrijp ik ook heel erg goed. Het is een ontzettend moeilijke beslissing. Heel veel sterkte! En als je de keuze hebt gemaakt: het komt goed, hoe dan ook!
Je gebruikte niet voor niks anticonceptie. Je wil geen kind verwekken, dus nu het toch per ongeluk is gebeurd, kun je er ook weer vanaf. De verwekker blijft niet in jouw leven en je zit dan met 'n kind wat regelmatig naar de vader gaat en 'n kind waar je zelf continu mee zit. Dus geen kindvrije weekenden meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven