Peuter van 2 spuugt in auto vaak

11-10-2014 07:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze spuugt eigenlijk vrijwel altijd bij ritten van meer dan 20 minuten in de auto... Vreselijk!

Naar apotheek Geweesr; hier verkopen ze enkel seabands maar is pas va 3 jaar. Ze is erg smal dus zal ws niet baten ivm smal polsje zei apotheker..

Wat nu?

Is er verder niks voor ons meisje van twee??

Het moet natuurlijk wel veilig zijn..
Alle reacties Link kopieren
quote:lettertype schreef op 11 oktober 2014 @ 11:11:

Ik word alleen misselijk als ik met een lege maag in de auto zit. Dus bij mij helpt goed eten van tevoren. Als ik niet door heb dat ik honger heb en ik word toch misselijk in de auto dan stoppen we bij een tankstation om wat eten te kopen. Helpt bij mij direct!Bij mij helpt eten ook tegen misselijkheid. Ben eigenlijk nooit ziek in de auto, maar toen ik met een vriend paar jaar geleden in Zuid Tirol rondtoerden zei die vriend op een gegeven ogenblik, na heel veel haarspeldbochten: Ben je nog niet misselijk?. Mijn antwoord, Waarom denk je dat ik die krentenbol zit te eten, deed hem van verbazing bijna het ravijn in rijden ;). Hij snapt echt niet dat eten helpt, hij eet uren voor hij in het vliegtuig gaat niets meer, want anders wordt hij ziek in het vliegtuig, en dat snap ik dus weer niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel tegennatuurlijk om te gaan eten als je misselijk bent maar als je weet dat het helpt doe je het wel!
Alle reacties Link kopieren
- rijstijl

- type auto: citroen en een eend hebben een soort vering waar ik geheid misselijk van wordt

- type weg: bochten in de bergen staan bij mij garant voor misselijkheid, snelwegen gaat beter

- lucht: raam open

- naar buiten kunnen kijken: dus hoog genoeg zitten, of in het midden zitten. En kind zoveel mogelijk stimuleren naar buiten te kijken (koeien, windmolens, vogels, etc...)

Vooral geen boekjes/DVDs/raamstickers en ander spul in de auto aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Arme meid :(

Ik was vroeger ook heel erg vaak misselijk :( Het ging pas geheel over toen ik mn rijbewijs haalde en zelf ging rijden ;)



Een paar tips die bij mij wel redelijk werkten :

- Een lichte maaltijd eten voor de reis, dus niet met lege maag op reis gaan

- Géén melk of melkproducten eten voor of tijdens de reis !

- Niet lezen of een spelletje spelen, maar juist ver vooruit kijken (ik speelde altijd "ik zie ik zie wat jij niet ziet" met mn ouders. Maar ik denk dat je kindje daar nog te klein voor is...

- Voorin zitten helpt erg goed

- Zorg dat er geen rare geurtjes in de auto zijn. Ik was klein in de jaren 80 en mn moeder had vaak zware parfum en haarlak :S ging ik geheid van over mn nek :(

- Niet roken in de auto

- Raampjes open voor frisse lucht

- Geen snoepjes of andere misselijkmakende etenswaar aanbieden tijdens de reis

- Primatour of andere (placebo??) tabletjes. En dan goed van te voren uitleggen aan je kindje dat die tabletjes helpen tegen de misselijkheid. Ik was vaak bang dat ik weer misselijk werd, en dan werd ik idd misselijk. Mijn moeder gaf me zo'n tablet en daar werd ik idd minder misselijk van.



Succes, ik weet hoe vervelend het is :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven