Nieuwe school, opstartperikelen, is dit nog normaal?

06-10-2014 20:36 129 berichten
Ik heb even de mening van een neutrale buitenstaander nodig...



Dochter is ruim 4,5 en gaat sinds begin van dit schooljaar naar School (we komen uit het buitenland, daar ging ze nog niet naar School, wel naar een soort voorschool).



Ze gaat nu dus bijna 2 maand naar School en ze vindt het nog steeds niet leuk.

Ze gaat voor School naar de vso en wordt dan met de taxi naar School gebracht.

Ik vind het lastig uit haar te krijgen wat ze niet leuk vindt. Maar ben er ondertussen wel achter dat ze de vso/bso wel leuk vindt. Ze heeft een aantal keer een dag vrij gehad ivm studiedag en was dan blij dat ze niet naar school hoefde.

Ik heb de juf er na school wel eens op aangesproken, ze zegt dat het prima gaat en dat dochter een rustig meisje is.... mijn mond viel open, dochter was tot nu toe alles behalve een rustig meisje.

Dit heb ik ook wel aangegeven.

Daarna niets Meer gehoord bij het afhalen (ik haal dochter wel maar 2 dagen per week zelf af, andere dagen wordt ze door bso opgehaald).

Vorige week haalt Oma dóchter een keer af, krijgt vervolgens te horen dat ze iedere ochtend huilt als ze gebracht wordt

Waarom wordt mij dit niet verteld? Ik heb juf hier nog niet op kunnen aanspreken Maar ik baal hier echt van.

Vandaag zouden de 10 Minuten gesprekken zijn. Mss naief van mij, Maar ik ging er van uit dat dat s avonds zou zijn... Helaas, was om 4 uur gepland, zowel man als ik kunnen qua werk niet plotsklaps vrij nemen. Dit aangegeven, reactie, plan jullie voor de volgende keer wel in.

Eigenlijk ben ik daar gewoon niet blij mee. Ik zie dat dochter niet lekker in haar vel zit (ze stottert weer, heeft ze rond de verhuizing ook gedaan maar ging over voordat ze naar school ging).



Goed, beetje lang verhaal geworden.

Maar kan ik de juf vragen om een kort gesprek hierover op korte termijn? Kan ik haar erop aanspreken dat ze het huilen met Oma bespreekt en niet met mij? Ik ben er eerlijk gezegd een beetje klaar mee...
Ah. Waarom niet, als ik vragen mag?
Omdat ik, maar vooral man niet zeker waren of dar schooltype wat voor ins zou zijn.

De bso is wel volgens zelfde principe, bevalt echt super, dus vandaar toch weer twikfels. Ik heb wel den vriendins wiens kinderen erop zitten, zij is enthousiast.
Als de bso er ook zit, kan ze niet eens een middagje daar gaan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het TO? Al gesprek gehad?
Geel is het nieuwe blauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven