Van A naar B andere route dan van B naar A

06-10-2014 22:51 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht zaterdag voor een ritje de auto van pa mee hebben. Het huis van mijn ouders is A; waar ik naar toe wil is B. Ik ging achter het stuur zitten en stelde de navigatie in. Toen heb ik precies volgens de route gereden.



Bij B ben ik een tijd gebleven, en toen wilde ik naar huis. Ik stelde de navigatie in om terug te rijden naar A. Maar ik kreeg een andere route. Alle wegen die ik heb gereden zijn tweerichtingswegen. Er zijn ook geen opbrekingen met tijdelijke eenrichtingswegen.



Op de heenweg reed ik op de belangrijkste wegen door de steden en over grote kruispunten. Op de terugweg reed ik over de autosnelweg.



Waarom is de terugreisroute anders dan de heenreisroute?



Een tijd geleden heb ik dat ook met de fiets gehad. Ik reed van C naar D en gebruikte Google Maps. Toen ik terug wou fietsen kreeg ik een andere route.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Als het systeem is geïntegreerd in de radio gebruikt het waarschijnlijk TMC.

En ook de al eerder genoemde verschillen in afstand doen er echt toe; op een klaverblad is rechtsaf korter dan linksaf, omdat dat een vloeiende lijn is en linksaf "er voorbij en terug met een lus".



En dan heb je ook nog systemen (van het merk TomTom) met "IQ-routes", die houden rekening met het tijdstip en de daarop verwachte drukte, of Live-Traffic dat met een GSM-verbinding op de Vodafone-masten kijkt hoe snel die systemen zich gemiddeld verplaatsen.



Speciaal voor Hans nog een leuke wetenswaardigheid; de meeste navigatiesystemen rekenen de route uit van bestemming naar vertrekpunt, in basis in een zo recht mogelijke lijn. Ook dat kan schelen in de berekeningen.



Ik zou me er niet druk om maken, zelf rij ik juist GRAAG over een andere route terug, dan zie je nog eens wat omgeving
Dit verschijnsel is me ook al vaker opgevallen. Er blijkt een simpele verklaring voor te zijn: navigatie-bouwers doen dit zuiver om mensen te stangen.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 07 oktober 2014 @ 18:22:

TomTom is de verzamelnaam voir navigatie apperatuur Hans.. Nee hoor, TomTom is het merk dat als eerste bekend werd met zijn navigatiesystemen.
quote:pamelacourson schreef op 13 oktober 2014 @ 14:54:

[...]





Nee hoor, TomTom is het merk dat als eerste bekend werd met zijn navigatiesystemen.En zoals aspirine tegenwoordig staat voor "pijnstillers", en "vim" voor schuurpoeder (jaja, ik ben oud), staat "tomtom" voor "duur navigatiedingetje"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven