Anticonceptie: vrouwen die geen hormonen verdragen?

19-09-2014 13:34 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Om een zeer lang verhaal kort te maken:

Ik heb lange tijd geen seks kunnen hebben, was gewoonweg onmogelijk qua pijn. Verschillende bezoeken aan verschillende gynaecologen, seksuoloog, oorzaak werd niet gevonden. Volgens seksuoloog dyspareunie, maar later op advies van een wildvreemde op een forum, gewoon gestopt met de pil. 2 maanden later was alles koek en ei. Ik kon terug seks hebben en mijn libido is met een raket de lucht in gevlogen.

Ik wou dus niet meer aan de pil, en heb dan de Nuvaring geprobeerd. Echter terug hetzelfde verhaal, seks begon weer pijn te doen.

Hormonen geven mij dus vaginale droogte.



Ik woon samen met mijn vriend en we doen het nu ongeveer anderhalf jaar met condooms. We hebben absoluut nog geen kinderwens (ooit willen we er wel maar voorlopig niet ) en de condooms zijn soms een spelbreker..

Heb een afspraak gemaakt met de gyne om over andere anticonceptiemiddelen te praten maarja dat is pas in januari.

Mijn huisdokter sprak over een spiraaltje maar dit schrikt me een beetje af. Ik lees er gemengde meningen over.

Ik wou eens horen of er toevallig nog vrouwen zijn die zich in dit verhaal kunnen vinden en welke anticonceptiemiddel ze gebruiken?



Liefs
Je wilt dus geen sterilisatie, geen koperspiraal en geen condooms.

Dan houdt het een beetje op.

Wat overblijft zijn "voor het zingen.. ", temperaturen of dat gedoe met plassen op stripjes en weet ik het of geheel onthouding.
Ik heb een koperspiraal en daar absoluut geen last van. Maar ja, er zijn inderdaad gemengde verhalen over.



Kan je het niet gewoon met de huisarts over opties hebben, snap niet waarom dat via de gyn moet ?
Je kan een koperspiraal toch gewoon proberen? Veel andere opties zijn er inderdaad niet.
Alle reacties Link kopieren
Wel het is niet van "ik wil niet, ik wil niet", ik bedoel wat moet, moet. Het speelt gewoon in mijn hoofd of er nog andere opties zijn =)
Zoek even wat info over de ladycomp. Vergt wel wat onthouding, maar als je dat overweegt is het een optie.
Bij iedereen is het anders. Wat voor de een een regelrecht drama is, hoeft voor jou nog geen drama te zijn. Bij mij is de koperspiraal echt een verademing. Een succes verhaal dus. Was het dat niet geweest, dan had ik hem er uitgehaald. Ik had alleen zoiets van eerst ervaren en dan pas oordelen. Jouw lichaam, is niet het lichaam van andere. Probeer het gewoon.



En waarom pas in vredesnaam in januari??
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik de lady comp, op rode dagen gebruiken we condooms op groene dagen doen we het zonder.
quote:n93 schreef op 19 september 2014 @ 13:47:

Bij iedereen is het anders. Wat voor de een een regelrecht drama is, hoeft voor jou nog geen drama te zijn. Bij mij is de koperspiraal echt een verademing. Een succes verhaal dus. Was het dat niet geweest, dan had ik hem er uitgehaald. Ik had alleen zoiets van eerst ervaren en dan pas oordelen. Jouw lichaam, is niet het lichaam van andere. Probeer het gewoon.







+1



Je hoort meestal alleen de negatieve dingen, leuke dingen zijn nou eenmaal niet spectaculair genoeg voor de kranten.



Hier een Mirena. Al 14 jaar. Daar zijn ook wisselende meningen over, voor mij is ie de hemel met een touwtje, zou echt niet meer terug willen naar de pil.



En er zijn vast nog wel wat mogelijkheden waar je wat mee kunt. Maar je zult het zelf moeten uittesten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan!

Ik bleek niet tegen progestageen te kunnen, kreeg er focale vestibulitis van. Ook een paar jaar geduurd voordat we erachter waren. Daarom gekozen voor het koperspiraaltje. Even doorbijten, maar alle klachten zijn weg en het was het helemaal waard!



Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven