ISIS in Nederland ? *angst* ?

24-09-2014 10:40 632 berichten
Er zijn al paar topics over islam, maar ik wilde het over de *angst* hebben voor de ISIS...Al die duizenden mensen die bij de grenzen staan wachtend om naar Turkije o.d. te gaan. Naar een tentenkamp op de vlucht voor de ISIS. Prima dat we vluchtelingen van daar naar NL halen om ze hier op te vangen, de opvangkampen in de landen rondom Syrie zijn overvol.



Maar... wat mij sinds gisteravond vooral bezig houd is dat VS raketaanvallen heeft uitgevoerd op de ISIS in Syrie. Een NL jihadist die nederlandse *broeders* oproept om de nederlandse regering aan te pakken. Nu zagen de jihadisten daar o.a. in de schilderswijk er niet erg aardig uit. Wat voor praktijken gaan we hier krijgen ? Zijn die ook net zo extreem als die halve zolen daar in Syrie ? Gaan ze hier ook ongelovigen, christenen, anders gelovigen onthoofden ?



Moeten wij net als de mensen in Syrie ook op de vlucht ? Moet ik nu de mannen met baarden argwanend gaan aankijken ? Moet ik ook op de vlucht binnen nu en paar maanden/jaren ?

Of is het stemmingmakerij van mijzelf en is mijn kleine angst voor wat er gaat gebeuren in de wereld totaal ongegrond en stel ik mij aan ?



Vind het best wel zorgwekkend! Zowel wat er in de wereld met name in Syrie gebeurd nu, maar ook de gedachten die in mijn hoofd rondspoken. Iets waar ik nooit eerder bij stil heb gestaan, t voelt alsof het nu erg dichtbij komt en dat het mij toch ietwat angstig maakt. Angstig is misschien ook niet het juiste woord, maar vind het wel zorgwekkend.
Alle reacties Link kopieren
de onthoofde kinderen die ik ben tegengekomen bleken toch vooral hoaxes te zijn. Nu kan het best dat een of andere (nog erger) gestoorde binnen IS ook zo over zijn toeren gaat, maar tot nu toe bleken het foto's van andere oorlogen waarbij bv. een kind door een bombardement onthoofd werd.



Seksslaven werden ook gebruikt door Mohammed en de eerste moslims. De vrouwen van de veroverden werden onder hen verdeeld en konden dus ook gebruikt worden voor seks. Geen verschil met IS dus. Bovendien leefden ze vooral van de opbrengsten van het plunderen van karavanen. Hier zie ik het verschil dus ook niet zo met IS-aanhangers die plunderen en op basis daarvan een lui leventje leiden.



Er wordt veel te negationistisch omgegaan met de gruwelijke daden die Mohammed zelf gepleegd heeft, en die nu als voorbeeld dienen voor IS en andere salafistische groeperingen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat onthoofde kinderen een hoax zijn ? Ik zag ook gruwelijke foto's , is dat nep ? Ik hoop het van harte...



Verder heb ik echt een domme vraag maar iets wat ik me al een tijdje afvraag , wat is dat nou steeds met dat opgeheven vingertje ? Betekent dat iets ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth__Salander schreef op 07 oktober 2014 @ 10:14:



Verder heb ik echt een domme vraag maar iets wat ik me al een tijdje afvraag , wat is dat nou steeds met dat opgeheven vingertje ? Betekent dat iets ?

Ja dat vraag ik me ook al een tijdje af. Dat opgegeven, omhoog wijzende vingertje is ook te zien op hele oude islamitische afbeeldingen.



Nou zie je dat vingertje omhoog veelvuldig bij moslims zodra ze over de islam praten, ook imams doen het zeer veelvuldig, maar de bewuste pose heeft vast een aparte betekenis.

Of misschien heeft het allemaal wel dezelfde betekenis.

Ik vermoed dat ze omhoog naar allah wijzen. Er is maar 1 god en dat is allah, of zoiets. Een verwijzing naar de shahada.



Mohammed heeft de trend gezet.









Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 04 oktober 2014 @ 08:56:

[...]



Jij duidelijk wel, gezien je woordkeuze:



Joodse terroristen die zomaar onschuldigen afknallen...



Tegenover moslims die nobel strijden.



En dan heb je het dus over IS hè.



Laat me raden: je haat Joden en hebt een warm hart voor IS?



En verder wat Seringetje en Kaeusje zeggen.Eens met dit, Seringetje en Kaeusje.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 07 oktober 2014 @ 21:13:

[...]





Eens met dit, Seringetje en Kaeusje.



Als je vindt dat Is nobel strijd dan ben je echt triest.

Kwestie Palestina is niet te vergelijken met dit stelletje barbaren.
Alle reacties Link kopieren
Foei Noesa, shi'itische prentjes met een afbeelding van Mohammed verspreiden. Die van IS krijgen een halve beroerte als ze die zien, dat kan je ze toch niet aandoen. Shirk shirk shirk ...
Alle reacties Link kopieren
quote:Lisbeth__Salander schreef op 07 oktober 2014 @ 10:14:



Verder heb ik echt een domme vraag maar iets wat ik me al een tijdje afvraag , wat is dat nou steeds met dat opgeheven vingertje ? Betekent dat iets ?Wat Noesa zegt, en ook Tawhid, absoluut monotheïsme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tawhid
Alle reacties Link kopieren
Petje af voor de Koerden die massaal tegen de IS demonstreren.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Waar is Assad eigenlijk ?
Alle reacties Link kopieren
Wie is eigenlijk de man op deze foto? Die kom je bijna in alle berichten van IS tegen.

Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 07 oktober 2014 @ 11:05:

[...]



Ja dat vraag ik me ook al een tijdje af. Dat opgegeven, omhoog wijzende vingertje is ook te zien op hele oude islamitische afbeeldingen.



Nou zie je dat vingertje omhoog veelvuldig bij moslims zodra ze over de islam praten, ook imams doen het zeer veelvuldig, maar de bewuste pose heeft vast een aparte betekenis.

Of misschien heeft het allemaal wel dezelfde betekenis.

Ik vermoed dat ze omhoog naar allah wijzen. Er is maar 1 god en dat is allah, of zoiets. Een verwijzing naar de shahada.



Mohammed heeft de trend gezet.

[img]http://klokbok.files.wordpress.com/2008 ... n_icon.jpg[/img]



[img]http://org.uib.no/popularikonografi/bilder/14b.jpg[/img]



[img]http://org.uib.no/popularikonografi/bilder/03a.jpg[/img]Mohammed en Jezus lijken op elkaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 12 oktober 2014 @ 23:43:

Wie is eigenlijk de man op deze foto? Die kom je bijna in alle berichten van IS tegen.

[img]http://i57.tinypic.com/344fs7b.jpg[/img]http://www.dailymail.co.u ... er-Isis-terror-group.html



De koerd die ook een leider voor de ISIS is heeft een kogel gekopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:politiehier schreef op 13 oktober 2014 @ 00:06:

[...]





http://www.dailymail.co.u ... er-Isis-terror-group.html



De koerd die ook een leider voor de ISIS is heeft een kogel gekopt.Oke, hij is dus niet meer onder de levenden? Ik bedoel, als ik een kogel kop, dan is dat zeer waarschijnlijk mijn laatste sportieve actie in mijn leven. Toch?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 09 oktober 2014 @ 11:04:

Petje af voor de Koerden die massaal tegen de IS demonstreren.En vechten!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het meer als een bloeddorstige josti-band, met de minder leuke mongooltjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 13 oktober 2014 @ 01:18:

[...]



Oke, hij is dus niet meer onder de levenden? Ik bedoel, als ik een kogel kop, dan is dat zeer waarschijnlijk mijn laatste sportieve actie in mijn leven. Toch?Nee, sorry was niet duidelijk. Die Tsjeteen (rode baard) leeft nog en is de leider van de ISIS troepen. een van zijn rechterhanden die de aanval op Kobani leidt (een koerd) is doodgeschoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:jira schreef op 13 oktober 2014 @ 01:37:

Ik zie het meer als een bloeddorstige josti-band, met de minder leuke mongooltjes.



Schijnt dat ISIS amphetamines gebruiken.



http://www.mirror.co.uk/n ... azed-isis-savages-4423619
Alle reacties Link kopieren
quote:politiehier schreef op 13 oktober 2014 @ 01:55:

[...]





Schijnt dat ISIS amphetamines gebruiken.



http://www.mirror.co.uk/n ... azed-isis-savages-4423619En dat verbaasd me niets.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:politiehier schreef op 13 oktober 2014 @ 01:52:

[...]





Nee, sorry was niet duidelijk. Die Tsjeteen (rode baard) leeft nog en is de leider van de ISIS troepen. een van zijn rechterhanden die de aanval op Kobani leidt (een koerd) is doodgeschoten.Wordt tijd dat die baard van die vent niet meer verder kan groeien, als je begrijp wat ik bedoel. Wat een stelletje idioten die IS. Echt, ik hoop dat ze dat gajes heel snel uitroeien.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 13 oktober 2014 @ 02:09:

[...]



Wordt tijd dat die baard van die vent niet meer verder kan groeien, als je begrijp wat ik bedoel. Wat een stelletje idioten die IS. Echt, ik hoop dat ze dat gajes heel snel uitroeien.Eens, maar als die rode baard stopt met groeien, begint er wel een andere baard te groeien.
Alle reacties Link kopieren
Kobane is nu een groot drama. Zolang turkijke de grens dichthoudt zitten de koerden in de val. Geen mogelijkheden tot wapen- en strijders aanvoer en ISIS blijft maar aanvoeren. ze houden goed stand maar ik denk niet dat het nog lang duurt voordat Kobane valt.

Als Kobane valt denk ik dat ze de hele stad de peuris in moeten bombarderen. dan is al het werk van ISIS voor niks geweest en geeft hopelijk ook een negatief beeld voor al die ISIS fanboys die denken dat ze in een computerspelletje spelen en oneindig veel levens hebben.
Vandaag kreeg ik wel een heel bijzonder bericht Pow News op mijn tijdlijn ( ) , een Frans joods meisje zou zich hebben aangesloten bij de ISIS.

Lijkt mij wel erg sterk, gezien ISIS anders gelovigen vermoord.
Alle reacties Link kopieren
Het Joodse meisje zou zich hebben bekeerd. Is dat niet wat ze juist willen? Dat iedereen zich bekeert?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Ik zie net dit verschijnen om mijn tijdlijn van facebook:



http://www.relevantmagazi ... rrifying-dutch-biker-gang
Alle reacties Link kopieren
Mensen maken te veel zorgen over ISIS. ISIS is nog alleen operationeel in Irak en Syrie. Dit gevecht kan je vergelijken met die van in 2004 waar Amerika tegen terroristen vochten in Irak. ISIS wordt uiteindelijk terug geduwd en verslagen. De IS kan nog niet veel doen, omdat ze qua wapens en gevechtsvaardigheden niet zo sterk zijn en het duurt nog wel totdat ze Westerse landen gaan aanvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven