Geld & Recht alle pijlers

nooit rekening ontvangen voor klus

15-10-2014 21:14 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Begin dit jaar het een aannemer een aantal dagen aan ons huis gewerkt. Tot op heden hebben we nooit een rekening ontvangen. Wat zouden jullie doen? Erachteraan bellen of afwachten of er nog wat komt? Ik ben wel benieuwd.



Groeten!
Alle reacties Link kopieren
Iemand de telefoonunmers van die klusjesmannen/ schilders? Er moeten nodig wat klusjes bij mij gedaan worden ;) haha
Ik zou bellen.

Er zijn veel klusjesmannen die heel handig zijn met hun handen maar slecht in papierwerk zoals administratie. Ze moeten wel zichzelf en eventueel gezin er van onderhouden. Dus waarom niet even bellen? Niet iedereen is goed in alles dus 'dan moeten ze maar' vind ik niet op zijn plek hier. Ik heb liever dat een klusjesman goed is in de klusjes, dan doe ik het betalen van die rekening wel, dan dat het zo iemand is die meteen met contracten aan komt zetten en dan een flutklus doet.

Ik zou dus bellen. In elk geval als ze goed werk geleverd hebben en het is af. Als het niet goed of niet af is zou ik daar over bellen :-).
Alle reacties Link kopieren
Even een eigen ervaring ter overweging ;)



In de tijd dat ik zelf nog een klussenbedrijf had heb ik een hartinfarct gekregen. Daardoor een aantal maanden helemaal niets gedaan, ook geen facturen verstuurd.



Het zou dus ook zo maar overmacht kunnen zijn dat je nog geen factuur hebt ontvangen. Dit betekent niet dat de aannemer het geld misschien niet heel erg goed kan gebruiken aangezien hij waarschijnlijk geen inkomen heeft in een vergelijkbare situatie.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bellen natuurlijk! Wat een vraag.... draai het eens om? Als je nog geld zou krijgen, zou je dan ook afwachten? Het mes snijdt aan twee kanten. En je kunt jezelf recht aankijken in de spiegel. Karma ook!
Ik bel in zo'n situatie altijd. Ik heb namelijk geen zin in reserveringsposten voor rekeningen die wel, of niet, of misschien nog komen. Mijn leven is een stuk overzichtelijker als ik rekeningen gewoon direct betaal.

En mijn klussenman is ook toeschietelijker naar ons dan naar andere klanten omdat hij weet dat hij altijd zijn geld meteen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:charliechacha schreef op 15 oktober 2014 @ 22:01:

Heb ooit een boete onder mijn ruitenwissers gevonden a 100 euro. Geen wereldbedrag, maar Heb een jaar op de rekening gewacht, iedere maand verwachtte ik hem weer en hield er in mijn hoofd rekening mee.

Totdat ik het gele briefje van onder mijn ruitenwissers ergens terug vond na een jaar en zag dat ze mijn kenteken er niet op ingevuld hadden. Ze konden mij dus nooit traceren. Dat geknaag en rotgevoel was dus voor niks geweest. Ik zou dus bellen!Heb je zelf ook gebeld en je kenteken doorgegeven dan?
Alle reacties Link kopieren
TO ik zou bellen. Als hij dan aangeeft het te regelen, maar je hoort nog niets, dan zou ik het erbij laten. Wat anderen hier ook al benoemen, je weet niet wat de omstandigheden zijn, dus ik zou mijzelf in ieder geval aan mijn kant van de deal houden als hij dat ook gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 15 oktober 2014 @ 22:39:

Ik bel in zo'n situatie altijd. Ik heb namelijk geen zin in reserveringsposten voor rekeningen die wel, of niet, of misschien nog komen. Mijn leven is een stuk overzichtelijker als ik rekeningen gewoon direct betaal.

En mijn klussenman is ook toeschietelijker naar ons dan naar andere klanten omdat hij weet dat hij altijd zijn geld meteen krijgt.+1 exact dezelfde redenen .
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb in het verleden zulke dingen wel aangegeven. In een paar gevallen hielden ze vol dat ik al betaald had. Tja, ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit meegemaakt zodra de klus geklaard was de rekening op de deurmat. En binnen 14 dagen betalen.
Tja, ik heb ongeveer hetzelfde. Ik had wel een rekening gekregen, maar deze klopte niet, bedrag was te laag. Netjes gebelt, ik zou een correctierekening krijgen. En die heb ik gekregen, maar hij klopt nog steeds niet.. Nu heb ik eigenlijk iets van; ik heb netjes aangegeven dat het niet klopte, ik blijf er niet achteraangaan, moeten ze hun administratie maar op orde hebben, ik neig er nu erg naar om het maar te laten zitten... (niet netjes misschien, maar ik begin dit een beetje zat te worden). Dit gaat trouwens over een heel groot bedrijf, geen kleine zelfstandige, dan had ik het misschien nog een ander verhaal gevonden (ik begin het ook een beetje zat te worden om iedere keer in de wacht te staan, doorverbonden te worden en het verhaal opnieuw uit te moeten leggen, terwijl de fout in hun nadeel is).
Alle reacties Link kopieren
quote:_blabla_ schreef op 15 oktober 2014 @ 23:34:

Tja, ik heb ongeveer hetzelfde. Ik had wel een rekening gekregen, maar deze klopte niet, bedrag was te laag. Netjes gebelt, ik zou een correctierekening krijgen. En die heb ik gekregen, maar hij klopt nog steeds niet.. Nu heb ik eigenlijk iets van; ik heb netjes aangegeven dat het niet klopte, ik blijf er niet achteraangaan, moeten ze hun administratie maar op orde hebben, ik neig er nu erg naar om het maar te laten zitten... (niet netjes misschien, maar ik begin dit een beetje zat te worden). Dit gaat trouwens over een heel groot bedrijf, geen kleine zelfstandige, dan had ik het misschien nog een ander verhaal gevonden (ik begin het ook een beetje zat te worden om iedere keer in de wacht te staan, doorverbonden te worden en het verhaal opnieuw uit te moeten leggen, terwijl de fout in hun nadeel is).Als je een fout aangeeft en ze corrigeren het niet en je krijg nogmaals dezelfde rekening in de bus, zou ik gewoon die rekening betalen. Jammer voor hun dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt wel bellen, alleen al omdat ik het zielig zou vinden voor de beste man. Ik ben dan ook een zacht ei ??
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is de klusser qua administratie niet op orde. Kan. Kennelijk heeft ie genoeg reserves om van te leven. Als de bodem in zicht is, komt die rekening echt wel hoor.

Ik blijf bij standpunt, niet achteraan bellen. Uiteraard wel geld apart houden. Al komt ie na twee jaar met een rekening, betalen moet je 'm uiteraard.
quote:troelalaaaatje schreef op 15 oktober 2014 @ 21:24:

Ik ben de enige hier die niet zou bellen. Ik geef geen maatschappelijk gewenst antwoord.



Nou, dat vraag ik me af. Ik zou er ook achteraan bellen, omdat het gewoon niet goed voelt om te denken 'yes, gratis klusje' van iemand die gewoon hard voor mij gewerkt heeft. Heb ik er 2 keer achteraan gebeld en nog niks ontvangen, dan zou ik het laten gaan.



Ik vind het gevoelsmatig wel anders of het een klusjesman is of een enorm ketenbedrijf, of het werk/de dienst naar afspraken geleverd is of niet. Maar over het algemeen denk ik dat ik toch wel achter zoiets aan zou bellen, ook bij een groter bedrijf.



Achter een boete voor de auto (zoals voorbeeld eerder) aan bellen zou ik zeker niet doen, dan zou ik denken, mooi meegenomen. Als er een brood per ongeluk niet afgerekend is bij de AH denk ik ook niet dat ik terugga, maar het voorbeeld uit de OP vind ik toch anders. Daar zou ik zeker achteraan bellen en niet omdat dat sociaal wenselijk is, gewoon omdat ik dat fatsoenlijk vind.
Ik zou me er niet prettig bij voelen en bellen. Als je dan alsnog geen rekening krijgt dan zou ik het erbij laten zitten.



Ik weet dat mijn moeder nooit de rekening van haar hele trouwfeest heeft betaald. Ze zag namelijk op de rekening staan champignonnensoep. Zij werd misselijk van de geur ervan en wist dus zeker dat dat niet afgenomen was. Omdat er wel een andere soep was gegeten heeft ze even gebeld om te vragen of er een prijsverschil tussen de soepen zaten. (zowel hoger bedrag als lager bedrag) Dat bleek idd. een verschil te zijn en ze mocht deze rekening weggooien en ze zou een nieuwe krijgen. Nooit meer wat van gehoord, ze heeft nog wel gebeld maar er bleek een nieuwe eigenaar te zijn en die wist er niks van af.

Dat scheelde een hele bak geld en tegen de tijd dat ze dat uit durfde te geven kon ze dat met een gerust hart doen. Ze had er immers voldoende aan gedaan om het op de juiste plaats te laten komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven