Aanhoudende pijn na schimmelinfectie

16-10-2014 10:49 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



In maart heb ik 2 antibioticakuren moeten volgen en sindsdien zit ik met een vaginale schimmelinfectie die komt en gaat. Ik heb steeds Gyno-daktarin gebruikt en dan was het weer weg. Drie weken geleden was het er weer, echt heel hard, ik heb van de huisarts pilletjes gekregen. Na 2 dagen was het beter maar ik blijf een sneetje hebben aan de ingang van mijn vagina. Dus ik terug naar de huisarts, ze zei dat de schimmel echt wel weg was en dat het waarschijnlijk uitwendig nog moest genezen. Nog een week gyno-dakatrin gebruikt en daktakort voor aan het wondje te doen. Nu zie ik het sneetje nog steeds, het is wel dicht maar seks is gewoon niet mogelijk want dan scheurt het terug open, zelfs niet met een hoop glijmiddel. Wij zijn al 9 jaar samen en hebben nooit problemen gehad.

Om de een of andere reden kan ik mij ook niet ontdoen dat de schimmel samen gekomen is door de antibiotica en ook omdat ik die periode opnieuw de pil ben beginnen nemen. De dokter zei dat dit zeker door de antibiotica gekomen was en zeker niet door de pil. Ik ben stilaan ten einde raad en begin er dus over te denken een tijdje met de pil te stoppen om te zien dat het wondje toch niet beter wordt. Maar we hebben een dochtertje van 10 maanden en ben panisch om al terug zwanger te worden. Ik ben met een keizersnede bevallen dus van de bevalling kan ik het wondje niet overgehoduen hebben.

Is er iemand die dit herkent?

Bedankt voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat het aan de pil ligt. Als je het niet goed laat genezen, en te snel weer seks hebt gaat het telkens open. Mijn advies is laat het echt goed genezen, heb ook een aantal keren schimmelinfecties gehad en door de jeuk krab je het kapot, als je het dan niet goed laat genezen doet het zeer. wil je wel met de pil stoppen hoef je natuurlijk niet zwanger te raken en gebruik je een tijdje condooms hé.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Dag Bloemeke,

Vervelend, ik heb ook last gehad van twee keer een schimmelinfectie tijdens mijn zwangerschap. Gelukkig niet zo erg als jij beschrijft, maar na behandeling kwam de infectie bij mij wel terug. Het bleek dat ik destijds mijn man besmet had en hij mij dus weer terug besmette. Het is dan ook zeker de moeite dat jouw vriend/man een week lang zijn eikel insmeert met een schimmeldodende zalf. Vrij verkrijgbaar bij drogist en/of apotheek. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg!

Ik heb twee mensen in mijn vriendenkring die dit hebben en waarbij het niet middels zalfjes en antibiotica onder controle te krijgen is. Beiden eten nu suikervrij (op advies van huisarts) en zijn vrij van klachten. Ik snap dat zo'n radicaal dieet niet ideaal is, maar wil je deze ervaring niet onthouden.



Sterkte!
Stop eens een tijdje met sex en die crèmes, geef je lichaam tijd om echt goed te genezen. Je infectie is nu toch over?

Laat je man die crème ook gebruiken.



Een wondje dat net genezen is is nog teer, heb je het idee dat het echt over is, wacht dan nog minstens een week.
Alle reacties Link kopieren
Ja sinds vandaag ben ik gestopt met beide crèmes.

We hebben soms al 3 weken geen seks gehad maar nu na maanden niet echt verbetering te zien weet ik het gewoon niet meer. De schimmel is inderdaad weg maar het is enkel dat wondje dat blijft.

Geen zeep, geen inlegkruisjes, losse broeken als ik thuis ben, wij eten relatief gezond aangezien ik diëtiste ben :-)
Kan je geen vrouwencondoom gebruiken?



En voor dat wondje een tipje Pyralvex of Betadine zou ik proberen maar ik ben nogal experimenteel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven